-
Ite meen ainakin hakemaan sen perkeleen tohon joku päivä. Mennee tuohon pulssitteluunki hermot kun *insertsata200asiaamitkävoimennäpäinpersettä*
Örgh.
En kyllä koskekkaan kumpaankaan atoon ennenkuin haen sen pirun tohon.
.25 melkein finaalissa ja muuta lankaa vain 0.20 ohuen ohut ja 0.32 jöötiä. Onneksi sitä 0.286:sta on tulossa jonkinverran. Ja meshiäki pitäs tilata lisää.
Tuntuu vain useammin siltä että VMP. Voisivat keksiä sellasen vekottimen että saa genny tasoset höyryt periaatteella ota paketista, täytä nesteellä, pistä akkuun kiinni ja höyryä. Menempä tästä imemään bogea :banghead:
-
Jalin kanssa osittain samoilla linjoilla, tosin eristeen hyöty häviää jos mesh ottaa tankin pohjaan kiinni ja saa sieltäkin maavirtaa, eli se on ainakin hyvä huomioida.
Suurin hyöty eristeestä on se, että saa tosiaan vähän nopeammin/helpommin tehtyä toimivan setupin, mutta osaavissa käsissä sillä ei juuri ole merkitystä.
-
Pääsääntöisesti kannattaa nuo genesis-atot opetella tohon kanssa. Tohottamaton setuppi on jotain sellaista joka on sitten ns advanced advanced usereille. :D Ja elkää nyt ainakaan millään 3.3V akulla lähtekö sit pulssittelee, tuo oli jo oikeasti todella typerä vinkki. Täydellä akulla toki aina hitusen hankalampaa mutta onnistuu silläkin, tärkeintä puuhassa on se oma näppituntuma joka hommaan lopulta harjaantuu.
-
Mä oon nyt vedelly noi meshit kevyesti toholla läpi. Siis ihan vaan sen verran, et vähän vaihtaa väriä. Helpottaa sitä pulssittelua hieman ku pientä eristystä heti alussa jo. Pieni vaiva kuitenkin muutaman sekunnin käyttää sitä meshiä punasena.
-
Eli toho seuraavasta palkasta ja suoraa harjottelee ilman eristettä :) tarvii jatkos repii sitä sit irti.... eipä mitää, kuhan setuppi toimii ni eiks se pääasia ole :) ja taidot paranee joka kerta kun uuden vääntää
-
Mä olen nyt viimeiset setupit vetänyt ihan millä akulla nyt sattuu olemaan kohdalla, millä sattuu langalla samoin, tosin nyt on .5x.1 littanaa ollut, ja eriste poissa, ja niin ne vain syntyy pienellä pulssittelulla aina, ilman tohoakin. Tosi varovaisesti vain alkaa tosiaan sen pulssituksen, niin kyllä se siitä lähtee. Aika huolettomasti noin muuten olen vedellyt, ilman mitään keskittymisharjoituksia ;)
-
Toki sen wickin voi asetella siihen reiälle (ooohh...) sillä tavoin että on pikkaisen tyhjää joka puolella. Silloin pulssittaminen sujuu aivan yhtä nopeasti kuin eristyksen kanssakin.
-
itsellä ei eristystä ole agassa ollutkaan kun käyettynä ostin. kuusiokoloavaimen ympärille vääntänyt meshin tohottanu ja vetäissyt lankat ympärille pulssitellut spotit pois.
ajattelin että tämä on vaikeampaakin mutta ihmeen hyvin oon onnistunut "koputtaa puuta" ainu on tuo wikkaus nyt tuntuu että 400 meshistä ja tosiaan kuusiokolon ympärille niin winkkaa pystytssäkin omilla 50/50 nesteillä
-
En oo koskaan minkään ympärille sitä meshiä. Busardolta opin, että sen meshin saa alulle jollain terävällä, ikään kuin serpentiiniä kihartais. Sitten vain sormien välissä rullausta ja se on siinä.
-
tuotakin yrittänyt huomannut vaan että kun jonku ympärille kun käärii niin reikä jää isommaksi ja wikkaa paremmin. umpitukkiakin koittanut mutta sillä ei wikkaa pystyssä :esmoke:
-
Kannatta myös muistaa, että paksummat VG-litkut wikkaavat paremmin harvemmalla meshillä kuin PG-pohjaiset. #500 meshiä en ole koskaan saanut toimimaan ~100% VG:llä mutta #400 ja varsinkin #200 toimivat erinomaisesti. #500 toimii sitten loistavasti PG:llä.
-
mikäs sitten olis 50vg/50pg paras? tuntus tuo 400 olevan hyvää.
nyt on ribbonia sen 4 kiekkaa ja ohmit on 0.8,saisi wikkaa paremmin niin kokeilen 3 kierroksella
-
#325 & #400 on mun mielestä ollut paras tuohon 50/50 litkulle, tuntuu wickaavan erinomaisesti. #500 meshillä ei tuo fiftysixty oikee pelittänyt, ellei ollut todella isolla mesh-reiällä ato.
-
selkeä peli! guru kun sanoo . täytyy yrittää jossain välissä tuota 3 kiekan setuppia ohmeja sillä tulee sen 0.6-0.7
-
Toi #400 on hyvä noille 50/50 litkuille varsinkin, jos käytät paksumpaa lankaa, sillä #200 tuntuu menevän lyttyyn varsinkin .30 (AWG28) langalla. Diablossa mulla on #400 mesh ja 3 kierrosta .30 lankaa, noin 0,6 ohm...
-
#200 mesh on kyllä kans oikein hyvää eritoten jäykemmille litkuille kuten Rotax sanoi, mutta sen kanssa saa olla tosi tarkkana jo rullausvaiheessa, oma on ainakin ihan silkkiä :D Lisäksi suurin osa tuota #200 meshiä lienee 30 mikronia, joka palaa reikäjuustoksi todella nopeasti. Tarttee tuota varta vasten tilattua 25 mikronin tavaraa kokeilla ja miettiä joskos siitä sais toimivaa.
-
Pitäneepä kokeilla vanhaa konstia #200:n kanssa, eli .20 lankaa rinnakkain tuplana, niin päästään myös 0,6 ohm lukemiin neljällä kiepillä ja ei pitäisi palaa puhki niin nopeasti.
-
Mitäs gurut on mieltä setupin kestosta? Milloin vaihtoo,silloin ku maku rupeaa loppumaan? Riittääkö uusi vastus vai vaihdetaanko mesh myös?
Ei sillä,nykyinen setuppi pöhisee hyvin. Kuivapolton tehnyt aina samalla kun tankin täyttänyt
-
Niinkuin kaikissa laitteissa, nesteellä on iso merkitys todelliseen kestoikään.
Ovat kyllä todella pitkäikäisiä (kuukausia?), etenkin jos kuivapoltot tekee tankin täytön yhteydessä, tai kun karstaa on kertynyt enemmän.
Pelkkä vastuslangan vaihto yleensä riittää kun suorituskyky heikkenee kuivapoltoista huolimatta, toki wick kannattaa tohottaa samalla puhtaaksi.
Wick pitää vaihtaa sitten kun on niin tukkeutunut että ei jaksa enää wickata tarpeeksi.
Itsellä on MISTerin mesh setupista mennyt läpi nyt noin 150 ml nallekarkkia ja 2 kertaa olen kuivapolttanut karstat pois, that's it ja edelleen rokkaa kuin tuore setti.
-
Onko kanthali liian tiukalla jos putsaus polton yhteydessa koko mesh tukki alkaa hehkua?