-
Vs: Dual Coil Cartomiser (keskustelua Dual Coileista)
Nyt tupsahti postissa nuo Smok:in MDCC:t. Molempia malleja (siis metallisia ja läpinäkyviä) 2 kpl ja noissa on ilmeisesti aiemmasta poiketen läpinäkyvissä tuo litteä suukappale ja metallisissa "tutti"..?
Jossain videossa myös sanottiin että läpinäkyvät on parempia, kun ne saa purettua puhdistusta varten. Tuota metallista ei ilmeisesti saa?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Nyt tupsahto postissa nuo MDCC:t. Molempia malleja (siis metallisia ja läpinäkyviä) 2 kpl ja noissa on ilmeisesti aiemmasta poiketen läpinäkyvissä tuo litteä suukappale ja metallisissa "tutti"..?
Jossain videossa myös sanottiin että läpinäkyvät on parempia, kun ne saa purettua puhdistusta varten. Tuota metallista ei ilmeisesti saa?
eipä myöskään halkea... eikä tuo vanujen pesu varsin hedelmälliseltä tunnu... kyllä se viikon jälkeen on jo hintansa tienannut...uutta putkeen vaan
-
1 Liitteet
Onhan tuo metallinen varmasti kestävämpi käytössä. Pitänee testailla tuon läpinäkyvän pesua, kunhan tulee ajankohtaiseksi niin näkee onko siitä mitään hyötyä vai ei. :)
Tuossa vielä kuva noista Velholta tulleista. Onko noi suukappaleet "väärinpäin" verrattuna muiden tilaamiin?
-
joissain puodeissa sai alasvetovalikosta valittua kummalla päällä kartonsa halusi...useimmiten kyllä defaulttina näkynyt litteä metallissa ja pyöreä tossa muovissa
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
aerodekki
joissain puodeissa sai alasvetovalikosta valittua kummalla päällä kartonsa halusi...useimmiten kyllä defaulttina näkynyt litteä metallissa ja pyöreä tossa muovissa
Ja minulle tullut aina toisinpäin suukappaleet kolmesta kaupasta tilattuna :) Eli mustissa pyöreet, molo tutit jotka ei satu suuhun oikein mitenkään. Ja clearoissa suiput suukappaleet.
Monella kaupalla näyttää olevan kuvassa suukappaleet toisinpäin mutta paketin saapuessa onkin toisinpäin. Mutta ei haitanne menoa.
E: Mutta saahan ne vaihdettua sillein kun haluaa, käyvät toisiinsa suoraan :)
-
Minulla aina kaikki noilla litteillä päillä.MadVapes ja Finnvapelta tilannut.Ja nuohan on ikuisia meinaan kumitutit ja säilytän aina ne.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kaugoh
Mutta saahan ne vaihdettua sillein kun haluaa, käyvät toisiinsa suoraan :)
Juu, huomasin saman. Onneks tuli tilattua molempia, että on valinnanvara. En usko että hirveesti tulee tuota "tuttia" imettyä. :P
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Purkamista en kommentoi, kun ei ole ollut tarvetta. Läpinäkyvät ovat siitä hyviä, että niiden täyttöä ja tyhjenemistä on helpompi valvoa. Metallista pitää vaan opetella täyttämään ajoissa, jotta välttää dry hitin. Jokainen dry hitti on turhaa laitteen ennenaikaista pilaamista.
Kirkas ei ole kovin esteettisen näköinen, jos laittaa jotain tummaa nestettä. Samoin siihen tulee useamman täytön jälkeen kirkkaillakin sievä ruskea läikkä, kuin tupakkimiehen räkä lattialla.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja imuri
...Läpinäkyvät ovat siitä hyviä, että niiden täyttöä ja tyhjenemistä on helpompi valvoa.
...Kirkas ei ole kovin esteettisen näköinen, jos laittaa jotain tummaa nestettä. Samoin siihen tulee useamman täytön jälkeen kirkkaillakin sievä ruskea läikkä, kuin tupakkimiehen räkä lattialla.
