Tuolla atomaisterilla leikkinyt jonkun verran. Hyvin tulee jo höyryä, ei ihan yhtä hyvin kuin io6 tai hh357 mutta ihan hyvin. Makua ei vain kauheasti ole. Mikä siinä mahtaa olla? Mesh-viritelmänhän pitäisi olla täysin lyömätön maun puolesta?
Printable View
Tuolla atomaisterilla leikkinyt jonkun verran. Hyvin tulee jo höyryä, ei ihan yhtä hyvin kuin io6 tai hh357 mutta ihan hyvin. Makua ei vain kauheasti ole. Mikä siinä mahtaa olla? Mesh-viritelmänhän pitäisi olla täysin lyömätön maun puolesta?
Ite kyllä Atomaisterilla saan paremmat höyryt ja ainakin yhtä hyvän maun ku Magnimulla. Joku sulla nyt mättää siinä setupissa.
Nouseeko neste kunnolla?
Saa liikaa ilmaa?
Kyllä se coili märkä on. Ilmakuplia nousee ("laskee") tankkiin meshin reiästä silloin tällöin. Kääritty 30x30 palasta. Tankin täyttöruuvi on kiinni. Coilia on tosin 5/6 kierrosta, mutta ei sen pitäisi vaikuttaa? 4.2v (eli suoraan laturista 18650). Ohmit about 1.5.
Kun lyö 18350 akut peräkkäin ja painaa nappia, niin sillon ei ehdi wickata, heittää koko coilin punaiseksi ja kohta meshikin punoittaa. Toisaalta tuon pitäisi olla 7.4-8.4v olla normaalia :D
Jotenkin isokokoiselta tuo meshin palanen vaikuttaa ainakin mun mielestä.. Muutaman testikappaleen jälkeen kääräsin n. 1.5x3cm palasta wickin ja hyvin tulee makua sekä höyryä (kurkkutuntumaa tuppaa välillä tulemaan liikaakin :P).
Ohmit mulla 1.4 ja jännitteenä nesteestä riippuen 3.2-4V.
Laskeppa muti sitä jännitettä alkuun ainakin. Nä genesikset ei tarvii todellakaan niin paljon jännitettä kun mitä perus atot. Vaikuttaako mitään?
Mikä avuksi valmiissa setupissa joka ns. wickkaa liikaa? (onkohan edes oikea termi :D )
Eli toisin sanoen, höyryn tuotto minimaalista ja höyry "märkää" ja pistävää/epämiellyttävää :(
Ongelmaa ilmennyt DID:n kanssa, tilanne siis sama kuin kurlaavan odyn tai penelopen kanssa jos tämä selvittää jollekkin asiaa paremmin ::)
EDIT:
Odysseuksessa ja penelopessahan tuon saa "korjattua"
laittamalla nestesyötön täysin kiinni hetkeksi ja yksinkertaisesti höyryttelemällä ylimääräiset nesteet pois, mutta kuinka toimia mesh viritysten kanssa ???
Ilmoitan kun pystyn testailemaan. Tällä hetkellä töiden takia huomiseen asti eri paikkakunnalla. Ajattelin että nyt olisi aikaa selvittää asiaa.
Eikös wickaamisen pitäisi parantua isommalla palalla meshia? Kerran aton reiän koko on vakio, leveämmästä palasta tehdyssä meshissä on siis pienempi sisähalkaisija/säde, joka taitaa voimistaa kapillaari-ilmiötä tai nopeuttaa. Myöskin meshin "sisälle imeytyvän" (siis neste ei tietenkään imeydy meshiin, vaan jää koloihin) nesteen määrä pitäisi olla siis isompi ja ei pitäisi niin helposti tulla dry hittiä?
Toisaalta kiersin rizzlan meshin ympärille ja poltin sen pois. Coili ei ole ihan kiinni meshissä, paksun rizzlan seurauksena. Voisiko tämä olla se mikä tuon maun puuttumisen aiheuttaa?
