Tosta tulikin mieleen, että pitäis testata tuo candied mint mikä on seisonu kaapissa jo pidemmän aikaa.
Printable View
Riippuu tietysti jokasen omasta suusta mutta mun omaan cool minth maistuu melkeen liianki makeelle välillä :D mutta helppoudessa pesee kaikki, pullo tiivaria 100ml pulloon ja loput pohjaa sitten ravistusta ja suoraan tankkiin :)
Eilen tein pikkusatsin Banaani Minttua. ei hassumpaa sano mä.:)
Mikä olisi helppo ja yksinkertainen nestelaskuri kokkaikuun? Sellainen mikä osaisi laskea loput jos tiedän että on esim. 3ml tiivistettä jota käytetään 5% niin se laskee paljonko tarvitaan pohjia ja paljonko tulee valmista.
Taskulaskimella mä lasken. Ei prosenttilasku, kovin vaikeeta ole.:)
Vape-resepteilläkin oli joku laskuri?
Olikos Ahen osiossa, nestelakuri alussa.:thinking:
Nestelaskureitahan on netti pullollaan, mutta just tuohon heimon nimenomaiseen tarkoitukseen en onnistu löytämään yhtään. Laskimella on laskettava :D
ota helmitaulu..100 helmeä...3 prosenttia 3 helmeä..:thinking:
No tuohon on silleen simppeli lasku että lasket vaan 3ml x 20 (koska 100/5 on 20). Tulee 60. Lyöt nestelaskuriin että haluat valmista nestettä 60ml ja tiivarin määrä on 5%. Se kertoo sulle sitten paljonko laitat mitäkin :D
Helppo tapa omaksua prosenttilaskuja:
Jos esimerkiksi 3 milliä on 5%, niin tuosta on kohtuu helppo laskea montako ml on 1% -> 3 ml jaettuna 5 = 0,6 ml
Nyt tiedät, että 1 % sekoituksesta = 0,6 ml -> eli 100 % = 60 ml valmista nestettä.
Tästä voidaan selvittää pohjanesteen tarve, eli 60 ml valmista miinus 3 ml tiivaria = 57 ml pohjanestettä.
Edit: Paavo ehti ensin, mutta en mä sen viisastelusta mitään ymmärtänyt, vaikka lukion pitkä matikka onkin joskus käyty. :crazy:
Ja mun mielestä taas sinä teit vaikeemman kautta :lol:
Tai lyö luvut tuohon eJuice laskuriin ja randomina lähtee muuttamaan valmiin nesteen määrää, silloin kun näyttää tiivarin kohdalla 3ml on soppa valmis :thinking:
Pääasiahan on saada juissit kokattua.:lol:
Nyt öitä :yawn: jos pääsis nukkumaan.:)
Minä menin lukiossa aikanaan pitkään matikkaan, kun matikan numero oli aina ollut 10. Yhden kurssin jälkeen vaihdoin lyhyeen. Seuraavana vuonna vaihdoin amikseen. :lol:
Amistahan minäkin kävin, 2 viikkoa. Sitten lähdin töihin :laugh: