Olisikos pöllömpi ajatus vaatia/pyytää/jotain myyntiartikkeleihin ovh esille?
Printable View
Olisikos pöllömpi ajatus vaatia/pyytää/jotain myyntiartikkeleihin ovh esille?
I see what you did there ^ ;)
Itse olisin sillä kannalla (kuten varmaan arvaat), että jos kyseessä on joku muailmaa kiertänyt laitos niin Ostohinnan voisi kyllä mainita (Sisältäen mahdolliset postit/tullit - katsoo PP tai Pankin tiedoista fex).. Jäätävää ylihintaa täällä meillä ei onneksi ole nähty (kts 1000-2500$ Chi/Cara) eli rajoittamiselle ei näillä näkymin ainakaan taida olla tarvetta..
Enhän mie sitä, ei nyt moiselle tarvetta, mutta ovh eli listahinta ois kiva.
Itse taas näkisin sen kohtuullisena.. Kuten aikaisemminkin kirjoitin niin laite jonka ostohinta on 300$ tulee tullit/alvit päälle ja on vaikeasti saatavilla..Mielestäni ihan OK mainita myös mitä siitä on käsittelykuluja maksanut että sen on tänne pohjolaan saanut.
Perusrojuilla joita jostain saa kuitenkin kokoajan niin perus RRP mutta noissa saisi mainita myös tullit/verot jotka joutunut mahdollisesti maksamaan.
Postit jokainen kärsiköön omasta persnahastaan imo, mutta +24% ALV on ihan reilu pistää kiertoon, eli jotain tyyliin:
Venäläinen Persvatkain 124 (100 + alv)
Tuolta kaupalliset modit-osastolta kuuluisi Silver Dog sekä Orion-ketjut hybridit osastolle :)
edit: ja sieltähän ne nyt löytyykin :thumbup:
Mulla ois pari ajatusta..en tiedä onko keskusteltu, kun en ole lukenut kaikkia lankoja. Saa tyrmätä, hakata, haukkua tai pussata. Ihan sama, mutta nämä tuli nyt mieleen kuitenkin
1) Kuvassa on merkattuna noi kaksi riviä linkkejä. Ylempi siis foorum perus kamaa ja alempi on tuo foorumin puu, missä itse seikkailet. MUN mielestä toi alempi on ihan äärettömän huonossa paikassa, koska se sotkeutuu tohon ylempään riviin ja on kaiken huipuksi tossa mainosten päällä ihan kuin erillään tuosta foorumin toiminnoista joita tarvitset jatkuvasti. En tiedä, kun en tätä tekniikkaa tunne, mutta olisko tossa vähän säätämistä? Esim tuoda toi pitäis vetää selkeästi noiden mainosten alle, jotta navigointi alueilla helpottuu.
2) Oisko järkevää vääntää tonne laitepuolelle kartojen/attojen jne modifiointi/viritys osio, jossa voisi olla pelkästään noiden härveleiden modaamiseen ja optimointiin liittyvää asiaa? Aika tuskaista on nimittäin varmasti monelle, kuten myös mulle, etsiä esim nyt vaikka Vivi Novan langasta (35 sivua) fiksuja modaus juttuja. Tohon osioon vois ihan hyvin duunata nää eri härvelit allekkain ja niiden alle ohjeita vaikka lukittuina, joista jokainen vois käydä tutkimassa ja oppimassa. Miks ei myös sitten lisäämässä oheita ja ideoita. Jättäis noi nykyiset langat esim..evod, nova ym ym pelkästään sille jauhannalle niistä "as is" tai "as they come from factory"
Ottaen huomioon, että miltei kaikkea saa tuunattua toi lista olisi aikas pitkä.
Eikö se olisi helpointa kysyä ketjussa?
Aika moni myöskin turhautuu siihen, että joku kysyy TAAS sitä jotain. Toihan menisi tavallaan..tai siis käytännössä kategorisoiduksi (onks se sana...kai se on) tutorial-osioksi. Nyt jos mä haluun esimerkiksi duunata mun vivi kikkeliskokkelikseen mesh wickin silicalla, kanthalilla kiedottuna...eka etsin et miten teen meshin...sivuja x määrä x epämääräisesti, sit etin jostain jotain tietoa siitä kanthalista..sit etin sen jälkeen tietoa siitä silicasta. Ihan snadi homma jos jotaikuta ei kiinnosta lukea niitä sataa viestiä ja katsoa sataa videota youtubea kahlaamalla. Täälläkin on ihan selvästi porukkaa, jotka on innokkaita kuvaamaan ja ohjeistamaan. Miksi ei sitten kasata näitä älykkäästi yhteen paikkaan, jossa tutorialin tekijä (joka varmaankin ymmärtää mitä tekee ja miksi tekee mitäkin) voi kertoa vähän että teen näin ja näin ja voi myös tehdä näin ja näin jolloin... Mukaan kuvaa, linkkiä videoon ja niin edelleen.