Tuohon rizzlahommaan en ota kantaa kun ei sellaisia kotoa löytynyt, kun aloin settiä käärimään kasaan, mutta kolmen erikokoisen meshin kokeilun perusteella väittäisin, että isommalla palalla käy kuivempana, toi viimeisin oli pienin jota kokeilin ja se toimi ehdottomasti parhaiten (niin ja vastus on tiukasti meshin ympärillä).
@Jonezzki, oletko kokeillut korkeammalla jännitteellä tai matalammilla ohmeilla? Haihduttaa nopeammin nestettä, jolloin ongelman pitäisi ainakin teoriassa vähetä/kadota..
kyseinen setup oli noin 2,7ohm ja 5v näin karkeasti. ???
Kyllä tuon sai toimimaan hetkellisesti kunhan ensin malttoi höyrytellä ensin ylimääräiset pois, mutta jo minuutinkin tauko toi mukanaan ns. liian märkää menoa :D
^^¨Ite olen tenhy noita rizla setuppeja ja sitä ei kyllä kannate laittaa kuin ihan pieni palanen vaan, sekin estää oikarin. Jos sulla ei ole lanka lähelläkään kiinni meshishä niin siitä se mauttomuus varmaan osaltaan johtuu. Ite olen todennu kans Atomaisterissa sellanen 1,5-2 cm levynen pala on aika sopiva. Kerran kokeilin palalla joka oli vaan vähän yli kierroksen ja iso keskireikä, se ei toiminu oikeen mitenkään. Siihen keskellä pitänee jäädä kuitenkin ihan reilu reikä.
Voisin kuvitella et 3x3 palalla se keskireikä on aika pieni. Atomaisterissa se meshin reikä on kuitenkin aika pieni.
Itse käytän mahdollisimman pientä palaa rizlaa virityksissäni ja wick-aihion leveys on nyt Orionissa 15mm. Tuolla HöyrySeinällä joku sanoikin, että mitä enemmän meshiä käyttää wickin tekemiseen, sen enemmän vastuksen tehosta menee wickin lämmittämiseen ja tarkoituksena on lämmittää ihan jotain muuta kuin wickiä... ;)
My Two Cent... :esmoke:
This is how I roll:
DID, neste 50pg/50vg:
1. 3x4cm pala 325 meshiä joka rullataan tuolta 4cm sivulta, ulosjäävään päähän teen pienen taitoksen jolla saadaan rispaantumaton ja tasainen reuna (pituudeksi tulee siis 4cm). Jää myös neulan mentävä reikä keskelle, saattaa jopa auttaa ilman kulkuun. ???
2. Leikkaan toisen pään n. 45 asteen kulmaan, työnnän tankkiin ja leikkaan keskipinnin ylittävän osuuden pois. Tässä vaiheessa tarkistan myös meshin paksuuden, pieni välys pitää olla.
3. Tohotan huolella vain toisen pään kerrallaan niin, että tohotettava puoli hehkuu 20-30s tasaisesti. Pyöritän wickiä mutta muuten liikuttamatta mahd. vähän.
4. Poltan nestettä 2-3krt. Tämä tietääkseni auttaa wickaamiseen ja tuleehan tuosta vähän karstaa tms. meshin pintaan, joka taas osaltaan ehkäisee oikkareita.
5. 3/4 kierrosta .2 kanthalia, saa laittaa melko kireälle. Tässä kohtaa on helppo tehdä se virhe, ettei lanka kiristy tarpeeksi ja eihän se toimi jos lanka on "ilmassa". Jos lanka ei kosketa meshiä, ei se saa nestettäkään ja palaa kuivana (hotspot).
6. Tässä kohtaa voi vaikka koittaa, että hehkuuko coili tasaisesti. Neula wickin sisään jolla saa coilin heiluttelemalla tasasen kireäksi (meshin raaputtamista ulkopuolelta kannattanee välttää). Nestettä coilille ja vastuksen tarkistus. (itsellä tuli 1,8Ohm joka asettui kuitenkin 2 Ohm. Tämä on hyvä! :) )
7. Tankki täyteen. Korkki kiinni.
8. :esmoke:
Minun mielestäni nämä "genesis" atot toimivan paremmin matalalla, <2Ohm vastuksella, kuin isolla vastuksella ja isommilla virroilla.
