Haarukalla? :D Poranteristä pienin on 3,2 milliä että sellasella ei kehtaa.. Mutta että haarukalla. :D
Printable View
Haarukalla? :D Poranteristä pienin on 3,2 milliä että sellasella ei kehtaa.. Mutta että haarukalla. :D
Kyllähän nuo Novat varsin hienosti ovat pelittäneet vaativat vaan usein tyhjentelyä ilmaputkeen kertyvän nesteen vuoksi. Mistähän raosta nestettä oikein sinne pääsee, kummallista, monasti olen purkanut, puhdistanut ja uudelleen huolellisesti koonnut ja kiristellyt mutta silti Vamon liitinpää nesteenrähmässsä ja kurlaa.
Tarkista että sisätuubissa oleva putki on tarpeeksi syvällä, ja että yläpään silikoni osuu yläcäppiin asti. Äläkä täytä lankojen yli.
Kyllä se haarukka on tässä paras. Se atopää on jotain ihme valua ja ei kestä välttämättä porausta vaan halkeaa heti. Haarukan yhellä kärjellä kun pyörittelee niin tulee juuri sopiva reikä :) ( toki voit porata jos pistät 2000 kierosta.. )
No perhana! Älysin tämän aiheen kirjoituksista, että kannattaapa kokeilla Vivi Novan alapään säätöä. Ja hellurei nyt loppui kurlaaminen ja vuotaminen. Hienoa! Hetken jo luulin, että kaikki neljä Novaa voi heittää vaikka roskiin kun ei niillä kunnon höyryjä saa, mutta mitä vielä ;-) Kiitos pikkuvinkeistä!
Joo, tää jäi vähän auki.. :D
Mulla on ViVi versiota 'keskipinni-joustaa-ja-ilmareiät-alacapissa' eli itse 510-liittimen kautta ei kulje ilmaa ollenkaan.
Tuli samalla tilattua 2kpl ja toinen oli lähes tukossa heti uutena, joten nyppäsin alapään joustavan tapin pois ja leikkasin siivun siitä tapin eristeestä/tiivisteestä pois - Ilma hiertää paremmin ja ei ole ikinä korissut, tosin vivi ei ihan päivittäisessä käytössä nykyisin.
Parempi tehhä 2mm silicasta 1 vai 2 lankaparia ja kanthal a1 43ohm/m 3-4kiekkaa ean nokkaan? Lähinnä wikkauksen kans ongelmaa nyt kun on tehdas 1.8 setuppi kehissä ohuilla naruilla. Meinaa oikee höyryy tulla ees vv laitteella
Innovatiivinen idea, epäilen kyllä että ei jaksa langat nostattaa nestettä. Itellä menossa tämmönen variaatio joka toimii HYVIN mutta on aika epävakaa; eli 2,5-3mm reikä kupin kylkiin mistä narut tullee ja yksi 3mm naru, 6 kieppiä 0.2 kanthalia. Maku nautinto on taattu mutta jos sattuu vahingossa ylitäyttämään tai laittamaan laitteen kyljeltään niin saa kuivailla vamon päätä :)
Täytyy askarrella tuossa kuhan kerkee :) nyt ku vamoki saapu ni vois jopa nähhä vastuksen eikä sokkona tehhä noitaLainaus:
Alkuperäinen postaaja mrelwood
Miksi ei jaksais? Ja Novaahan pitää muutenkin käännellä jokatapauksessa harvakseltaan. Mulla toimii Vivi Nova Minissä parhaiten setuppi jossa 2-2,5mm reiät atossa, Kanthal kahden 3mm silican ympäri joista ylin yltää tankin seinästä seinään, alempi sitten pohjalle asti. Mun käyttöhöyryttimet pitää pystyä olemaan kyljellään vuotamatta.
mulla kaks vaihto atoa antoi palaneen makua suuhun, toinen (2.4ohm) toimi ekan tankillisen verran ja toinen (1.8ohm) antoi palaneen makua heti.
