Kerran kärynnyt "huulirasvasta", niin hiukan vaikea uskoa, et olis edelleenkään puhtaat jauhot pussissa :(
Tää ei ole ainoa ylivoimainen voitto viimeaikoina.. Ton muijan sijassa hiihtelisin vähän iisimmin, ettei tuu noin isot erot ;)
Liite 33921
Printable View
Kerran kärynnyt "huulirasvasta", niin hiukan vaikea uskoa, et olis edelleenkään puhtaat jauhot pussissa :(
Tää ei ole ainoa ylivoimainen voitto viimeaikoina.. Ton muijan sijassa hiihtelisin vähän iisimmin, ettei tuu noin isot erot ;)
Liite 33921
Tulipa vastaan outo kysely, tupakasta ja sähköröökistä :O
Olen osallistunut kyselyihin Norstatsurveys (https://www.norstatpanel.com/fi) sivustolla ja tienannut muutaman elokuvalipun
Jotain hämminkiä viestien lähetyksessä tai oli ainakin just äsken???
Edit: No tää lähti näköjään. Taisin ite kämmätä jotain??
Ilon pilluuta taas pitkästä aikaa.
Vaihtoehtomediasta kuultua: Jos/kun ihminen ottaa sen koronarokotteen, hänen vakuutusyhtiollään ei ole välttämättä mitään perusteita maksaa korvauksia ko. piikkien mahdollisista haitallisista seuraamuksista.
Pitänevät kai sitä rokotteen sijaan 'kokeellisena' hoitomuotona.
Kyseisiä rokotteita valmistavat firmatkin ovat päässeet kuin koira veräjästä; maksu lankeaa niiden sijaan valtiolle. Jos oikein muistan, niin moinen synninpäästö taisi olla hallituksen laatima. Eikä vain Suomessa.
Nii-in. Saa nähdä että onko jotain haittavaikutuksia... Ja koska mahtaa näkyä jos näkyy? Itse otin ensimmäisen piikin jo Astra Zenecaa kun kuulun riskiryhmään 1. Jos olisin kovakuntoinen nuorempi niin varmasti olisin vielä harkinnut rokotteen ottamista... Ehkä... En tiedä :thinking:
No tietty vastuuvapaus on myönnetty, vakuutuksista ei tule korvauksia. Jos otat, niin olet koekaniini. Onhan noita normi rokotteitakin tarjolla, mutta haluavat dna muokkaajaa työntää ihmisiin. Mitäpä noista, jokainen tekee niinkuin lystää. Itsellä tökkii kyllä nuo abortti sikiöistä/vauvoista tehdyt rokotteet senverran, että jätän väliin. WHO on virallisesti todennut esim maskit aivan turhiksi leviämisen eston suhteen, tietty jos virus on > . Tuon kokoinen ja maskin pienimmät reiät > o tuon kokoisia, niin käyhän se järkeen:)
Joku verenvirtaus häiriö, mutta, nyt innostuin näistä ns niche tuoksuista:laugh: ei ole moisia vielä ollut. Senverran järki vielä luistaa, että ostin vain 8 samplea a2ml. Xerjoffilta pistin.....mitäs hittoa oikein pistinkään......hmmm
Alexandria II, Naxos, La Capitan, More then words, Don, 1888, Commandante ja sit joku gentiluomo versio jostain:laugh: Mefisto, piti tarkistaa;)
tässä pitää jotain ajanvietettä keksiä, jos nyt vaikka sit tämmöstä, kun iem kilkkeet on euroopan kaupoista loppu tällä hetkellä, ne ainakin mitä haluaisin kokeilla.
rohkeesti lupaavat toimituksen maanantaille, noille tuoksuille, Italiasta:thinking:
Kävin tossa yhdellä sukupuu sivulla kattelemassa kun yks sukulainen on sinne tietoja laittanut,
Yllättäviä yhteyksiä (kaukaisia) löytyy muutamiin tunnettuihin henkilöihin :)
Urho Kekkonen
Ronald Reagan
Loiri
Tsaari Nikolai 2
Ruotsin kunkku
Sauli Niinistö
Eino Leino
Pahnanpohjimmaisena Sanna Marin :(
Geni.com sivustolla on kai tietokannassa yli 100 miljoonaa käyttäjää ja heidän esivanhempiansa. Eli kyllähän noista teoriassa saa kaivettua yhteisiä tekijöitä syntymäaikojen/paikkojen/nimien perusteella??
