Mielestäni se tulitusraja eVicissä oli 1.2 ohmia.
Printable View
oma laite on pelannut ihan hyvin. ainoa "negatiivinen" asia on, että se höyryttää pienellä viiveellä, mutta siihen tottuu aika nopeasti. toimintoja piisaa, niistä näppärimmät on VV/VW sekä jos haluaa tuunata vaihtotehoiset profiilit. Ampuu alussa vähän kovemmalla watilla ja sitten laskee turvallisemmalle tasolle tai mikä nyt itselle sattuu sopimaan. Lisäksi jos tykkää statistiikasta niin voi tietokoneelle ladata käppyrää. Ihan jees peli kun en paremmasta tiedä ;)
minulle on tulossa evicin lyhyempi putki ja akku. pitääkö minun manuaalisesti säätää tuo akku configure -> battery -> customize kautta vai miten sen pienemmän akun kanssa pitää toimia? ilmeisesti tuo on joku lataukseen liittyvä asetus?
Ei se taida lataukseen vaikuttaa vaan varaus/%-näyttöön.
niin ja pitää manuaalisesti säätää MVR:n kautta tai laitteesta.
Noniin, nyt on tuo 18350-putki ja efestin akku tulilla. Ihan simpsakaltahan se näyttää, modi mahtuu melkein kokonaan kämmenen sisään niin että tankki näkyy. Tosin aika hurjaa nähdä miten nopeasti se kuluu vs 2600mAh akku, kahdella ns. tupakan mittaisella höyryttelysessiolla käynyt ja molemmat vieneet noin 5% akun varauksesta. Riippuen siitä miten hyvin tuo jaksaa niin eikös se silloin olisi jotain 15-20 "körssiä" minkä sillä saa irti? Kyllä sillä työpäivä ja vähän iltaankin pitäisi pärjätä.
Mitä iloa muutenkaan käyttää pienen vastuksen atoja modin kanssa, käsittääkseni isompi ohmimäärä vie myös virtaa vähemmän, voin toki olla väärässäkin :)
Ps. kaverin evicci on nyt vuoden nauttinut kaljaa niinkin paljon että rullan kanssa saa käyttää vähän voimaa mutta silti toimii!
Pienemmän vastuksen omaavassa lanka voi olla paksumpaa tai sitten sitä on vähemmän. Yleisesti ohuempi lanka on resistiivisyydeltään suurempi mutta tämäkään ei aina päde. Pätee siis silloin jos langat joita verrataan ovat samaa materiaalia. Tähän taas päästään poikkipinnasta johtuen, toki materiaalin ominaisresistiivisyys voi olla eri jolloin tuo paksumpi = pienempi vastus ei enää päde.
Kestävyyteen vaikuttanee enemmän aton laatu jos atoja lämmitellään täysin samalla teholla.
Hmm... tilasin just 0.20 "kanthal d"tä kun halvalla sai joka ilmeisesti eroaa A:sta vain siten että kestää lämpöä n. 1200c 1400 asteen sijasta, mitenköhän tähänkin nyt pitäisi suhtautua :confused: rbana aga t2 http://1.bp.blogspot.com/-sMNefA7Adk...ptasdsaure.JPG
(sori pieni offtopic)
Paljonko tästä irtoaa ampeereita jos resistanssi on 1.5 tai 2 ohmia? (ja täten watteja)
Eiköhän tuo D pelaa ihan hyvin.
Evic camo..Liite 12647Liite 12648Liite 12649
Mist tollasii camo putkii saa?? Ihan uskomattoman hyvän näkösiii
Nyt antakee anteeksi, jos tämä kysymys on aiemminkin tehty, mutta aloin lukea ketjua alusta asti ja kun riittävän monta kertaa olin törmänny full hd -juttuihin, petti kärsivällisyys. Mitä eroa on näissä:
Joyetech eVic easy head ja
Joyetech Joyetech eVic control head
Molemmat säätää? Eka on karvalakkiversio? Eka on jotain muuta kuin luulen? Saman nimen/laitteen alla varaosana? Ihan eri vehje? WTF?
Lomaillessa ei millään jaksais kaivaa - laiskuus iski, sorry.
Eka on hyvinkin yksinkertainen kapine: jännitevaihtoehdot ovat reguloitu 3.3 V ja akun oma jännite joka laskee varauksen pudotessa. (4,2 - > 3,5V).
Toinen on se "oikea" eVic, näyttö, voltti- ja wattisäätö, kello, pufficountteri, vastusmittari jnejne.
Syövät samoja akkuputkia, samoja akkuja, molemmissa latauspiiri.
Ajattele vaikka näin: Easy Head on kännimodi, jonka hukkaaminen ei niin paljoa haittaa.
Mulla on siis molemmat, Easy Head istuu taskussa useammin, eVic itse suorittaa lähinnä vastusmittarin virkaa huoltotyökaluna mekaanisille modeille.
Eli tuo Easy Head on käytännössä steroideja vetänyt eGO?
Olen antanut itselleni ymmärtää että n. 2,5A. Pbusardon revikassa ainakin oli moiset saanut mittailtua. Eli optimi ohmit olis luokkaa 1,7-1,8 (1,76 ohm tarkalleen), jolloin saa koko säätörajan käyttöön: pienempi resistanssi -> ampeeriraja ylittyy, isompi resistanssi -> wattiraja ylittyy. 0,25mm kanthalilla saa tehtyä aika sopivan kokoisen kiepin, lämpenee paremmin kuin paksumpi.
