Korjailen pikkuisen käsityksiäni... Melo 2 on hyvä, no problemo, jokapaikan käyttöön, ei vuoda taskuun jne... :thumbup:
mutta onhan tuo Lemo 2 (nyt tutustuttuani paremmin) ihan toiselta planeetalta, pro-vekotin Meloon verratakseni...
Printable View
Ego on vt on ihan hyvä helppo käyttöinen.
Kannattaisi vaan tilata joku ego tikku alkuun.
Hei ajattelin yrittää tupakoinnin lopettamista sähkötupakan avulla
ja olen jonkun verran yrittänyt selata laitteita / sivuja ja päädyin siihen että hankin Joyetech eGo ONE VT Aloituspakkaus + nikotiini nesteitä
Mitä muuta tarvitsen tuohon lisäksi että voin höyrytellä noin 2kk (poltan noin askin päivässä)
paljon tarvitsen nestettä atomisaatoreita jne?
Sanoisin että 5-10kpl atopäitä ja nesteitä vaikkapa 100ml, vaikka tuskin kylläkään tulet tuolla nestemäärällä 2kk pärjäämään :) Sitähän saa sitten lisää tilattua. Ja nesteet kannattaa tilata hyvissä ajoin ennen loppumista. Jos rahat riittää niin varalaite ei varmaankaan olisi pahitteeksi jossain vaiheessa.
http://www.tcgn.org/upload/pics/185997582dt1y8.jpg
Tolla pärjää alkuun? vai puuttuuko jotain?
Suosittelen heti ottamaan pikkasen pienempiä nikotiininesteitä, jopa toi 12mg tuppaa jo kärvistelemään kurkussa aika paljon 0.5 ohmin atolla höyrytettynä, eri asia vanhan liiton 2 ohmin atomisaattoreilla. Kannattaa myös samantien ottaa testiin jotain perus hedelmämakuja, noi tupakkamaut on usein "sinne päin" ja saa monet pettymään höyryttelyyn heti alkuunsa.
Omia kokemuksia ei tosta alotuskitistä ole, mutta suosittelen vaihdettavilla akuilla olevaa modia. Nimittäin suoraan sanottuna v*tuttaa miettiä, että kestääköhän akku vielä seuraavalle tupakkatauolle saati sitten kotiin asti.
no jos unohdetaan noi nesteiden maun niin Mitä tarkalleen (esim screenshot ostoskorista kuin yllä) kannattaa ensikertalaisen 20v analogista poltaneen ostaa kun budjetti laitteeseen on about 100€
laitteen on tarkoitus korvata analoginen tupakka (ainoastaan henkosia siis) ja niin myös kulkea mukana töissä jne
Kyllä tuo ego on alkuun ihan hyvä laitos. Iteltä löytyy se vanhempi malli ja kyllä se näppärän kokonsa takia usein mukana kulkee vaikka parempiakin laitteita on käytössä. Atopäitä kannattaa ehkä ostaa molempia, eli 1.0 ja 0.5 ohmisia ja kokeilla kumpi toimii sinulle paremmin. Vaikka ite muuten höyryttelen n. 0.5 ohmisilla, ei se minulla tuossa toiminu kunnolla. 1.0 oli poskivetoihin parempi. Nykyään en tosin valmisatoja tuossakaan käytä vaan rakennan itse noihin CLR-päihin coilit.
http://www.tcgn.org/upload/pics/186061189ujozt.jpg
Tällaisen tilauksen laitoin alkuun sitten loppujenlopuksi
Kiitokset neuvoista
BTW, noi 0.5ohmin atot on tarkoitettu suoraan keuhkovetoon ja 1.0 mtl imutteluun. Jos keuhkoilu tuntuu toimivan niin vinkki vitonen: vaihda loppuun höyrytellystä CL atosta pohjapinni CLR atoon, niin saat samalla myös keuhkovetoon sopivan uudelleen rakennettavan aton. 0.5ohmisen keskipinnin ilmareikä on huomattavasti suurempi kuin 1.0 CLR:n.
