No Petonen onkin jo ihan maalla. En minä ole kotona partsilla toistaiseksi huomannut yhtäkään. Kohta pääsee tarkistaan tilanteen.
Printable View
Tulin just lenkiltä ja matkan aikana piti lenkkaria asetella uusiksi niin eikö prkl ollut itikoita kimpussa pilvin pimein[emoji31]
Hyttyset on kyllä saatanallinen vitsaus, varsinkin kun mulla tulee jotain vesikelloja niiden pistoista. :eek: Mutta onneks nyt kun muutettiin merenrannan tuntumaan saa niiltä olla paremmin rauhassa, ne kun ei oikein merituulesta tykkää. Onneks minä tykkään, meri tuoksuu niiin ihanalta ja auringonlaskuja kelpaa ihailla :yeah: Ja tänään rannalla kuulin kun ukkonen jyrähti kaukana :wheee:
Mä oon siedettäny itseni aika hyvin vuosien saatossa irti hyttysistä. Ei tuu mitään enää nykyään. Mäkäräiset on saatanasta, ei muuten mut puree ikävästi samoin ku paarmat.
Niin ja paras suoja hyttysiä vastaan on Autan, ei tuoksu juuri millekkään mut pysyy Itikat loitolla.
-mäkään en oo täydellinen, multa puuttuu heikkouret-
Ei mullakaan tule enää törkeitä paukamia, mutta jösses kutisee ainakin viikon hyttysten pistot[emoji20] ja laita nyt mitn kortisonia kun raavin kaikki heti ruvelle[emoji51]
Kyllä nyt kelpaa ku työmaa on lähellä mökkiä ni saa viettää täällä koko viikon
Höyryttely ei yhtään auta lentävien ja pistävien ötököiden kanssa elämistä. Ne tykkää vaniljacustardista kaikki.
Huomannut saman, eli höyryttely melkein ennemminkin houkuttelee paikalle kaiken maailman sittiäisiä. Tykkää ne ilmeisesti muustakin kuin tuosta vaniljacustardista, hedelmämaut ainakin tuntuu olevan niiden suosiossa.
Toista se oli vanhaan "hyvään aikaan", ei paljon tupakansavun keskellä tarttenut itikoita huitoa... :antismoke:
.
Kävi tänään muuten kiertävä villakauppias kylässä. Ehdin jo hetken innostua, että nythän saa pumpulit näppärästi ostettua kotiovelta. :eek:
Sitten kun se villasetä alkoi puhumaan välikatolle menemisestä, niin tajusin että kyseessä onkin ihan erilaiset villat. Kieltämättä tuonne yläpohjaan voisi laittaa lisää puhallusvillaa, keskimäärin taitaa tällä hetkellä olla joku 25cm, varmaan 10-15 senttiä lisää voisi olla paikallaan. Nyt oli kuitenkin sen verran tyyris tarjous, että jäi ottamatta.
Pikaisella hintagoogletuksella päädyin lopputulokseen, että vastaavan villamäärän ostamalla itse säkkeinä + vuokraamalla puhalluskoneen, tulisi hintalappu olemaan yli puolet halvempi. Tietysti tämä laskelma pätee vain, jos ei omalle työlle eikä säkkien ja koneen kuskaamisille laske mitään hintaa.
Joskus aikanaan tuonne katolle puhaltelin 10 säkkiä villaa, eikä se nyt mikään mahdoton rasti ollut. Olisi silloin pitänyt laittaa reilummasti, ei tarttis samaa hommaa moneen kertaan tehdä.
Kuulostaa kalliilta kun on tehnyt ennenkin ja ajattelee DIY, mutta halvalta teetettynä. :D
Laski tarjoukseen (=15 cm lisävillaa) menekiksi 45 säkkiä a` 15 kg, hinta oli puhallettuna 1470,-. Tietty kotitalousvähennyksenä saisi töiden osuudesta jotain aikanaan takaisin.
Reilusti alle 700,- saa vastaavan määrän säkkitavarana + koneen päiväksi, eli kyllä tuohon jäisi vielä vaivanpalkkaa kun itse pöllyttäisi. :thinking:
Iski hupaisa lukihärjö. Hesarin otsikko: Suomalainen vapaaotteluorganisaatio aikoo vallata Euroopan: ”Vain taivas on rajana”
Jotenkin tuo vapotteluorganisaatio hämmensi...
Suomalainen vapaaotteluorganisaatio aikoo vallata Euroopan: ?Vain taivas on rajana? | Vapaaottelu | HS
Jos akkuja kerran ei vielä ole? Multa löytyy pari paria naitettuja Sonyn VTC5A-akkuja, ladattu alle 30 kertaa. Jospas joku lahjoittas tupla-akullisen modin niin ei tarvis erottaa pareja. Pilaantuuko Idea/tarvitaanko poliisin lupa jos sanoisin lahjoittavani vaikka 10€ pakettiin edullisen modin tilaamiseen vaikka kiinanmaalta, tietty tarvii muitakin mukaan.
e. Tietty ton vois sponssaa joku yrityskin....
ee. Ja pikkasen mua toi mekaaninen kyllä arveluttaa aloittelijalle...niinkuin vissiin muitakin.
.