"Älä koske mun hevoseen sä tiedät kyl seuraukset pitääkö saatana" jatkosta ei saakkaan muuta selvää kuin raipasta olan takaa niin että se jättää jäljet mahaan :laugh:
Printable View
Nuo pitkät Flexit on pyörä tiellä vaarallisia! Kun omistaja kännykkä korvalla ja pieni koira vipeltää flexin päässä sinne tänne, niin vahinkoja sattuu, kyllä omistaja on koirastaan vastuussa! Valitettavasti näitä sattuu!
Ite oon sitä mieltä että flexit pitäis lailla kieltää. Kunnollinen kiinteä remmi ja mielellään myös hyvät valjaat on jo ihan turvallisuuden kannalta hyvä olla. Myös niillä pikkukoirilla.
Mikään ei vituttanu sillon kun koiria vielä pelkäs enempää ku koiranomistajat joilla oli pienen karhun kokoinen koira lenkillä flexi tapissa. Vielä kun sen tietää että koira kyllä vetää flexin paskaksi jos haluaa.
Meille yksi flexi on jääny jostain, mutta aina käytetään nahkaista remmiä. Varmasti kestää eikä vahingossakaan oo liikaa löysää.
siksi maalla asuminen on mukavempaa, koirat saa olla vapaana pihalla (älkääkä yhtään yrittäkö pesimäaikojen sun muiden varjoilla dissata) kunneivat edes sieltä mihkää lähde ja mettälenkillä ei tartte muutaku korkeintaan juoksuaikaan taikka pahimpaa metsästys (metsästäjien ryyppäys) aikaan pitää remmissä. mitä nyt naapurin vanha patu välillä käy morottamassa pihassa mutta hyvinpä se kolmikko on tullu toimeen
Minulle kävi polkupyörälenkillä viime kesänä juuri noin.Vastaan käveli tyttö pienen villakoiran kanssa ja puhui kännykkän keskittyneesti. Tyttö väisti vasempaan laitaan ja koira oikeaan ja flexi välissä eikä huomanneet mitään ennen kuin pysähdyin.:)
Vaaratilannetta ei syntynyt sillä kertaa ja tapaus huvitti.
Pakko olla eri mieltä. Ei se Flexi koirasta pahaa tee niinkuin ei asekaan tee tappajaa. Flexi on helvetin hyvä niillä alueilla ulkoiluttaessa, jossa ei voi päästää vapaaksi, mutta jossa voi antaa koiran liikkua muuallakin kun 1.5m säteellä. Itsellä on ollut kymmenisen koiraa, eikä yksikään ole vielä saanut Flexiä hajalle; ei edes 40kg suojelukoulutettu sakemannikaan. Se "lattahihnainen" 8 metrinen on täysin pätevä peli.
Toki kylillä käydessä käytän suutarin tekemää nahkahihnaa ja -pantaa.
Tossa voin kyllä yhtyä laonoveen. Meilläkin on käytössä juuri sama 8m liinamallin 60kg flexi, toimii hyvin 25kilosella koiralla :). Taajamassa nahkanaru+panta, haja-asutus alueella flexi+panta ja akkelin suvun metsässä joko huomiliivi tai kirkkaan keltaiset valjaat koira vapaana :)
Vituttaa myös ne taajamissa väkisin haistattamaan tuovat/koiraa irti pitävät tyypit, tuo mun koira kun on tarkkaa siitä kenen kaveri on. Eikä kenestäkään oo kivaa irrotella nahistelevia koiria.
Se 40kg suojelukoulutettu sakemanni todennäköisesti tottelee paremmin kaikkia komentoja kuin se pikkutytön puudeli. Appikokelaan sohvakoulutettu 40+kg labbis veti kurkkarissa olleen 2mm rautalangasta väännetyn lenkin poikki kun haistoi tyttöjä. Niin kauan kuin hormoonipiikki vaikutti, totteli tuokin otus hienosti ja käveli vierellä kun näin vaadin.
Minä käytän joskus (nykyään liian usein) flexiä meidän 20kg sekarotusen kanssa. Koulutettu siten ettei saa ohittaa minua eikä siirtyä hihnakäden toiselle puolelle. Siksi käytän flexiä, että tyttö on myös koulutettu ulostamaan ojaan, eli hän painelee ojan pohjalle/metsään kun tulee pissa- tai kakkahätä. Myös kaikki muutkin taluttimet toimii tytöllä hyvin, mutta välillä ärsyttää kelata nuo hihnat takaisin käteen kun tyttö tykkää kävellä siten että pää on jalan kohdalla n. 10cm sivulla. Flexi kelautuu itsekseen :P
Joo samaa mieltä, Meillä 11 vuotias Westi uros jolla ego kohdallaan! Ja tarkka ketä päästää lähelle, Terjierin luonteen tuntien siinä ei sakemannin koko paljon vaikuta kun tuolta menee hermot.
Nämä mamman ja pappan ylihemmotellut rekut ovat kaikkein pahimpia! Onneksi ovat täällä päin oppineet tuntemaan Meidät ja tapamme. Jotkut vähän karvaamman kautta.
Tietäiskö joku saksalaisia olut puljuja joiden toimintaan kuuluis myös toimitus? Menee vähän turhan vaikeeksi jos pitää itse se rekkakin hommata :lol:
Mielellään kori kerralla myyntiä eikä pullo kerralla.
Lähinnä saksalaisia halvemman luokan oluita tarkoitin, en niinkään kalliilla jenkkilästä tuotettuja :D
Ookoo :D
Jahas, hyvin on räjähtänyt taas direktiivisuunnalta. Tulee aina noista sellanen hytinä, että pitäis lisää niksaa tilata vaikka tota onkin pakkasessa ainakin viideksi vuodeksi nykykulutuksella. Eipä se toisaalta käytännössä mitään maksa ja mahdolliset ylijäämät voi käyttää vaikka rotanmyrkkynä.