Tai sit niillä on joku Facebookin "ihmisiä joita saatat tuntea" tapainen algoritmi, jotka on ihan neverhööd :)
Mun Nautilus fanitus alkoi jo 60-luvulla :D
Ja toki se sukellusvenekin oli silloin kova juttu kun oppi lukemaan :)
Liite 33933
Jotenkin arvasin tämän. Koko viikko sanottu, ettei suomessa ole tarvetta keskeyttää Astran rokotteiden käyttöä ja kuinkas sitten kävikään..
Liite 33935
Mä en jotenkin luota noihin rokotteisiin enkä uskalla ottaa [emoji852]
Mä oon vielä kahden vaiheilla, ottaako vai eikö ottaa, kas siinä pulma :)
Vielä on aikaa miettiä. Hitaasti sujuu rokotukset suomessa. Meidän pikkukunnassa rokotetaan n.3% viikossa eli teoriassa menis 30 viikkoa koko hommaan, mutta sit kun tulee ne toisen piikin ottajat sotkemaan väliin, niin saattaa venyä ens vuoden puolelle. Ja sit näkee, et tehoaako tää nykyinen edes sen aikaisiin muunnoksiin :(
Sitä miettiessä olisin sen kannalla, että kannattaa kaivaa kaikki mahdollinen tieto, mitä vaan pystyy, ko. rokotteista, jos sellaisen aikoo ottaa. Mutta loppupeleissähän se on yksilön oma valinta. Lukuunottamatta ihmisiä, jotka ovat esim. vanhustenkodissa täysin hoitohenkilöstön armoilla.
Mielestäni "se olisi hyvä ottaa" ei ole mikään peruste osallistua lääketieteelliseen kokeeseen, jonka pitkäaikaisvaikutuksia ei kukaan voi tietää. Täyttävätkö ko. rokotteet edes rokotteen määritelmää? Mene ja tiedä, koska siitä on niin paljon ristiriitaista 'tietoa' liikkeellä.
Esim. oma vakuutusyhtiöni ei korvaa mahdollisia k-rokotteen haittavaikutuksia. Vastuu on siirretty Suomen keskinäiselle lääkevahinkovakuutusyhtiölle https://www.laakevahinko.fi/.
Erikoista tuossa sivustossa on se, että siellä ei ole vakuutusehtoja kokonaisuudessaan muutakuin englannin kielellä.
Eiköhän ne korkeasti koulutetut, vuosikymmeniä rokotteita ja tartuntatauteja tutkineet tohtorit, virologit, mikrobiologiit, epidemiologit, ym tee tiedonhankinnan meidän puolesta.
Rokotevastaisuuden yleistyessä saattaa mennä hyvinkin pitkä aika kansojen immuunivasteen saamisessa. Monissa maissa sairaalat ovat liemessä koronan kanssa. Kannattaa lukaista vaikka Viron tilanteesta. Suomessakin moni hoitaja miettii alan vaihtoa, koska koronatilanne on kurittanut heitä kovalla kädellä. Jos sairaalat täyttyvät koronapotilaista, niin voimme heittää hyvästit hoitotakuulle muissa sairauksissa. Hoitotakuutahan on koronatilanteen takia jouduttu jo siirtämään.
Itse sain ko piikin viime viikolla Helsingissä kun kuulun riskiryhmään, olkapää(t) muutaman päivän kipeenä ja parina päivänä vilun väreet puistatti puolen päivän aikaan, kesäkuussa se toinen piikki.
Ja siitä riskiryhmään kuulumisesta, minulla on marevan jolla estetään/yritetään estää kai tukoksia aivoissa
Kas kun katselin makunesteitä niin tuli mieleen tulla tänne pällistelemään. En meinannut muistaa käyttäjätunnusta :/
Ihan kuin ei olisi mikään muuttunut sitten viime käynnin kun sanat nimet pyörii :)
En ole vielä saanut koronarokotetta mutta otan kyllä kun saan. Kuitenkin nyt jo riskiryhmässä 2 kun laittoivat assma/COPD-diagnoosin pari vuotta sitten, pentele.
