Juu, clasulta ostettu, eli olen juuri sellainen surullisenkuuluisa dremelkopiosankari :D
Printable View
Juu, clasulta ostettu, eli olen juuri sellainen surullisenkuuluisa dremelkopiosankari :D
Suurin osa brändeistä tuottaa kamppeensa juurikin Kiinassa ja lätkäisevät oman leimansa. Työn puolesta työstän juurikin näitä Kiinankamppeita ja voin sanoa että kyllä merkistä maksetaankin :laugh: Sama pätee myöskin sähköröökiin, voi löytää laadukkaita versioita jotka vastaavat premium merkkien tasoa,on vaan siitä kiinni paljonko halutaan käyttää rahaa tuotteen valmistukseen,rahalla saa laatua kiinassakin
Kyllähän tämänkin puljun monetkin tuotteet on toiminnaltaan hyvin samanlaisia kuin aidot ja ei se laatukaan niin huonoa joka tuotteen kohdalla ole. Itselleni on vaan enemmänkin moraalinen ongelma kloonit aiheena, niiden suunnittelu kun on poikkeuksetta varastettu alkuperäisen tuotteen tekijältä. Tuntuu jotenkin nii pöljältä että joku sanoo että "hei vähäx halbaa 6€ kikki täällä suomessa maksaa 60€". En sitä epäile että sillä sunnylla, mihin on liimattu ne ferrarin merkit ei ajelemaan pystyisi, mutta ei kai kukaan mene sellaisella autolla ferrarin liikkeeseen ja sano että "vähänkö ootte kusettajia, ostin tän 1000€+tarrat 10€ ja te pyydätte noista teidän autoista 435 000€".
No kun kiinan klooni on aina Lada, ja aito länsituote on aina Ferrari (joka tosin on ruostuvan maineessa, mutta niinhän ne kiinan atotkin, hmm... mites tää nyt näin meni...). Eli toiset vain on Lada-miehiä, toiset Ferrari-miehiä. Ne jenkit nyt vain haluaa sitten olla Lada-miehiä, en mä tuohon muuta keksi. Mutta nappula se on Ladassakin, jota ainakin humalassa voi pussi päässä painaa, ja vaikka kierteet menisivät Ferrarista, on se yhä Ferrari. Rikkinäinen Ferrari vain, vähän apea, mutta silti niin upea.
Voi sen varmasti näinkin ymmärtää jos välttämättä haluaa oikein väkisellä närkästyä. Tarkoitin sanoa sitä että kyllä kai nyt kaikki ymmärtää että esim. Suomessa työ maksaa 20x enemmän kuin siellä Kiinassa. Ja varsinkin jos ei tarvitse mitään suunnittelua tehdä kun tuotteet voi kopsata suoraan....
En minä mistään närkästynyt, kunhan veistelin ja pakinoin. Ostan mielelläni länsituotteen, ja länsituotteista mieluiten suomalaisen kansallismielisenä. Toki laatu/hinta -suhteen pyrin rationalisoimaan, ja pitämään jonkin tolkun. Dremelinkin jossain vaiheessa ostan aitona, paitsi jos Lidl tms. myy kelvollisen kympillä. (Ja kun kirjoitit 'tarkoitin sanoa' jne., niin en edes ollut lukenut ketjua kuin tuohon lainaamaani viestiin asti kun veistelyni kirjoitin, eli ei nyt varsinkaan sinun kirjoitukseesi ollut kohdistettu)
Hyörykamaklooneissa näkisin mielelläni, etteivät nyt ainakaan logoja ja kuvia kloonaisi, vaan panisivat vaikka kiinalaisia tai miksei japanilaisiakin kivoja kirjainmerkkejä. Jos saisi vielä itse valita ne merkit, niin mulle hapanimelä porsas paistetulla riisillä, kiitos. Tämän tyyppisessä hengessä:
More Funny Japan English | The Japan Guy
Tuota noin... Kiinassa on KAIKEN kopiointi ollut oma "taiteenlajinsa" jo vuosisatoja. Tämä koskee mm. maalaustaidetta ymv. En nyt osaa tätä tähän hätään selittää sillä tavalla, kuin oli tarkoitus :(. Siellä tämä asia nähdään AIVAN eri tavalla, kuin meillä täällä länsimaissa.
Tässä on tämän homman vaikeus, länkkärituotteiden kloonaus/kopiointi ei ole heidän silmissä sama asia, kuin meillä täällä. Äh, helvetti, en nyt vaan saa tätä järkevästi/oikein selvitettyä... Joku, joka tuntee heidän tapojaan ja historiaa, voisi selvittää tämän selkokielellä. Elkee ottako tuota yllä olevaa kauhean tosissaan...:).
Tullihommista: Itse tilaan jokaisen tuotteen erikseen ja maksan sen saatanan 1.49$ lisäpostimaksun, vaikka tuote maksaa 1.02$(Foggerin lasi (V2) ). Näin ei tarvitse miettiä/pelätä tullin hommia. Toisaalta, olen tilaillut kaikenlaista tavaraa ympäri maailmaa, kallistakin, ja tasan yhden kerran on tullista tullut lasku. Ehkä mulla on ollut hyvä säkä tai sitten tullia ei kiinnosta joka helvetin paketin kollaus...?
Ja vielä: FT merkkaa pakettiin ensinnäkin "Gift" ja tavaran arvoksi jotain $8, oli alkuperäinen hinta mitä hyvänsä.
Joo tuolta aasiasta ne tosiaan laittaa joko halpana lahjana tai elektronisia varaosia leimalla. Ne jää hemmetin harvoin tulliin jos laatikon koko/paino ei tullin mielestä viittaa kalliimpaan tuotteeseen kuin paketissa lukee
Samaan aikaan tuo aiemmin lähetetty nemesis ilmestyi tänään seurantaan :)
Mulla ei oo mitää ilmestyny mihinkää :D
Toi "ships next day" -leima on kyllä niin hevonpaskaa ku voi, 21.4 tilatty nemmy-klooni, luvattu ships next day, okei 22.4 on lähetetty, silti singpost ilmoittaa saaneensa infoa lähetyksestä vasta 24.4, saaneensa paketin lähettäjältä 29.4, ja pistänyt paketin matkaan 1.5. Onneksi paketti pläjähti jo tänään itellan seurantaan, mut silti, "ships next day", ja silti meni yli viikko että paketti liikahti varaston ovista.
Ja siellä kiinanpoikien postissa menee pari pakettia enemmän kuin suomen ja jos tää järjestelmä kyse jo Suomessa niin mitä voi odottaa. Älä tilaa täältä mitään kiireellä ellet ota dhl kuljetusta, joka on noin 4-5pv päästä ovella. Maksaa toki n40e
Postin toiminta on asia erikseen, kyllähän posti hakee lähetykset vaikka joka päivä jos lähettävä osapuoli sellaisen palvelun tilaa, mutta tämä vaikuttaa siltä että seuraavan päivän lähetys tarkoittaa lähinnä tarran tulostusta, paketit noudetaan luultavasti kerran viikossa.
En kyllä uskoisi, että tuonkokoinen toiminta pelaisi jos paketteja haettaisiin kerran viikossa. Taitaa vaan asua siellä postissa odotellen lentoa pitkään.