Ookei, kiitti :)
Mulla noi muut laitteet näyttää aina ne samat/kiinteät voltti ja ohmi lukemat, siksi vähän hämäännyin et mitä tää on :)
Printable View
Taisi mennä jo kaikki uuden satsin fulgorikset? Perhana, en päässyt ulkomailta tilaukseen mukaan[emoji26]
Ne vähän viivästyy niin sen yski ei voi enää tilata. Aukaistaan taas tilaudmahdollisuus kun saadaan tarkemmin tietoa milloin laitteet tulee.
Ja nyt kun noilla jenkeillä tuntuu kestävän tuossa valmistuksessa niin aloitan noita Suomessa tekemään uudelleen. Tämä seuraava erä tulee niin että tuo 510 liitin asennetaan ulkopuolelta niin ei tule ongelmia sen kanssa.
Yritän saada mahdollisimman nopeasti noi tehtyä, eli heinäkuun loppuun/elokuun alkuun mennessä mutta riippuu ihan siitä miten konepaja kerkee noita ajamaan.
Oliko tulitusnappi kiinnitetty liimalla ? mun laitteesta on nappi irronnut,liikkuu siinä reijässä muuten pelittää hyvin.
Nyt pysyy kiinni,samalla liimasin peukalon kiinni tulitusnappiin :)
Ja aikataulu näyttää nyt siltä että elokuun loppuun menee.
Näihin uusiin tulee piirille asennuskehikko mikä helpottaa piirin vaihtamista jos siihen on tarvetta sekä pinta kova-anodisoidaan joka pitäisi lisätä kulutuskestävyyttä huomattavasti.
Kuulostaa hyvälle. Täytyy varmaan toinen Fulgoris ostaa sitten, kun nämä tulevat saataville. Kun kerran se toinen projekti jäi toteutumatta.
Mulla on ykkössarjalainen punainen, josta lähtee anodisointi, aika törkeän värinen kun alumiini paistaa läpi. Onko muilla vastaavaa ongelmaa?
Tota on esiintynyt paljon ja siitä syystä kokeillaan nyt kova-anodisointia jos se auttaisi asiaan.
Ja vanhoissa laitteissa menetellään kuinka?
Niitä ei pysty valitettavasti uudelleen anodisoimaan
Onhan tää touhua, "HE"-modista pulitat reilut parisataa ja kun anodisointi tippuu kyljestä niin kauppias toteaa "hupsis, toivotaan että uudemmassa mallissa kestää". Onkohan tämä sitä tavanomaista kulumista sitten, että ei virhevastuukaan korvaa? Jotenkin vaan nakertaa, että maksaa parisataa extraa, että saisi kestävän ja näyttävän modin. Nyt kehtaa sentään vielä kotisohvalla tällä höyrytellä.
Jos noi rungot voitaisiin uudelleen anodisoida niin se toki tehtäisiin mutta se ei valitettavasti ole mahdollista. Vastaavaan en ole törmännyt aikaisemmin ja omassa käytössäni olevassa Fulgoriksessa joka on ollut päivittäisessä käytössä joulusta asti on nähtävillä vain pientä kulumaa värin suhteen.
Jos olisin ollut tietoinen että tämä väri reagoi käsien rasvaan näin vahvasti niin tuota kova-anodisointia olisi lähdetty tekemään heti alusta alkaen.
Ja mitä olen saanut kuulla muilta asiakkailta niin tämä ilmeisesti koskee vain punaisia ja sinisiä värejä.
Tämmöistä pientä kulumista omassa: Liite 22946 Liite 22947
Kyllä mä tuossa vaiheessa vaatisin tilalle uutta / rahoja takaisin. Eri asia jos kyseessä ois 20 euron kiinamodi mutta on kuitenkin kyse 200 euron highendistä.
Toiset liimailee irtoilevia nappeja ja toisilla sulaa pintakäsittely käsiin :confused: :thinking:
Itse tein valituksen kilpailu- ja kuluttajavirastolle. Neuvon myös muitakin ongelmia omaavien reklamoivan asiasta. Kuten KTDD sanoi, parinkympin kiinamodissa laittaisin leukaa rintaa ja painelisin kohti uusia pettymyksiä. Mutta reilun parinsadan modilla en sulata kauppiaan vastausta.
Miks ette oo ottanu heti yhteyttä gixxxeriin, kun on alkanu näkyä, että tuo pinnoite ei kestä? [emoji53]
Tuommonen kuluminen tuskin tapahtuu yhessä yössä?
Vaikka eihän asia ois muuttunu, mutta ihmettelen vaan, että miks pitäny ootella näin pitkään? :)
Varmaan siksi, että nyt tuntuu olevan heitetään kakkaa vapotuulettimeen kuukausi.
Disclaimer: Itselläni on siis diablon hybrid v1 joka toimii ja toimii ja toimii ja... Sekä yksi reaver oli tovin ja sekin toimii edelleen. Fulgorista ei ole, mutta jos olisi niin kyllä tuo harmittaisi (vaikkakin käyttöä varten nämä ovat).
