Kannettava, HP Pavilion tai jotain semmosta... Takuu sopivasti meni just umpeen kesäkuussa...
Printable View
Kannettava, HP Pavilion tai jotain semmosta... Takuu sopivasti meni just umpeen kesäkuussa...
Oliko vuoden vai kahden takuu? Virhevastuuseen voi vedota jos oli vain vuoden takuu, kannettavan tietokoneen oletettu kestoikä on huomattavasti enemmän kuin vuosi.
Kahden vuoden takuu.. Nyt yritän sinnitellä tyttären kannettavalla jossa on näyttö miten sattuu enkä osaa säätää sitä :confused: Ja kyllä, oon palikka näis asiois :D
Sitten hän meitä on ainakin kaksi itekans onneton tietsikan kanssa
Veli tuntee tietokoneet, mutta sillä on jotain henk. koht ongelmia Windowsin kanssa nii en jaksa kuunnella sen manaamista :D No, mä kysäsen parilta tutulta et onko jotain tehtävissä..
Jos asut Kuopiossa niin minä voin kattoa :)
Sukua on kyl Kuopiossa, mutta ite asun Etelä-Pohjanmaalla.. Kiitos kumminkin :)
Vähä samaan kastiin meil töissä tytöt mennee... harva se hetki kuuluu "etsä millää viittis/joutas/kehtais jeesata mua 'syötä joku asia mikä pitää tehhä' ku en ossoo" :) tulee hyväkskäytetty olo aina ku kiltisti tekkee
Lainaus:
Eikö suomen alkoissa tosiaan oo muuta banaanilikööriä?
Ja tuolta löytyy handelin hinnasto,tosin joitain tuotteita puuttuu esim. eri versiot absolut vodkasta ja golden cap lemon soda.Lainaus:
Löytyy Pisang Ambon.
Alkon hinnasto - isokaato.com
Kotivakuutuksen kautta saa läppärit takuuseen.
En tiiä kannattaako alkaa takkuamaan vakuutuksen kanssa... Mieluiten ostan uuden jos tota vanhaa ei saa ehjättyä. Oon täs jo kattellu muutamia, mutta ku ne mainostekstit on jotain ufokieltä täynnä :D
Niin ja edellinen HP kesti vähän yli kaks vuotta, joten semmosta en enää ikinä osta!
Sano sun budjetti ja mitä pääasiassa koneella teet niin etin sulle parhaan mahollisen.
Alle 500e (jos saa osina maksaa nii saa olla enemmänki) ja pelaan tosi paljon... Ja oon urpo koneitten kanssa :D
Minkälaisia pelejä? Tuohon hintaluokkaan ei kyllä kovin tehokasta pelikannettavaa eli riippuu ihan täysin peleistä.
Mulla oli niin helppo kotivakuutus että piti vaan soittaa ja sanoa että hajos läppäri niin ne laitto rahan tilille tai tietokoneliikkeeseen suoraan. Ei vaatinu mitään todisteita, mikä vähän ihmetytti kun 5 uutta läppäriä sitä kautta sain.
No näitä akkojen pelejä :D Mitä ny facessa pelataan, karkkipelit ja semmoset.. Välillä edesmennyt kone herjas jostain et olis suuri kuormitus ja silleen...
Mun täytyy tutkailla mitä kaikkee mun kotivakuutukseen oikein kuuluukaan.
Aa, oisit heti sanonu, niillehän nyt riittää joku satasen ruoska. :D
Tässä esim. ihan hyvä budjettikone:
Fujitsu LIFEBOOK AH531 Intel i3-2350M 4GB 320GB 15.6 W7HP - Kotielektroniikka - CDON.COM
Ja jos budjetti venyy niin tässä vielä parempi:
15inch Packard Bell ENTV11HC-53218G1TMnks Intel i5-3210M 8GB 1TB 15.6 Win8 GeForce® GT 620M - Kotielektroniikka - CDON.COM
No tää muutaman satasen ruoska (eli tyttären kone, eli se eka HP joka laukes mutta korjattiin) ei jaksa pyörittää niitä pelejä. Ja kuvasuhteetki on ihan perseellään... Että mä niiin rakastan tätä tietotekniikkaa :mad:
Täytyy myöntää ku katoin ensin että "peliläppäriä.. budjetti 500€.." ajattelin siinä että "jumaliste nyt ollaan budjetilla matkassa".