Oon muistaakseni jo tehny melko samallaisen postauksen aiemmin, tässä kuitenkin vähän yksityiskohtaisemmin. Toivottavasti tästä on haittaa mahd. monelle. :D
Tossa on hyvin selitetty perusteellinen tapa tehdä setuppi, itellä on vähän yksinkertaistetumpi :)
1. Leikataan silmämääräisesti sopivan kokonen pala meshiä
2. Käärästään 325-mesh sopivalle rullalle
3. Tohotetaan 20s/puoli, kerran.
4. Wick reikään ja 2/3-wrap 0.2 kanthalia
5. Pikkuset kuivapoltot
6. Neste tankkiin ja rokrok
Perhana vaikka kuinka yritin niin en saanu provarilla tulemaan palanutta makua penelopesta. 1.7 ohmia ja 5.2 volttia ni loppu puhti provarista kesken ja penelope antaa iloisesti höyryä vielä. Ihme kyllä, et tolla jännitteellä tulee vielä makuakin ihan hyvin mukana.
^eihän tossa oo vasta kun 15.9 wattia, rwrechelr (vai mikä se oli) rokkaili odylla jotain 28W ja väitti et hyvin futaa.
Kuinka kauan te kauemmin odyn kanssa leikkineet pidätte samaa setuppia? Joko teen jotain pirun väärin tai sitten mulla on vaan yltiöpaskaa nestettä (no ei herkkua kyllä ole, viimeisen viikon pitäny "höyryttele pahanmakuiset nesteet pois) kun jo n. päivän höyryttelyn jälkeen vastus on niin täynnä paskaa, että höyryntuotto on ihan olematonta.
Onko tähän jotain vippaskonstia muuta kuin nesteen vaihtaminen?
No joo mut itte tottunu lähinnä siihen max 10 wattiin ennen. Rmnreviewsin jossain videossa sil on odyssä se melkeen 30 wattia ainakin. Taisin sen tänne linkittääkin joku aika sit
RMN kakara voisi laittaa mittarin sinne väliin niin näkis mitä ne watit todellisuudessa on. Suurimmalla osalla nesteistä 10 on oikein hyvä ja joillakin jopa liikaa. Genesiksissä esim ei tee yhtään mieli isompia watteja kun maku ja niksat tulee loistavasti jo pienemmilläkin tehoilla.
Onkos muuten joku testannut Mark Bugsin valmista wikkiä? Tarkoitus olisi pistää sen puolisen metriä tulemaan C9Vltä kun tarjouksessa näkyy olevan.
En muista kuka mutta joku haukkui niitä. Kokeilemallahan se selviää...
Onko tossa Penelopessa ja Odyssa samankokoset noi keramiikkakipot? Mulla puuttu Penestä se keramiikkakipon ympärillä oleva mutteri ja pitäis noille ranskalaisille selittää tuo puuttuvan osan tarina siten että ne ymmärtävät, ja keksiä joku patentti tohon penelopeen sen puuttuvan rinkulan tilalle.
^ Sama täällä. Penelope tuli tänään Ranskasta ja ilman kiristysrengasta. Ruuvasin se suuosan vaan kiinni ilman rengasta ja tankkiosa
päälle. Toimii noinkin, näköjään. Viestiä laitoin kyl Ranskaan.
Mulla saa liikaa nestettä ja kurlaa ku hukkuva sammakko :D
Voi luoja ja hevosenvittu!!!
Penelope tuli ranskasta kaikkine osineen ja lankoineen. Katselin videon missä se jenkki kaljupää (melkein, kuka sitten lie?) teki toimivan setupin ja ei muutakuin kasaamaan pienin omin muutoksin. Ohomit 2,1, Provariin 4,5 säädöt ja eikun imua....
VOI JEESUS!!! EN OO VIELÄ IKINÄ SAANU NOIN HYVIÄ HÖYRYJÄ!!!! Järettömän mahtava kampe...