Minä olen tykästynyt kirkkaisiin juuri tuon täyttötarpeen helpomman valvomisen takia, purkamisesta en sano mitään. [size=7pt]Tai no sen verran, että pari epäonnistunutta yritystä saattaa olla takana...[/size] :-[
Pari viikkoa pystyy suht kirkkailla nesteillä höyryttelemään ja sitten tuon tuon räkäefektin takia on joko putsattava tai heitettävä pois. Itse yleensä kerran kiehautan parin viikon jälkeen ja sitten käytän vielä noin viikon verran ennen roskiin heittämistä.
Kirkkaassa on myös pesun kannalta kätevämpää kun näkee milloin vanut alkavat olla kuivia, mustista sen toteaminen on mahdotonta. Lisäksi kirkkaat eivät kuumu, ovat siinäkin suhteessa miellyttävämpiä. Mutta jos pelkästään ulkonäköä ajattelee, niin kyllähän musta on aina musta.
Ja tuo sivun alussa linkkaamani Madvapesin adapterirengas on paras keksintö näihin MDCCartoihin, hullauduin tietysti tilaamaan triptippejä kaikissa sateenkaaren väreissä tuon myötä. [size=7pt]Kiitos sille, joka sen linkin ensimmäisenä tänne postasi.[/size]
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Pol
Ja tuo sivun alussa linkkaamani Madvapesin
adapterirengas on paras keksintö näihin MDCCartoihin
Eikös saman saa tuosta tutista, kun leikkaa sen juuresta poikki?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ukko Kalle
Sitrusnesteet tointaa laittaa metalliseen mdcc/tankkiin muuten voi lopputulos olla snap crackle pop
kuten myös salmiakki
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Eikös saman saa tuosta tutista, kun leikkaa sen juuresta poikki?
Ei siitä ihan vastaavaa adapteria tule, luulen. Reikä on liian piukka tipille ja yhdistelmä voi rikkoa muovisen karton. Jos leikkaa vaan sen pallopään pois, niin sitten homma pelittää. Ei tosin ole kovin esteettisen näköinen. Mua se ei haittaa, kun istun tässä kalsareillani kodin lämmössä kenekään huomaamatta.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Pol
Minä olen tykästynyt kirkkaisiin juuri tuon täyttötarpeen helpomman valvomisen takia, purkamisesta en sano mitään. [size=7pt]Tai no sen verran, että pari epäonnistunutta yritystä saattaa olla takana...[/size] :-[
Pari viikkoa pystyy suht kirkkailla nesteillä höyryttelemään ja sitten tuon tuon räkäefektin takia on joko putsattava tai heitettävä pois. Itse yleensä kerran kiehautan parin viikon jälkeen ja sitten käytän vielä noin viikon verran ennen roskiin heittämistä.
Kirkkaassa on myös pesun kannalta kätevämpää kun näkee milloin vanut alkavat olla kuivia, mustista sen toteaminen on mahdotonta. Lisäksi kirkkaat eivät kuumu, ovat siinäkin suhteessa miellyttävämpiä. Mutta jos pelkästään ulkonäköä ajattelee, niin kyllähän
musta on aina
musta.
Ja tuo sivun alussa linkkaamani Madvapesin
adapterirengas on paras keksintö näihin MDCCartoihin, hullauduin tietysti tilaamaan triptippejä kaikissa sateenkaaren väreissä tuon myötä. [size=7pt]Kiitos sille, joka sen linkin ensimmäisenä tänne postasi.[/size]
Kestääkö nuo kirkkaat keittämistä?
-
Itse en ole kokeillut, mutta joku oli mennyt keittämään ja piloille oli mennyt. Btw, omalla kohdallani nuo muoviset alkavat aika nopeasti halkeilemaan akkupäästä. Muilla sama juttu?
-
1 Liitteet
Kahden viikon jälkeen ei näkyviä vaurioita.
XXXL 54mm Clear Dual Coils Cartomizer 1.5 SMOK :ssa
-
Nuo on näppärä purkaa ja putsata tuossa vaiheessa kun alkaa halkeilemaan akku päästä, samalla tulee käännettyä putkikin sit.
