Alkuperäinen postaaja
tuittu
Joka tallilla millä mä olen käynyt on löytynyt myös miesratsastajia, vähemmistönä toki. Monet miehet vaan ei lopulta kovin kauaa jatka ratsastusta, mihin liittyen muutama huomio joista ratsastuksenopettajat puhuneet ja mitkä olen itsekkin livenä todennut. Eli miehillä on yleensä hirveä kiirekiirekiire tehdä asioita mihin niillä vaan ei ole taitoa vielä pitkään aikaan, eikä malttaa opetella niitä ratsastuksen perusasioita jotka luo sen peruskallion. Oikomalla se peruskallio jää puuttumaan ja se kyllä kostautuu, ja se on vaarallista ratsukon kummallekkin osapuolelle. Miehillä myös meno näyttää oikeestaan poikkeuksetta kiikkerältä ja hirveältä hosumiselta (mikä lie niin vaikeeta siinä istunnan opettelussa, kai se on liian tylsää ja semmosta akkojen hommaa) ja kun asiat luonnollisestikkin usein menee pieleen kuten ratsastukseen kuuluu niin turhaudutaan semmoisella aggressiivisella vivahteella. Kun viimein päästetään hyppimään niitä pikkuesteitä ja tiet eroaakin hevosen kanssa yllättäen, niin syytetään sitä hevosta vaikka vika on tasan itsessä. [emoji38] Tai halutaan vaan laukata ja laukata ja sitten kun hevonen ottaa äkkilähdön auringonlaskuun jättäen ukon matkan varrelle ollaan ihan järkyttyneitä ja puhutaan "hullusta kaakista". [emoji38]
Väitän siis että miehillä ei ehkä niin usein kärsivällisyys riitä siihen mitä ratsastus ja yhteistyö elävän eläimen kanssa vaatii. :rolleyes: Mutta, ne joilla riittää niin niistä tulee yleensä lopulta hyviä ja saavat menestystäkin kun miehillä kilpailuvietti tuntuisi olevan monesti naisiin verrattuna aika korkea.