Sitte ku laitoit että mitä oikein pelaat niin
http://s20.postimg.org/dw12zyj0t/i_l...393_173831.jpg
No hyvä se on naureskella ku tietää koneista paljon. Mä tiedän vaan sen, että hajonnut kone ei jaksanu pyörittää ja hajos. Ttu.
Ei tainnu olla ihan uusimmasta päästä kun kännykkäkin jaksaa pyörittää noita pelejä? :D
Mun entinen tietokone ei pyörittänyt, kaatu heti. Nykyisellä en ole edes koittanutkaan, vaikka kyllä sen niitten kanssa pitäis pärjätä.
Mä en kyl tykkää teistä enää ku vaa kettuilette naiselle jolla on oikeesti ongelmia ymmärtää tietokoneita :( Ja kone on ostettu kesäkuussa 2011 ja ihan uutena. Mutta ei puhuta tästä asiasta enempää, hankin apua muualta.
ktdd:lle kiitos linkeistä!
Löytyiskö mielipidettä tästä koneesta keltään? Kannettavatietokone.fi - ACER ASPIRE V3 17,3"FHD 3210M/GT650/8/750/BT/W8 - NX.M1WEG.042 En juurikaan pelaa pc:llä, mutta ei se ole poissa laskuista etteikö vois innostua siitä.
Hyvä on, kyllä tuolla pelaa.
Sukupuolella ei ole tän asian kans mitään tekemistä.
Eikä niitä hernemaissipaprikoita nyt kannata tuollaisesta nokkaan vetää, yleisesti vain tuollaista pelaamista mitä sä harrastat, ei mielletä pelaamiseksi.
Ainakaan minä.
Pelaaminen tarkoittaa yleensä jotain isompia pelejä eikä mitään selainpohjaisia, oikeassa pelaamisessa on markettien edulliset läppärit aivan turhia.
Pöytäkonettakin kasatessa saa tuhat euroa helposti upotettua koneeseen jos aikoo pelata.
Kannattaa vaan kysellä esim. täältä ehdotuksia koneeseen jos uutta alat hakemaan.
Kaupan myyjiä ei hirveästi kannata kuunnella, ne nyt myy mitä vain.
Ostat jonkun edullisen ja hyvän, myyjä mainostaa miten tää on kova.
Testaat sitä pikaisesti liikkeessä, joo vaikuttaa toimivan.
No sitten täräytät sen koneen kotona nettiin, päivität windowsin, asennat virustorjunnat ym.
Sitten huomaat että kone onkin laiska paska.
Pikkuisen kalliimpi kone niin tuota ei välttämättä tapahdu, ja vaikka tuo skenario parin vuoden päästä tapahtuisi, saattaa kalliimmassa koneessa olla mahdollista virittää kone helposti ajantasalle taas.
Ei tartte ostaa uutta konetta.
Sisustan osien laatu (merkki) vaikuttaa myös siihen että ostatko parin vuoden päästä uuden koneen.
Että sikäli suosittelen vielä tutkimaan minkä ostat enkä välttämättä luottaisi siihen "serkun kaveriin joka kasasi koneensa itse" että se osaa valita sulle hyvän koneen ;).
Näin juuri. Selainpelejä tarjotaan massoille ja samoille massoille tarjotaan koneita. Eli massoille tehdään selainpelejä jotka toimii koneilla joita massat käyttää ja tehtaat suoltaa massoille halpoja koneita jotka juuri ja juuri jaksaa pyörittää selainpelejä.