Eikös joku ollut tuota halkeilua ehkäissyt laittamalla kutistesukat noihin kirkkaisiin alapäähän uutena.
-
Minä olen osan keittänyt ihan kattilassa (n. 10 min) matalahkolla lämmöllä niin, että juuri ja juuri vesi kiehuu ilman mitään vahinkoa.
Ja osan läpi olen hitaasti lirutellut kannullisen kiehuvaa vettä vedenkeittimestä, ei mitään vahinkoa tästäkään.
Yhtäkään en ole saanut myöskään halkeilemaan, mutta toisaalta taas yhtäkään en ole käyttänyt yli kuukautta tai keitellyt kahta kertaa. Sen verran edullisia ovat ja maku kärsii kuitenkin jonkun verran jo kolmannen viikon jälkeen. Vastuksen ronkkimisella olen pari pilannut.
Kumitutteja en ole kokeillut leikata triptippiin sopivaksi, renkaan saa reilusti alle eurolla ja se ei siirtelystä tunnu välittävän, joten why bother. :D
[size=7pt]Madvapesilta olen muutamia MDCCartojakin tilannut (2 e/kpl) ja yllätyksekseni postimaksut ovat pienissä tilauksissa halvemmat kuin osa kotimaan tilauksista. Wink wink. [/size]
-
Mitähän oon mahtanu tehä väärin. Keitin nuita mega dual coil cartomisereita ja nytten ku on kuivunu nii yks käryytti vaan vanua vaikka oli täynnä nestettä ja toinen toimii muuten niinku pitää mutta ei maistu oikein miltään, paitsi joku ihmeellinen muovinen sivumaku? Keitinkö liikaa ku keitin eka 10 min ja vaihdoin veden ja sitte 15 min?
-
Villi arvaus on, että 25 minuutin keittäminen saattaa olla jo liikaa?
Mutta oletko ihan varma, että olivat täysin kuivia? Minä olen kuivannut vähintään vuorokauden ja silti osa on ollut kosteahkoja, jolloin höyry ja maku on kyllä ihan olematonta... Muovin makua en osaa selittää muulla kuin palaneella vanulla, ehkä neste ei ollut kunnolla imeytynyt ja vanut paloivat?
-
Nyty on taas uutta Smokilta. eGo Mega Dual Coil Cartomizer!
Ei enää "tutteja"? Hinta ainakin welholla melkein sama kuin Megalla.
http://www.ecigwizard.com/shop/en/ca...rtomisers.html
-
Paitsi että tota saa myös 2,5 vastuksella. Taitaa olla lähempänä ECHOja.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Kiiltokuva
Eikös joku ollut tuota halkeilua ehkäissyt laittamalla kutistesukat noihin kirkkaisiin alapäähän uutena.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Pol
Yhtäkään en ole saanut myöskään halkeilemaan,
Noihin kirkkaisiin eGo Mega Dual Coil -kartoihin en ole kokeillut sen kummempia poppakonsteja, vaikka niiden akkupäähän ilmestyi pieniä halkeamia melko pian käytössä. Tässä kokoluokassa (MDCC) olen siirtynyt yksinomaan metallisiin versioihin. Sen sijaan niitä pienempiä kirkkaita Dual Coil XXXL LR -kartoja olen pitänyt akkupäästä koossa kutistesukalla, kun näitä kartoja ei näköjään saa kuin muovisena ja kapistukset ovat muuten erinomaisia. Mikä piru näissä sitten on, kun pukkaavat akkupäähän halkeamaa ja muilla tuntuu kestävän? Ihan normi eGo-akun kanssa olen näitä käyttänyt, tusinan eri nesteen kanssa(*). Olisiko kyseessä sitten jokin valmistuseräjuttu, kun kaikki nuo muoviset DCC:ni (MDDC:t ja XXXL:t) on tilattu Velholta marraskuun lopussa ja joulukuun alussa. Sittenhän meni tovi, ettei niitä ollut edes saatavilla.
