Yritetty on, mutta karkuun juoksevat. Tosin nyt on sitten opettelussa länkkäreistä tuttu lassoaminen.
Printable View
Mul mehut loppu. vaik oon vaan petissä maannu ,muutaman päivän.:popcorn:
Kuulostaa just kivalta! :wheee: Melkein kaikilla mun "suosikkihevosilla" on ollut taipumus tarjota silloin tällöin pukkilaukkaa. Meinaa vaan että on luonnetta.
https://33.media.tumblr.com/d8050e1c...9521o1_400.gif
Muttei nyt ihan jatkuvasti saa olla tuollaista kuitenkaan... :D
Eilen oli kauden alotus. Dolmarilla 5 tankkia ja kasaukset päälle. Pikkasen alaselkä juilii
En epäile, ja pukittelu nyt on aika tyypillistä varsinkin nuorille tammoille jos ratsastaja erehtyy siirtämään pohjetta sentin liian taakse. :D Tammat ei tykkää että niiden peräpäähän kosketaan, melkein kaikki remonttitammat joilla oon ratsastanut on pukittaneet jos laukannostossa erehtyy siirtämään ulkopohjetta taakse. :D Hevosilla usein lupaavia nimiä, tyyliin Catapult II tms. :lol:
Kotipaikan lähettyvillä on maneesi. Monasti ihan pelottanut katsoa kun ihan vaahtosammuttimen kokoiset tytöt kuljettaa hevosia omin päin, mutta enimmäkseen nuo karva ooppelit näyttäisivät osoittavan mieltään vanhemmille talli tytöille.
Se on semmoista välillä heppojen kanssa. :D
Todennäköisesti ne on eri hevosia, ratsastuskouluissa on tasoryhmät ja ponit/hevoset tekee tunteja yleensä lähinnä sen mukaan mihin ryhmiin luonteensa puolesta sopivat, joten vanhemmat (ja kokeneemmat) tallitytöt tuskin ratsastaa samoilla poneilla/hevosilla kuin "vaahtosammuttimet". Se saattaa selittää sen että miksi näyttäisi olevan vähän enemmän "liekkiä" niissä mitä isommat tytöt kuskaa tunnille. :D
Voipi olla, mutta äkkinäistä vaan hirvittää seurata vierestä.
Olipahan reissu, reipas 100km metsäryömintää kelkoilla takana ja hiukan on kroppa väsyny. Raskas keli oli ajaa, mutta hauskaa oli. Vain kerran kaivatin itseni ojaan kyljelleen :D
Mä ainakin pelkään hevosia, paitsi leivän päällä.:crying:
Hmm, no loppujen lopuksi jos hevonen oikeasti päättää että "mä häivyn ny heippa" niin se on ihan sama onko sitä pitelemässä vaahtosammutin vai 5 aikuista miestä. :D
Tuli tästä mieleen että se on vähän huvittavaa joskus ollut tallilla kun aikuiset ei-hevosihmiset kuikuilee arasti talliin ja hiippailevat käytävillä kuluttamassa aikaa kun lapset ratsastamassa, joskus ystävällisesti oon rohkaissut kun oon ollut jotain hevosta hoitamassa että tule nyt silittään tätä että vähän rentoutuisivat. Eikä sitten meinata uskaltaa edes hipaista jostain karsinan raollaan olevan liukuoven välistä kiltin hevosen kaulaa vaikka minä seison välissä. Sitten kun lähtevät parkkikselta niin auton perässä joku vasikan kokoinen koira. Ison petoeläimen kanssa kelpaa nukkua mutta pelätään että saaliseläimet tulevat aitojen ja ovien läpi vain ihmisten raatelemisen ilosta. :laugh:
Sille kun ei voi mitään. Enkä kyllä voi sanoa pitäväni, isompia koiriakaan kamuina. Kokemuksiin perustuvia juttuja. Pyssymiestä en pelkää. Eläimet arvaamattomia. Mut tämä vain mun mielipide.
Ei minusta hevosia tarvitse pelätä, mutta lehmät ja sonnit on paljonkin vaarallisempia. Hevosesta sentään näkee jos joku ei ole mieleinen. Maitokone ei paljon varottele.
Kerran olin hevosen kanssa siinä pikku kopissa kun se sai hepulit, alko hyppiä ja potkia takajaloilla, pieneen paniikkiin jouduin :crying:
Ei siitä onneks pelkoa tullu vaikka sen jälkeen hieman varoinki.
Olin siis hoitamassa sitä hevosta kerran pari viikossa.
Argentiinassa ratsastin ainoan kerran. Ilman satulaa silloinkin, ku nämä ei tykänneet satulasta. ja sit mun kaveri kertoi, et sama kaakki mursi sen peukalon ku heitti selästä. kuitenkin ne haluis syödä mut elävältä.:unsure:
Mä myös pelkään vähän isoja koiria...
Allekirjoitan, oon kasvanut maitotilalla ja lehmän mielenliikkeitä on kyllä hankala lukea. Mutta ikinä ei kyllä mulle yhtä lehmää lukuunottamatta ammut ryttyilleet vaikka hengailin niiden kanssa paljon ja kiipesin selkäänkin... :D Ei kun kerran yksi hieho kävi mun kimppuun ja nuiji mut liiterin seinää vasten, menin vasikoiden laitumelle ja tää hieho oli uinut hiehojen laitumelta sinne joen yli. Se oli hiukan traumaattinen kokemus. Mulla oli pienenä "oma" ihana kiltti lehmä jonka nimi oli Hipuli (olisin tahtonut antaa sille nimeksi Ripuli :crying:) joka oli holstein-friisiläiseksikin tosi iso, ja se kerran hyökkäsi lomittajan kimppuun laitumella. Hullunahan sitä pidettiin mutta mä näin että lomittaja löi sitä kepillä ennen kuin se hyökkäsi että oma moka. X-( Sonneja on kyllä mun mielestä syytä pelätä aina.
Aww, larma on toiminut heppahoitajana. :D