Kraken on ihan helvetin loistava laite. Ainoo vika on et tulee imettyä suht nopeesti tyhjiin.
Printable View
Arvonlisäveron määräytymisperuste näyttää edelleenkin aiheuttavan sekaannusta:
Tästä on keskusteltu foorumilla ennenkin. Itse olin aikoinaan kuutamolla määräytymisperusteen erilaisista tulkinnoista - lähinnä siis siitä, lasketaanko postimaksut mukaan vai ei. Noin vuosi sitten kysyin asiaa suoraan tullineuvonnasta. Tarkemmat yksityiskohdat löytyvät ketjusta http://www.e-savuke.com/vb/kaupat/92...skustelua.html, mutta tässä oleellinen:
Jos tavaran arvo ilman postikuluja on 22 euroa tai vähemmän: ei makseta arvonlisäveroa.
Jos pelkkä tavaran arvo (siis ilman postikuluja) on yli 22 euroa: tavaran arvo ja postikulut (plus mahdolliset vakuutuskustannukset) lasketaan yhteen ja tästä kokonaissummasta maksetaan alv.
Oho, hesekiel möi isoherransa. :o
Vaperesepteillä myös oma tuote Deep Blue Sea.
Väittäisin kyllä äkkiseltään että tullineuvonta on neuvonut sua päin vittua (mikä ei olisi mitään uutta tämän taivaan alla). Olen melko varma että tuo 22€ on se raja nimenomaan toimituskuluineen, ei ilman. Pitää vielä vaikka huomenna tarkistaa nyt ei jaksa alkaa etsimään tarkemmin.
Liite 19891
:lol:
Nii onkii, mutta tuli vaan mieleen se leffa missä oli se pervo poliisi :laugh:
Juurikin näin, näkisi jo otsikosta onko vielä kaupan vai ei. Ei luulisi olevan iso homma päivittää myös otsikkoa, tai edes lukita ketju...?
Joskus oli jossain ketjussa keskustelua siitä, mikä tekee kauppakumppanista "luotettavan". Suurin enemmistö taisi mainita, että tuijottaa kauppapalautteita ensin. Siksi ihmettelenkin, miksi se palautteen antaminen (edes pyynnöstä) on niin vaikeaa. Jos ei kaupankäynti mene ihan vituiksi, niin eipä olisi iso vaiva se kauppapalaute antaa vastapuolelle.
Huomenta vaan kaikki, karvalliset ja posliinit. Ai niin Poliisit myös.:thinking:
Eipä se minua häiritse, jos joku nukkuu eri aikaan. Morot sit sulle jos huomenta ei o hyvä.:laugh:
Voi kai se huomenta olla silti [emoji2]
Pitää kai koittaa olla nukahtamatta jos sais unirytmin korjattuu. Voipi keskiviikkona muuten kuudelta töihin lähtö olla vaikeeta.