Onko muutes teillä makujen suhteen mitään "nyrkkisääntöä"/ mutua, minkätyyppiset nesteet toimii parhaiten mesh- ja silica-atoissa?
Printable View
Onko muutes teillä makujen suhteen mitään "nyrkkisääntöä"/ mutua, minkätyyppiset nesteet toimii parhaiten mesh- ja silica-atoissa?
Isot pojat joskus kehuivat että hedelmät olis parempia silicalla, tummemmat maut selkeämmät meshillä. Tiedä sitten omasta mielestä kaikki nesteet on vähän erillaisia meshillä ja silicalla että maistamalla sen selvittää kumpaan sopii paremmin. :D. Itsellä menee melkeimpä aina meshillä kun tuntuu vickaavan paremmin noita mun vg voittoisia kokkailuja
Juu tummia makuja pahemmin edes huomannut silicavermeillä mitkä nyt taas selkeitä meshillä. Meshin miinus taas omasta mielestä että huonot hyötysuhteet (nestettä ja akkua kuluu). Ja meshvermeellä en ole saanut samanmoista napakkaa höyryn imaisun fiilistä kuin silicavermeillä. Eli silicoilla juuri kirpeämmät höyryt ja meshillä enemmän hienostunutta maistelua. Kirpeys ampuu meshillä melki heti yli ja menee kitkerän puolelle. Taasen esim expresso mikä silicoilla maistunut lähinnä oudolle maistui aika selkeänä meshisetupilla. Tällä hetkellä fiilikset että silicat sopii paremmin niksatarpeen tyydyttämiseen ja meshit hienostuneeseen nesteiden maisteluun. Kattoo ny kun oddy saapuu muuttuuko taas mielipiteet.
Meshillä pakko laskea niksoja puolella, potkii meinaan aika rajusti.
Silican sivumaku = hyhhyh.
Meshillä taasen hyvä akunkesto katoaa ja arjen käytännöllisyys myös.
Ostinkin huvikseen F16 1.6ohm Bogeja taas vaihteeksi. On kiva kun löytyy valinnanvaraa.
Nyt taas hetken Protankkia ja Evodia imailleena huomasin et noilla bottomcoil clearoilla maku on niin helvetin keinotekoisen/synteettisen tjsp makuista ja muutenkin laihaa et oikein ällöttää. Joku niissä vaan tökkii.
Mä oon huomannut, että bottomcoilit jne on todella riippuvaisia siitä käytetystä nesteestä. Toiset nesteet on kuin tehtyjä vaikka Evodiin, mutta toiset nesteet on ihan hukassa. Aika loputon suo, kun rupee miettii. EN usko että itellekkään tulee koskaan "vain yhtä laitetta" jossa kaikki skulais
Vaihtelu on itsellekkin tärkeää. Joskus vaan joku alkaa kyllästyttämään ja myöhemmin sama voi miellyttää enemmän kuin mikään. Kaupallisten bottom coilien plussa ja miinus on niiden tasaisuus. Maku on mikä on nesteestä riippuen. Taasen esim silica drippiatoissa / rba tankeissa hiukan enemmän vaihtelua jännitettä ja setuppia säätämällä. Samoin mesh vermeillä missä taasen säätäminen astetta vaativampaa (setup, tehot, ilmareiän lokaatio koko ja muoto, tehon riittävyys modilla ja akulla jne). Ja juu nämä nyt pääsetupeilla eli mesh onko se nyt genesis tyyli ja silica missä ilma ohjataan tarkasti kelalle. Onhan drippiatoa yleisesti myös tyyliä missä sivussa ilmareikä mutta niistä nyt en kommentoi sen enempää. Ja taasen meshiä sekä silicaa pystyy vääntämään vaikka mihin mutta itse koetan pääsääntöisesti käyttää mihin ato myyty (silica setupit pääosiin tulee valmiilla setupilla ja mesh vermeet usein tyhjinä). Toki tiä pitäiskö sitten puhua ennemmin tankin tyylistä kuin käytetystä wickistä.