No siis tämä on täysin MEISTÄ käyttäjistä kiinni..
Jonninverran meidän vakilurkkijoiden tuubikannuilla löytyy jos jonkin moista tutoriaalia -> videoketjuun.
Ja tollaiset How-to ketjut muutoinkin on ihan porukan omasta jaksamisesta kiinni.
Eli jos tarpeeksi kysyntää / jossain vihjailua niin kyllä joku saattaa kuvaohjeistuksen tehdä.. Muutoin Juutuubi (video imo 100x parempi kuin kuvaohje).
Ok. Mulla vaan oli se ajatus, että sais tavallaan siihen johonkin tiettyyn hommaan kaiken tarvittavan tiedon yhteen pakettiin. Se varmaan kannustais porukkaa rakentamaan ja tekemään. Mutta jos se ei saa kannatusta, niin ei siinä mitään. Mä jaksan kyllä kaivaa sitä tietoa itse, niinkuin sitä tehtiin jo ennen adsl yhteyksiäkin, mutta on tämä tässäkin kokoluokassa monelle uudelle käyttäjälle aikamoinen viidakko.
Loppujen lopuksi toi ei vaatisi kuin yhden osion lisäämisen, jonka nimeää vaikka sitten Tutorials. Kiinteä ohje tekijöille ja kaikki tutoriaalit sinne. Oli se sit videolinkkejä tubeen tms.
Mutta jotta ei mulla sen suhteen muuta
Siis eihän tuo huonolta kuulosta.. Mutta se vaatis ensin sen sisällön luomista, ennen kuin sitä varten omaa osiota pyhitettäisiin.
Eli kun pääpirut näkee, että sellaiselle alueelle olisi muutakin täytettä kuin kolme ketjua niin mikäjottei.
Mutta turha se on kummittelemaan luoda omaa aluetta johon tulee ketju vuodessa.
Niin se voi olla kyllä. No mutta katotaan josko siin ois ideaa.
Sori mä taas kiusaan täällä. Mutta tulipa TAAS mieleen jotain nyt kun oon vähän tota EU touhua seurannut.
Mits jos ylläpito rakentaisi uuden alueen, nimellä GALLUPIT?
Tämän alle voitaisiin eritellä ensinnäkin ohjeet, kuinka ottaa osaa ja kuinka tulisi vastata, jotta saisimme mahdollisimman hyvän kuvan vastausten perusteella. Emme voi tietenkään valvoa vastauksia, mutta ehkä tästä saadaan älykkäämpi kuva siitä, missä suomessa nyt mennään. Vastausten tärkeyttä pitäisi siis painottaa, koska se on kaikkien etujen mukaista, että puhutaan kuten asiat todella on.
Ajatuksena siis rakentaa lanka tai useampi, jos on teknisesti mahdoton laittaa yhteen lankaan useampi kysymys/vastaus. Tämä nyt on ihan hatusta vedetty lista, mutta nämä kysymykset minua ainakin kiinnostaa ja muun muassa näiden kanssa me voimme yhdessä vähän ottaa kantaakin jos ja kun sillä on joskus ehkä merkitystä. Eli siis Kysymys ja siihen useampi vaihtoehto.
Minkä ikäinen olet?
a
b
c
d
Oletko polttanut ennen sähkötupakan hankintaa?
a
b
c
d
Kuinka vahvoja nesteitä käytät
a
b
c
d
Kuinka paljon nesteitä käytät?
a
b
c
d
Oletko pystynyt lopettamaan tupakoinnin kokonaan?
a
b
c
d
Ja sitä rataa. Näihin vois antaa vaikka ikäluokassa 10-15 15-18 18-25 tms, jolloin saadaan ainakin vastausten suhteen haarukat, missä mennään.
^Tuonhan voi ihan hyvin laittaa johonkin lankaan ja otsikoksi vaikka "Sähkötupakka kysely" ja väki sitten laittaa oman lottorivinsä sinne ja sitten koot johonkin kivaan Exceliin tai vastaavaan vastaukset.
Mun käsittääkseni sen gallupin pitäis osaa laskea vastaukset itse ja tehdä niihin jopa prosentuaalinen jako vastausten mukaan, Se tietty riippuu foorumin moottorin rakenteesta. Itse en tunne foorumien tekniikkaa niin hyvin että osaan luotettavasti sanoa mitään.
