Johtuiskohan tuo kurlaus siitä, että kun sen tankin ruuvaa pohjaan liian tiukkaan kiinni se alkaa aukeamaan sieltä yläpäästä kun piippu ei suostu enää uppoamaan syvemmälle?
Printable View
Johtuiskohan tuo kurlaus siitä, että kun sen tankin ruuvaa pohjaan liian tiukkaan kiinni se alkaa aukeamaan sieltä yläpäästä kun piippu ei suostu enää uppoamaan syvemmälle?
Ei tää mitenkään paha oo kurlaamaan mutta se on kuitenkin ehottomasti se huono puoli jos sellanen Nautiluksesta pitää mainita. Ite oon aatellu et liioilla wateilla aton saa käräytettyä tosi helposti sellaseks et se toimii mut kurlaa. Usein kurlaaminen ei lopu millään muulla kun aton vaihdolla uuteen, ei auta ees putsailut kun vähän. Millään kiristystiukkuuksilla en oo ite huomannu vaikutusta, kunnolla oon vääntäny yleensä kiinni vaikka oon höllemmällekin jättämistä kokeillu.
Viikon verran tossa tuli Nautiluksella höyryteltyä Liquan mentholia 9w:n tehoilla, tänään sit hävis mentholin maku johonkin (höyryä kyllä tuli).. Aattelin et atopää loppu ja vaihdoin uuden.. Muutamat savut ehdin vetää ja taas hävisi maku jonnekin :(
Uusia atopäitä on postissa tulossa, mutta onko normaalia et noissa on susikappaleita joukossa vai mikä tässä nyt mättää ????
En mä tajua, välillä on makua ja välillä ei.. Taitaa olla suussa vikaa :banghead:
Nyt on ollut Nautilus käytössä kaksi kuukautta eikä ole vielä millään nesteellä kurlannut tai maku hävinnyt. Lähinnä on tullut höyryteltyä 9-11 watin tehoilla. Atot kestänyt yllättävän pitkään ja tasaisesti. Tässä vaiheessa ei vielä mitään valittamista.
Nautilus mini ei ole kurlannut kertaakaan tämän 2.5kk aikana mitä olen höyrytellyt. Tavallisen otin käyttöön 2 viikkoa sitten ja se on kurlannut nyt abaut 4-5krt. Mistähän tämä ero johtuu, molemmissa sama neste (60pg/30vg)/atopäät käytössä.
Tänään tuli miniversio postissa. Muutaman tunnin höyryttelyn perusteella kyllä omasta mielestä eVod on parempi kuin tämä. Höyryntuotto ja maku ei ole yhtä hyvää kuin evodilla ja onhan tää hieman raskaampi imettäväkin vaikka on ilmareiät mahdollisimman auki. Melko tyyriskin oli. Ihan kelpo clearo kuitenkin.
e: Nyt kun tässä jo useamman tunnin höyrytellyt niin täytyy kyllä sanoa että en ole enää ihan samaa mieltä.. Aika tasasia molemmat evod ja Nautilus, ellei jälkimmäinen jopa hieman parempi. Paha sanoa.
Eikös nämä https://www.fasttech.com/product/1859403 kuitenkin käy tuohon normi Nautilukseen vaikka kuvauksessa lukeekin "mini"?
Kuvien atoissa myös pienemmät nestereiät, saas nähdä mitä sieltä lopulta tulee.
Kyllä käy.
$4.69 - 5pcs Aspire BVC Replacement Coil Heads 1.8Ohm - Cigabuy
Näitä on tullu käytettyä minissä ja isossa nautiluksessa.Toimii mielestäni hyvin,maussa ja kestossakaan ei valittamista.
Minulla on ollut jonkun viikon Nautilus mini käytössä. Siitä ei ole muuta huonoa sanottavaa kuin nesteen ruikkiminen suuhun, kun tankki alkaa tyhjetä. Tuohon ehkä vähän auttaa ilmareiän pienennys.
Käytettävyyden kannalta pinnoittamaton lasitankki ei ole hyvä, en uskalla sitä paljon ulkoiluttaa. Saattaa olla että metallikuorinen versio tulee hankittua jossain vaiheessa.
Kiitos cigabuy-vinkistä. Tuolta saisi muitakin atopäitä edullisesti.
Cigabuylla näytti olevan Nautilus-kloonikin aika edukkaasti. Piti atopäitten lisäks tilata testiin.
Oon nyt miettiny tuon nautiluksen ostamista ja ajatellut ostaa mekaanisen modin siihen, niin jos käytän 1,6 ohmisia ja 2500 amh akku, niin paljon se tuuttaa poweria siihen?
+jännite laskee heti. Eli alle 10w mennään nopeasti. Kickillä toki mutta se on sit 18500 akku.
Uudemmissa isoreikäsissä BVC atoissa ollut ongelmia viimeaikoina. Eivät kestä tehoja ja dryhittiä puskee.
