Vs: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
... koska talvivaara on hoitanut hommat niin helvetin hyvin. Rahaa ne ulkomaisetkin suomelle tuo ja täällä ei vaan ole tarpeeksi kapasiteettia ja ammattitaitoa hoitaa jokaikistä mahdollista kaivosaluetta.
Hmm. Tulee väkisinkin mieleen takavuosien tarina venäjältä, jossa kultakaivoksessa työskentelevät kaivosmiehet oli lakossa sen takia, että yhtiöllä ei ollut mukamas varaa maksaa heille palkkaa :D
Toisin sanoen, kyllä täällä suomessa oikeasti on kapasiteettia hoitaa muutama kaivosbisnes. Ihan oikeasti on. Ei niitä nyt niin montaa ole tässä pienessä maassa kuitenkaan :)
talvivaarahan meillä on ja enemmän haittaa siitä on ollut kuin ulkomaisista yhtiöistä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
marviner
Nyt jäi vähän epäselväksi se, että ärsyttääkö tässä enempi ympäristöasiat, vaiko se että ulkomaalaiset kaivosyhtiöt vie aarteet mennessään?
Itteä vituttaa - pohjosessa nuoruutensa asuneena - molemmat, mutta todennäköisempää on, että suomalainen kaivosyhtiö tuhoais luontoa vähemmän. Ja saatais parempi kate louhituille arvometalleille - puhumattakaan työllistävästä vaikutuksesta.
Eihän sillä olekaan muuta kuin työllistävä vaikutus..yhteisöverotkin jää hienolla kierrätyksellä maksamatta.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
talvivaarahan meillä on ja enemmän haittaa siitä on ollut kuin ulkomaisista yhtiöistä
No sitä ei voi tietää, miten paljon damagea ulkomaalaiset yhtiöt olis samassa ajassa saaneet aikaiseksi. Tendenssi on kuitenkin yleensä se, että mukavampi se on toisten pesä sotkea kuin oma.
Mene ja tiedä sitten. Nostan kädet pystyyn, eli en halua aiheesta kiistellä :)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Aika siivun tuo Norilsk nickel holding(cypros) omistaa ja Talvivaarahan on vain esimerkki miten kaikki voi mennä vituix jos on mennäkseen..Hieno visio ja tekniikkaa jota ei vielä ollut olemassa...näin köyhän nikkelipitoisuuden jalostusta/ rikastusta tällä menetelmällä on yritetty vain Australiassa ja Kanadassa ja molemmissa tapauksissa on meinannu tulla ympäristökatasrofi..tämä voi olla kallis kokeilu ympäristön kannalta ennen kuin onnistuu jos onnistuu...
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
marviner
Nyt jäi vähän epäselväksi se, että ärsyttääkö tässä enempi ympäristöasiat, vaiko se että ulkomaalaiset kaivosyhtiöt vie aarteet mennessään?
Itteä vituttaa - pohjosessa nuoruutensa asuneena - molemmat, mutta todennäköisempää on, että suomalainen kaivosyhtiö tuhoais luontoa vähemmän. Ja saatais parempi kate louhituille arvometalleille - puhumattakaan työllistävästä vaikutuksesta.
Molemmat.
Varmasti enemmän tuo ympäristökysymys.
En ole mikään viherpiipertäjä, mutta olis mukava jos jälkipolvetki sais kulkea samassa mettässä
missä mie, isä ja pappa kuljettiin.
Se mistä vielä löytyy "koskematonta luontoa", ei varmasti ole sitä enää 20v päästä.
Enkä nyt mitenkään teitä etelässä asustavia yritä eritellä, sama ongelma se on joka paikassa.
Vaikkei luontoa enää niin paljo oliskaan, miksi se pitäs kaikki kitkeä pois?
Ja sulle joka kaivosyhtiöiden toimintaa puolustat, ymmärrän kyllä jos perhees saa siitä toimeentulon. Mutta jos ei saa, en vittu ymmärrä sinua enkä sinun periaatteitas, enkä toivo sinunlaisias enempää tänne kasvavan.
Se tavara kuuluu maan alle, älkää tuoko sitä tänne pinnalle.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
PalleX2
Molemmat.
Varmasti enemmän tuo ympäristökysymys.
En ole mikään viherpiipertäjä, mutta olis mukava jos jälkipolvetki sais kulkea samassa mettässä
missä mie, isä ja pappa kuljettiin.
Se mistä vielä löytyy "koskematonta luontoa", ei varmasti ole sitä enää 20v päästä.
Enkä nyt mitenkään teitä etelässä asustavia yritä eritellä, sama ongelma se on joka paikassa.
