Muistuu mieleen Vivi Novien ja T3:sten silikonitiivistekikkailut kun niitä piti leikellä ties mihin muotoihin että wikkas
Printable View
Muistuu mieleen Vivi Novien ja T3:sten silikonitiivistekikkailut kun niitä piti leikellä ties mihin muotoihin että wikkas
Fysiikan tunnilta pitäisi olla tuttu asia, " missä kuuma, ja kylmä kohtaa, syntyy kondensiota " eli se useimiten kurlaa siellä putkessa. Itse teen niin että käännän laiteen ylöalaisin paperin päällä, hetken kun odottaa putkesta tulee kondensoitunut neste talouspaperiin, ja taas homma toimii.:D
Vaihdoin eVodin 1000mah Twistin nokkaan ihan uuteen pakasta vedettyyn Kangerin T3s clearoon, johon jätin tiivisteen paikoilleen. Edelleen kurlaa ja tiputtaa välillä nestettä akun navalle. Olen yrittänyt pestä clearoja ja kuivannut atot yms, ei auta. Akku on myös ladattu täyteen. Tosiaan eVod toimi hienosti ensimmäiset 3 viikkoa vaikka tiiviste oli otettu pois. Ei kurlannut tai vuotanut kertaakaan. Täytän clearot ihan samalla tavalla kuin ennenkin ja pesen säännöllisesti. Mikähän tässä nyt on.. Kaikki neuvo otetaan vastaan :)
Tuntuu vähän salatieteeltä tämä kyllä. Ensimmäinen 1,5Ω atopää kurlasi ja siitä sai kumisaappaan maut myös, ihan vakiona tai miten vain vähemmällä tai lisäwickillä ja silikonirengasta noitumalla. Toinen on toiminut pakasta vedettynä täydellisesti.
Onhan noissa tankeissa eri tilavuus. Itellä mini vs normipro mini on toiminut paljon varmemmin tehdassetupeilla. Lisäksi minissä on ego liitäntä ja aton pohjassa on huomattavasti vähemmän rautaa eli jäähdytys toimii paremmin. Oma epäilys on että normipro pääsee aton alapuolelta lämpiämään liiaksi kunnon höyryttelyissä. Ja aton tiiviste on juuri aton ja alakorkin välissä. Olen pyöritellyt samoja atoja minin ja normikoon välillä ja aina normikokoinen temppuilee, mini ei kertaakaan tähän saakka. Ensin epäilin tankin tilavuutta mikä voi tosin kurlausta mahdollistaa paremmin normikoolla. Mutta palaneen käryyn ei voi vaikuttaa kuin pohjaratkaisu ja sitä kautta mini ilmavirralla ei päästä aton pohjaa lämpiämään ketjuhöyryissä liiaksi. Ja tehdassetappeja itellä kaikki missä eristeen välissä nollapiuhaa.
Eka clearo sitten niiden surullisenkuuluisten... ...mitä niitä nyt oli vielä viime vuonna. En edes halua muistaa. Ja pitkästä aikaa uusi höyrykokemus pisti ihan hymyilyttämään! Tehdassetupillakin jopa ok, vaan itehän se pittää että saapii paremmanniinniinjoojoo ohansenähty... :laugh:
Woon nokassa hyvännäkönen vaan johan sen arvasi alunperin että liikaa sähköä, ei tuu toimimaan. Aattelinpas että vähän isommilla ohmeilla saisi aikaan muutakin kuin kumisaappaan aromia.
Mutta mutta, nollalangat tehdassetupissa ja kumitötsällä reunattu tie on pitkä. Ja sitä hopiaistahan mulla ei ole. Vieläkään.
Päättelin siis että se sisäkumi täytyy ohittaa. Vastuskiepin toinen lanka saa sen maan ihan siitä rungostakin, piruako sitä pitemmällä. Tarpeeksi jousimaiseen muotoon niin pysyy kontaktissa. Plussalanka sitten sen metalliholkin läpi maaliin, suoraan maaliin kulkematta kumitiivisteen kautta.
Ei maistu kumi, mustikka sen sijaan maistuu ja höyryää niin makiasti että! :punk:
Yhdellä silicalla, about 3 ohmia kanthalia. Kurlaa hippasen lämmetessään, mutta sitä osasi odottaa, kondenssivettä varmaan kohta putki täynnä kun tuota imailee koko ajan... Nyt ihan mielenkiinnolla odottelen että mikä tässä paketissa pamahtaa, eihän tämä nyt näin putkeen voi mennä... :evil:
melekosta kontiota pukkaa suoraan pakasta vedettynä
pitänee pestä kunnolla kun atopäätä vaihtaa
Rakentelin tuossa vanhoista atoista uusia setuppeja noihin kun oli silicaa ja kanthalia, 3mm naru ja muutama haiven kaveriksi.
