No jos Espanjalaisista karvaisista paksukaisista ja paikallisista luuviuluista alkuasukkaista syntyy nyky-Filippiinojen näköistä jälkikasvua, niin eiköhän jalostus ole onnistunut. :D
Printable View
No jos Espanjalaisista karvaisista paksukaisista ja paikallisista luuviuluista alkuasukkaista syntyy nyky-Filippiinojen näköistä jälkikasvua, niin eiköhän jalostus ole onnistunut. :D
Pitää laittaa tämä vain tähän kun repesin niin huolella
http://i.imgur.com/s1k4SdV.gif
Pakko jakaa tämä täällä! Olin pyörälenkillä ti-iltana ja kuulin takaa tulevan prätkän? vanha jenkki? joku mikä piti uskomatonta ääntä[emoji51] Ohi meni vanha Toyota pick up joka oli maalattu armeijan vihreäksi ja hulppeat lamput asennettu hytin taakse.Ei siinä mitään, mutta takana luki kissan kokoisin kirjaimin WHITE TRASH [emoji38] Ei jumalauta, kun olis ehtinyt saada kuvan!
Soli äSSä :lol:
Ehkäpä siksi ku eri "ihmisrodut" on hyvin lähellä toisiaan geneettisesti, jos nyt vaikka verrataan esim. tanskandoggiin ja chihuahuaan.
Ite en kyllä ymmärrä minkä takia jotkut vihaa esim. seropeja. Jos koiran tarkoitus on lähinnä olla lenkkikaveri ja seurakoira, mihin tarvitaan papereja ja hienoa sukutaustaa... Meidän koiralta löytyy paperit ja hyvät geenit, mutta silti sillä on ongelmia nilkoissa ja korppunokka sekä nuorempana luonteessa vikaa (tästä on toki päästy eroon määrätietoisella kouluttamisella). Veljellä on seropi jota terveempää ja kiltimpää koiraa saa hakea...
Eikös nämä kaikki koirarodutkin ole alunperin sekoituksia jostakin ja niistä on alettu jalostamaan näitä oikeita rotuja ???
Sitä olen aina ihmetellyt et mistä tanskandoggi ja chihuahua on jalostettu :)
Meillä on aina ennen ollut sekarotuisia ja hyviä kavereita ovat olleet.. Isoimmat lekurikulut olleet vissiin se lopetuspiikki kun sen aika tuli :(
Nyt on huonoista oloista pelastettu "chihuahua" ja siihen on kyl mennyt euro poikineen.. Suurin osa kylläkin seurausta aikaisemmasta huonosta hoidosta..
Mitä jalostetumpi rotu niin sitä enemmän vikoja. Suomen pystykorva jota on maltillisesti jalostettu taitaa olla "vähävikasimpia" rotuja.
Suomen kansalliskoira ja ainut laatuaan maailmassa eli haukkuva lintukoira [emoji106]
-mäkään en oo täydellinen, multa puuttuu heikkouret-
Meillä oli aikaisemmalla kääpiövillakoiralla jonkun sortin epilepsia, säikäytti eka kohtaus pirusti kun ei tiedetty mistä kyse. Samoin oli hampaissa/leukaluissa jotain ongelmia, kun hampaat aikojen saatossa "mätänivät" suuhun - tämä siis hieman liioiteltu sanamuoto. Ei ne rotukoiran paperit aina takaa tervettä koiraa, valitettavasti.
Juu ex-appiukolla oli mahtava lintukoira, karhukoiran ja pystärin sekoitus jolla oli toi geeni. Vanhemmiten tuli vihaseks et juotu lopettamaan sen... no osasyyllisenä oli ikä ja huono kuulo niin tulkitsi et on vihainen...
Metsällä joskus sai kohtauksen ja kannettiin kotiin, pari päivää lepoo ja taas iskussa. Tais yleensä olla linnunpyynnin alkua et kävi ylikierroksilla.
Mun eka oma koira oli sekarotuinen. Sen toinen silmä sokeutu alle 5v, perinnöllinen sairaus. Epilepsia, perinnöllinen sairaus. Ruoka-aineallergiat, perinnöllistä.
Nykyisistä kolmesta rotukoirasta yhdellä on paska luusto, muilla ei mainittavia vikoja.
Eli, mä en oo sekarotusia vastaan, mutta mun mielestä ne ei oo terveempiä kun rotukoirat, niitä vaan tutkitaan vähemmän.
Mutta ei väännetä tästä täällä, siitä saa tarpeekseen koirapiireissä...
Mul oli puolverinen pystäri. Emä puhdas ja isä seropi, vahvana sakemanni.
Oli niin miellyttävä ja kiltti koira ilman mitään ongelmia, +10vee tuli keuhkoon kasvaimia ja meni lopulta niin huonoon kuntoon et vein piikille...
Metsästäny yli 20v mut omaa koiraa en pystynyt lopettamaan. Pidin sylissä loppuun asti piikin jälkeen [emoji22]