Vaikkei luontoa enää niin paljo oliskaan, miksi se pitäs kaikki kitkeä pois?
Ja sulle joka kaivosyhtiöiden toimintaa puolustat, ymmärrän kyllä jos perhees saa siitä toimeentulon. Mutta jos ei saa, en vittu ymmärrä sinua enkä sinun periaatteitas, enkä toivo sinunlaisias enempää tänne kasvavan.
Ilman sitä maanalta löytyvää tavaraa ei olisi nykyteknologiaa, yhteiskuntia ja sivistystä. Kaivosteollisuus tuo suomen valtiolle sitä paljon kaivattua rahaa kaikenlisäksi.
Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Talvivaara teki rahat myymällä puut alueelta josta niitä ei olisi voinut myydä ilman poikkeuslupaa, kaikki muu on täyttä paskaa :D
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Ilman sitä maanalta löytyvää tavaraa ei olisi nykyteknologiaa, yhteiskuntia ja sivistystä. Kaivosteollisuus tuo suomen valtiolle sitä paljon kaivattua rahaa kaikenlisäksi.
Ok olet vanttila vanhempi foorumilainen, mutta voitko selittää kohdan; yhteiskuntia ja sivistystä???
Ei helvetti sopisko tähän väliin NÄPY? (nauran perseeni irti ääneen ja heitän kohti)
MUTTA NO: vaikka olenkin riidanhaluinen ja epäsosiaalinen, tarkoitukseni ei ollut aiheuttaa foorumin
sisäistä kitkaa.
Ehdotan rauhanhöyryjä pahoittelen tunteenpurkauksia...
Tietämättä enempää tuon talvivaaran touhuista mitä olen mediasta lukenut niin pelkään että kuuluu samaan kastiin kuin muutkin firmat,paskotaan ympäristö,järvet jne.
Luvataan ummet ja lammet mutta kun homma on selvä jää paskojen korjaaminen valtion kontolle ja vesistöt on menetetty pitkäksi aikaa.
Samaa harrastivat metsäyhtiöt ja turvetuotanto,pilasivat monet kirkkaat vesistöt tässä maassa sukupolviksi,todella lyhytnäköistä toimintaa ja Suomen puhtaat järvet on nykyään lähes myytti.
Rahaa sillä varmasti tehtiin mutta pitkällä juoksulla puhtaat pohjavedet,järvet ja luonto voisi tulevaisuudessa olla suomelle arvokkaampaa kuin ehkä nyt osaamme kuvitellakaan.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ukko-Pekka
Tietämättä enempää tuon talvivaaran touhuista mitä olen mediasta lukenut niin pelkään että kuuluu samaan kastiin kuin muutkin firmat,paskotaan ympäristö,järvet jne.
Luvataan ummet ja lammet mutta kun homma on selvä jää paskojen korjaaminen valtion kontolle ja vesistöt on menetetty pitkäksi aikaa.
Samaa harrastivat metsäyhtiöt ja turvetuotanto,pilasivat monet kirkkaat vesistöt tässä maassa sukupolviksi,todella lyhytnäköistä toimintaa ja Suomen puhtaat järvet on nykyään lähes myytti.
Rahaa sillä varmasti tehtiin mutta pitkällä juoksulla puhtaat pohjavedet,järvet ja luonto voisi tulevaisuudessa olla suomelle arvokkaampaa kuin ehkä nyt osaamme kuvitellakaan.
+10 000
Tämä nyt on turha foorumi ruotia tätä asiaa mutta jos nyt viitsii vähääkään ottaa asioista oikeasti selvää ja Suomen nykyisestä katastrofaalisesta kaivospolitiikasta jossa Suomi on pelkkä siirtomaa niin:
- Suomessa on 12 metallikaivosta, joista peräti 10 on ulkomaalaisten omistuksessa.
- Valtio on tukenut kaivosyrityksiä kymmenillä miljoonilla suoraan tai epäsuorasti viimeiset 15 vuotta.
- Talvivaaralle on rakennettu rautatie 40 miljoonalla veronmaksajien piikkiin.
- Kaivosoikeudet on myyty lähes ilmaiseksi ulkomaalaisille yrityksille.
- Valtio tutkituttaa 10 miljoonalla vuodessa Suomen kallioperää, tulokset lahjoitetaan ilmaiseksi kaivosyrityksille.
- Suomi on ainoa maa maailmassa missä kallioperätutkimus hoidetaan veronmaksajien piikkiin. Muualla kaivosyhtö ottaa tutkimusriskin.
- Kaivosyritykset eivät maksa juuri mitään veroja Suomeen. Suurin osa firmoista ovat tappioilla (tai varat siirretty ulkomaille)..jolloin yhteisöverot jää maksamatta.
