Sandvik group kuulostaa kyllä kovin ruotsalaiselta 8)
Printable View
Sandvik group kuulostaa kyllä kovin ruotsalaiselta 8)
Näkyy olevan tuossa äyritiellä, jos kävisi morjestamassa. "moro , pistä muutama kilometri Kanthal aata"
Mä en oikeen usko, et tuolta sandvikilta lankaa sais yksityinen ostettua, eikä varmaan muutkaan :D
edit. Sotkin tampereen tehtaaseen. Tuolta vantaalta vois ehkä saadakkin vaikka voi olla ettei myy pienempiä eriä. Soittamalla selvii
http://www.aamuposti.fi/sites/defaul...ged=1326951005
"Tässä tätä olis, montako kelaa otat" ::)
Voisin ottaa kaksi kelaa, mutta vähän näyttää siltä ettei taivu tuon meshin ympärille. :D
Toi vantaan piste on käsittääkseni ainoa, missä noita tehdään, et jos hyvä tuuri käy niin sieltä voi saada. Eipä se tosin kauhea vaiva oo noita ulkomailtakaan tilata
tässä puhuttiin kanthalista 8)
Nyt tässä pari päivää värkkäilly kahden DIDin kanssa ja pakko sanoa että DID on paras genesis-ato mihin olen törmännyt. Suoraan pakasta vedettynä toimii loistavasti, ilmareikä on juuri oikean kokoinen, kierteet natsaa niin että ilmareikä osuu wickin kohdalle ja vaikka wickin reikä ei ole eristetty on hotspotteja melkein mahdoton saada. Ainut korjaus mitä tuohon joutuu tekemään on laittaa yksi ylimääräinen "washer" tuohon keskellä olevaan napaan. Kolmella washerilla yksi aina aukeaa kun toinen kiristyy. DIDin yksi suurimpia plussia on wick-reijän halkaisija, se on valtava. Didissäni wickin keskellä oleva reikä on suurempi kuin zenesikseni wick! Kaiken kaikkiaan DID on aivan jumalattoman hyvin balanssissa oleva atomisaattori, ensimmäistä kertaa tämän genesis-harrastuksen parissa voin sanoa että mielestäni tämä on oikeasti valmis tuote eikä keskeneräinen projekti.
Zenesis on edelleen helpoin ato saada toimimaan ja se toimii takuuvarmasti. Zenin ongelma on siinä että se tarvitsee kaksi erillistä kuusiokoloavainta ja että ilmareikä on ehkä hitusen liian iso. Löysään imuun tottuu kyllä kovin nopeasti (sähkötupakasta puhuttaessa, muissa tapauksissa siihen ei totu ikinä) ja hetken päästä se tuntuu luonnolliselta. Ongelmana on se että vaikka höyryä tulee helvatan paljon niin maku voi olla hieman heikompi. Myös wick-reikä on naurettavan pieni zenissä.
Orion on hybridinä aivan loistava 18350-muodossa, mutta itse atomisaattori on varmaan huonoimpia mitä alalta löytyy. Ensimmäinen ongelma on wick-reijän syvyys/pituus joka aiheuttaa sen että ko. atomisaattori on varmaan se vaikein näistä saada toimimaan. Hotspottia toisen perään. Toinen ongelma on ilma-aukon pienuus, en ymmärrä miksi helvetissä Les ei jo vakiona suurenna aukkoa sillä kaikki hänen asiakkaansa kyllä sen tekevät. Lisäksi orionissa mättää vielä tankin pieni koko.
Kun ilma-aukon on porannut isommaksi ja coilin saa käärittyä oikein, on Orion yksi miellyttävimmistä laitteista käyttää ja koko tekee siitä täysin ainutlaatuisen. Mutta on se nyt saatana kuinka paljon töitä pitää tehdä sen miellyttävän höyryn eteen. Jos Les saisi porattua wick-reijän suuremmaksi ja eristettyä sen, sekä suurennettua ilma-aukkoa, olisi Orion tämän genren kermaa. Nyt kaiken tämän joutuu kuluttaja tekemään itse.