-----
(*) PSV:n Black Mamba, Jamaican Me Crazy, Blueberry Mojito, Kiss in the Dark, P.S. I Luv U, Wild Blueberry, Honey Cured Tobacco; FSUSA:n Gummy Bears, JagerBomb; ENjuicen Blackcurrant; DV:n Absinthe sekä LF:n Menthol Blend. Yhdenkään kanssa ei siis ole tullut sellaista "salmiakkia tankissa" -efektiä, ainoastaan pieniä halkeamia muoviputken akkupäässä.
-
Ilmeisesti tuo muovilaatu on turhan "kovaa", eikä tarpeeksi "sitkeää"..
Itse laitoin varmuuden vuoksi noihin läpinäkyviin MDCC:ihin läpinäkyvää kutistesukkaa tuohon akkupäähän. Saa nähdä auttaako.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
saa myös 2,5 vastuksella. Taitaa olla lähempänä ECHOja.
Kuvan perusteella tuo on ulkoisesti samanlainen kuin ECHO-karto, eli vetoisuudeltaan noin 2,3ml (SC ja DC). Sisuskalut ovat sitten kaiketi jotain ihan muuta, sillä ECHO:n SC on 2,4 - 2,7 ohmia ja DC 2,0 - 2,2 ohmia. Velholla vaihtoehtoina on tosiaan 1,5 tai 2,5 ohmia.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Pistin muutaman matkalle, raportoin kokemuksia heti kunhan kotiutuvat. eGo-akulla huruuttelen menemään eli 1.5ohmisia siis tuloillaan.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kuiponen
Kuvan perusteella tuo on ulkoisesti samanlainen kuin ECHO-karto, eli vetoisuudeltaan noin 2,3ml (
SC ja
DC). Sisuskalut ovat sitten kaiketi jotain ihan muuta, sillä ECHO:n SC on 2,4 - 2,7 ohmia ja DC 2,0 - 2,2 ohmia. Velholla vaihtoehtoina on tosiaan 1,5 tai 2,5 ohmia.
Ja väreissä O0
http://www.e-savuke.com/forum/index....59468#msg59468
-
Long time no see!
Milloinkas riemunkirjava kokoelma on FV:n valikoimissa?
Onko tuo #9 eli musta myöskin putkeltaan muovia - vai kenties metallia? (Näyttäisi muovilta...?)
E: Entäpä resistanssi? And just one more question: tulevatko sitten tutilla vai lituskalla päällä?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kuiponen
Long time no see!
Milloinkas riemunkirjava kokoelma on FV:n valikoimissa?
Onko tuo #9 eli musta myöskin putkeltaan muovia - vai kenties metallia? (Näyttäisi muovilta...?)
E: Entäpä resistanssi? And just one more question: tulevatko sitten tutilla vai lituskalla päällä?
Joo (sampleja odotellessa). O0
-
Diplomaatin vastaus. Viritämme vastaanottimen FV-taajuudelle ja jäämme odottelemaan lisäinfoa :)
-
Onko kukaan testannut 3ohm DCC vs. XL 3ohm? mitä eroja havaitsitte?
-
Niin, nää uudet ego dual coilitko on siis muovia? Nimenomaan salmarille tilasin ku oletin että tää on siis vaan mdcc.n pikkuveli..
-
Hankala sanoa varmuudella, mutta Velhon kuvassa karto näyttäisi kyllä olevan metallia (matte black, vrt. akun väriin). Itselläni on roppakaupalla vastaavia mustia matte black -värisiä ECHO-kartoja (sekä SC että DC). Sen sijaan FinnVapen laittamassa kuvassa musta(kin) näyttää kiiltävältä, ja melko selvästi muoviselta. Arvaukseni voi mennä pieleen, mutta veikkaan, että SmokTech tekee MDCC:n tavoin tätä uutuusmalliaan muovisena ja metallisena.
Laita mailia Velholle, niin eiköhän asia selviä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kuiponen
Hankala sanoa varmuudella, mutta
Velhon kuvassa karto näyttäisi kyllä olevan metallia (matte black, vrt. akun väriin). Itselläni on roppakaupalla vastaavia mustia matte black -värisiä ECHO-kartoja (sekä SC että DC). Sen sijaan
FinnVapen laittamassa kuvassa musta(kin) näyttää kiiltävältä, ja melko selvästi muoviselta. Arvaukseni voi mennä pieleen, mutta veikkaan, että SmokTech tekee MDCC:n tavoin tätä uutuusmalliaan muovisena
ja metallisena.
Laita mailia Velholle, niin eiköhän asia selviä.
Hi,
They are metal :)
If you have any further questions or queries please do not hesitate to contact us.
Many thanks,
Sam Warburton
Customer Services
ECigWizard & UK-Eliquid
Tel: 0845 2593169
Jej :)
-
Kiitos varmistuksesta, Tapo! Laita sitten käyttökokemuksia tänne, jahka olet saanut kartot testiin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kuiponen
Sen sijaan niitä pienempiä kirkkaita Dual Coil XXXL LR -kartoja olen pitänyt akkupäästä koossa kutistesukalla, kun näitä kartoja ei näköjään saa kuin muovisena ja kapistukset ovat muuten erinomaisia. Mikä piru näissä sitten on, kun pukkaavat akkupäähän halkeamaa ja muilla tuntuu kestävän?
veikkaisin että muovi liian kovaa ja kun akkupää kuitenkin lämpiää niin laajeneminen halkaisee. itse otin näitten kanssa conen käyttöön joka tukee mukavasti kartoa niin ei ainakaan rintataskussa pääse enempää heiluessaa halkeamaan. tosin conea joutui hitusen avartamaan ja slottaamaan että mahtuu karto reiästä läpi ja ilma kiertää
-
Täytyy nyt vaan aloittelijoille (kuten minäkin), että nää DCCt on aivan loistavia!
Ego-t pikkutankista imettynä vermillion riverin kentucky nro 7 meinäs jäädä heti laatikkoon, mut perkule kun tuuppasin loput dual coiliin, niin tästähän tuli heti mun suosikki.
Kovin miehekkäänkin näköinen vehje toi DCC on =)
Eli tää oli vaan omaa hehkutusta ja suosittelua jokaiselle noita miettiville. suosittelen lämpimästi.
-
Nyt vetelen dcc, mallia smoktech, 5ml. Ette sitte stanan naatiskelijat kertoneet et tää on niin hyvä, hiljaa vaan hihittelitte ja imutitte höyryjä. Hävetkää nyt edes...vanhaa miestä kiusasitte.
-
Hei yritin ehtii tältä foorumilta et miten tää näitten puhistus oikeein toimii, mut jos joku kertois vielä tarkemmin. Visssiin kattilassa uittaa 15-20min? Vai keittää veden keittimellä vedet kippoon ja sujauttaa sinne ajaako saman asian?
-
Halpojahan ovat mutta jos puhdistella haluaa niin mikäs siinä. Olen kyllä ittekin persaukisena ja aina liian pienellä varastolla varustautuneena pesemistä harrastanu. Kiehumaan n. 15 min., huuhtelu ja sen jälkeen puhaltelu keuhkojen täydeltä, sitte oon laittanu koko kasan kartoja maalarinteipillä nippuun ja 1/2 tunniks kiertoilmauuniin puhaltimen eteen vanupuoli puhallinta kohti. Toki mikä puhallin vaan käy, mut mieluusti kuumaa ilmaa ni aika lyhenee. Lämpöä 80-100. Puhtaita ovat olleet. En sitte tiiä onks täs järkee vai ei.
-
Tai sitten jostain sopivaa letkua ja siihen ruisku kiinni. Tällä kompolla sitten ruutataan vettä kartoon, niin tulee puhdasta. Yläpäästä siis ja letku sen kokoista, että mahtuu karton sisälle.
Onhan tähän olemassa puhdistuskittikin, mutta kestää suht kauan tilata jenkeistä.
Näitä voisi joku Suomikauppakin kehitellä ja pistää myyntiin, ei varmaan vaadi hirveästi tuotekehittelyä.