Hmm. Kiinasta tilattu postia ja 17trackistä katottu tilanne ja google kääntäjä apuna, antaa tilanteen: Guangzhou terminaali loman.
Onko terminaali lomassa :D.
Printable View
Hmm. Kiinasta tilattu postia ja 17trackistä katottu tilanne ja google kääntäjä apuna, antaa tilanteen: Guangzhou terminaali loman.
Onko terminaali lomassa :D.
Tais mennä tunteisiin [emoji1]
Onneks mä oon se ihan vitun idiootti ja aion käyttää kaikki koirani niin luonnetestissä, näyttelyssä kun rodunomaisissa kokeissakin. Meitä on katsos moneen junaan.
En olis muuten ilman luonnetestiä tienny että toi koira puolustaa mua ja itseään, ei oo tullu arkielämässä eteen tilannetta jossa tarttis. Nytpä tiedän.
Varmaan viimenen viesti foorumille kun puhun asian vierestä off topicissa, mutta tässä vielä luonnetestistä: http://www.kennelliitto.fi/koiraharr...ut/luonnetesti
En ole saksanpaimenkoiraharrastaja joten en osaa sanoa mikä on rodun ihanneprofiili.
Mutta luultavasti esim. näyttelylinjaiselle ei haluta yhtä kovaa puolustusviettiä tai terävyyttä kuin käyttölinjaiselle.
Noita linjoja muuten myös yhdistellään, ei ne niin eriytyneitä ole. Kaverilla on kaks käyttölinjaista ja yks sekalinjanen (toinen vanhemmista näyttö-, toinen käyttölinjanen).
Luonntestin tarkoitus onkin juuri kertoa, miten se koira reagoi yllättäviin tilanteisiin ja ennenkaikkea miten se palautuu niistä. Hermorakenne kaiken A & O.
Ymmärtääkseni Saksan viranomaisetkin ovat joutuneet pikkuhiljaa vaihtamaan belgianpaimenkoiriin schäfereiden pilallejalostuksen vuoksi.
.
Kyllä ne Suomessakin on jo jonkin aikaa näyttäneet käyttävän vaan malikoita. Saksanpaimenkoirat paitsi sairaita ja allergisia, niin myös nössöjä piippaajia nykyään. Löytyi uutinen 10 vuoden takaa kun malikat alkoi yleistyä, "Jos saksapaimenkoira on diesel, niin malinois on Porsche." Poliisikoira on yhä useammin belgianpaimenkoira | Kotimaa | Kaleva.fi
Mulla on irlanninsetteri ja oli sitä ennen englanninspringerspanieli. Molemmat olleet terveitä, ei lonkka-, silmä- eikä luonnevikoja.
Täällä ollut ja on rotikka
Seuraavaksi rotikka & pitbull [emoji106]
Black dolfin dokkarissa näytettiin muistaakseni melkein sata kiloisia kaukaasianpaimenkoiria, sisällä vankien siirrossa seurattiin vielä sakemanneilla kun ovat kätevämpä pieniin tiloihin :D
Surullista jalostuksessa nykyään se että aina vain enemmän jalostuksen perustena käytetään ulkonäköä terveyden sijaan, D-lonkkia ja kolmosen kyynäriä. Meillä on nyt kaikki kuvattuna ja meinattiin pentujakin tehdä joku aina sitten kun eräs kasvattaja otti yhteyttä. A/A ja 0/0 löytyy papereista mutta jätettiin tällä pariskunnalla tekemättä kun molemmilla oli muutama sisään kasvava ripsi, vaikka silmät muuten olivat puhtaat molemmilla.
Vitun idiootit koiranomistajat on ne kuumaan autoon jättävät. Toi nyt on korkeintaan pönelöintiä eli pönttöä.
Meillä jos uhkaava tilanne tulisi päälle, mä olisin se joka puolustaa koiria. Kultainennoutaja kiipeäisi varmaan puuhun, tosta hoffirouvasta en kyllä osais sanoa mitä se tekis. Ötökät nyt on niin tuulella kulkevia (kuten me ihmiset) ettei siinä tarvita kuin huono päivä ja tulos on ihan toinen. Ei puolustava koira voi hyvinkin tosielämäntilanteessa puolustaa ja puolustava luikkia karkuun.
Jos nyt välttämättä haluaa toisen osapuolen arvioivan koiraansa, niin MH-testi on järkevämpi kuin tuo luonnetesti, koska luonnetesti on oikeasti suunnattu enemmän tietyille roduille. MH-testi kuormittaa koiraa vähemmän ja mielestäni siitä saa enemmän tietoa koirasta...paitsi jos kuuluu Cesar Millan -kannattajaryhmään...mutta ei tästä aiheesta enempää, kun olo on vielä suht zen.
No on tää ny köyhää stana ku ooteessa ooteeta [emoji15]
Täs on ny jauhettu asiaa jolle löytyy omakin lanka [emoji9]
No eihän tässä ketjussa nyt ole muutenkaan päätä, häntää tai muita osia siltä väliltä. Tännehän niitä illan tylsyyksissä laitettuja juttuja kumotaan :rolleyes:. Kyllähän me voidaan palata vielä saunailtaankin :sleep:.