Et kyllä vanttila yhtään turhaan humuta tuota DIDiä, sain maanantaina omani ja pari päivää sen kanssa leikkineenä allekirjoitan täysin. Setupin väsääminen on vaivatonta ja nopeaa, eikä ole yhtään ikävä Linen hopealankoja. DID on loistava vekotin, ja kir faniksen putkella (tai teurastetulla DCT tankilla) on erittäin hyvän näköinenkin vielä. Penelopea ja Didiä verratessa kallistun kyllä meshivirityksen puolelle, maku on aivan erilainen, vaikka höyryn määrässä jääkin kakkoseksi ainakin mun kohdalla, en sitten tiedä onko kyse vaan omasta kädettömyydestä, julmia höyrypilviä irtoaa kyllä kummastakin.
Tänään tuli postissa myös tuo GP Paps, ja 18350 putkella+didillä se on nyrkkiinmenevä setti. Paras postiviikko _IKINÄ_!
Mullaki ollu ihan kiva postiviikko. DIDx2, P+18650, P+18500, Mark-T Infinity, Kick ja K-57:n moditeline :) Vielä pitäs pari pakettia tulla.
DIDin ylistys jatkukoon! Ylllätävän helppo ensikosketus genesis atoon ja ekalla kerralla myös toimiva setuppi!
Imuvastus on kylläkin omiin tottumuksiin melko tiukka, kun bogeilla tullut tähän asti pelattua. Eikös sitä imuvastusta saanut löysemmäksi ilmareikää poraamalla pikkasen isommaksi?
Ei DID:ssä kyllä vastus ole liian tiukka, en tiedä mitä bogeja oot käyttäny jos ne on löysiä verrattuna did:iin. Itse en DID:lle nää ainakaan tarvetta tehdä mitään vaan se on just täydellinen niinkuin se on, ainut modaus mitä vois tehdä niin eristäisi wickireiän.
Mutta jos haluat löysemmän imun niin eikun vaan ilmareikää isommaksi.
Itsellä on tässä nyt tarkoituksena myös Orion modata niin että isontaa wickreikää ja laittaa siihen eristys sekä tehdä pienennysholkki täyttöreikään ja varmaan täytyy vielä porata ilmareikää isommaksi. Nyt on 1mm - 1.2mm ja jos laittais 1.4mm ilmareiän niin olisi varmaan just bueno.
Ja sit kun tohon omaan protoon tilailen noita lasitankkeja niin pitäis samalla tilata pari lasitankkia myös Orioniin, siinä olen nykyisen tankin jo sorvannut sopivalle pituudelle mutta siihen tuli kunnon naarmut kun sen ekan kerran laitto paikalleen.
Tämä on kyllä niin totta kuin olla ja voi, zenistä ei ole kokemuksia kun en oo semmosta koskaan onnistunut ostamaan mutta DID on tosiaan loistava suoraan paketista ja jokainen joka Orionin ostaa niin tietää että se on aika lailla puolivalmiste joka pitää itse viimeistellä mutta senkun vaan tekee niin parempaa on vaikea löytää. Itsellä ainut miinus minkä Orionista löytää on liian pieni tankki.
Jaahas, Penelope lähti tulemaan Kreikasta tänään. Silloin saa kaiken, mutta kun joku sanonut että näitä pitää hommata kaksi ja kun tilaisuus tarjoutui niin näköjään ensimmäinen tuleekin jo vähän aiemmin. Ilman NR lankaa. Onko joku vielä keksinyt mistä tuota saa taiottua? Rokulin terveisten mukaan Sinooperin lanka on liian paksua (0,6mm) että sen saisi aseteltua oikein, ja kuulemma metallilangasta voi tulla jotain myrkkyjä. (Täh, ei kai se niin paljon kuumene?)
Tai onko jollain PKaupunki seudulla sata turhaa metriä, Ostomyynti osastolla kun näyttää olevan turha kysellä :P
Olen kyllä raksalla hommissa että onko jollain kokemuksia löytääkö sieltä jotain sopivaa? :D
Laitoin Juzzi pakettiin noin 20 cm sitä NR lankaa, sillä jonkun kerran tekee setupin, enempi sitä toki kannattaa hankkia. :)
Äkkiseltään ei tule muita hankintavinkkejä mieleen, kuin:
Wires.co.uk - 10 Metres 0.2mm Soft Fine Silver Wire 99.99%
ja esmokeguru.
