Vs: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)
Oikeesti pitäiskö alkaa huolestua. Montako kertaa kellekään on käynyt niin, että oikeesti unohtaa salasanat, tunnukset jne? Bensaa tankatessa joskus, ja sitäkin useammin kaupan kassalla. Onneks sitä on sitten hetken kelaamisen jälkeen muistanut, mut hemmetin noloa.
PSV:n aroomeita katellessa alkoi kädet hikoilla, ehkä nikotiinin yliannostuksestakin, kunnes pääsin kirjautumaan pankkiin tsekatakseni saldon, ja nolla kappaletta turvanumeroita kortissa jäljellä. Noh, muistin et olisi jo uusi turvanumerokortti käytössä ja minä uudelleen kirjautumaan kun en jaksanut saatana metrin päähän nousta vanhaa korttia hakemaan. Missä se numero olisi ollut vastaavalle numerosarjalle.
Voitteko oikeesti uskoa, että uudelleen kirjautuessa mä jäädyn aivan totaalisesti numeroita toljottamaan, ja eikun kelaamaan et mikä se tunnus olikaan. Minuutti sitten vetänyt "sormimuistilla" sen!!
E: Olin aivan satavarma et kokeilin oikeaa tunnusta. Löin nikotiiniset aivoni työhön ja päädyin selvään numerosarjaan, josta yksi numero oli epäselvä. Tämän selvitettyäni en voinut kun pällistellä omaa viisauttani. ;)
Eilen itsekin yritin leimauttaa käyttörassiani; takaäänenvaimennin vuotaa - korjauskehoitus, vasen takajarru 40% heikompi kuin oikea - jäkitarkastus ja sitten tämä vitutuksen aiheuttaja: takasumuvalo puuttuu!
Viimevuonna autoa hankkiessani kaupan ehto oli se, että menee leimasta läpi (oli siinä vaiheessa 2kk jäljellä) ja sovittiin auton tutkailu katsastuskonttorin pihaan - auto tarkastettavaksi ja sanoin vielä inssille, että "kattele tarkkaan vaan kaikki viat". Lopputulos heittämällä läpi, mutta nyt sitten yhtäkkiä siitä puuttuukin takasumari, eikä mitään muutoksia autoon ole sen osalta tehty viimevuotiseen!
Nyt saa sitten saatanan kädettömän katsastusmiehen takia saa ihmetellä sumuvalon asentelun kanssa; jarru luultavasti korjaantuu 5 minuutin herkistelyllä (koska käsijarru toimi todella hyvin), mutta tuota sumuvaloa (joka näyttäisi fiksulta, eikä jäisi ensimmäiseen lumikinokseen) saa nähtävästi oikeasti etsiä ja sitten vielä johdottaa koko roskan..
Kyllä taas kiristää..
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
latela
Oikeesti pitäiskö alkaa huolestua. Montako kertaa kellekään on käynyt niin, että oikeesti unohtaa salasanat, tunnukset jne? Bensaa tankatessa joskus, ja sitäkin useammin kaupan kassalla. Onneks sitä on sitten hetken kelaamisen jälkeen muistanut, mut hemmetin noloa.
PSV:n aroomeita katellessa alkoi kädet hikoilla, ehkä nikotiinin yliannostuksestakin, kunnes pääsin kirjautumaan pankkiin tsekatakseni saldon, ja nolla kappaletta turvanumeroita kortissa jäljellä. Noh, muistin et olisi jo uusi turvanumerokortti käytössä ja minä uudelleen kirjautumaan kun en jaksanut saatana metrin päähän nousta vanhaa korttia hakemaan. Missä se numero olisi ollut vastaavalle numerosarjalle.
Voitteko oikeesti uskoa, että uudelleen kirjautuessa mä jäädyn aivan totaalisesti numeroita toljottamaan, ja eikun kelaamaan et mikä se tunnus olikaan. Minuutti sitten vetänyt "sormimuistilla" sen!!
E: Olin aivan satavarma et kokeilin oikeaa tunnusta. Löin nikotiiniset aivoni työhön ja päädyin selvään numerosarjaan, josta yksi numero oli epäselvä. Tämän selvitettyäni en voinut kun pällistellä omaa viisauttani. ;)
Mulla käy noin usein (huolestuttavaa??). Se auttaa kun rupee näpyttään koneest niit numeroi. Kerran en millään muistanu pankki tunnareita kun oli sellanen kone missä ei ole reunassa numeroita.
Viime kesänä unohdin yhtäkkiä pankkitunnukset jotka oli ollu lähes 10 vuotta käytös. Totaalinen blackout :(
Pankkiin hattu kourassa ja uudet tunnukset :)
Muutama vuosi sitten lähdin taksilla kaupungille 9km päähän electron kourassa ja tuumasin että ajetaan sit perillä johonkin automaatin viereen.
Noh, eihän se tunnusluku tullut millään mieleen ja sitten takasin kotia kohti, siinä sitten kilometri ennen kotia välähti mutta päätin jäädä lähikuppilaan jonka vieressä oli automaatti..