Moi! Täällä jälleen yksi ummikko kyselemässä tyhmiä. :D Yritän vääntää suhteellisen tyhjentävän selostuksen itestäni, jotta ois helppo jotain suositella. Oon poltellut kymmenisen vuotta tupakkaa(sinistä tarkemmin), maksimissaan aski päivässä ja nyt oon päättänyt koittaa siirtyä sähköversioon. Mulle nikotiini ei oo ollu ongelma, olin melkein 3kk polttamatta pari vuotta sitten, mutta arkipäiväisistä tupruttelutavoistaan on vaikea päästä eroon.. Eli sellanen suun kautta keuhkoon-versio olis mulle hyvä. Nikotiinia ainakin alkuun mukaan ja tupakkaa vastaavat höyryt pitää saada, muutoin jää leikki sikseen. Oon tätä foorumia selaillut ja todennut, että iStickin tyyliset boxit ei oo mun mieleen, vaikkei ulkonäöllä oo sinänsä merkitystä, mutta tikkumaisempi vehje sopii mun käteenkin ehkä paremmin. Oon nyt pyöritellyt linkkejä edestakas noista ego onen laitteista, megaa myös sain testata parin imun verran(molempia 0.5 ja 1.0) kaverilta. Hyvältä vaikutti mutta eihän noin pienestä kokemuksesta voi sanoa, onko hyvä vai ei. 0.5 oli liian tömäkkä ja yskähän siitä tuli eli 1.0 ois sit varmaan mulle parempi. MUTTA, mikä noista laitteista ois fiksuin? Mega, VT, XL? Mitä eroja niissä on? Ja mitä niiden mukana tarvii tilata, jotta saa edes hiukan testailtua ja katottua, paljonko osia ja litkuja kuluu jatkossa? Ei asiasta kokematon ymmärrä näitä termejä tai laitteiden osia ollenkaan. Budjetti jotain 100e:n luokkaa. Myös nettikauppoja ja suoraan /listaasetteihin saa heitellä ja ois kivakin, kiitos! :)
Innokinin Endura.
1.5 ato ei yskitä ja paketti kokonaisuudessaan kompakti ilman kikkailuita.
http://www.finnvape.com/laitteet/alo...ndura-t18.html
Jos tuo ei toimi osaa ainakin sanoa mikä tökkii.
Eka kitti on aina vähän arpapeliä.
eGo ONE Megan ja VT:n suurin ero on tuo VT:n sisältämä lämpösäätö. Tärkein sen tuoma ominaisuus on se että ei voi vahingossa höyryttää liian kuivaa coilia. Ja taitaa jotkut sanoa että titaani tai nikkelivastuksella saisi paremmat höyryt, en tiedä kun en ole kokeillut. Lisäksi tuossa VT:ssä on mahdollisuus säätää teho tai lämpötila kolmelle eri tasolle, megassa ei ole mitään tällaista. Eli kyllä oma valintani kääntyisi nyt tuon VT:n puoleen jos noista kahdesta pitäisi valita. Mukaan sitten atopäitä vaikka puolenkymmentä näin aluksi, varmaankin juuri noita 1.0 ohmisia koska ne sopii mielestäni tuohon mouth-to-lung höyryttelyyn. Samalla tilaat sitten valmisnesteitä muutamaa erilaista jotta pääset kokeilemaan mikä on se sinulle mieluisin, nikotiinipitoisuus voisi olla ehkä 12 tai 18mg. Siinäpä ne olennaiset sitten onkin että pääset höyryttelyn aloittamaan.
Minä kyllä kokeilisin aluksi pienemmillä niksoilla,satuin ostamaan Space Jam Andromedaa 18mg niksoilla.Kyseinen litku suorastaan poltti kurkkua vaikka olen polttanut lähes 25v about 2 askia päivässä ☺.Nyt itselle sopiva on noin 6-9mg niksat.No kokeilemalla selviää sopiva vahvuus.
No juu, tuo on ihan totta. Ite oon huomannu että korkeaohmisille laitteille pitää yleensä olla korkeampi niksapitoisuus. Alkuun tais itellä olla 12mg aika passeli kun yli ohmisilla vastuksilla (ja paskoilla laitteilla) höyrytteli. Sitten kun siirtyi sub-ohm vehkeisiin (n. 0.5) niin niksat sai puolittaa, nyt oon siitäkin jo laskenu kolmee milligrammaan.
Itse alotin 6mg niksoilla ja nykyään 1-2ml. Tosin poltin harmaata ja sen askin päivässä.
Yksi vaihtoehto aloittelijalle olisi Wismec Venti kit, oiva vaihtoehto ego one tyyppisille laitteille. N.6ml nestetilavuus, 3000mAh, lyhyempi kuin muut vastaavat.
Halkaisija on 30mm, voi hyvin verrata yleisimpiin 30ml litkupulloihin. Eli hyvin kompakti peli kaikkinensa.
Ego one atopäät sopii, 0,5 suoriin vetoihin ja 1,0 poskareihin ja clr(rba) saa itse nakertaa haluamansa.
Ei tarvitse kuin nappia painaa
Hinta settinä 50+€ EU alueelta, halvin tais olla 53€ toimitettuna
Edit: 53,95€
http://www.riccardo-zigarette.de/WIS...i=12151&ci=293
Toi liian kuivan coilin esto ei VT:ssä ole ihan pommin varma. Aika monta kertaa on pumpuli hiukan kärventynyt jos lämpö on säädetty maksimiin ja sitten suu ollut täynnä käristyneen pumpulin makua (testattu omilla Ni/Ti coileilla, sekä 0.25ohmisilla Nikkeleillä). Nämä oikeasti säädettävät toimii IMHO paremmin, mutta VT ei missään nimessä ole huono ja onkin itselläni päivittäisessä käytössä.