Ahaa, my bad. Tosin samasta tietotoimistosta kuulin myös että olis .20 saatavilla myös :)
No mutta... eiköhän Juzzi9 pääse sitten näillä kolmella vinkillä ainakin alkuun :)
Toivottavasti. Itse olen saman ongelman parissa ja huomenna edessä käynti juurikin Sinooperissa/monessa muussa askartelukaupassa jos ei ensimmäisestä löydy. Kerron tutkimusmatkan tuloksista myöhemmin :)
Mä kävin neljässä eri kaupassa ja Sinooperi oli ainut mistä löyty Hopealankaa mutta se oli 0,60mm paksua ja aivan liian jäykkää jotta sitä vois käyttää. Toki niiltä löyty jopa 0,20 lankaa mutta se oli hopeoitua kuparia. Puhdasta (tai kuin puhdasta se nyt onkaan) ei ollu kuin tuota 0,60 vaan. Voi toki olla et jossain muussa kaupassa on ohkastakin tarjolla. Oli muuten aika suolanen hinta tuolla 0,60 langalla. 28€ makso rulla, sitä olis tuossa jos joku haluaa :D
Jostain rautakaupasta saattais kans löytyä, hopealankaa käytetään juottamiseen.
Allright, suuret kiitokset Macce vielä siitä.
Tuossa eilen Googlailin, niin kannattaapa tsekata http://www.thujadesign.fi/index.php :P
Sinellin liikkeessä näkyy olevan 0,4 lankaa myös mutta "ss". Tarkoittaneekohan sitten stainless steeliä..
^Tuossahan näyttäis olevan 0,30mm hopealankaa mutta tuo näyttää kyllä minun silmiin punotulta langalta? mut haitanneeko tuo mitään.
Noo pistin tilaukseen. Tulen sitten kertomaan kun ensin olen tuolla tavallisella harjoitellut. :)
Voi voi voi voi voi ja VOI. Nyt se on löytynyt, höyrynirvana siis. Voi voi voi voi voi voi voiiiii. Huh. Tota noin niin.
Jos et ole koskaan kokeillut kaksinkerroin punotulla 0.2 kanthalilla 3/4-wrapilla höyryttelyä, et ole kokenut höyryttelyä. Voi voi voi voi voi voi voi voi. Voih. Punottu coili antaa pienemmän vastuksen, vähemmän hotspotteja sillä se ei pureudu meshiin ja suuremman höyrystymispinta-alan. Voi voi voi voi voi.
http://i1.aijaa.com/b/00059/10595599.jpg
http://i3.aijaa.com/b/00709/10595600.jpg
Hihihihihi, voi voi voi voi voi. Näin ne coilit ois aina pitänyt tehdä, Les on suositellut tätä orionissa käytettäväksi jo V1:sen aikana mutta kukaan ei kuunnellut. Voi voi voi voi voi.
Voi voi voi voi voi
:D Höhlä :D Herralla siinä sitten 0.8 ohminen vastus? Ja akut tykkää hyvee :D
Aivan vitun sama, ostan akkuja vaikka joka päivä kunhan tämä jatkuu. Siis parasta tässä on se että tuo punottu coili tuntuu kadottavan kaikki oikkariongelmat kerralla. Voi voi voi voi voi. Noniin, meni sitten vastuksen käärimis hommiksi tämä päivä, jokaiseen atoonhan tuo on väsättävä. Voi voi voi voi voi.
Jos punoo 2 samanlaista lankaa yhteen niin puolittuuko resistanssi/m tuossa punotussa verrattuna alkuperäiseen vai vaan jotain sinne päin?
Joo. Mittasin provarilla ton ja näyttääpi olevan 0.9 - 1.0 omia.
Koitas johonki setuppiin meshin ympärille 1-2 kiekkaa lisää. Ja sit taas tyhmänä kysyn, että mitä tapahtuu ku punoo kaks paksumpaa lankaa yhteen?