SVK pitkästä aikaa! :thumbup: Kiva kun kadoksissa olleista foorumilaisista kuuluu joskus jotain.
On kyllä hulluksi menossa tää touhu, liikkumisrajoitukset sallisi alkossa käynnin mutta parturi-kampaamossa ei? :eek: :rolleyes:
https://www.youtube.com/watch?v=V80a...l=Apinakirahvi
Tuon rokotteen suhteen oon ollut vähän sillä kannalla että ei ole mulla kiire jonoon :D Mutta saattaa se olla että sitten viimeisten joukossa sen otankin.
Jos siin on otettu huomioon, et alkossa pystyy pitämään turvaväliä, mutta kampaamossa ei??? Ja kampaamossa oleskellaan pitempään kuin alkossa :)
En mä tiä, ei oo tarvetta kumpaankaan :D
Se on kyllä totta että kampaamossa joutuu pitkään lähialtistukseen, helposti siellä voi vierähtää 3 tuntia ;)
Asiasta toiseen, mulla on urhea marsu <3 Viime viikolla vein sen eläinlääkäriin kun se kitisi pissatessa ja pissassa oli verta :crying: No siellä otettiin röntgenkuva mistä selvisi että poloisella oli herneen kokoinen virtsakivi rakossa! Maanantaina vein kovan onnen jyrsijän eläinklinikalle virtsakivileikkaukseen, ja illalla hain takaisin ja possulla meni niistä päiväkänneistä toipumiseen pari päivää, mutta on nyt kunnossa. :love: Ei saa raukka enää ikinä ykkösherkkuansa persiljaa eikä porkkanaa, niissä on oksaalihappoa joka aiheuttaa kiviä. Onneks eläinlääketiedekin kehittyy ja nykyään pystytään pikkuotuksetkin pelastamaan.
https://media3.giphy.com/media/l378n...5Xb2/giphy.gif
Auts, herneen kokoinen virtsakivi kuulostaa kivuliaalta,ihmiselläkin.
Itsehän kävin viime vuonna kampaajalla kahdesti, mikä on kaikkien aikojen ennätys. Aloin kasvattaa otsista pois kun pandemia alkoi, joten sillä selvisi. Nyt taannoin oli "pakko" taas käydä kun kuivat hapsut alkoi muistuttaa tota Rölliä ja jäivät esmes takin vetoketjun väliin. Kampaaja oli sillai hieman järkyttyneen näköinen, että hänen mielestään olisi ehkä voinut aiemminkin käydä.
Muutenkin kun on ollut nyt vuoden etätöissä niin eipä tule hirveästi kiinnitettyä huomiota ulkoasuun. Kuhan nyt jotain on päällä kun ulos lähtee.
Niinhän ne kuulemma on tosi kivuliaita, en tiedä miten se oli päässyt kasvamaan niin isoksi ennen kuin se alkoi havaittavasti oireilla. :blink: Se saikin eläinlääkäristä mukaan jotain "metaruiskuja" (:rolleyes:) kun ei päässyt ekalla reissulla leikkaukseen.
Mä kävin myös viime vuonna kahdesti kampaajalla, pitäis raidoittaa hiuksia mutta ei jotenkin innosta istua maski naamalla siellä tuntikausia kun siinä menee sata vuotta kun ne laputtaa kilometrin foliota päähän. Saan kylmiä väreitä ajatuksesta että ne korvalenkit kastuu ja sit niissä on varmaan vielä kaikki tökötitkin muhimassa :thinking:
Minäkin ihmettelin kampaajalle, että miten noi värjäykset ja permanentit onnistuu maskin kanssa. Ihan hyvin kuulemma. "Pikkuisen" inha ajatus ne kosteet kumilenkit korvan takana jossain permanenttiaineen huuhtelussa. Joka on muutenkin ärsyttävää, siis se huuhtelu. Niska tulee kipeäksi ja kroppa ihme asennossa, kun ei pitkälle ihmiselle säädöt riitä. Ja kuitenkin se kampaaja huuhtoo niin varovasti että korvista löytyy väriä jälkikäteen :D No, toistaiseksi nämä siis jäävät itseltäni muistelun tasolle, kun tuntuu melko huonolta idealta. Pitää tukea pienyrittäjää urakalla sitten kun voi olla maskitta.
