eikös sulla ole niitä eVodeja ja niihin jo vaihtopäitäkin. Ne imulangat/wickit pystyy tosiaan vaihtamaan itse mutta vaihtopäiden idea on just se ettei tarvitse.
Printable View
eco-ctwist+ evod ego clearomisaattori. Juu on vaihtopäitä, mutta kaikkea tulee mieleen kysyä
ok :) Tosiaan kun vaihtopää maksaa sen alle 2 euroa ja toimii sellaisenaan oikein hyvin, niin kyllä siinä jää tuntipalkka todella huonoksi jos itse rupeaa niitä lankoja eVodeihin vaihtelemaan. Silicat ja kanthalkin kuitenkin maksavat. Ja yleensä siinä menee oma aikansa että oppii edes tekemään tehdasvalmisteisia parempia viritelmiä.
Tietty jos nauttii sellaisesta pikkunäpertelystä suunnattomasti niin sitten ihan eri juttu ;)
No juu onhan näpertely ihan mukavaa, mutta ehkä näin alkuun jätän sen ainakin toistaseks. Kunhan valmiit nesteet tulee ja pääsen kokeilemaan niitä harkitten kaulakotelon ompelua ja DIY nesteitten tekoa.
Sitte kun mielenkiintoa ja tietoa on enemmän niin suosittelen koittamaan itse tehdä setuppia.
Ite aloitin melkein heti kun sain ekan vapottimen käsiin niin DIY litkut, baset ego2.pl ja tiivisteet vapeon.pl/liberty flights.. Se ei oo mitään aivokirurgiaa, vaikka jotkut saa sen siltä kuulostamaan...
Kyllä tää melkosta aivokirurgiaa on, uusia sanoja ja käsitteitä mistä ei hajuakaan mitä tarkottavat. Mutta kunhan nään onko tää mun juttu pitemmän päälle ja paljonko kulutan nesteitä vois tosiaan perehtyä nesteitten itse tekoon, vähän oon jo siitä opiskellu ja kyselly (ja kysymyksiä lisää mielessä, mutta ei niistä vielä sen enempää) Ja kunhan saisin paypal tilini toimiin.
No niin vihdoin tuli nesteet ja meni höyryttely neitsyys Liquan traditional tobacco 24 mg maulla. Vaikeeta vaan kun ei tiedä, että miltä tämän pitäis maistua. Vaatiiko kypsyttelyä vai ei. Muttei ainakaan pahasti maistu saippualta/parfyymiltä.
Se mille sen pitäis maistua ja miltä se sun tai mun mielestä maistuu, on kaikki ihan eri juttuja. Jos se miellyttää, anna mennä vaan, jos ei, niin anna ottaa happea tai lantraa muiden litkujen kanssa. Ei oo oikein muuta ohjetta heitellä
Harvempi on löytänyt ensiyrittämällä tupakkamakua joka miellyttäisi. Usein porukka sovinnalla alkaa höyrytellä noita hedelmämakuja, on paljon helpompi löytää itseä miellyttävä maku. Noi tupakkamaut on kuiteskin niin kaukana todellisesta tupakasta. Lisäämällä tupakkamakuun liraus esim mentholia, vaniljaa, minttua tai kahvia, niistä saattaa tulla enempi omaan makuun sopivampia. Toimi ainakin mulla, ja ilmeisesti muutamalla muullakin. Nythän toi kauppa rainbow mikä liekään tarjoaa just noita pikkupulloja maisteluun. Ehdottaisin että kaivelet vaikka sieltä jonkun sopivan setin testailuun.
Kyllä noi näppärät väsäilee itse langoista uuden setupin Evodiin. Mutta käsittääkseni vaatii sekä wickilangan (silica), vastuslangan (kanthal), että nr-langan (johtaa virtaa, mutta ei sisällä vastusta). Ja yhm.. noitten nr-lankojen yhdistäminen kanthal-lankaan vaatii sitten sellaista pientä sorminäppäryyttä.
Itsekin tuumailen ekaa kertaa yrittää rakentaa omia setuppeja, mutta kommentteja pyydettyäni päätin aloittaa harjoittelun dreami-nimisen atomisaattorin kanssa, se kun ei vaadi noita "jalkoja", ja setupin rakentaminen on siihen "helppoa". Täyttäminen sen sijaan on ilmeisesti hieman haastavampaa ja vaatii omanlaisensa tekniikan opettelun.
Mistä johtunee EVODin palanut maku, tiedän että syy on atopäässä, mutta oon ehkä vasta 6-8ml verran sitä käyttänyt. Ja mikä oudoina se tulee välillä, ja välillä ei. Ja mausta se ei siis johdu koska olen sitä jo pari purnukkaa käyttänyt, eikä samanlaista makua ole tullut.
Pieni kysymyksiä jälleen kerran :)
1) Kuivapoltto. Tästä olen lukenut, muttei oikein auennut, että onko se pakollista? Tehdäänkö evod ego clearolle? Tehdäänkö silloin kun on pessyt tankin vedellä ja vaihtaa makua? Ja miten se tehdään?
2) Tankin pesu. Tuleeko tehdä aina kun tankki tyhjenee vai vain silloin kun vaihtaa nesteen makua?
Kiitos jo etukäteen :)
Kuivapoltolla tarkoitetaan sitä kun vastukseen on kertynyt karstaa ja sitä pyritään poistamaan hehkuttamalla vastusta ilman nestettä. Tällä saadaan lisää käyttöaikaa vastukselle.
Tankkia ei tarvitse pestä ellei vaihda makua.
osta Annim jokunen halpa 510-drippailuato tai pari nestetestaukseen. Varsinkin alkutaipaleella tulee hyödylliseksi kun ei vielä tiedä mikä neste kolahtaa ja mikä aiheuttaa yökötysreaktion. Drippailuato on huomattavasti vähätöisempi puhdistaa kuin mikään tankkisysteemi.
^ Kyllä. Jok'ikinen höyryttelijä tarvitsee vähintään yhden drippailuaton. Itsellä meni vuoden päivät sen tajuamiseen.
Tuossa vain voi tulla se, että pari drippailua jumalten nektaaria, mutta täysi tankillinen aiheuttaa inhoreaktion.
Valitettavasti toi on kokeilua, voi mennä useammin pieleen kuin onnistua.
DIY-nesteiden kanssa vain pelaamaan, saapahan itse säädettyä pitoisuudet kohdilleen.
Eipä mulla ole noi halvat drippiatot auttaneet yhtään, niistä neste maistui myrkyltä, bogesta ihan ok makuiselta. Tai sit mä en osaa käyttää niiitä. Tai saan aina maanantaikappaleita.
Laiskana ihmisenä mä en välttämättä pese tankkia, jos seuraava neste on jotain samantyyppistä, yleensä mulla on pari tankkia tupakkamakuisille, pari hedelmämakuisille. Pesu sitten joskus kun jaksaa.
No siinä voi olla se, että "herkun" todellinen maku puski esiin.:D
Todennäköisemmin sait paskoja atoja.