Sehän se syy on, mahdollisen vuotamisen estämisen lisäksi.
Printable View
Gyther viiksikarvat pois, niin noin ei käy.O0Lainaus:
Alkuperäinen postaaja eLehis
Katselin nyt tuota etusivulta löytyvää saksalaista opetusvideota. http://navy-lifeguard.de/infusions/v...deo.php?id=108 Huomasin että siinä nautiluksesta löytyy valkoinen (tiiviste?) rengas pluspostin metallisen kiristysmutterin ja mustan pienen o-renkaan välistä! :o
Samanlainen saattaa näkyä myös litistyneenä keramiikka kupin ja kiristysrenkaan välissä?
Minun terminaattorissa ei tuollaisia valkoisia tiivisterenkaita kyllä ole... Enkä kyllä löydä niitä nuista terminaattorin räjäytyskuvistakaa. Mustat o-renkaat kyllä löytyy.
Löytyykö teidän Nautiluksista/terminaattoreista siis tuollaisia valkoisia rinkuloita niin kuin saksalaisten videolla?
Ei löydyLainaus:
Alkuperäinen postaaja force
Ei oo ku mustii renkaita mullakaan.
hei kertokaas nyt tyhmälle joka ei tästä langasta löytänyt että mitä mä tarvin sit ku tälläinen kotiin asti tuloo et mikkä wikki langat on parhaita ja minkä vahvuiset ¨hopea langat¨ ja mitä muuta siihen nyt sit tartteekaan.?
Mulla toimii hyvin 3mm silica. 2.5 ei oo välttämättä ihan yhtä tiukka, joten voi sekin toimia. Hopealankaa tarviit ja kanthalia. Mul on .2 millistä kanthalia. en muista minkä paksusta toi mun hopealanka on..
.2 millinen A1-laadun kanthal + .3 paksuinen hopealanka pelittää. Näyttäis olevan 2,5 mm paksua toi miun wick. Ilmankos vuotaa setuppi ilman erikoistemppuja. Pitääpä tilata vahvempaa silikaa.
EDIT: onhan mulla 3mm silikaa myös, mumisee hän. Kiitos jasso!
mistähän tuota hopea lankaa sais.?
Tuolat itse ainakin tilasin http://www.hopeasavi.fi/product.php?...3&cat=0&page=6
Tuolta itse tilannut: http://www.thujadesign.fi/hienohopea...alk-p-779.html
Ovat näemmä 10snt nostaneet hintaa, joko hopean hinta noussut tai huomanneet että höyryttelijöiltä voi nyhtää rahat pois! :D
http://shop.silverstudio.fi/product/56/hopealanka-999
Mä tilasin tuolta. Käykääs sinne pistään seuraavaks "out of stock" :)
Jonkun suomalaisen vapottelukaupan pitäis ottaa tota lankaa myyntiin ja tilata kerralla ihan kunnon satsi :D
minkä paksuista hopea lankaa pitääs/kannattais hommailla.? :D
edit: löysinki tuolta jo et ilmeisesti 0.3sta on helpompi työstää ku 0.2sta vai onko muilla parempia tietoja asiasta.?
juu ainakaan yhtäkkiä en löytänyt oikeen mistään tuota 0.2sta mut varmaan samalla tavalla toimii molemmat et ei hirveesti ole eroja.. kai.? :D
Kyllä 0,3 lanka toimii. Sitä ainoastaan ollut tän lyhyen aikaa mitä Ody ollut käytössä ja hyvin pelaa. :)
Onpa vaikeaa hankkia tuo hopia. Onneksi voin vaimon pakista nyysiä vaikka 3mm ysikaksvitosta ja vetää semmosta kuin haluan. Mitäs siihen sitten sanotte :D
Ohempi menee helpommin poikki liitoksia tehdessä. Ite käytän vain .3mm hopeaa:)
Kai huomasit hymiöt perässä? ;) hyvä se on että on nainen jonka harrastuksesta tai työstä on hyötyä myös höyryttelyn saralla.. :) onneksi itse tilasin viimeksi 10m hopealankaa ettei ihan heti lopu. :)
0,25 mm on ollu mulle parasta, mutta sitä löytyy vaan silloin tällöin ebaysta. :/
Taistelu terminaattorin kanssa jatkuu.. Värkkäsin huvikseni kartonkorkista saman näköiset lisätiivisteet kuin saksalaisten videolla. Nyt ei enään vuoda, en tiedä onko nuilla lisätiivisteillä yhteyttä asiaan vai oliko sitten tähtien asennot suosiolliset.
Tällä 2,8ohmin setupilla kuitenkin höyrynmäärä ja maku on todella vähäiset verrattuna bogetankkiin. Provarilla 4,8-5,2v välillä testaillut.
Nyt nestesyötön voi avata höyrytellessä vaikka täysille eikä ala vuotamaan. Liian märkänäkään coili ei käy, sillä jos syötön laittaa kiinni niin heti dryhittiä pukkaa.
