Ahaa.. Eli Suomalaiset kauppiaat maksavat siis nettona sen, mitä se kiinalainenkin kauppias kaikkine kuluineen, rahteineen ja veroineen ja hintaero selittyy pelkästään korkeammalla katteella? ::)
Printable View
Juu, ja työtä tehdään tekemisen ilosta ja leipä haetaan sossusta tai Wiklundin kulmalta.
arvon charun lukeepi uusiksi. En väittänyt että kate on korkeampi, vaan että maahantuovalla jälleenmyyjällä on oltava kate mikä näkyy hinnoissa. En tajunnut että pitäisi rautulangasta vääntää sillä onhan se selvää idioottillekin ettei samaa tavaraa voi myydä suomessa samaan hintaan kuin mitä itse valmistusmaassa.
Luin sen sitten kuinka monta kertaa tahansa, niin siinä silti seisoo, että "hintaero johtuu niin sanotusta myyntikatteesta"..
En nyt taas jakas alkaa vääntämään mitättömästä asiasta, mutta tuosta aiemmasta kirjoituksesta saa sen kuvan, että suomesta ostaessa kaikki yli kiinanhinnan maksetut rahat valuvat suoraa myyjän taskuun..
Joku asioista perillä oleva voisi muuten ihan mielenkiinnosta laittaa lankaan eriteltynä kaiken, mitä kiinanpötkön hintaan tulee lisää, ennen kuin aletaan katetta laskemaan.
no, se oli sinun (väärä:) tulkintasi kirjoituksesta. Myönnän kyllä nyt että lause on aika lailla ympäripyöreä ja jättää tulkinnan mahdollisuuden siihen suuntaan mihin lukija sen mielessään haluaa vetää.
Ei kai kukaan kuvittele että tässä maassa myyntikate valuu suoraan kauppiaan taskuun? Tai että myyntikatteen määräävät yrityksen muuttuvat kulut olisivat samaa luokkaa kuin Kiinassa. Tai no, varmaan kyllä jotkut kuvittelevatkin kun tarkemmin miettii. :D
Tuon itse jonkin verran tavaraa (myös Kiinasta) Suomeen jälleenmyyntiin yrittäjänä, joten uskoisin että sanalla myyntikate on minulle aika lailla eri merkitys kuin palkansaajalle jonka ei työkseen tarvitse koko asiaa edes miettiä.
Mutta joo, turhahan tästä on alkaa vääntöä tekemään, kun itse pääasiasta olemme varmaankin ihan samaa mieltä.
Harkitsin loppuvuodesta vakavasti muutaman modilaatikollisen maahantuontia kun oli muutakin, paljon isompaa tavaraa tulossa Kiinasta. Siinä oli jotain Vamoja, Robusteja, peruslavoja 2.1. ja ego-aloituspaketteja - sellaisissa käärmeennahkakuvioisissa bokseissa tms.:D, muutamista eri paikoista kyselin tarjouksia 50-150 kpl/malli. Rahtikuluja en laskelmissa edes huomioinut kun olisivat meren kautta olleet niin vähäiset kaikkeen siihen muuhun, raskaaseen roinaan nähden.
En ala hintalukemia kaivamaan ja tänne postaamaan, mutta sanon vain että en saanut tuota yhtälöä millään riittävän kannattavaksi edes sillä oletuksella että olisin päässyt tavarasta suht nopeasti eroon kotimaan normihinnoin. Väittäisinkin että e-savuke alalle ei kukaan lähde rikastuakseen - tai sitten nämä suomikauppojen jampat ovat vain paljon kovempia neuvottelijoita kiinalaisten kanssa kuin meikäläinen (täysin mahdollista sekin;)
Arvostaisin jos jostain joku kaivais mulle siedettävillä posteilla olevan toimituksen 2-3mm silicaa, tuota letitettyä (braided). Onko se sitten tuota Ecowool silicaa vai mitä?
Paul Saar:lla on pieni myyntipiste Helsingin rautatieasemaa vastapäätä olevassa aikatalossa...
Satuin huomaamaan kun kävelin ohi tuossa toissa viikolla..
egoja ja muuta kiinan roskaa myyvät uudelleen brändättynä.
Onko porukalla kokemuksia tästä puljusta? kauankohan mahtaa pakettien tulossa suomeen kestää?