Ainoa vituttava vaihe oli tuo lankojen solmiminen, muuten helppoa kuin heinänteko. Harmi kun en älynny tilata valmiita lankoja.
Taitaa joutaa kaikki muut (vanhanaikaiset) rakennettavat romukoppaan... :D
Mä sain tänään omani ja oli kaikki osat mukana...
Nyt lopettakaa tuo kidutus. Oma Penelope tupsahti onneksi jo Helsinkiin, toivottavasti kaikkine kilkkeineen.
Tulipa tuossa laitettua viikonloppusettiä kasaan (=Boget tankeissa) ja pakko sanoa, että onpa tunkkanen maku.. Tässä nyt Atomaisterin hankkimisen jälkeen ei ole mitään muuta tullut käytettyä ja kun pitkästä aikaa otti Bogesta höyryjä niin ero oli melkoinen.. :-\
Saapa nähdä tuleeko sitä edes viihteellä mokomia enää käytettyä.. Perkele ois vaan pitäny tyytyväisenä pitäytyä Bogeissa, niin ei ois tullu paha mieli. :D
Edit. Kalliikshan tää tulee; pitäis olla kierrossa n. 3-5 eri nesteillä täytettyä tankkia, mutta jos esim. Atomaistereitakin hankkii (taitaa olla edullisin tällä hetkellä) puhutaan jo 150-250€ sijotuksesta (+meshit ja langat).. Pitäis se Provarikin saada joskus hankittua.. :'(
Kuuluiskohan tää jo pikkuhiljaa tonne rage-ketjuun..?
Hämmentävä vehje tämä Penelope.. en oo dry hittejä saanu ennenku nyt kun yrittämällä yritin ja väsäsin 0.8 ohmin setupin. Järkyttävät höyryt lähtee, niin kauan kun nestettä riittää, mutta sitten kun se loppuu.. Aivan tajuton dry hit, kuiva genesis potenssiin kymmenen :antismoke:
Kumma kyllä, ei pahasti vaikuttanu makuun vaikka oli noin matala vastus.
Saako tuota penelopea tällä hetkellä mistään? Koitin tuolta esmoke gurulta, mutta en saanut tilausta onnistumaan. Olisiko johtunut koodin puutteesta? ???
Nyt atomaisteri pelittää paremmin. Höyryn määrä kasvoi kun teki pienemmästä suikaleesta wickin ja laski coilin 4/5 kierrokseen.
Tosin vieläkin on vähän wickkaus ongelmia.. Tiedä sitten mitä tuolle voisi tehdä vielä. Mausta en osaa sanoa, hyvin mautonta nestettä tankissa tällä hetkellä. Sitten kun tämä on tyhjä alkaa makutestit
Pakko kyllä itekki tänne kirjottaa, ihmettelen suuresti miten jotku ei ole saanu näitä toimimaan, itse oon tehny the didiin 3 setuppia, eka ei toiminu ollenkaan. Jälkimmäiset 2 on toimineet moitteetta, ei tosin wickkaa pysty asennossa täysin (tai tarpeeks nopeesti isoilla tehoilla).
Jos niitä hotspotteja tulee alussa, tai kun niitä tulee. Niin älkää repikö setuppii palasiks vaan liikutelkaa sitä meshiä/coilia niin kyllä ne muuttaa paikkaa, ja jossain kohtaa hävii kokonaan.
Ainakin mulla taitaa boget jäädä kaappiin. :-)
Itsellä ei nyt kauhean hyvin wickkaa. Ja ehkä sen johdosta maku on vieläkin erittäin heikko
Sain vihdoin ja viimein tuon DID:n pelaamaan kunnolla. Kerrankin kärsivällisyys palkittiin, kun olin jo heittämässä laitosta romukoppaan. En tiedä mikä siinä tökki, varmaan joku 6. tai 7. wick vasta onnistui. Tästä sitten tohkeissani tilasin Penelopen. Toivottavasti sen kanssa ei tartte tapella ihan yhtä kauaa.
Onko penessa ja odyssa oikein mitää eroa? Eli onko pene vain odyn minimalli?