Itseasiassa on kokeilematta, mutta sekin vaatii oman duuninsa, jos meinaat soutuveneessä vaikka nesteet vaihtaa. Se taas vaatii vaikka sitten evodin tms mukaan, joita voi heittää taskuun valmiiksi täytettyinä vaikka 3kpl ja ruuvailla paikalleen mielialan mukaan.
Misterin täyttö on todella helppo. Onnistuu vaikka hirvipassissa. Ainoa mitä tarvii: palan paperia.
Niin tiä eroaako mister höyryissä muista odysseus tyylin silica atoista maultaan, mukana vaan mekaaninen akkuputki. Jos nyt pelkästään höyryn makuun ja tuntuun keskitytään. Sinällään hybridi ideana tietty kätevä ja voi mahdollistaa pienemmät tehohäviöt. Toisaalta esim halpaputki k100 ampui ilmeisesti hyvät lukemat pienten tehohäviöiden muodossa.
Ite aloitin RBA-hommat meshillä, mutta nyt pikkuhiljaa jääny gennyt, Ikarus mukaan lukien, nurkkaan pölyttymään. Päivittäin käytössä Smokin Scar ja Ismokan Magoo. Se silican oma maku häviää suht nopsaan, ja kyllä hyvin tehty setuppi potkii ihan riittävän pitkään. Sen lisäksi kurkkupotkua oon saanu ihan yhtälailla ku gennyilläki, eikä tuohisuu huomaa niin jäätävää eroa. Kummallakin on puolensa, enkä enää kehtaa liputtaa erityisesti kummankaan puolesta.
Mutta eipä nämä silicat tosissaan oo ihan niin toimintavarmoja vuotamisen suhteen kun gennytkään, molemmilta se onnistuu yhtälailla ja nimenomaan käyttäjän virheestä. Eilenkin oli Magoo jääny autoon auringonpaisteeseen nestesyöttö auki, tuli iloisesti 2/3 tankista näpeille. Samalla tavalla jääny genny olis pysyny kuivana ja käyttövalmiina. Summa summarum, alusta käyttäjän mukaan, ja "genreuskollisuus" on perseestä tässäkin.
Mulla kun ei reseptorit enää paljon muuta erota kuin että on hyvää/ei ole hyvää, niin silicaan olen Misterissä päätynyt. Laiskuuskin vaivaa.
Setup valmis parissa minuutissa ja aina toimii. Tohotan silican, ei minusta mitään ylimääräisiä makuja ole mukana. Ja aina on jokusen tankillisen hyvin kestänyt.
On mulla Somppukin, mutta vähemmälle on se jäänyt.
No setupointi juu misterissä lähempänä rba atoja. Mutta onhan toiminnassa nyt aika paljon samaa, jos perus silica setupin molempiin vääntää. Keraaminen kuppi nyt ei varmaan mahdottomia vaikuta, voi olla tasaisempi ilmavirtaus vastuksen läpi. Mutta juu kyllähän nuo rakenne-erot tekee varmaan eroja.
Misterin ato ON RBA, ja tosissaan pelkkä nestesyöttö muistuttaa Oddya. Setupointi muistuttaa sitten taas kaiffaria. Yms. Kaikki kolme on RBA.
RBA atolla tarkoitin että muistuttaa noita rba drippiatoja, missä ruuveilla viritetään setup ilmaputken päälle. On juu oddykin rba mutta tuo keraamiputkiviritys on suht speciaalitapaus, mikä noissa nyt mielestäni suurin erottava tekijä rakenteessa. Alunperin toteamus oli että höyryt normisilicasetupilla voisi vastata aikalailla toisiaan (oddy vs mister). Ja toiminta (nestesyöttö) vastaavanlaista. Mutta en nyt ala väittämään että sama asia, onhan atopesät nyt aivan erinäköisiä.
Hakemasi lyhenne oli siis RDA (Rebuildable Dripping Atomizer). ;)