Kylläpä toimivat taas mukavasti ja antavat makua, uusiakin atoja tulossa mutta ei noita vanhoja kannata heittää pois jos viitsii kunnostella.
spämmitääs tännekkin
http://www.youtube.com/watch?v=DHudUm-Q_rA
Tämä on varmaan lähdössä tilaukseen. Onko hankala täyttää, miten ja kuinka usein puhdistetaan ja onko atomisaattori hankala vaihtaa?
Jos kierteet osaa avata niin ei ole ongelmia :P
kunhan pitää huolen että kiinni kiertäessä kaikki liitokset on tiukalla ettei valu sormille.
Eiköhän tuo Urdun videossa selitetä kaikki mitä tarttee tietää ? En oo vielä ehtiny ite katsomaan.
Täytyypä katsoa tuo video kun tavara saapuu! :)
Kannattaa katsella etukäteenkin niin tietää mitä on tulossa. Urdun videot on muutenkin viihdyttäviä pläjäyksiä :popcorn:
itsellä oli kesällä samanlainen ongelma. viikon toimi niinkuin pitää.. ei kurlannut tai kusenut alleen. sitten se alkoi.. kurlutti tosi paljon... vaihdoin atopään ja sama homma.. ensin toimi vajaan viikon sitten kurlutti ja kusi alleen. Ja kokeilin ottaa silikooni hässäköitä pois... ei auttanut. Tilasin silicaa ja kanthaalia ja tein uudet setupit.. toiminut yli 2kk samalla setupilla... kerran viikossa olen pessyt ja kuiva poltellut. Eli tee noihin uudet setupit ja kokeile uudestaa.. varmasti auttaa. ja maku langat otin heti poies.
työkäyttöön evodit ovat todella hyviä.. itsekkin olen rekkojen alla päivät pitkät ja vielä eivät ole menneet rikki, vaikka ovat pudoilleet yms... PUFFin colaa ei vaan kestäneet.
juu nuissa vaihtopäissä on todella paljon eroja. jotkut saattaapi pelata yli kuukauden mainiosti, ja jotkut taas ei pelaa alkuunkaan. dryhittiä tulee-ottaa makulangan pois=kurlaa jne... itsetehty setuppi 3mm silicaa+0,2 kanthaalia n.1.8ohm ilman makulankoja pelaa yleensä hyvin mutta kurlailee välillä. jos taas makulankaa laittaa edes millin=dry hittejä tulee. täydellistä setuppia vielä hakemassa :)
Tänään tuli postista Kangerin eVod nyt meille! Hyvin toimii ja tyttöystävä höyryää tyytyväisenä :) Kiitoksia kaikille avusta! Ja video oli hyödyksi :)
Moro! Itsellä ollut kans eVod käytössä jo kuukausia, mutta tehdassetupit kurlaa ja omatkin välillä. Tein tuon aiemmin mainitun micronanocoilinmikälie aika ohuella silicalla jonka vahvuus about ompeluneula. Luonnollisesti kurlaa, mutta laitoin ihan pikkiriikkiset vanutupot reikien kohdalle, siten että vanut ei ole kuitenkaan vastuksen päällä. Eli tehtävä on vain ja ainoastaan tukkia silican ja rungon välille jäävät aukot. Tuli mieleen, että olisko tehdassetupeihin moinen kikkailu hyödyllinen kurlauksen kannalta? Kannattaa kokeilla. Nostaa vain metallitötsän irti ja äärimmäisen pieni määrä vanua loviin. Makulangat ensin pois tieltä.
Toki tämäkin kurlaa mutta saa puolitankillista kiskoa yhtäkyytiä ennenkuin alkaa suuhun tulemaan. Reipas ravistus ja höyry nousee taas lopputankin ajan =) Kumin käryäkään ei ole tällä microcoililla tullut yhtään! Se oli mulla kans ongelma paksummalla silicalla leikkiessä kun väänsin coilin suoraan langan päälle.
Ite olen tehnyt omat setupit 3mm silicasta ja vielä muutama haiven siihen päälle, ei ole kurlannut ja makua piisaa. Langat kannattaa leikata lyhyeksi alkuperäisen mukaisesti.