Toivottavasti huomenna postilaatikkoon kolahtaa lisää hopealankaa niin saa jatkaa harjoituksia.
Koitan laittaa tähän - http://db.tt/ErL5gymw linkin josta löytyy kuvat vuotaneesta vanhasta setupista, lisätiiviste rakentelusta ja uudesta setupista. Jos joku näiden kanssa värkännyt kehtais vilkaista näkyykö itse laitteessa tai minun räpellyksissä jotain perustavanlaatuista virhettä....
Mulla ei toistaseks mitään millä mitata ohmien määrää, mutta oma termis alko puskee usvaa ja makua kun vähensin kieppejä coilista. Sulla näyttäs olevan tossa aikalailla samanmoinen määrä kieppiä kun mun ekassa tekeleessä josta tuli vähän vaisusti höyryä, tietty provarista kun saa lisää hönkyä laitettuu niin en tiedä onko sitten niin olennaista, ei tullut itse kokeiltuu kickin kanssa oisko ollu paremmat löylyt.
Toiseen setupiin vaihdoin 0.2 kanthalin 0.22 kanthaliin ja vielä vähensin kieppejä. Huima ero.
Sen vastuksen pystyy laskemaan kanthalin pituudesta;) Näyttäs olevan raakasti kieppejä tos kuvien setupissa:o Kokeile kolmella tai neljällä kiepillä;)
Kysäisenpäs täällä vähäsen yleisemmin...
Hei sinä suomalainen höyrystinkauppias, mikäs on noiden valmislankojen tilanne? Onko tulossa ja jos on, niin mitä, koska ja mihin ungefär hintaan?
Ei mulla muuta.
Kyllä se terminaattorikin joutuu suomalaisen sitkeyden edessä taipumaan! :D
Nyt 4cm 0,2mm kanthal pätkästä väännetty 1,8ohmin setuppi, porvarista 4,4v. Hienosti pukkaa höyryä ja maku on mainio. Nestesyötonsäätö 0,5 ja 2 kierroksen välillä vielä vähän hakusessa.
Kaiken tein kuten aikaisemminkin, mutta nyt ei minkäänlaista vuotoa ja kaikki pelaa kuin elokuvissa. Tais sattua tähtimerkit kohdilleen tälläkertaa...
0,3mm puolikova hopealanka jota jouduin paremmanpuutteessa tilaamaan oli älyttömän paljon vaikeampaa työstää kun 0,2mm pehmeä. Vaati jo yritystä saada lankojenliitoksista niin pienet, että mahtui kupin sisään.
Rohkaisun sanoiksi muille ensikertalaisille:
Itse setupin teko ja lankojen liittäminen ei itseasiassa ole niin vaikeaa ja työlästä kuin kuulostaa. Oikeastaan ihan mukavaa puuhastelua. Vaatii vaan näköjään reilusti lankaa, hermoja ja toistoja että kaikki palaset sattuu kohdalleen. Tai sitten tuuria.. Toivottavasti tuurin osuus onnistumisessa ajanmyötä vähenee. :D Häkiläpihdit auttoi itseä paljon siinä että sai lankojenliitokset tarpeeksi pieneksi.
Inspiraation iskiessä valmiita setuppeja voi sitten vääntää valmiiksi varastoon, niiden laitto paikalleen on enään pikkuhomma.
Kyllä meinaa nyt hymyillyttää kun jo toivottomalta tuntunut homma viimeinki onnistui. Vielä rampagen iso tankki paikallaan niin nestettä riittää koko päiväksi. Dd:n tekemällä conella iso valkoinen porvari ja kiinan terminaattori istuu saumattomasti yhteen ja näyttää melko hyvältä! Tänään pitäisi vielä tulla hohtavan penisrenkaat terminaattorin ympärille, kuin kirsikaksi kakun päälle. :esmoke:
Kauas muuten normisti ajatte samalla setupilla? Tietenkin käytetty nestekin vaikuttaa mutta mutu tuntuma?
Itellä on nyt tällä setupilla 6 tankillinen (medium) menosaa, ja ei hiipumisen merkkejä näkösällä.
Niin kauan kun maku on kohdillaan ja toimii :) Mul ollut nyt pari viikkoa sama kyhäelmä käytössä ja toimii edelleen.
Omalla kohdalla toi Kentuckyn Premium Blend tukki aika hyvin wickin parin tankillisen jälkeen mutta kuivapoltolla siitäkin selvisi. Tiedä sitten johtuiko myös siitä, että oli pikkasen korkeemmat niksat mitä normaalisti niin TH oli suurempi.
Tässä nyt tuli uusia makuja taloon niin testaillaan lisää ja päivitellään tänne.
Nallea ainakin hulahtaa monta tankillista läpi ilman mitään suurempia makumuutoksia :)