Tulipa siinä riehuttua pojan kanssa vajaa pari tuntia pihalla, aikas raikas ilma noin lähellä nollaa ja pieni lumisade päälle. Vieläkö täällä on sama levy päällä vai joko ollaan siirrytty barrikadeja rakentamaan?:eek:
Printable View
Tulipa siinä riehuttua pojan kanssa vajaa pari tuntia pihalla, aikas raikas ilma noin lähellä nollaa ja pieni lumisade päälle. Vieläkö täällä on sama levy päällä vai joko ollaan siirrytty barrikadeja rakentamaan?:eek:
en eki tiedä mitä kieltä puhut. mut kyllä mä ainakin olen Kirvesmies, eli Timpuri:)
Torniolaisilla on edelleenkhin eri khieli kun meillä mhuilla
Ainakin Satakunnassa Kirvesmies=Timpuri. teillä se varmaan on Homppeli.
80 luvulla viisi vuotta Ranskassa siitä kolme vuotta komennuksella siellä sun täällä, siltä ajalta ystäviä monessa maassa joiden kanssa tiivistä yhteydenpitoa. Ei se muu maakaan mikään mansikka ole samanlaista "mitäs tosta eihän me muista "baskan jauhantaa ja kusetusta politikkojen ja virkamiesten taholta jollei jopa pahenpaa!
Vink Vink Vaalit tulossa!
Minä olen Timpuri ja rakennan Taloja.:laugh:
h: käyttö on hyvin tarkkaa Meän kielellä.
Torniolaisilla o edelleenkhi eri kieli ku meil muila olisi Meän kielellä korrekti versio.
Savolaisena varmaan ymmärrät kuinka hupaisaa on yrittää vittuilla kenenkään murteesta edes virolaiselle.
Lähempänä ne on suomenkieltä kuin TYÖ
Minä en ole savolainen. Satun vain asumaan Kuopiossa, mutta olen asunut täällä vain 1/3 elämästäni :teaching:
Joo. Vhitussa ei ole yhtään hoota.
Mä asuin 2 Vuotta Savossa, ihan vaan töiden takia.:thinking:
Olin Tervon silloisessa Lohimaassa Kalastusoppaana.
Tervosta muutinkin Ahvenanmaalle, Ships Foodille tekemään Kalafilettä:)