Evodin vuoto saattaa johtua lohjenneesta tai muutoin vuotavasta tankista. Suukappale on kovaa muovia joka lohkeaa suht helposti tiputtelusta. Jos tankkiin pääsee ilma väärää kautta, painedynamiikka heittää häränpyllyä ja laite alkaa vuotamaan. Tuki irtonaisen tankin pohja sormella ja puhalla tai ime suukappaleeseen voimakkaasti. Jos ilma pääsee läpi tehden pientä suhinaa, tankki vuotaa.
Oma eVod säästynyt aika hyvin kolhuilta ja tankki on tiivis. Itsellä tosiaan paksuilla langoilla usein maistui kumi kun en nr-langoilla vehdannut, ja ohuilla tuli liemet läpi. Nyt nanocoil ja aukot tukittu vanulla, niin toistaiseksi paras toimivuus tähän asti. Ei maistu kumi eikä kurlaa pahemmin. 6mg pg liemillä vetelen ja sitä menee aika paljon :)
Vajaan viikon höyrytellyt nyt evodilla. Loistava vehjes muuten, mutta imuvastus on vähän turhan löysä.
Onko mitään konsteja lisätä vastusta? Ilmareikää tukkoon?
Onko kellään ollu ongelmaa että tulee "kuminen" maku suuhun ? Ihan egolla ajelen 3.7 volttia ja oon ottanu makukarvat veke. Tuntuis olevan makukin hukassa... Ideoita ?
Käytäppä se atopää kuumassa vesikylvyssä, kuivapolttele ja kokeile sitten uudestaan. Tuo on parikin kertaa poistanut kumin maun näistä Kangerin vehkeistä. Siihen syssyyn kannattaa tietty pestä koko Evodi. :)
Kumi tulee siitä, kun lanka käryttää sitä valkoista kumieristettä. Sitä, mikä eristää plus- ja miinusnapojen kontaktipinnat. Oletko sorkkinut lankaa, onko atopääsi huonoa laatua (vastukselliset jalat)?
Maku häipyi kun hieman ruuvasin tankkia irti pohja cäpistä, nyt pelittää hyvin.
Mä korjasin kusevan atopään purkamalla sen pienessä sievässä niin, että se keskiputki irti ja uudestaan kiinni tukevammin. Ratkaisi ongelman. Eli jos sen on huolimattomasti täytön yhteydessä kolauttanut johonkin, saattaa vuotaa, tai olla jo tehtaalta tullessa löysä.
Ja kun uusia atopäitä pistätte kiinni, katsokaa ettei siellä sojota näkyvissä vastuslankojen pätkiä selkeästi makuwickejä pitempänä. Mulla lentänyt laatikon pohjalle useampikin tuon takia, kun (etenkin PT II) on herjannut atomizer shortia.
-Timo
Minulla toiminut ko laitos erinomaisesti ainakin viimesen 2 vk ;) Atojen kanssa tosin tuntuu olevan suuria eroja.. Eevokki roks! Vielä kun sais violetin niin olisi kohta koko väriskaala ;)
Tei eevokkiin ekaa kertaa ite vastuksen. Tohotettua 3mm silicaa kaksinkerroin ja molempien ympärille 0.20 kanthalista 1.7ohm coili 0.20 hopealankajaloilla. Tuli just sopivan paksunen paketti, ei kurlaa eikä ainaskaan vielä käy kuivana. Laitoin vahingossa plussanastan eristeen väärinpäin paikalleen, mutta ei haittaa käyttöä ratkasevasti. (plussanapa tulee ehkä 1mm ulommas kun eriste on väärinpäin)
Parempi maku ja vähintään yhtä hyvä höyryntuotto kuin vakiona. Kestää myös enemmän voltteja kun kumieriste ei kärise edes vahingossa. Annan seistä pöydällä yön yli vajaalla tankilla, niin selviää lopullisesti vuotaako alleen.
timo evod?
Jeps, luultavasti protankkiin ihan yhtä "helppo" prosessi.
on. mammalle tehnyt jo pitkään ja nyt väkerrellyt pumpulista
Ehin testaamaan 12.5 watin tehoja ja sit loppu porvarin akku. Mukavan lämpöstä usvaa jo tuollakin.
Tuore höyryttelijä kertoo onnenkyynelien siivittäminä :D :
Evodiin tehnyt toistakymmentä silica setuppia, ja aika arpa peliä tuntuu olevan, että kurlaako vaiko ei... no nyt tein ensimmäistä kertaa pumpulilla. Otin semmosista kasvonpyyhintälapuista sen pehmeän osan ja keitin tavaraa n.10 min ja annoin kuivata.