Sinne meni köyhän opiskelijan kaljarahat taksisedälle jolla ei vielä ollut electronia syövää maksupäätettä :(
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pössy28
Otan osaa. Katsari on jumalaakin suurempi, kun sille päälle sattuu. Toivottavasti löydät maanläheisemmän katsastuspaikan. Itsellä kesti reilu 10v löytää ja nyt on se puoli kunnossa eli hermo ei enää mene vika*ittuilua kuunnellessa :D
Kyllä se tänä päivänä on asiallista ja pientä se katsastusmiehen vittuilu..kuka muistaa 80 -luvulla auton katsastamisen kun ei saatana ollut vielä avointa kilpailua vaan ainoastaan valtion konttorit..niin vittumaisia mulkkuja ei tämän päivän katsastuskonttoreilta löydä..vittuiltiin vaikka auto oli kunnossa..ruistekohtiakin hakattiin rautakangella...eikä mitään kahvitarjoiluita..höpö-höpö nöyränä sai lakki kourassa suurin piirtein mennä...Kun katsastus yksityistettiin ja kilpailu tuli...muutos oli yhtäsuuri kuin ensimmäiset itsepalvelu alkot ;)..noh eihän tämän päivän nuorisolla ole mitään käsitystä miten vaikeaa se viinan ostaminenkin voi olla viinakaupasta ;)
Tulipa tuosta mielee kaveri, joka oli Veholla töissä ja käyttänyt omaa autoaan katsastuksessa; hylky tuli, kun oli alapallot liian väljät. No ei siinä muuta kun duunissa auto ylös ja etsimään klappia; mitään ei löytynyt, niin kaveri vaan pesi huolellisesti pallonivelet ja laitto silikonirasvaa suojakumeihin, että kiilsivät oikein kunnolla ja seuraavana päivänä uudestaan samalle asemalle. Rytkyttelivät testilaitteella ja rengasraudalla ja totesivat että "hyvä kun hoidit näin nopeasti kuntoon". :laugh:
Tuosta ei edes ole aikaa kuin pari vuotta. Eikös ne muuten jossan lehdessä olleet testanneet noita konttoreita ja todenneet joidenkin paikkojen rahastavan (tarpeettomilla) jälkikäynneillä ja näin paikanneet näennäisen edullista katsastuksen hintaa?
Edit. Niin juu ja auto oli sen verran uusi, että oli ensimmäinen "vuosikatsastus" kyseessä..
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Tulipa tuosta mielee kaveri, joka oli Veholla töissä ja käyttänyt omaa autoaan katsastuksessa; hylky tuli, kun oli alapallot liian väljät. No ei siinä muuta kun duunissa auto ylös ja etsimään klappia; mitään ei löytynyt, niin kaveri vaan pesi huolellisesti pallonivelet ja laitto silikonirasvaa suojakumeihin, että kiilsivät oikein kunnolla ja seuraavana päivänä uudestaan samalle asemalle. Rytkyttelivät testilaitteella ja rengasraudalla ja totesivat että "hyvä kun hoidit näin nopeasti kuntoon". :laugh:
Tuosta ei edes ole aikaa kuin pari vuotta. Eikös ne muuten jossan lehdessä olleet testanneet noita konttoreita ja todenneet joidenkin paikkojen rahastavan (tarpeettomilla) jälkikäynneillä ja näin paikanneet näennäisen edullista katsastuksen hintaa?
Ennen vanhaan kun ei ollut nuita testi rytkytyslaitteita ja jos auton katsastus sattui talvelle niin kannatti viedä kovalla pakkasella niin kummasti meni joskus väljät nivelet läpi ;)..ja sohjokeleillä piti ajaa auton alusta oikein kunnolla paskaiseksi niin katsastusmies ei viihtynyt siellä kauaa rautakangen kanssa....jospas se tämänpäivän rahastaminen katsastamisella loppuu kun katsastusoikeus tulee tulevaisuudessa autokorjaamoille.
Työttömyys, YT:t ja määräaikaset sopparit pistää tänään vihaks.
[quote=Hellraiser;120780]
Kyllä se tänä päivänä on asiallista ja pientä se katsastusmiehen vittuilu..kuka muistaa 80 -luvulla auton katsastamisen kun ei saatana ollut vielä avointa kilpailua vaan ainoastaan valtion konttorit..niin vittumaisia mulkkuja ei tämän päivän katsastuskonttoreilta löydä..vittuiltiin vaikka auto oli kunnossa..ruistekohtiakin hakattiin rautakangella...
Niinpä luulin minäkin mutta onnistuin vielä löytämään yhden herran joka sopii muottiin.
Käytin autoani ensimmäisessä siis kolmevuotis katsastuksessa,autolla on ajettu 60tkm,herran "iloisesta"ilmeestä olisi jo voinut jotain päätellä,ensimmäinen hylky tuli kuluneen näköisiltä jarruletkuista,ei siinä mitään niiden kuuluukin olla moitteettomassa kunnossa,sitten rupesi löytymään väljää raidetangonpäistä ja korjauskehoituksen kanssa kotiin.
