Ilmeisesti ei, -27 on onneks täällä harvinaista. Kuulostaa helvetin jäätymispisteeltä. :D
Printable View
2010 talvena oli mielenkiintoista ajella 80km kouluun -34 pakkasilla, saksalaisella diisselillä joka vaatii 2h roikkaa ja 50km ajoa että pääsee plussan puolella jo -15 pakkasissa :D. Välillä piti ajossa ravata lasia sisäpuolelta kun auton sisälläkin reippaasti pakkasta ja hengitys ilma jäätyi laseihin :D
Ihme lumimies! :eek: :laugh: Mulla lenkkivarustukseen kuulu eilen ku oli jotain -13 illalla: untuvatakki, pipo ja kaulahuivi niin että silmät ja vähän nenää näkyy ja siihen päälle hirtetään vielä huppu mahdollisimman tiukasti, sormikkaat ja päälle villatumput, villasukat ja teddyvuoratut tallikengät. Ja tietenkin toppahousut! Tyylikäs michelin-ukko lookki. Taidankin mennä taas vasta kun on pimeetä... :laugh:
Et siis ole kokenut asumista rannikolla, jossa tuulee mereltä aika runsaasti. Voin kertoa, että aika rapsakan tuntuista. Pakkasen purevuus - Purevuusindeksi ja online-laskuri
Merituuli on kyllä raakaa, mitä Turussa tullut talvella pyörähdettyä niin aika karu ilmasto sanoisinko. :D
Kylmyys menee luihin ja ytimiin kun tuuli menee vaatteiden läpi. Naama on hetkessä turta ja puuskittaiset tuulet vie viimeisestkin toivon rippeet :) Mielummin ottaisin pohjoisten kylmyyden kuin merimiesten puhalluksen :)
Tuulta vastaan on aikas paha pukeutua.
Mutta joo, ennemin se kymmenen astetta lisää ja sisämaan pakkaset kuin rannikon.
Jaa sitä ollaan ny sitte kaks vuotta ja kaks päivää eletty höyryn voimalla :)
Onko tehny tiukkaa? Meinaan ku välillä tekee vieläki mieli analogista vaikka kuukauden päästä tulee itelläki vuosi täyteen.
Ei oo tehny tiukkaa ollenkaan! Alkuun välillä kävi mielessä analoginen, mutta meni moiset mielihalut ohi nopsaan :) Mutta vajaa vuosi sitten törmäsin yläasteen aikaiseen liikunnanopettajaani ja sen jälkeen teki mieli ihan hitosti tupakkaa :D Pari kertaa oon ensimmäisen höyryvuoden aikana maistanu tupakkaa ja pahaa oli.
Olen syönyt ja juonut kyllä :D
erikoista myrkkyä kyllä toi rööki kun jossain tilanteissa tulee, tosin aika nopeasti ohi menevä, himotus tupakkaan. Väittäsin että johtuu enämpi mieliyhtymästä kuin oikeasta halusta polttaa.
Jos tekee analogista mieli ni koita polttaa semmonen, voin sanoa et mieliteot lähtee aika vikkelään pois.
Mä epäilen et se liikunnan open kohtaaminen aiheutti tupakanhimon just siksi ku se vainos mua tupakoinnin takia. Yläasteen ajoista on kumminki jo vuosia ja opettajaakaan en oo yläasteen jälkeen nähnyt ku vaan tuon yhden kerran. Piti kyllä käydä tiukka keskustelu päässään että käynkö ostamassa askin vai en :D
Mä tiedän että analoginen maistuu pahalta, viimeks kesällä poltin pari (kännissä) ja sen jälkeen ei ole edes kännissä tarvinut sortua. Ei siitä mieliteosta silti pääse helposti irti, varsinkin kun tupakansavu tuoksuu välillä niin saatanan hyvältä. Ei auta edes 24mg Puros :D
No 9-vuotiaasta on vielä täysikäiseksi aika pitkä matka. Alle yläaste-ikäiset telmii innolla vaikka minkälaisisessa koiranilmassa.
Tuo tupakointikin on jännä tapa kun eräällä toisella kaverilla oli starttisetti, niin vaikka sai puhaltaa höyryt jne. niin se traditio mennä pihalle ja sytyttää rööki oli niin tiukassa. Tyyliin assosioitunu siihen, että aina kun menee röökikoppiin tai pihalle niin pitää kaivaa sytkä/tulitikut ja kessut. Eipä se lopulta sit päässy eroon etenkin kun se ei jaksanu nähdä vaivaa tilailla hyvin varastoon nesteitä ja täyttää laitteita. Tyyliin sit ku vasta oli loppu niin laittoi libertylle tilauksen ja kaikkihan tietää kauanko siinä voi pahimmillaan kestää.
Niin ja röökikopit on yleensä sellaisia savukammioita, et mieluummin meen vaikka pihalle täriseen t-paidalla ku koppiin köhimään. Ja tämä talvisinkin :D
Niinpä. Mun mielestä jos menee röökikoppiin voi saman tien sytyttään oikeen pöllin, ei siinä vaiheessa väliä... Ja jos siellä savukammiossa tulee ravattua höyryttelemässä käryttäjien kanssa niin ei se tupakanhimo pääse niin helposti hellittäänkään kun ei pääse täydellisesti puhdistautumaan niistä myrkyistä. Siinä vaiheessa kun elimistö on puhdistunut ja alkanu oikeesti toipuun ei sinne enää edes kykene menemään savustettavaksi. Ainakaan selvinpäin. :D
Helposti pystyy, jos vaihtoehtoja ei ole.
Yleensä tosin on.
Palauhun matkustavaiset ovat palautettavia. Perille päässeet ovat palautettuja. Kotiin jääneet ovat palauttamattomia.
Mitä, joko on nukkumaanmenoaika.
Nykyisin ei palella ja kastua tarvii ainakaan vaateiden osalta, kun on goretexsia ja kaiken maailman kalvo vaatetta, kerros pukeutumista ja muita juttuja. Itse ostin juuri motonetista tuollaiset akuilla lämpivät pohjalliset! On muuten hyvät, tosin nuo akut oli ihan paskat ne kannattaa vaihtaa laadukkaampiin.
No sitten..
jou jou jou perkelee!!
Meinasin jo hakea popparit kunnes huomasin edellisen viestin lähetysajan... :D
Liite 12279
Eki on ihan tyhmä kun ei se leikkinykkää mun kaa. :(
Onko tässä nyt odotettavissa romanttinen kilvoittelu Ekin ja Barolen välillä Tuitun huomiosta?