- Kaivostoiminnan hyöty kaivoskunnille on minimaalinen. Yhdessä kunnassa verotulojen piti selvitysten mukaan nousta 40%, todellisuudessa ne nousi muutaman prosentin.
Se ainoa hyöty on työpaikat ja niistä koituvat verotulot ja hyvinvointi.
Kaivosluvan haltijan on maksettava kaivosalueeseen kuuluvien kiinteistöjen omistajille vuotuinen korvaus (louhintakorvaus)...0,15 prosenttia vuoden aikana louhitun ja hyödynnetyn metallimalmin kaivosmineraalien lasketusta arvosta; sitä laskettaessa otetaan huomioon malmin sisältämien hyödynnettyjen metallien keskiarvohinta vuoden aikana ja muiden malmista hyödynnettyjen tuotteiden keskimääräinen arvo vuoden aikana.Tämä on vain kymmenes- kahdeskymmenes osa siitä, mitä ulkomailla joudutaan maksamaan siitä, että saa kaivaa malmia maasta.
Suomeen tulisi saada pian louhintavero tai kuten suurissa kaivosmaissa Australia, Kanada,Chile rojaltimaksu ettei keinottelemalla luonnonvaroista saatavat tulot häivy ulkomaille. Norjan malli olisi paras. Valtio omistaa öljy-yhtiöt ja kerää tulot pahan päivän varalle! Se ei tosin Suomessa käy. Olemme niin vapaita, liberaaleja, kokoomuslaisia ja maailmankansalaisia, että se ei vaan käy! Pääasia että ollaan kaikissa ytimissä mukana!..Suomessa valtiollinen kaivosyhtiö oli aikoinaan Outokumpu. Häkämieskin valehteli korvat luimussa yle MoT tv- lähetyksessä että ulkomaisille kaivosyhtiöille ei ole maksettu tukia ja 30milj on annettu ilman vakuuksia ;)
Itse henkilökohtaisesti en milläänlailla vastusta kaivostoimintaa kun se vain on kestävällä pohjalla ja louhintaveronmyötä osa voitoista ja verot jää Suomeen.
Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Metsät ja maan alla oleva on ainoa mitä tässä maassa on jäljellä, pitäiskö pikkusen herätä?! Niinkuin todellisuuteen, ennenkö nää saatanan virkamiehet ja poliitikot kusee joka helvetin asian lopullisesti!
Ihan pihalla taas.Ei ole tullut seurattua sivustoa,kun 4kk reissussa olin.Onneksi riittää ja kaikki omat laitteet toimii kuten pitää enkä niitä vaihda ennen,kuin hajoavat.Nesteet muuten paranee mielestäni,kun pitempään seisovat.Avasin juuri 6kk vanhan RY-4:n ja vittu kun hyvää.
Toi infulenssa vaan vituttaa eniten jo kolmatta viikkoa räkinyt litratolkulla limaa.
Mulla taitaa olla alkoholiongelma... :-[
Ainaki näin sunnuntaisin ko alko on kiini!!!
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
PalleX2
Otetaans nyt ihan rauhallisesti. Ei tässä nyt millään tavalla tietääkseni ole kaivosyhtiöiden toimintaa tullut puolusteltua. Homma nyt vaan on sillä tavalla, että jos maaperästä jotakin arvometalleja/mineraaleja löytyy, niin pois ne louhitaan. Sille minä en mahda mitään, eikä nämä ole minun periaatteitani. Olenpa vaan sattumoisin huomannut, että nämä ovat vallitsevia realiteettejä. Sivustakatsojan roolissa tässä ollaan, eikä mitään agendaa ajamassa.
Meinasin vaan lähinnä, että kun realiteetti on mikä on, niin olis edes suomalaiset kaivosyhtiöt hommaa hoitamassa.
Eihän se Sveitsi mikään EU-maa ollutkaan ja nyt sitten Kayfuni makaa tullissa ja ALVithan tosta vielä pitää kärsiä... :/
Ja nythän vasta ärsyttääkin... nettituontiin yritin kirjautua ja mennä maksamaan alveja, niin sanasta sanaan tuli tämmöinen ilmoitus:
"Palvelussa on huoltokatko pvm klo xx.xx xx.xx Pahoittelemme häiriötä! Lisätietoa puh. xxxxx xxxxx"
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
"Palvelussa on huoltokatko pvm klo xx.xx xx.xx Pahoittelemme häiriötä! Lisätietoa puh. xxxxx xxxxx"
Tonnehan saa sitten helposti yhteyttä.. ::)