Tämän saatavuus suomikaupoissa mahtaa olla aika nolla, vai olikos muita kuin puffi ja esavuke (edit: elektrosavu.fi tarkoitin)?
Käytettyinäkään en pahemmin ole nähnyt :(
Joyetech eVic
edit: oli sietäkin loppu
Kah, kävin hakemassa korkaamattomassa paketissa olevan laitteen, 120km tms lenkki näin yötä vaste tehty :)
https://lh5.googleusercontent.com/-x...h574-no/14+-+1
Olikos raati löytänyt 1.4 version manuaalia?
Pentele, tuli suositeltua tätä duunikaverille - hyörytyksen ilosanomaa ku täällä duunipaikalla levitän - ja eiku tilausta vetämään, ni mitäs tää nyt on ettei enää oo saatavilla?
..Siis Bargainvapourilta, jossa maksoin aikanaan 65€ itse. Eihän nyt kaveria voi pistää hunttia maksamaan, varsinkin kun tuli jo mainostettua että halpaa on. Missä halvimmat tällä hetkellä?
Katsoppa health cabinilta.
Mitä missaan, laite suosittaa itse 5.2w ja pienin mitä saan vw tilassa laitettua on 5.6w.
Onkohan tässä joku bugi..
Ei siittä suosituksesta kannata välittää. Aina ehdottaa tommosia matalia lukemia.
Juu, joissakin revikoissa vaan nähnyt säädön alkaen 2w.
Mulla 1.6ohm ato ja 1.4 versio pitää kohta koittaa kotona jotain..
Olikohan rvw tilassa laite näyttää 2w tehoa
Juu, se riippuu aton ohmeista miten säätyy. Volttiraja 3-5v, eli tuolla vastuksella tuo on pienin wattimäärä mihin säätyy.
Noi rvw:t saa säädettyä tietokoneella. Esim 10s kestävässä henkosessa, saat määritettyä joka sekunnille oman wattilukeman.
En ole moista ite käyttäny.
Joo kyllä, 1.8ohm atolla antoi 4.7w minimissään.
Koitanpa kiusallaan koittaa noita ärrämodeja....
Nakuttelin pceellä vw tilaan watiksi 2, laite päälle ja tosiaankin tarjosi 2w, mutta antoi säätää vaan ylöspäin, jos ruuvas vaikka 6w, niin antoi säätää 5.6w asti alaspäin.
Yhteen ärrään laitoin 5.2w kokeeksi flätillä käyrällä, toiseen ärrään 0.5sec aika wattia isommalla teholla ja loput 5.2w, selvästi kuumemman alkupuffin antaa, eli jopa toimii :)
Kolmanteen ärrään laitoin 2w, ilmeisen maukkaat höyryt lähtee silläkin, mahtaakohan pitää paikkaansa...
edit: ja rvw kentän exportin next-nappi ei mulla ainakaan tee mitään, kuis teillä?
edit2: nii ja moodeja voi helposti vaihtaa ilman meny-selausta pitämällä rullaa hetken oikealle.
Kirjoittelin joutessani Kiinaan tehtaalle, jossa jopa asiakaspalvelu toimii.
- teho on mitä on, ei ole piilossa että saisi softalla lisää.
- suositeltu teho pätee vain heidän omaan atoon, ja ei ole laskennallinen mitenkään riippuen mikä ato laitteessa on kiinni. Pelkästään siis vain muistutus.
- rullan toimintaa ehdotin että yhdenmukaistaa sen toiminta.
Nyt oikealle = lisää tehoa tai valikossa ylös, tuntuu valikon käyttö niin oudolta.
Jotain muutakin oli, mutta ei voi muistaa selvinpäin.
edit:
niin ja kyselin tuota discontinued aihetta:
"For eVic. it is still in production and sold everywhere."
edit2: ja tuo rvw exportti oli user invalid, toimii.
Oon tässä katellu monesta paikkaa mistä ostasin ton eVic control headin, mutta joka paikassa myydään ei oota. Pink-mulesta löyty ja sieltä tilasinkin.
Kyselyt HealthCabinista ja Bargainvapourilta tuottivat seuraavat tulokset.
''Sorry, dear customer,
This item is discontinued, we are not selling them any more.
Sorry for the inconvenience caused to you, your understanding is much appreciated.''
''We are not stocking it due to a massive increase in cost pricing from Joyetech.
Regards Bargain Vapour''
Mun mielestä aika turhaa laittaa modin kello ynm. sellaista paskaa.
Kello on yllättävän kätevä jos tarttee pitää huolta ettei tauko veny töissä =D
Vähän vanha viesti, mutta... Noin teoriassa, muttei välttämättä käytännössä. Nimittäin monista vehkeistä irtoaa hieman eri määrä ampeereita eri resistansseilla. Pitänee vilkaista Busardon videoa tästä joskus, jos siitä selviäisi, vaikken tätä vehjettä kyllä hommaakaan.
Tuosta uudesta 30 W versiosta, jokin tuossa nyppii. Koko vielä menee, mutta tuo hymynaama on liikaa. Mitä se oikein ilmaisee?