Jes, joku muukin inhoaa kampaamon pesupaikalla istumista! :D Se lavuaari tuntuu hirveeltä, aina siinä on jotenkin vähän liian alhaalla tai ylhäällä, niljakkaan kylmä lavuaari painaa niskaa. Siinä sitä sitten tuijottaa loisteputkivalaisimen ritilää katossa kun kampaaja tekee hoitoaineen vaikuttaessa ah niin rentouttavan päähieronnan pyytämättä. Se tuntuu pää siinä kylmässä pesualtaassa leväten lähinnä siltä, että ois liukastunut kylppärissä ja lyöny päänsä kaakeliin, ja ensihoitaja tunnustelee onko kallo ehjä ennen kuin potilasta uskalletaan siirtää. Puistattaa! :eek:
Mun pitäis kans mennä kampaajalle parin viikon päästä, en oo käynyt 2 vuoteen.Värjätään ja leikataan hiukset.Tilasin myös aidoista hiuksista tehdyn ponnari lisäkkeen 50cm joka myös värjätään punaiseksi.Pitää saada vähän piristystä tähän arkeeen.
Yleensä en valvo tähän aikaan, mutta taas päivystän ja oon vanhustentalossa jossa kellari tulvii.Odottelen imuautoa.
Niin ja kiva kuulla SVK sinustakin pitkästä aikaa [emoji3]
Onneksi Tuitun marsuli voi paremmin, oon kans kuullut et noi kivet on kivuliaita [emoji3064]
Juu mää kerron [emoji38]
En mä kyllä ikinä maksaisi hiustenpesusta extraa jos ei ole jonkun käsittelyn takia pakko, on se niin inha kokemus aina. :laugh: Ja sitten se miten kamalaa on kun joku muu harjaa pitkiä hiuksia niillä kampaamon kovilla luurankoharjoilla, päänahkaa nipistelee ja sit ahdistaa ne raastavat äänet :eek: Oon käyttänyt jo vuosikausia tangle teezereitä joten tavallisten hiusharjojen käyttö tuntuu keskiaikaiselta kidutukselta.
En tiiä onko se psykologista vai ei mutta eilen herätessä oli päänsärky (ei krapulaa :D) mikä on mulle harvinaista, ja oli outo olo kun kello tuntui näyttävän ihan väärää aikaa, ja illalla oli liian valoisaa. :rolleyes: Kesäaika on mieluisampi mulle kuitenkin, kunhan vaan voisi jäädä siihen pysyvästi.
Just luin jostain juttua tuosta kellonajan vekslaamisen lopetuksesta. Ehkä jo 2025 loppuu :(
2015 meni jo [emoji2960]
Mä todella nautin siitä kun mun hiukset pestään ja päänahkaa hierotaan... Ah. Mutta mulla tosin tosi lyhyet miesten hiukset. En siitä ekstraa maksa vaan käyn suihkussa aina juuri ennen parturia. Ehkä jotkut haluaa välttämättä pestä hiukset siksi ettei sakset ja koneet mee tylsiksi jos on jotain hiekkatomua hiuksissa? En tiedä?
Miru... Noi sun sääret hiukan häiritsee mua... Noissa kiiltävissä lengginsseissä taikka mitä mahtavat olla... :D Siis kun... Öh. No ei kait! Pidä vaan tuo kuva! Mutta on se kyllä vähän rankkaa katseltavaa :D ( Huumorii). Huonoo, mutta huumorii :laugh: P.s.Mä ehdotin mun naisystävälle että jos hänkin "haluaisi" tuollaiset kiiltävät housut itselleen..? Heh, hän sanoi miettivänsä asiaa...:blink: Oho!
Niin ja toivon että annatte anteeksi mun tämänpäiväisille jutuille... Siksi että en nukkunut viime yönä lainkaan vaan vetelin hirmukasan särkylääkkeitä ja tänään päivällä revittiin hammas irti. En ole siis oikein kunnossa tänään... Pöllyssä jotenkin vain kait... Ylirasitusta ehkä.