Ohjelmassa tuotiin esille positiivia puolia sähkötupakasta. Tätä ei siis tulla koskaan näkemään YLE:n ohjelmistossa.
Printable View
Olipa muuten aika hyvä tuo dokkari, laitanpa eteenpäin :) Hieman poptiedettähän toi oli, mythbusters tyylistä enemmän viihdearvoon panostavaa kuin tieteelliseen totuudenetsimiseen..
Mutta, itsekkin joskus todennut vastaavaa mitä Ann McNeill sanoi lopussa.. Tupakointi on niin vaarallista, että jos koko jokainen ihminen alottaisi höyryttelyn nykyisten tupakoitsijoiden (eli joka viides) sijaan, tilanne olisi silti parempi.
Pari jo eläkeiässä olevaa sukulaista ihmetteli eräillä syntymäpäiväjuhlilla että miten minä uskallan "polttaa" tuota "sähkötupakkia" kun ne rähjätävät päin naamaa!? Vastasin vain että: Propagandaa... Siinä imivät sitä tupakkaa ja ihmettelivät kommenttiani. No en tiedä onko "propaganda" oikea sana täsmälleen mutta eiköhän viesti ymmärretty. Ei välttämättä tajuttu ihan mutta kuitenkin :) Toisinaan vaan harmittaa tämä että kovalla työllä ja sisulla on päässyt tähän terveellisempään paheeseen ja vähän väliä saa kuulla tuollaisia kommentteja "kannustukseksi"... Mulla kyllä edelleen tekee mieli savuketta mutta periksi en anna vaikka kuinka mieli tekisi. Niin oli huono kunto puoli vuotta sitten tuon savukkeen kanssa!
Parveketupakointi- lakia en oikein ehkä ymmärrä. Siis kun ihmiset eivät enää siedä mitään! Kaikki vaan pitäisi kieltää ja kielletäänkin jos se vaan yhtäkin ihmistä häiritsee? Mikä tämä maanlaajuinen "kielletään kaikki" juttu oikein on? Vaikea ymmärtää? Mulla alakerran parvekkeella käristetään makkaraa kesällä harvasen päivä ja mä otan sen asian siten että tuohan on ihan ok kesän haju, vaikka siinä itsellekin tulee nälkä! :D Mutta en minä siitä aio valittaa...
Kieltämättä tuo parveketupakointihysteria kummastuttaa täälläkin. Ymmärrän jos SAVU menee sisään se on haitta, mutta pelkästä hajusta huudetaan passiivista tupakointia ja syöpäriskiä. Vähän eri juttu kuin 90-luvulla kapakissa, kun ei kättä pidemmälle nähnyt...
Mä en jaksa kuunnella enää ihmettelyjä, menee toisesta korvasta sisään ja toisesta suoraan ulos. Jos joku erikseen kysyy niin vastaan kyllä mut yleensä kommentit on luokkaa höyryveturi😆
e-dym.pl ei myy enään suomeen.. 200 000 € sakko ukaasin takia ilmoitti aspa.
Luulen että on tai vähintäänkin tulee olemaan...
Tässä nyt vielä viesti minkä sieltä sain...
Lainaus:
Hello,
The risk is too high for us (like 200,000€ penalty), so we no longer sell to Finland, sorry...
Few countries are "off" on our page, and unfortunatelly, more will follow.
Regards,
Darek
Erikoista että yksittäisiä maita pudottelevat pois. Olishan se ymmärrettävämpää että kiellettäisiin kokonaan ulkomaille lähettäminen.
Ettei nyt vain ole tulkittu väärin Suomalaisia tiedotteita, mm. Tullin ilmoittelua.
Tämä on kyllä niin syvältä :mad: ja kukakohan saisi puhuttua germaaneille järkeä päähän..? Ovat omalta osaltani menettäneet jo satasia (mm. KF5, Vapor Giantin meksu ja paljon varaosia ostettu muualta) tuon toukokuussa omaksutun typerän (ja väärän?) oletuksen vuoksi. Tilaisin edelleen Intastelta Kaiffarin ja Vapor Giantin varaosia ja myös varojen salliessa vielä laitteitakin, mutta kun eivät myy, niin pitäköön Scheisseballensa mokomat ruojat :thumbdn:
tai sitten tsekin puolelle, tai slovakian.. taitaa olla jokaisessa eri maassa omat lain tulkinnat ja eri säännökset siirtymäaikoineen kaikkineen ynnä muuta, ynnä muuta... kunhan vaan täyttää direktiivit... oletan?
On myös huomioitava, että runsaalla kofeiininkäytöllä on aorttaläpälle samanlaisia vaikutuksia.