Kaikki osat vaihdettiin ja huoltomies ihmetteli miksi raidetangonpäät olivat saaneet hylkäyksen hänen mielestään olivat ihan ok.
Uusinta katsastuksessa alkoi vääntelemään ja motkottamaan samasta asiasta,otin korjaamolta saamani laskun esille ja selitin herralle kuitin kanssa että osat on vaihdettu,leima tuli mulkaisujen kanssa ja kyseiseen paikkaan en enää tule menemään.
Myöhemmin sain kuulla että mikäli tuntee katsastuksen aikana kokevansa vääryyttä voi asiakas keskeyttää katsastukseen jos sitä ei vielä ole suoritettu loppuun,mutta kyllähän sitä olettaa että inssit siellä hommansa osaisivat.
Nesteitä ajattelin tilata. Olin juuri hetki sitten verkkopankissa jo pyörinyt ja se oli toiminut hyvin. Nyt kun siirryin maksamaan tuotteita, kappas, eihän tämä p*ska toimi. Sivut nurin. :(
Kaksi kayfunia tulossa ja posti perkele hukkas paketit. Ei oo tdellista. Oli yritetty jättää ovelle, mutta en ollut kotona. Laput luukussa missä sanottiin että klo 18 löytyy konttorilta. Meen sinne niin ei löydy mistään. Jakeludude vienyt vissiin kotiinsa ne.
perkele, insinööritutkinto pitää vissiin suorittaa että saa tohon arctictankkiin noi päätykäpit paikoilleen. ei mee vaikka kuinka lutkuttaa nestettä väliin...
Muistin tänään olin huvikseni ilmoittautunut pitkän matikan uusintakirjoituksiin ja kappas. Kalenterissa lukee että ne on huomenna :D
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
khaimera
perkele, insinööritutkinto pitää vissiin suorittaa että saa tohon arctictankkiin noi päätykäpit paikoilleen. ei mee vaikka kuinka lutkuttaa nestettä väliin...
Onko lasi vai muoviputki? Käsittääkseni niitten pitäis iha helposti luiskahtaa paikallen. Itse en omista mutta näin olen kuullut.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Elyrotth
Onko lasi vai muoviputki? Käsittääkseni niitten pitäis iha helposti luiskahtaa paikallen. Itse en omista mutta näin olen kuullut.
muovi, kyl se siis menee paikoilleen mut se tiiviste on siellä välissä ihan viturallaan. sit ku kokeilee pyörittää käppiä et se tiiviste suoristuu niin eipä onnaa...
Taitaa käyä taas niin että nesteet loppuu, ennenku saa rahaa tilata lisää. Noh onneks oon jo kattonu etukäteen ens kuun tilaukset ja budjetin, tarkotuksena olis tilata inalta reilusti basea ja vapeonilta näitä Pink Spotin tiivisteitä. Oon yrittäny laskea että niillä pitäis pärjätä aika pitkään.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
khaimera
muovi, kyl se siis menee paikoilleen mut se tiiviste on siellä välissä ihan viturallaan. sit ku kokeilee pyörittää käppiä et se tiiviste suoristuu niin eipä onnaa...
sulla on nyt kai tätä vanhaa settiä vaiko?
itellä kyllä toiminu hyvin, en kyllä cäppejä turhaan irrottelekkaan.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
PalleX2
sulla on nyt kai tätä vanhaa settiä vaiko?
itellä kyllä toiminu hyvin, en kyllä cäppejä turhaan irrottelekkaan.
tarina olisi tämä:
nää on tota uutta settiä ja tulivatkin plaatikkoon käpit kiinni mut kai mulla oli joku perverssiajatus mielessä ku otin noi käpit irti ja osaset mahto olla päivän kaks tossa pöydällä. sit hokasin et alkuperäisessä muovituubissa oli sellaisia lovia (vähän niinku sellaisia et olis puukon terä vahingossa osunu) ja sainki uuden nikotiinittomalta ton tilalle ja noi käpit ei menekkään tuohon uuteen tuubaan mitenkään, tönärillä kokeilin kattella ja molemman näyttäis olevan saman paksusia ja halkaisijatkin on kutakuinkin samoja... eli toleranssiheitto tuossa uudessa tuubissa täytyy olla ku tohon vanhaan menee suht väkivallattomasti ja tohon uuteen ei mee etes väkivallalla :)
Jaaha... Koiralla vatta sekasin..
Vääns sitten hätäpäissään lattialle semmoset läjät, että meinas meikäläisenkin vatsa tyhjentyä jo pelkästä hajusta (kauheen helpolla ei hajut muhun vaikuta; ruumiit tai ripuliset pulsut ei saa edes kakomaan, mutta nyt oli sellasta settiä että oksat pois), saati sitten siitä, kun semmosta vesipaskaa yrittää pussiin keräillä.
http://savemisc.com/threads/images/4...453cd3b39f.gif
No nyt on lattia putsattu, mutta haju pyörii edelleen, vaikka on täys läpiveto käynnissä..