Koko ajan vedellyt samalla suhteella nesteitä ja tikulla syötän 4,5V, nyt ei voi nostaa yli 4,0V ja täten höyry jää vähän vilpoiseksi eikä nesteiden maku pääse esiin. Ei auta vaikka lisäisi PG:tä. Silloin vaan kurlaa ja vaikka nostaisi voltteja muutaman pykälän, saa dryhittiä. Käsittämätön tilanne mun mielestä.
Nyt tilasin uusia atoja ja huomasin merkintöjen muuttuneen. Aiemmissa isompireikäsissä aton kyljessä lukee 3,3V-5,0V mutta näissä uusimmissa lukeekin vain 3,3V-4,2V. Eli ovatkohan aspirella huomanneet ettei nämä uudenmalliset atot toimikaan kuten oli oletettu ja kaikessa hiljaisuudessa muuttaneet merkintöjä.
Näissä uusimmissa myöskin lievää öljyistä makua havaittavissa alkuun.
Mainittakoot että kyseessä 1,6Ohm atot.
Mulla myös noi 1.6ohmiset uudet käytössä ja ei tunnu löytyvän sopivia säätöjä.. Nestettä tulee imutellessa läpi paitsi sillon ku ilmasäädön laittaa ihan pienimmilleen. iStick 30W nokassa.. Ideoita?
Tilasimpa nautiluksen taka-ajatuksena saaha joku pätevä mouth to lung laitos. Eipä vaakuta kummemin.. Maku on ok mutta höyryntuotto surkeeta ja tahtoo kurluttaa koko ajan ihan sama mitkä on tehot / röörit auki. Joyetech ego onea ei kanssa saanut toimimaan mitenkään päin niin onko se sitten pysyttävä vanhoissa kunnon evodeissa suosiolla x)
50/50 nesteillä oli kokeilussa. Ja kyllä mun mielestä sillä viskositeetilla sais toimia ihan moitteetta tollanen perus härveli
Pitäs kyllä joo, mutta tosiaan kun uuden mallin atopäissä on suuremmat wick reiät kuin vanhoissa, ni omalla kokemuksella alkaa jo valitettavasti vaatia vg voittosta nestettä toimiakseen... [emoji53]
Mulla Nautilus toiminut jo pitkään luottovehkeenä ja nesteet ollu 50/50 vanhoilla atopäillä.Paska homma jos ne nyt sössii tän noilla uusilla atopäillä:thumbdn:.
Onkohan pikkureikäisissä atoissakin susia joukossa ?? Itellä 2 nautilusta ja molemmat pelannu hyvin jopa 80pg/20vg nesteellä, nyt kun otin uudesta paketista aton, niin alkoi kurlaus.. Vaihdoin vielä toisenkin aton ja sama homma :(
Toinen Nautilus toimii vielä moitteetta :)
Pitää tutkia noita isoreikäisiä atoja kun tulee, että voisko jotenkin supistaa noita reikiä....
Edit: Laitoin viel kolmannen aton siitä paketista, nyt toimii taas kuten pitääkin :)
Kyllä nämä viimesimmät versiot atoista ovat täyttä kuraa. Kuten aiemmin mainitsin, on aton kylkeen salaa vaihtunut volttiarvoksi 3,3V-4,2V.
Nyt jo kaksi atoa lopettaa toimintansa toisen päivän jälkeen. Ensimmäistä ajelin vähän yli "rajan" 4,5V ja toista sitten ajelin koko ajan vain 4,2V, joka ei kyllä riitä näille atopäille alkuunkaan.
Nämä atot saatu käsiin viime viikolla puffilta, eli sieltä ei kannata tilata, saa varmasti uusinta versiota.
Täytyy todeta että kyllä nyt loppu atojen kanssa pelleily ja ryhdyn etsimään korvaavaa laitetta nautiluksen tilalle.
Ja kuten knarkhund totesi, evod on ollut tähän mennessä ainut joka toimii. Erittäin iso miinus vaan että tilavuus loppuu muutamassa tunnissa.
Mulla toiminu kyl iha moitteetta nää peus 70/30 pgvg litkuilla. Ei oo kurlannu kertaakaan ja joku 15 atopäätä oon ajanu. Tosin ensimmäiset kusi allensa mut nää mitkä tilasin puffilta kuukaus sit ei oo kussu kertaakaan ilmareiäst. Ajellu 15watilla ja suoraan keuhkoihin. Hommaan kyl sub ohmin tässä kohta puoliin
Olikos aspire tehnyt jo pumpuliatoja nautilukselle?
Onkohan tuo "fallos" tankki oikeesti isolle Nautilukselle ?? Aikaisemmin nähnyt vaan minille tuota mallia...
Hinta: 8,90 ? - Aspire Nautilus replacement steel tube
.
Onko nyt jokapaikassa näitä uusia päitä tarjolla vai saako vanhoja mistään? Vanhat toimii kun junan vessa niin en viittis alkaa noiden uusien kanssa sähläämään.
Saaskattoo ny,eilettäin laitoin Ego2:lle tilausta ja hyvässä lykyssä voipi loppuviikosta olla perillä.Ilmoittelen sitten:thumbup:.