Mitähän taas tapahtu. Pakettiautoo olin hankkimas, mut pihaan ilmesty mersu 190 2.6l sportline. Ihan saatanan fiksu veto näillä bensahinnoilla... mutta siinä on koppa ja alusta ihan h..vetin hyväs kunnos, ja pikku ropaamisella saa koneenki käymää nätisti ja ja....
Kuitenkin ajalta kun autot olivat vielä autoja. Sisustakaan ei paljoo uuttansa häpee, ja kuitenkin 24 vuotta vanha laite.
Itse asiassa ostin joskus sellasen kun luulin että se terä värisee jotenkin että sillä saa tarkempaa jälkeä, eipä ollu sillä toiminnosta mitään apua karvanpoistossa koska ainoastaan se varsi tärisi hulluna, joten aika selvää mihin tarkoitukseen se oikeasti on tehty... :D Joku Gilleten "Venus Vibrance" se oli. :lol:
Tulipas muuten mieleen, että uuden hienon lainsäädännön astuessa voimaan, kuinka käy forumin? Onko tätä kuitenkin tarkoitus yrittää jatkaa ja millä rahoituksella? Itse toteutushan nyt varmaan onnistuu ihan siirtämällä forum fyysisesti johonkin EU-lain ulottumattomiin ellei sitten jo ole.
Äkkiseltään ajateltuna tulevaisuuden forumilla pitää myös keksiä jotkut salanimet kaupoille, etteivät joudu hankaluuksiin "mainonnan" takia.
http://s08.flagcounter.com/cc_detail...cc=fi&chart=30
Lievästi lähtenyt MnM:än kävijämäärät nousuun.
Flag Counter » Overview
Toi chihu mikä tuli eilen otti heti komennon ja alko kurittaa tota 30kilosta.
Aika jääräpää tommoseks pikku rotaks.
Sillälaillahan se on, että mitä pienempi koira niin sitä pomottavampia ne on, ikäkin tietenkin vaikuttaa. :D
Jep, pikkukoirilla on aina iso ego, mut eiköhän toi koulutettua saada.
Toivottavasti ette kompastu siihen yöllä sitten. :)
Vit..taa aina koiraa lenkittäessä kun kaukaa jo näkee mikä show edessä kun kohdataan joku määrätty koira...Mamma hokee koiralle sitä tuttua "Älä nyt hauku" shittiä. Koira vetää/haukkuu niin ettei henkeä saa. Monesti miettiny että miten vitunlailla nuo koirat on koulutettu käyttäytymään?? ;)
Huvittavin tapaus oli muutamaviikko sitten...kun tuntematon rouva tuli tämmöisen hieman dobermannin näköisen mutta paljon pienemmän koiran kanssa minua ja koiraani vastaan. Rouva kyseli että saisiko koirat tutustua ja melkein arvasin miten käy...noin viisi sekuntia ja se toinen koira räksytti suu vaahdossa muutaman sentinpäässä mun koiran nenästä. Oma koira katsoi touhua vähänaikaa ilman haukkuakaan katsoi mua ja lähdettiin jatkamaan matkaa...Kävi mielessä monta asiaa :)
koira on koira. se tykkää kun joku on laumanjohtaja. tässä yleisimmin kaikki kusevat homman.
laumanjohtajuus ei ole hakkaamista, huutamista eikä hihnasta nykimistä. lol.
:laugh:
Koira ei tykkää johtaa ihmistä ihmisten maailmassa. Yleensä vain stressaantuu kun johtaminen epäonnistuu. Paljon helpompi rooli on olla seuraajana. Oma asenne koiraa kohtaan on huomattavasti tärkeämpää kuin mikään fyysinen teko. Jos asenne on liian heikko, ei mikään fyysinen teko auta. Mutta kyllä sen koiran saa alistaakin fyysisesti jos tilanne sitä vaatii, mutta hakkaaminen lähinnä heikentää koiran luottamusta. Kun koira luottaa, että omistaja osaa tehdä oikeat päätökset, käyttäytyy se odotetulla tavalla. Minä ja rakas karvaturrini harjoittelemme vielä, mutta ollaan jo hyvin lähellä. Varsinkin koirien kanssa, jotka selvästi johtavat ihmistä, on vielä hieman räyhää. Tosin tuo oma ei luota yhteenkään koiraan ennen kuin toisin todistetaan. Vissiin saanut hieman runtua tuolla viron tarhoilla.
Pitäisi laittaa tuonne ärsytystopiciin, mutta koiranäyttelyt vituttaa ihan helvetisti. Moni rotu on jo syntyessään tuomittu kärsimään koko elämänsä koska ihminen on jalostanut nämä piirteet eläimeen ja kennelliitto vaalii tätä. Tuossa dokkari aiheesta (ei herkimmille eläinihmisille). Koko kultturikin on jotenkin sairas. Yksikin täti selitti että alkaa pari päivää ennen näyttelyä syöttämään rauhoittavia lääkkeitä koiralle jotta käyttäytyisi näyttelyssä.
Tuitun tyly herätys :lol:
http://i.imgur.com/xEQ1xMO.jpg
Onpahan olo, pitänee alkaa kovalla kädellä seurata kulutusta.
E-nesteen siis.
Joku 10 ml 10+ mg juissia illassa tuo seuraavalle päivälle todella raikkaan olon.
Pitäskö mun vaihtaa avatar. :laugh: