Apuaaah!
Nyt iski paniikki kun loppu narut kesken ja arizonan tilaus tulee vasta ens viikolla. Ei kellään helsingin alueella myydä ~1m pätkää jotain .20mm / .25mm kanthalia ?
Printable View
Apuaaah!
Nyt iski paniikki kun loppu narut kesken ja arizonan tilaus tulee vasta ens viikolla. Ei kellään helsingin alueella myydä ~1m pätkää jotain .20mm / .25mm kanthalia ?
Koska kaikki RAKASTAVAT Ripin videoita...:D
http://youtu.be/Bbu8ESqgcr8
Houkuttaisi ostaa .8 ribbonia, vaihteeksi suht helponnäköinen viritys hedelmämehuille suht maltillisilla (=kalkkaro)wateille.
Mites eri kanthal laadut vaikuttaa karstoittumiseen ja siihen, että miten hyvin coilin saa kuivapoltettua puhtaaksi? ego2 tilatut kanhtalit edelleen käytössä ja tuntuu, että vaikka kuinka hehkuttelee ja käyttäää hanan alla, niin jää vähän nöhöiseksi. Karstat toki lähtee mutta sellaseks sameeks ja rososeks jää. Onko laaduilla ero tässä?
No siinähän on enempi pintaa plus sitä on enempi, joten voihan tuo ollakin noin.
Carl0s, jos tarvitset vielä kanthalia, niin voin ottaa huomenna duuniin mukaan (.20 ja .25). Olen duunissa about 10-16 Lönnrotinkadulla. Laita yv jos kiinnostaa ja noi lähtee veloituksetta, en itse tarvitse.
Kiitokset vain, hätä meni ohi ja sain kaverilta kirkkonummelta parit pätkät :)
Tosiaan, tollanen tiivis microcoil tuntuu karstoittuvan enempi, tai siis, varmaan sitä karstaa kehittyy kutakuinkin yhtä paljon, mutta microlla sillä karstalla on paremmin tartuntapintaa coilissa kun taas normicoililla se tuntuis "liukenevan" nesteeseen.
tälläsen itse huomannut, kompromissinä nyt testaile tollasta 9 kieppistä jossa on aina 3:n kiepin jälkeen tehty rako.
Hmm, voisi tuota ribbonia testata, kun vastaavaa miettinyt ja ribboanikin löytyy. Helpompi nakkisormelle tommonen kieputtaa. Ohmeista ei vissin ollut puhetta tuossa? Ei jaksa töissä äänien kanssa tota kaveria kuunnella.
1.8 taisi olla, eli tuota ei tarvi ajaa subohmina tai isoilla wateilla.
mihin perustuu että twistattu 3x0.20 kanthaali 7 kieppiä 2millin ruuvarin ympärille on noin 1.1ohmia, ja yksittäisestä 0,32 kanthaalista samanlainen coili on myöskin tuon 1.1ohmia? vai onko tuo ohmimittari sökö
Tulipa tämä kokeiltua. Alustana toimii igo w ja dualina tuon tuonne sain nysvättyä.
9 kierrosta per coili ja ohmit on 0.5 - 0.6 ohmin lopputulos.
Mekaanisesti nemesiksen nokilla HoL:in puros höyryää ja maistuu oikeenki namilta.
Mutta seuraava setuppi on lienee taas tuiki tavallinen kun se vaan on niin nopea ja näppärä pyöräyttää.
^joku aika sit yritin tommost .32:lla, ei oikeen toiminu :F sen rullaamine oli aika haastavaa. tää tuntus iha toimivalta.
Testailin 0.4 kanthalia kaiffariin. 10 kieppii tollasen n.2mm poranterän ympärille. Lämmittelyt ja coilit tiiviiseen pakettiin. Hehkuu keskeltä ulos helvetin nätisti ja ehkä parhaimman näkönen paketti mitä oon koskaan veivannu. Huikeet usvat 15W teholla nemmyllä kickitettynä. Rätisee ja paukkuu enemmän kuin .32, mut paljon paksummat ja kosteemmat höyryt. Suosittelen kokeilemaan :thumbsup:. Vastusta mittari näytti tuolle 1.25 ohmia. Wikkaa myös tosi hienosti vaikka paksua Nalippoa tankissa.
Esiintyykö muilla twisted kanthalilla nesteen poksahtelua? Millä sen sais kuriin? Kokeiltu 3 ja 2 x 0,20 mm.
Tarkoitakko sellasta kovaa posahdusta ku tauon jälkeen rupee höyrytteleen? Mulla normi 0.4mm paksusta kanthalista tehdyllä dual coililla kuuluu 2 lujaa poksahdusta perättäi ku esim työpaika vessas käy höyryillä. Wc ympäristö niin poksahtelu kuulostaa todella voimakkaalta :D Quad coililla taas 4 poksahdusta. Oon käsittäny että kuuluu asiaan?