(kyllä, langat olivat kosteat,meni coilille,kokeilin pienemmillä watteilla, ei auttanut asiaa, eikä pesu,putsaus,dry burn)
sitten tein itse uuden setupin 2,5mm silicasta (tupla langat) ja 0.20mm kanthalista, tuli mukavat 2.7ohmia
ja pelittää aivan mahtavasti, palaneen kärystä ei ole tietoakaan..
ei ole kyllä tällä clearo sektorilla vieläkään vivi novan voittanutta.
Onkos joku nyt perehtynyt näihin eri versioiden atopäiden yhteensopivuksiin, kun nyt puhutaan siis vain visionin tuotteista (v2.5, v3, STV ja mini). Onko niissä ollut havaittavissa kokoeroja tjms joka aiheuttaisi ongelmia?
Selväksi kävikin tuossa aiemmin jo että esim. Visionin 2.5 ja kopiot v8 tai v45 tai vmikälie ei yhteen istu ilman probleemeja.
Olisi mukava saada faktatietoa, että oli sulla sitten mikä versio tahansa niin voit ostaa yhdenlaisia atopäitä kaikkiin tai jos omia setuppeja väsäät niin ei tarvi ihmetellä mitä aton runkoa käytät.
Ainakin Health cabin näyttää myyvän kaikkia visionin vivien osia irrallaan. Olisi kyllä mainiota jos suomalaisetkin kaupat näin tekisivät IMHO
Näissä taitaa olla vähän sama juttu kun kaikissa noissa kymmenissä (?) eri CE "stardust" versioissa että vaikka osat+härveli näyttävät samanlaisilta niin ne atopäät ei sitten välttämättä toimikkaan eri paikasta tulleesta vivissä..
Varmin keino on wickata itse nämä kun ei ole mistään vaikeimmasta päästä.
DIY:stä tulikin mieleen,että tässä vähän vanhempi video jossa kaveri tuunaa mesh setupin tähän..
(Liekö tämän joku jo laittanut, noh nyt sitten uudestaan jos on..)
http://www.youtube.com/watch?v=iZc8eHePSq0
edellä mainittu enklanniksi,ja tämä tanskaksi:
http://www.youtube.com/watch?v=lahX-ArgS8k
Joo on erilaisia atopäitä ja minä menin tietysti tiputtaan kaikki samaan lootaan :( perkele, nyt sitten pitää kokeilemalla etsiä oikea atopää oikeaan viviin, taitaa olla kolmea eri sorttia noita vivi novia :(
On mulla ainaki ollu nyt sikin sokin STV ja v2.5 atot ja muut enkä ihmeempiä ongelmia ole havainnut.
Niinno tästäki on ollut vähä ristiriitaista tietoa että käykö edes kaikki visionin valmistee keskenään vanhempien ja uudempien välillä.
Visioneihin kyllä sen veran tyyväinen että kaikki kopsut saa jäädä.
Mullon v2.5 kit ja kenenlietekele v5 sekä 5 vaihtoatoa siihen. En ole noista varakäryttimiä tarvinnut kuin yhden kumpaankin, kun yhdet on tulilla niin toiset uudistettuina valmiina. Huoletonta on, eikä tehdassetuppien viat vaivaa.
Tilailin tuossa hopealankaa ( 0.2mm ) ja koitin ihan piruittain tehä uuen setupin viiviin :) En tiedä mitä onnistuin tekemään mutta höyryn tuotto ja maku ainakin tuplasti parempi. Ja kurkkua ärsyttävät höyryt loppuvat kanssa. Suosittelen :)
Tarkemmin setuppi :
Vivi nova STV , atopäähän imulankojen kohdalle tehty 3mm reikä, itse lovia hiemen levennetty. Lankoina 2x 3mm + 1/3 3mm ( piti hieman tiivistää kun juissit pääs läpi :) ) ensimmäinen wikki menee pohjalle asti, seuraava puoleenväliin ja viimeiset hipsut on aika lyhyet.
2-3 viikkoa koittanu saada toimivaa systeemiä kasaan ja nyt voin sanoa että kannatti rikkoa , tutkia ja kokeilla :D
Edit.
Tuli mieleen että mitä eroa on http://www.finnvape.com/product/470/silica-wick-1m ja http://www.finnvape.com/product/261/wick-lanka-5m ?