Eipä sitä tarvi välttämättä satasta enempää euroja tiskiin latoa että saa pykälää paremman vekottimen verrattuna siihen mainoslehden tarjouskoneeseen. Netistä käyttäarvioita lukien kun tekee valinnan niin saattaapi saada koneen joka toimii sen kolmekin vuotta... :)
Ärsyttää vaa tää jengin asenne nykyään ku joka asiasta pitää alkaa aukomaan ja naljaileen. On varmasti asioita, joista mä tiiän vaikka mitä ja joillakin menee heti sormi suuhun, silti mulla ei oo tarvetta kettuilla ja asettaa ketään naurunalaiseks. Mun päähän mahtuu rajallinen määrä tietoa ja tietotekniikka ei oo mulle se kaikista kiinnostavin aihe opiskella just nyt.
^ Niinhän sen pitäis mennä että kun ostaa laitteen kun laitteen niin olis kiva olettaa että se myös toimisi jokusen vuoden. Mutta hei, ei kannata heittää niin hanakasti puolustuskannalle, me eletään nörttien maailmassa nykyään! :facepalm: Ensin myyjät myy sulle kaikkea mitä et edes tarvi, sitten huomaat että edes ne jutut joita tarvisit ei toimi. Mie olin aiemmin se "lähipiirin tietsikkaguru", kyllästyin Windowsiin, vaihdoin itse Linuxiin ja suosittelin muille Maccia.
Kannattaa tosiaan pitää ihan lähipiirissä se "guru" jos ei (aivan ymmärrettävästi) kiinnostus/aika/mikävain riitä jatkuvaan tekniikan ylläpitoon. :)
^ No pitemmällä tähtäimellä ilman muuta aina parempi opetella, vaan käytännössä... Ei sillä, ei se vaikeaa olekaan. Vaan kaikki ei viitsi edes alottaa. Enkä toisaalta ihmettele, ite päivittelin tuossa v-loppuna windowsin johon en ole bootannut kolmeen kuukauteen, ja kyllä se aika turhauttavaa touhua on. Miksi Windows, kun helpommallakin pääsee... :p
..mutta pakko oli, perhana, tuli äkillinen pakkohinku Civ3:n.. :facepalm:
OT: Civ3 toimii myös mäkissä ja linuxissa :D
Joo mutta sain samalla hyvän tekosyyn päästä kiroamaan vintoosaa.. X-( :D
Ja pitää kai se pitää ajan tasalla jollaki tekosyyllä kuitenki.
Jos tahdot aloittelija-ystävällisen Linuxin niin ehdottomasti Ubuntu, kunhan kone on tarpeeksi hyvä. Siihen on tungettu joidenkin mielestä (myös mun) myös turhaa paskaa mukaan mutta se toimii kyllä suoraan paketista.
Juu tuo ei ole mitään kiitollista hommaa asennella tutulle pikku juttuja missä menee se 5h kun koko kone niin ja näin toiminnassa. Joku automekaanikko vaihtas keularemmin siinä ajassa. Ei äkkiä kenellekkään tule mieleen huollattaa autoa kaiffarilla että no jos vähä kurkkaat. Jotenkin tietokonehommat mielletään että niitähän nyt tekee ilokseen. No joku printterin asennus nyt menee mutta monesti vanhoissa koneissa on pikku juttuja aika reilusti.
Jos kone on tulossa mediapc-käyttöön niin kannattaa ehdottomasti siihen asentaa XBMC.
Ei sillä, W7 on kyllä yllättävänkin ok. Mulla kans aika railakkaasti puukoteltu mutta ei mittään kun sen tietää. Ubuntu vakiokäytössä, tosin toki tämäkin räätälöity omaan hanskaan, Gnome3 jne. Perus-Ubuntu on kyllä ihan suositeltava, valmis käyttis ihmiselle joka ei viitsi käyttöliittymää syvemmälle sukellella. Neljälle ihmiselle (ja yhdelle miehelle.. :D ) olen asentanut, ja tyytyväisiä ovat olleet, eli ei isompaa ongelmaa ole ilmennyt.