Se on vaan yliwikausta ja aika vaikeaa kontrolloida, en kyllä nää mitä haittaa siitä on..
Räiskii joskus nestettä suuhun ku paukkuu
Sama kuin nakkimolla. PG suuhun roiskuessaan alkaa maistumaan pidemmän päälle hirveältä; maku jää suuhun pitkäksi aikaa ja myös höyry alkaa maistua pahalle. Veikkaan, että tämä on kyllä yksilöllistä.
Taidan kokeilla vielä tiukempaa kieritystä ja pienemmällä halkaisijalla. Normi coili 0,32 langasta (~sama vastus) ei aiheuta poksumista, joten aina voi palata siihen.
Taitaapi liittyä siihen jotenkin, että märkä kanthal lämpenee liian nopeasti jolloin neste räjähtää irti höyrystymisen sijaan. Vois kenties kokeilla josko sitä sais kontrolloitua niin, että ensin hipaisee nappia ja sitten vasta pohjaan tms.
Kahdessa Misterissä ollut kuukausia identtiset setupit eli 11 kiepin microcoilit .32 kanthalista pikkuneulojen ympärille dualcoilina. Selvästi useammin paukkuu 18650 akulla pyörivä laite ja lähinnä akun ollessa täydessä latingissa. 18350 Herra suhisee rauhallisesti. Tästä vedin jotain johtopäätöksiä. Harvemmin tuolta suuhun asti mitään nestettä tosin tulee onneksi.
Mun teoria tolle mikrokoilin poksumiselle on, että kun mikrokoilin sisällä on tiivis "tunneli" niin neste siellä tunnelissa kun lämpenee ja syntyy painetta niin se karkaa sieltä nopeasti suuntaan tai toiseen.
Pyöräytin tossa Woolle kaveriksi Evodiin microcoilin 0.25 12 kieppiä 2.9ohm. Saa tämänkin taas käyttöön kun ei oo SR kartoja ollut kuukausiin. :P
tuli äsken tekaistua kaiffariin twisted coil 3kpl .25mm kathalia ja ohmit näytti dna20 olevan 0,8ohm. nyt on reaverin nokassa ja space jamin starshipistä ei saa mitään makua tolla :O
Tänään saapui micro/macro-apuväline. Eli FT:n "keraamiset" pinsetit, en tuota keraamista usko ihan heti mutta eipä sulanut tai edes ottanut väriä oranssina hehkuvista langoista.
http://i.imgur.com/OIGMxZQ.png
Vajaan kympin arvoiset? Kyllä jos haluaa hehkutuksen aikana puristella lankoja kasaan. Kannattaa ottaa varakärjet samaan satsiin kun hauraita ovat, omista lähtikin jo pari millia paremmille hehkutusmaille.
Tein Kaiffariin uuden microcoilin. Twisted (2) 32mm kanthal, 6 kieppiä 2mm poranterän ympärille. Oikein lämpimät pilvet antaa :)
Käykö nämä microcoilista
$2.16 Pre-Coiled Welded Wires - NR-R-NR (50-Pack) 50-pack - 33 AWG / 1.8ohm / 30*30mm at FastTech - Worldwide Free Shipping
Onko kellään kokemuksia?
Tilasin myös tuollaisia mutta eivät kyllä 2mm olleet vaan pikemminkin 1.5mm? tai sit mulla on väärä poranterä ollut koko ajan käytössä jonka ympärille ite kiepitän coilit :D Eli omaan käyttöön ehkä vähän turhan ahdas, pumpali aika pinteessä siinä. Vaatinee vähän harjoitusta :) Sinänsä kyllä näppärä vaan nakata uusi tilalle kun vanha coili leviää.
Saattaa olla mainittuna jo aikaisemmin, mutta törmäsin hyväntuntuiseen laskuriin coilien kieputtamiseksi:
Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators
Mulla ei ole kuin .32 kanthalia, mutta sen kanssa tuntuvat ohmit menevän just jetsulleen. Jos joku kokeilee muilla paksuuksilla, niin voisi pistää raporttia tänne.
tähän asti pyöritelly koilini .32 kanthalista niin ajattelin et tekiskö noilla .40 ja .50 langoilla mitään?
Se on kuin monikaistaista moottoritietä ajaisi.:D
Tsekkaa ensiksi, että saatko tehtyä srtupöin noin paksulla eli jos läpivienti-reiät, niin mahtuuko läpi.
.32 dualilla tai parallelilla pääsee kyllä kivan alas.
.50 on ihanaa :)
Kun sen oikein ymmärtää :)
Väärinkäytettynä vaarallinen vaij... eiku kanthal :sneaky:
Mistä on jätkät ostanu tota .5 kanttaalia?
Kanthal A-1 0.50mm 7.23ohm/m | VapeTalo.fi toossaolis