Niin tuntuu olevan...
Tottakai itteekin moinen asia harmittas...
Ostan kyllä tuon "uuden" mallin heti kun vaan on saldoilla. Katotaan kestääkö siinä pinnoite... Ja jos ei niin pitää ostaa teipit tuohon päälle, kun muistin mukaan taitaa jwrapsilta löytyä. :)
Kumpi on punaisempi, naamasi vai tuo modi, terassilla höyrytellessä, vierustoverin virnuillessa kysyen paljonko maksoit tuosta?
Myös klassinen vastine myyjältä: Ensi erässä pinnoite tehdään kunnolla:unsure: Seriously? Kyllä varmasti lohduttaa.
Modi takaisin ja uusi tilalle tai kaupan purku ainoat vaihtoehdot.
Mulle voi toki niitä rumia viallisia fulgoriksiä lähettää jos ei itse kestä katsella :'D No ei vaites, ottaa vaikka rautalankaharjalla siitä sen pinnotteen poies ja käyttää alumiininvärisenä sitä modia
Tässä esim vastaus, minkä olisin toivonut kauppiaalta. Itse en todellakaan ala "HE" modia kotona rassaamaan rautalankaharjoilla. Tullaan jälleen siihen, että parinkympin kiinamodeja rassataan mutta sitten näitä "HE" modeja ei, vaan se näkyy hinnassa. Kummallista tässä on, että osa on edelleen valmis maksamaan kauppiaan kokeiluista..
Liite 22969Lähtihän Vaporsharkistakin pinnoitteet kävelemään todella äkkiä, eikä näihinkää ole mitään "kotiinkutsua" näkyny, loputkin pinnoitteet pois ja atot höyryää niiku aikasemminkin.
Liite 22970Tippa alumiiniveneen puhdistusainetta ja pieni pyyhkäsu rätillä.
Tuleeko kova-anodisointi muuttamaan tuota kulutuskestävyyttä sinisellä ja punaisella värillä? Sitä en tiedä, voi olla että se kestää pidempään tai sitten ei. Tuo käsien rasva on kuitenkin sellainen asia että sille ei oikein mitään voi tehdä. Olen miettinyt myös vaihtoehtoa maalata laitteita mutta se maksaisi niin paljon ettei siinä olisi mitään järkeä eikä sekään mikään lopullinen ratkaisu olisi vaan sekin kuluisi siitä pikkuhiljaa pois.
Ainoa asia mikä varmistaisi että laitteen pinta ei kulu mihinkään (muuten kuin naarmuuntumalla) olisi se että niitä ei anodisoitaisi ollenkaan vaan jätetään alumiinipinnalle mutta se ei ole kauhean nätin näköinen.
Ja tiedän kyllä hyvin että varmasti osaa porukasta vituttaa että väri lähtee kulumaan ja jos voisin laitteen korjata jotenkin niin sen tekisin.
Voin yrittää selvittää olisiko laitteeseen mahdollista tehdä esim. skinejä niinkuin vaporsharkkiin niin ettei ne maksa miljoonaa tehdä. Ja kuten vaporsharkissakin on pinnoite monilla kulunut ja ei niitäkään sen takia saa uusiin vaihdettua.
Toki jos itselläni olisi firman liikevaihto miljoonia ja tekisin tällä oikeasti rahaa niin mielelläni kokeilisin kaikkia uusia juttuja jotka maksaa tuhansia euroja ja kuukausia kestävää tuotetestausta mutta valitettavasti näin ei ole.
Vaporsharkista rapisee pinnoitteet, SX Ministä rapisee pinnoitteet, Fulgoriksesta haalistuu anodisoinnit kuten myös minun Stratumista. Käyttölaitteita nää on joten turhaa ininää...
Jopa mun iPhone 5:sta anodisoinnit kulunut / haalistunut mutta tuskin Apple mitään korvaa vaikka hilloa olisi rekkalasteittain.
https://gs1.wac.edgecastcdn.net/8019...6y3go1_500.png
^ Vahva reps @ kuva!
Mutjoo, näinhän se on on. Hyllyllä pysyis nättinä mut käytössä nämä kaikki koneet kuluu.
Edit. Nimin. Sx Minit toistaseks viel kestäny, mut Vapohai täälläkin ropissu jo pahasti. Fulgosta en enää osaa sanoa kun aikaa sitten perseaukisena sen menin myymään.
Muistelen kuitenki et valmistusvaiheessa, ketjun alussa (ehkä) oli jo juttua anadisoinnin mahdollisesta heikosta kestosta pinnassa ja tämän tietäen siltikin ostin ko. laitteen.
Mitä vittua nyt taas? Jos ostat käyttöesineen joka sit kuluu käytössä pitäs saada uus? Mäki ostin uuden auton ja vuoden päästä pyyhkijänsulka oli vaihtokunnossa, haluun uuden.
Kunhan ei syytä valmistajaa niin ihan sama mitä teette.
Ulkonäöllisesti tullut tiensä päähän vaikka moottori toimii...