Oli niin onneton aloitus ketjuksi, että siirsin tähän.
http://stormysvaporcellar.com/
:antismoke:
No joo, tulipa tällainen mieleen kun lähdin muutamaksi päiväksi kiertämään suomea. Jos jollekin onnettomalle käy niin että, jää akut kotiin laituriin eikä mukana ole kuin yksi vajaa akku mistä löytää kivijalka kauppa jossa myytäisiin 18650 tai 18350 akkuja?
ehkäpä noista kivijalka kaupoista suomessa. lanka löytyy hakemalla
No en ehkä vain osaa, mutta en tähän sopivaa aikaisempaa postausta löytänyt haulla. En etsi siis kauppaa jossa myydään e-savuke tuotteita vaan kauppaa joka on erikoistunut ihan johonkin muuhun ja heidän hyllystä löytyisi tarvittavia akkuja.
Elektroniikkakeskus, partio-aitta tms? Ja missä päin suomea mahdollisesti liike sijaitsee jos ei ole kyseessä yleinen ketju kuten Siwa joita löytyy joka kulmalta.
Esmokella ainakin kivijalkakauppa turussa.
Puffilla noutopiste Helsingissä.
Joku kauppa tais olla jossain riihimäellä.
Loput kurkkimaan kauppiaiden ketjuista. :esmoke:
Hei, osaako kukaan sanoa että kannattaako tuolta--- etigara-electronica.ro tilata mitään?:D Halpaa ainakin näyttäis olevan.
Kokeile ja kerro meillekin...
Höyrypää muuten myy 901 kierteillä olevaa tavaraa. Tuli kirottua ku semmosta joululahjaks sai ja mistää muualta ei saanut siihen sopivia osia. No kyllä sillä alkuun päästiin ja sit vaan äkkiä 510/egoa tilalle.
www.hoyrypaa.fi
Noniin,eli nyt on puol vuotta höyryttelyä takana ego-t:llä ja tekisi mieli päivittää laite vähän "kyrväkkäämpään" :esmoke: :D
Lähinnä kiinnoistasi toi Lavatube Mini tai sitten Smok Woo 5v. Kumpi noista olis järkevämpi hankinta? Ja mielelläni kuulisin myös käyttökokemuksia :esmoke:
Riippuu ihan että mitä meinasit niillä ajella. Ne on vaan patterikoteloita, toinen kiinteällä 5 voltilla ja toinen säädettävillä volteilla.
Joudun melkovarmasti ajelemaan tulevaisuudessa puhtailla vg nesteillä kun räjähti lärvi liekkeihin pg ja pg/vg nesteistä :D Lr boget ja dct tankki käytössä :esmoke:
Woolla höyryttelee yksien akkujan latauksella kevyesti kokopäivän, kun taas minilavalla (1 akku) ei puoltakaan päivää. Woo on muutenkin helppo- ja nopeakäyttöisempi, sekä pienempi.
Mini-Lavassa on volttisäätö 3-6, mutta Woo antaa aina sen 5V pihalle mikä on joillekin nesteille liikaa. Myös clearoista pukkaa helposti palanutta jos niitä haluaa välttämättä käyttää. Boget pelaa yhtä hyvin molemmissa.
En sano juuta tai jaata, mutta Teleskooppi Lavaa tai Vamoa kannattaa myös harkita. Niistä saa tarpeen mukaan mini-lavan kokoisia, tai sitten jos joskus kunnon akkukestoa tai kunnon pamppua tarvii niin eikun 18650 sisään. Teleskooppi-lavaan olen itse kovasti tykästynyt - vamosta ei kokemuksia mutta kovasti ovat muut kehuneet.
Tälläinen pulju hesassa...
Nuori, kivan näköinen nainen siellä näytti olevan myymässä.. (en käynyt,kävelin jälleen ohi..)
Woolla ja Lavatubella olen tässä muutaman kuukauden ajellut.
Woo on oiva peli. Käytössäni akut kestää noin työpäivän. Woota olen käyttänyt lähinnä bogen 3ohm kartojen kanssa( tankilla ) Woon etu on siinä, että se antaa sopivat virrat ko. kartoille. Usein hieman tukkeentuneetkin kartot aukeaa kun woolla höyryttelee. Maut täytyy olla vähän tuhdimpia, muuten tuloksena on vain dryhittejä eri vahvuuksilla. Clearoille, ja matalaohmisille katoille Woo ei sovellu. Kuitenkin Woo on oiva peli ja tarpeellinen perusvalikoimassa.