1. 10 kieppiä microcoil 0.2 kanthalista (tohotettu tottakai) poranterän ympärille (oisko ollu 1mm).
2. Pinsettien väliin ja tohotus muotoonsa.
3.Pyöritin pumpulista tiukan pötkön (paksuus niin että juuri menee coilin läpi).
4. Ruiskun neula coilin läpi ja coili paikalleen. Näin coili tulee oikelle syvyydelle ja oikeeaan kulmaan.
5. Pumpuli coilista läpi.
6. "Tupeerasin" pumpulin päät.
7. Pumpuliin niin paljon nestettä kun vaan imee (todella paljon vrt. Silica).
8. Vastuksen putki ja tankki paikalleen (jätin tiivisteen pois).
9. HÖYRYT --> Paljon höyryä, maku kateissa.
Noh.. toistin saman homman 0.3 kanthalilla. Maku tuli ja toimi täydellisesti :cool: Akkuna mulla ego spinner 900 mah. Täydellä 4.8v ajelen.
Vielä sen verran noista evodin, protankin yms. atoista, että kannattaa leikata se + & - navan eriste ihan snadisti lyhyemmäksi. Näin ei tule palaneen kumin makua pienemmilläkään ohmeilla, kun ei vastus hehkuta eristettä.
Kiitos ja anteeksi :D
Tässä vielä kuvat pumpulisetupista:
Muutaman päivän käytön jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen tuotteeseen. Yhden "makulangan" otin pois, koska Jagerbomb ei tuntunut paksuutensa takia höyrystyvän kunnolla. Höyryn tuotto erittäin hyvä, helppokäyttöinen ja ei vuoda, kuten aiemmin käyttämäni CE8 ja CE5 clearot. Ainoana miinuksena voisin sanoa että makua tuottaa mielestäni hieman CE8/CE5 clearoja vähemmän. Sopiiko tällä höyrytellä myös Finnvapen Tervalakua?
Ei pienintäkään valittamisen sanaa kun pari tällaista hommasin. Taidanpa hankkia pari (tai useammankin) lisää, kun rahatilanne sen sallii..
Aika jännä huomata kuinka moni ottaa lankoja pois, paremman höyryntuoton/maun toivossa?
Itse vetelen maximi VG:llä olevia juisseja ja ei mitään ongelmia! Ainoa ongelma 1.8Ohm vaihtoatoissa on se, jos käyttää kovempaa jännitettä kuin "3,4V" eli eGon pulssia, niin tuppaa maku häviämään/se heikkenee huomattavasti. 4V kulmilla siis.
Tässä taitaa olla 24. atopää menossa +-3. Yksi oli DOA, muut toimineet kuten pitää:) Nämä on sähkisburanaa, aina kun rupeaa maistumaan paskalle, niin uusi vain foliopakkauksesta:laugh:
Niin ja tosiaan se hätäpissakin pääsee helposti tuolla 4V tuntumassa;)
Tehona ilmaistuna n.7W bueno, 10W ympärillä alkaa mennä reisille. Täytyy mittailla tarkemmin, kunhan eVic kontrollipää saapuu.
Olen viittä evodia käytellyt visionin ja smokin 1300 mah akuilla n. pari kuukautta. Nesteinä olluna ego2:n halpistuotteet. Kokemuksiani: Laitteisto pelittänyt tosi hyvin. Pessyt ja kuivatellut n. joka kolmas päivä, vaikka ei olisi tarvettakaan. Atot tuntuvat kestavän 6-8 vk. Ei kurluttelua (täytän kun ikkunasta mennyt 2/3 osaa, alempana tuntuu kurluttavan), eikä palanutta tiivistemakua. Yhdessä atossa tiivisteet olleet epäkurantteja, muuten olleet ok. Omatekemät drinkit n. 14 mg. Höyryä tulee tarpeeksi paljon (50/50 nesteet), makukin tuntuisi olevan ok; ehkä hieman vilpoista. Voltteina n. 3,95. Seuraavana vaiheena mulla varmaan hankkia tekotarpeita omiin setuppeihin evodiin tai sitten siirtyä kokeilemaan muita kiukaita. Mutta mikä parasta: YLI KAKSI KUUKAUTTA ILMAN ANALOGISTA lol
Tänään tuli tehtyä eka setuppi ite ja hyvin onnistu. Simppeliä! Liikaa tais tulla vaan ohmeja, pitää huomenna duunailla uus ja jättää yks kieppi pois. Tää Evod on kyllä ollu hyvä, tällästä vaivatonta höyryttelyn pitääkin olla. Sitten kun haluu niin voi näpertää muitten atojen kanssa.