Islanti, Liechtenstein ja Norja
Printable View
No se suurin ongelma taitaa olla tuo, että raha ei enää välttis kierrä kotomaassa, vaan lähtee muille maille vierahille, ollen pysyvästi poissa kierrosta kotomaassa.
Olkoonkin toki, että näitä verorahoin kustannettuja palveluita romutetaan siihen tahtiin, että liekö enää väliksikään.
Vinokoneen kanssa kyllä samoilla linjoilla, että vaikea nähdä viinarajoituksissa mitään huonoa.
Helvetisti. Järjetön vero jota tulisi maksaa jos suomesta ostaisi. En ole ostanut alkoholia suomesta kymmeneen vuoteen, enkä tupakkaa, enkä tule ostamaan myöskään nikotiininesteitä kun ne tulevat sallituiksi,vaan muualta haen sen mitä tarvitsen.
Ainakin jos tuota taulukkoa katsoo, niin juuri näin:
Suomen jäsenmaksut EU:lle - Eurooppatiedotus: Suomi EU:ssa: Suomen EU-jäsenmaksut
Tajusin EU:n hienouden jo ala-astelaisena kun meidän lehmät lastattiin teurasautoon. Meidän uudehko hyvän kokoinen navetta oli yhtäkkiä liian pieni, kuten naapurienkin navetat. Jäljelle jäi vain satojen päiden kolhoosit eikä enää kesäiseen maalaismaisemaan kuulu laiduntavat lehmät. Omalle kesantopellolle ei voinut enää laittaa edes hevosta laiduntamaan kun ruohon pitää antaa mädäntyä maahan ettei kukaan tai mikään vaan hyödy siitä.
Sama tarina. Onneks nykyään saa luonnonhoitopelloila laiduntaa, ja sieltä voi jopa heinän kerätä. Niin ja metsätarhassa ei saa olla puita. Mä kuljen sen verran vastavirtaan, että jos ei vielä tänä kesänä, niin viimeistään ens kesänä tontille ilmaantuu ylämaankarjaa
Se on ihan parasta kun ei tarvitse sitä passia näytellä rajalla. Varsinkin kun tietää ettei tarvitse rikollisten ja terroristienkaan niitä näytellä.
Ymmärrän sua hyvin!
Mun kotitilalta loppui toiminta myöskin. Se ei vaikuttanut mun elämään kuin ehkä henkisesti, onhan se haikeeta käydä mutsia moikkaamassa maalla. Sille se olikin vähän kovempi juttu, samoin kuin isovanhemmille. Meitä asui kuitenkin kolme sukupolvea tilalla ennenvanhaan.
Minä sitä polvea että tilat pistettiin polvilleen jo NL-kaupan loppuessa. EU-tappoi loputkin. Ne joka kylän pari ökyisäntää osti kaikkien muiden maat. Sama tapahtui joka puolella suomea.
Maalta minäkin ja kuuntelen Kake Randelinia.
Pöh. "Kansa" ei keskimäärin tajua asioiden syitä ja seurauksia, joten äänestysten merkitys on vähän niin ja näin. Toisaalta mielikuvillahan sitä aina pelataan kaikissa äänestyksissä. Eikös aikanaan ollut äänestys EU:hun liittymisestä? En kyllä muista, mitä äänestin, sikäli kun olin edes äänestysiässä.
No kyllä sitä osattiin jo ennen tuontiviinaakin, lähinnä tuossa vain huvittaa tuo alkoholin muljutus Viroon, mistä sama tavara haetaan ilman sitä, että osallistutaan vahinkojen korjaamiseen haittaveron muodossa.
Mutta kun verorahoilla pyöritettävien AA-klinikoiden, sisätautiosastojen ja elinsiirtopuolen alasajo jatkuu, niin liekö sillä(kään) niin väliksi etenkään, kun viinan suurkuluttajilta ei taideta isommin hoitoja evätä "harrastuksen" vuoksi.
-94 muistaakseni äänestettiin. Ja maajussit tais äänestää melkein 100% vastaan.