Olen aina halunnut tykätä Vivi Novasta jostain syystä, ja säännöllisen epäsäännöllisesti ne ovatkin tarjoilleet mitä miellyttävimpiä höyryjä, mutta kolikon toinen puoli on aina ollut satunnainen palanut/muovinen/ei-hyvä maku. Nyt viimeinkin ensin leikkasin atomisaattorin päällä olevaan kumiin pienet lovet wickien kohdalle kokeillakseni josko se tosiaan auttaisi wickaamisen kanssa. Noh, kumihan pyöri yläcappia paikalle laittaessa eri asentoon. Päätin leikata kumin alareunasta koko hoidon mitalta siivun pois ja laitoin takaisin. Jumankauta mitkä höyryt sain. Yritin olla innostumatta liikaa ja kokeilin samaa toiseen atoon - sama juttu. Paksut, nautinnolliset ja puhtaan makuiset höyryt vaikka nopeutin imemistahtia. Voiko tosiaan olla että se oli näin pienestä kiinni. Toivotaan. :esmoke:
^ Vivi Novasta on muutamaa rakennetta, ja toi ei kaikissa toimisi. Mun Novissa aton päällä oleva silikonitutti on pelkkä avoin putki joka puristuessaan aton helttaa vasten tiivistää nestetankin ilmaputkesta. Nykyään on liikkeellä Vivi Novia joissa silikoni on hattumainen eikä mene kuin niin syvälle mitä yläosan tasanne antaa myöten. Vain niissä tuo modaus saattaa toimia.
Ihan siis vain huomioksi muille kokeilunhaluisille.
Juu, siis Visionin Vivi Nova 2.5:stä ja tälle tehdyistä tehdasatopäistä kyse, niistä joissa on metallinen "stopperi" kumissa.
EDIT: "Stopperi" joka ei ole järin tukevasti paikallaan, mutta ratkaisu näyttää olevan se että jättää kumin sen verran ylös että yläcappi "nappaa" sen mukaansa laskeutuessaan alas. Olen käännellyt tankkia ympäriämpäri ja odottanut että kyllähän tämän nyt täytyy vuotaa mutta pisaraakaan ei ole tullut. Kotikäytössä lähinnä Vivi Novia olen käyttänyt että menee jatkossakin ihan hyvin niin, vaikka sitten näin potentiaalisesti huterana, vaikkakin tällä erää näyttää että tuo yläcapin kiinni ruuvaaminen tiivistää sitä aivan riittävästi vaikkei kumi alas asti helttaa vasten pääsisikään.
^Ju.
Meikäläisen Nova koki tänään vessassa istuessa "avautumisen. " Imuvastus muuttu yhtäkkiä siedettäväksi ja höyryntuotto parani. Mitäköhän sille sattu..
Tänään tuli laitettua Viviin hopea jalat. Ohmeja tuli 1.1. Melkoista usvaa pukkaa. Tosin suht lyhyitä vetoja kestää ennen kuin dry hittiä pukkaa. Rok rok!
En usko, on pesty, rassattu ja puhalleltu siihen malliin ettei oo mahdollista. Jos pääsi kierähtämään löysemmälle, kuka tietää.. :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja mrelwood
Ei se auta, sun täytyy istua siellä niiden kaverina ja hellästi imeskellä. :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja Lilari
Sattuuko kenelläkään lojumaan tarpeettomana Vivi nova 2.5 tankin keskiputkea? 510 liitinosa kräkkäs ja tartteis tollasen varaosan, mutta mistään kaupasta sitä ei saa hankittua. Ei viittis koko kittiä ostaa turhaan uudelleen.
En nyt tiedä olisiko se niin turhaa, saisit lisää atopäitä, yläcäpin ja varatankin. Olis jatkoa ajatellen varaosia, sellanen sijoitus tulevaisuuteen.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Mandala
Mutta sori, en omista. ^^
Joo, tänään itseasiassa kattelin, mutta esmokelta ja puffilta oli noi 2.5 versiot loppu. Tietääks kukaan mistä tota 2.5 versioo vielä löytyis kaupan?