Toi, että porukka vastaa kysymykseen viestillä, on ihan maailmanlopun meininkiä. Sen datan kerääminen vie aikaa ihan sikana
Sit vaan tutkimaan löytyykö vBulletinille ajattelemaasi plugaria ja ehdottelemaan ViZille sen asentamista.
sitä mä tässä just metskailen...yllättäen :D
Eikö foorumilla jo oleva äänestystoiminto ole riittävä?
Pitää perehtyä tuohon ja sen toimintaan.
Ja viikonlopun kunniaksi foorumin ensimmäinen "Kuinka pitkä kikkelisi on" gallup,
vBulletinin äänestyksen luominen on ehkä hieman sekavasti toteutettu mutta onnistuu luomalla uusi ketju ja valitsemalla "Lisää äänestys" sekä vastausten määrä. Vastausvaihtoehdot saa määrittää kun painat "luo uusi aihe" nappia.
Okei, eli se antaa sen tavallaan jälkikäteen. Pitääks mun kirjoittaa siihen aiheeseen ja itse sisältöboxiin kuitenkin jotain, ennen kun painan "luo uusi aihe"? Onko sulla jotain vaatimuksia tai toiveita siitä, mihin luon noita galluppeja? Optimaalinen olis tietysti alue, jonka näkyminen ja editointi on rajoitettu tietyille käyttäjille siihen asti, kunnes se on siinä mallissa, että voidaan julkaista kaikille käyttäjille. Onko tuo mahdollista? Pyörin autoharrastuksen parissa phpBB puolella joskus aikoinaan paljonkin, mutta nyt oon pudonnut auttamattomasti pois kuvioista
Näköjään otsikko ja viesti pitää olla ennen kuin pääsee jatkamaan eli laittamaan vastausvaihtoehdot. Ketjun otsikko jää ketjun otsikoksi, äänestykselle tulee lisäksi oma otsikko. Vastausmäärää pystyy muuttamaan vielä "Luo uusi aihe" napin jälkeen. Äänestykselle voi halutessaan valita sulkeutumisajan, voiko äänestää yhtä tai useampaa vaihtoehtoa ja onko äänet julkisia eli näytetäänkö mitä kukakin on vastannut.
Jees poks. Mutta siis samaan aiheeseen ei saada useampaa kysymystä ynnättyä?
Ei saa.
Asia kunnossa. Mä ajattelin jo ihan puhtaasti ulkopuolista kyselyä, jonka linkittelis, mutta en halua siihen rumbaan lähteä, koska tämä vaatii tietyiltä osin useamman käyttäjän hyväksyntää ja mietintää, jotta saadaan sellanen paketti kasaan, josta on kaikille hyötyä
Olin laiska enkä etsinyt ehkä kunnolla, jos on jo ehdotettu. Olisko foorumille mahdollista saada EN TYKKÄÄ -nappula?
Sä et nyt hiffaa sosiaalisen median ydintä, mikä on se, että kaikki tykkää!
Ei hippiliike ole kuollut, se elää sosiaalisessa mediassa.
En tykkää nappula? Jos sä et paina tykkää -napuskaa, niin silloinhan sä et tykkää? :rolleyes:
Niin tai vielä parempi, lainaat viestiä ja kirjoitat alle että et tykkää ja perustelet mikset tykkää. :P
Mutta jos tykkäämistä ei tarvi perustella, niin miksi ei-tykkääminen pitäis? :D
Parannusehdotuksena säännölliset lausekkeet(regexp) hakuihin. Ja loput on oikeestaan mun onkelmia, kuten tän CSS:t poies käytöstä, ni ois helpompi käsitellä...
Mitenhän tää platikka on rahotettu?
Voisko joku kertoa, miten sanahaku toimii parhaiten? Tai onko tämä ainoa tapa käyttää sitä: jos nyt esimerkiksi etsin sanalla "haku", niin kirjoitan sen tuohon yläoikealla olevaan laatikkoon, ja painan enteriä. Seuraavaksi listautuu hirveä määrä topikkeja, joissa sana esiintyy, mutta ei yksittäisiä viestejä, eikä linkkejä niihin. Eikö sanahaku tosiaan osaa näyttää muuta kuin topikit? Aika turha on tuo toiminto, jos näin on.
Asetuksissakaan ei ole mitään hakuun viittaavaa.
Muuten, onko jossain erikseen "kysymyksiä liittyen foorumiin"-ketju? En löytänyt sellaista. ;)