Akkuja vain räikeissä väreissä, atopäät loppu. Parempia ehdotuksia? :D
Printable View
Ei ole missään Suomen kaupoissa noita atopäitä tällä hetkellä. Puffillakin vain 2.2 ohmin :(
Komento takaisin, täällä on atopäitä ja evodeja myös:
http://www.elektrosavu.fi/kanger-evo...tus-p-992.html
650mah egoa on vain twistinä eli sen joutuisit muualta tilaamaan
Mä olen nyt jo hetken itkeskellyt tässä, kun en oikein keksi oikeaa ketjua tälle kysymykselleni. Haullakaan ei löydy vastausta. Kysymys on pieni, kysyjä on aloittelija ja kysymys liittyy sähkötupakkaan, mutta aloittelijoiden pienten kysymysten ketju on kuitenkin härveleitä koskevalla alueella eikä kysymykseni liity eri härveleihin mitenkään. Noh, kysytään täällä, tuskinpa mua kukaan tästä hyvästä ampuu.
Dear Eki, olenko normaali? Miksi mun nenästä tulee höyryä? Miksi tupakansavu ei tule nenän kautta ellei sitä tietoisesti yritä, mutta höyry tulee, tahtomattakin?
^ Jopas kysymyksen nakkasit! Hmm.. Oliskohan että poltat tupakkaa eri tekniikalla kuin höyryttelet? Eli tupakalla pistät ylähengitystiet kiinni, kun taas höyryttely muistuttaa enemmän normaalia hengittämistä?
Meneeköhän liian pitkälle jos väittää savun olevan höyryä raskaampaa.. Mielenkiintonen kysymys, kyllä! :esmoke:
e Normaalia joo, miksipä ei olisi. Ainakin mulla tulee höyryä nenästä, sakeimmilla nesteillä hyvä ettei korvista.. ;)
Voinee myös johtua ihan luonnollisesta reaktiosta, jossa kroppa pyrkii suojaamaan nenän herkkiä limakalvoja tupakansavulta sulkemalla "automaattisesti" ilmankulun kun savua olis tulossa? Höyryssä taas kun ei palokaasuja ole, niin moista ei synny?
En tiedä, enkä mikään lääkäri todellakaan ole, mutta moinen tuossa tuli mieleeni. :D
Onko punkteerattu?
Okei, se ei ollutkaan sitten yleisesti tunnettu ilmiö. :) Punkteerattu ei ole. Mun oma olettamani oli se höyryn jonkinasteinen keveys savuun verrattuna, mutta se on ihan pelkkä mutufiilis. Tuo automattinen sulkeutuminenkin kuulostaa ihan uskottavalta.
Eipä johdu höyryn keveydestä, höyry onkin raskaampaa. Puhallapa höyryä vaikka lasiin, sen voi kaataa sieltä pois, sama ei savulla onnistu. Vettähän höyry sitoo niin raskaampaa on kuin savu.
Charunin selitys lie lähempänä totuutta.
Aamulla otin AW IMR 18350 akun laturista irti ja höyryttelin sillä n. 10 min. Sitte päivän ajaksi vaihdoin iMistin ja töistä tullessa vaihdoin takasi modin. Höyryttelin 5 min ja Lavatube alkoi varottelemaan alhaisesta akun varauksesta.
Miten on mahdollista, että n. 15 min höyryttelyn ja 12 tunnin paikallaan olon jälkeen akku on lähes tyhjä? Sammutin Lavan vielä päivän ajaksi ettei yksikseen tulittele. Tana jos nuo oikeasti on noin surkeita niin nakkaan vesilintua niillä.
No ei ne nyt ihan niiiin huonoja kyllä ole. Joku mättää, mittaamatta vaikea sanoa mikä :)
Myy mulle edullisesti josset tykkää:rolleyes:
Trustfire TR-001. Molemmat otin käyttöön viime viikon torstaina eli lähes uusia. Tänään 18350 kesti ~1 tunnin höyryttelyä..
Äsken tulin töistä ja otin kassista "täyteen" ladatun AW IMR 18650 akun ja kokeilin vielä laturissa sitä ja valo paloi vihreänä eli akun pitäisi olla täysi. Lykkäsin akun Lavatube Transformerin sisään ja tarkistin akun jännitteen, mitä vittua, 3,5V!? Eikös täyden pitäisi olla 4,1-4,2V?
Onkohan tuo laturi rikki vaiko mistä tässä vikaa alkaa etsimään?
Joko Lavatube ei osaa mitata oikein tai laturi mittaa väärin. Paras ois mitata ihan yleismittarilla mitä siinä akussa oikeasti on.
Sillä selviää kumpi on väärässä, tuubi vai laturi.
4.2V on siis täysi akku.
(Oma tr-001 tosin vinkuu akkuun 4.17V jos ihan pilkun tarkasti viilataan)
Suosittelen muutenkin parempaa laturia ja laittamaan tuon vaikka varalle. Nuo tuntuu hajoilevan suht herkästi ja olevan muutenkin kaikkea muuta kuin hyviä latureita.
Aikaisempiin liittyen pieni kysymys; Trustfiren latureita kutsutaan ympäri netin intteriä paskoiksi, mutten ole vielä nähnyt perusteluja. Onko näin? Tähän asti pärjäillyt eGo-tyylisillä laitteilla, mutta ensimmäinen aikuisten modi paraikaa tulossa, ja tilasin samalla (sen enempää miettimättä) Trustfiren laturin ja Efestin pattereita. Nyt alkoi mietityttämään, että räjähtääkö vaiko ei?
IMR pattereita kuitenkin, joten pahimman sattuessa (eli jos/kun vara-akut jäävät laturiin ulkomaanloman ajaksi tms) todennäköisin loppu on että patterit pieraisevat kaasut pihalle ja muuttuvat sähköä johtamattomiksi palikoiksi, tai würst case, sulake pamahtaa. Vai?
Ihybridin tipin o-rengas sanoi sopimuksensa irti.
Minkä kokoisia renkaita täytyy lähteä metsästämään ja mistä olette näitä ostaneet? :)
EDIT:
Luulisi 510 tipeissä olevan jokin vakio o-rengas koko käytössä?