Lava taas toimii kaikkien kiukaiden kanssa. Tosin Dualcoilien kanssa tehot hieman laimeat. Lava on perustyökalu, helppo ja luotettava. Muutamia tarinoita olen kuullut lavoista jotka ovat kuluttaneet virtaa kohtuuttomasti. Myöskään cappien kestävyys ei ole parhainta mahdollista luokkaa. Itselläni kummassakaan lavassa ongelmaa ei ole esiintynyt. Minilavan akut kestää käytössäni noin työpäivän. Mukana kulkee aina vara- akku. Usein sen joudun vaihtamaan. Näppärä vehje, mahtuu mukavasti taskuun. IsoLavan akut kestää käytössäni muutaman päivän. Luotettava vehje. Mielestäni isolava antaa samoilla volteilla muhkeammat höyryt. Asiaan tuskin voidaan saaada luotettavaa näyttöä ja se onkin vain minun subjektiivinen tunne.
Jos siis käytät vain bogen sr kartoja osta woo
Jos vaihtelet kiukaita valinta on Lava. Nyt jos olisin tilanteessasi ostaisin normi kokoisen.
Jos taas on varallisuutta ostaisin molemmat. Kumpaakin tarvitsen päivittäin.
( Tosin vamo on varteenotettava vaihtoehto kaikkine kenkkuiluineen)
Kuka tietää, niin
kertokoon.
Mistä ostaa saan?
LF tyhjää myy...
viimeset tulilla on.
Kiitos
901-T atomisaattori | Höyrypää tämmönen varmaan hakusessa
Lähdin metsästämään halvinta mahdollista pakettia, jolla saa kovimmankin norttimiehen keuhkot täytettyä.
Tänään tuli Puffilta tuo vajaan kympin bully, ihan huikea laite tuntuu olevan ja aivan naurettavan halpa.
Pistin sitten tilaukseen Esmokelta tuon joyetechin 18650 hintaan 24€ jos kyseinen laite osoittautuu mainospuheensa vertaiseksi niin tässä on yhdistelmä, jota jatkossa suosittelen aloittelijalle.
Kokoajan kysellään mistä/mitä ja paljonko se maksaa niin on hyvä itse oikeastaan tietää mistä puhuu, ettei kaikkien tarvi koluta joka ritsaa läpi niin kuin itse tein aikanaan.
Tähän voi heittää muitakin edullisia ja oikeasti hyviä yhdistelmiä.
Bully aloittelijalle ??
Ensimmäiseksi RBA :ksi ihan hyvä, mutta höyryttelyn aloittelijalle en välttämättä ensimmäisenä ehdottaisi. Clearot tai kartot, tankilla tai ilman ois parempia ja yksinkertaisempia.
miksi ei? Kai nyt jokainen tasamarkka osaa pyörittää rautalangan narun ympärille kun sen kerran näkee?
Osaako??
Se lanka pitää myös saada niihin pieniin reikiin niissä posteissa. Foorumillakin taitaa olla useampiakin joille tuo on hankalaa.
Paljon helpompaa on avata korkki, laittaa nestettä, laittaa korkki kiinni ja höyrytellä menemään, kuin vääntää kanthalia silican ympärille ja määritellä vastusarvoja.
Olen nähnyt foorumeilla mm. perunan keitto ohjeita.
Suunnittelinkin tätä pakettia lähinnä omalle tuttavapiirilleni :D
Riippuhan nuo mitä kannattaa suositella aina vähän henkilöstäkin :)
Broidini epäonnistui ViVi Novan täytössä. Ruuttasi drip tipistä sisään.
Minä olen se, joka siihen on setupit vääntänyt. Kun niillä valmiilla ei tule kunnon höyryjä.
Joo mä en kyl missään nimessä suosittelis alottelijalle korjattavaa atomisaattoria. Kartot + tankki taitaa olla se helpoin ja varmin tapa alotella alkuun. Eipähän siirry takas röökeihin ainakaan sit sen takia, ettei jaksa/osaa vääntää uutta setuppia.
Poltin aikaisemmin n. 2 askia päivässä ja mulle ei ainakaan nuo 510-t ja ego-t paketit riittänyt mihinkään, siksi en ole niitä kellekään suositellut.
Onko tommoisia missään suomi kaupassa: SlipGrip Mount Holder for E Cigarette Ego T Joye Ego All Used in Car House Work | eBay
Saako eGo-SCT clearoja enää mistään? FinnVapen sivuilla on mutta ei varastossa... Tuo on toistaiseksi ollut se paras clearo mutta ellei löydy mistään niin pitää kai sitten vaihtaa muuhun :(