Kesäkuussa viimeks kans tullu hieman hamstrattua. Tuo läjä tais maksaa 20e. Vielä on jäljellä vaikka tullu jaeltua tutuille ja sukulaisillekin. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...75fd36cd96.jpg
Printable View
Kesäkuussa viimeks kans tullu hieman hamstrattua. Tuo läjä tais maksaa 20e. Vielä on jäljellä vaikka tullu jaeltua tutuille ja sukulaisillekin. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...75fd36cd96.jpg
Ehkä se on eri asia täällä mörön perseessä :D Ei viime viikolla tai tällä viikolla alkuviikosta näkynyt hamstraaminen näin pahasti Pirkanmaalla tai Satakunnassa, vaan kaikkea oli aika hyvin saatavilla. Ouluun palatessa havaitsin että nyt eletään pulassa ja puutteessa. Sitä en sitten tiedä olisko rismassa enemmän tavaraa, mutta ihmisiä siellä ainakin vaikuttaa tungeksivan edelleen niin paljon ettei ole kiinnostanut mennä katsomaan.
Mä kans mietin kun vessapaperia enää muutama rulla jäljellä, että sit ku sitä taas löytyy nii pitää ostaa mahdollisimman pieni paketti ettei vaikuta koronakahelilta :laugh:
Löhöpäivänä kannattaa lukea vaikka kirjoja jos tykkää, silloin aika kuluu siivillä :thumbup:
Meditointia tai nykyajan termein mindfulnessia vaan tulille "tylsyyteen". Kuuskytä vuotta sitten lähinnä katottiin kai kieroon, jos juoksit huvikses ja nyt kymmenen lääkäriä kymmenestä suosittelee liikuntaa. Luulenpa että sama tulee tapahtumaan mielenhallintataitojen kanssa eikä vähiten puhelinten ja sosiaalisen median aiheuttamien mielenterveysongelmien takia.
Mä harjoitan luonnostani mindfulnessia kun liikun luonnon helmassa, mutta kotona en kyllä osaa. Mietiskelen hirveästi (ja joskus se menee ylianalysoinnin puolelle) mutta en pidä tätä huonona asiana koska yleensä nautin mietiskelystä ja mulla on vilkas mielikuvitus :D Kyllä liikkumisen rajoittamisen muuten kestää, mutta se olisi aivan sietämätöntä jos ei saisi käydä edes kävelyllä ulkona. Onneksi sellaista rajoitusta ei Suomen kaltaisessa lopulta väljästi asutussa maassa varmaan tulekkaan. Siitä tulee jotenkin kipee, masentunut ja superväsynyt olo jos ei muutamaan päivään ulkoile. :unsure:
Tää olis voinut olla mun kirjoittama, mä ulkoilen päivittäin koska tarvitsen sitä ja metsään on aina ihana mennä.Onneks täällä on niitä paljon! No eilen oli poikkeus ja siks olin kai niin äkänen [emoji2960]
Mä aloin pari vuotta sitten meditoimaan ja opettelin joogahengitystä, se kyllä auttaa rauhoittumaan.Täytyy taas tässä lomalla antaa aikaa sille ja miksei muutenkin.
Meillä tulee niin hirvee kevät töissä [emoji848]
Saa nähdä montako tyyppiä on talossa enää kesän jälkeen, jengiä on alkanut lähtemään..
Meiltä vietiin käytännössä kaikki edut pois, työautoilla ei saa enää ajaa kotiin ja kaikilla ei ole varaa ostaa äkkiseltään autoa ja toisekseen tulee aika isot kulut omasta autosta.Aurauksesta ei tulla tienaamaan ihan yhtä paljon ja päivystys laajenee vantaalle saakka.Meillä on muistaakseni noin 500 kiinteistöä sitten päivystyksessä, mutta päivystäjiä on sitten 2.Nyt on yksin hoidettu 220 kiinteistöä ja se on sujunut hyvin.Mulla alkaa 3 viikon päästä uus päivystys fuusion myötä enkä tiedä mitään heidän kiinteistöistään ja miten noi avainhommat.Tää ei nyt oikein suju [emoji848]
Toisaalta heillä on omat päivystäjät ja oletettavasti hoitavat vantaan päässä about kaikki, mutta kaikki on ihan helvetin sekavaa ja info ei kulje.Se aiheuttaa stressiä.
Meillä töissä on tullut aika tiukat ohjeistukset koronaviruksen johdosta, vuoron päätteeksi pitää desinfioda näppikset, puhelimet, ja kaikki muutkin pinnat joihin olet koskenut. Ihmettelenkin, miksi kauppojen maksupäätteitä ei desinfioida jokaisen käyttäjän jälkeen, tai järjestetä kertakäyttöhanskoja/paperia tms. ettei tarvitsisi paljain käsin päätettä lääppiä. Maksupääte on kohde, jota jokainen asiakas koskettelee kaupassa käydessään, niin siinäpä oivallinen paikka pöpöjen tarttua ihmisestä toiseen... :thinking:
Edit. Toisaalta, sama homma on ostoskärryjen - ja korien kanssa. Niiden "kahvoja" lääpitään kanssa, eli puhdistusta kaipailisivat jokaisen asiakkaan jäljiltä.
Mä käytän pelkästään lähimaksua, niin ei tartte koskea päätteeseen ;)
Ja oma ostoskassi, ettei tartte koreihin ja kärryihin koskea. Varmuudeksi vielä pieni pottu käsidesiä taskussa, jos kumminkin tulee lääpittyä jotain :)
Täällä on joka kaupassa käsidesit loppu, mistään ei oo saanut moneen päivään, hanskoja tulee käytettyä niin töissä kuin kaupassakin ja oma kassi kaupassa mukana.No viime vkolla oli kärry, kun ostin tän viikon ruokatarpeet loman ajaksi.Jotain maitoa tms pitää hakea välillä.En jaksa hysterisoida liikaa, mutta yritän kuitenkin huolehtia omasta hygieniasta.
Mä luulen että nyt vois olla ihan hyvä strategia huolehtia käsihygieniasta ja laiminlyödä muu, eipähän tulis kassajonossa muut liian lähelle :laugh: Ja dödön ja hammasharjankin jättää hyllylle pölyttymään ja syö paaaljon valkosipulia... Söin muuten eilen varmaan kolme lusikallista valkosipulimurskaa ja kerrankin toivon että muut aistii sen :love:
Mä oon syönyt kans valkosipulia ihan hulluna jo pitkään, kun se on niin hyvää eikä tarvii pelätä suuteloita toisen kanssa [emoji3] tosin töissä muistaa syöneensä, kun asiakas kaikkoaa [emoji2960]
Kävin testaa uudet lenkkarit ja hirvee rakkula tuli, joutu klenkkaa loppumatkan [emoji53] no laastari vaan päälle, kun aamulla pitää mennä fyssarille.
Valkosipuli on kyllä niiiin ihanaa :drool: Yleensä vedän valkosipuli overdoset lauantaisin kun sunnuntaina ei yleensä tarvi käydä missään, mut nyt ei tosiaan haittaa yhtään tuoksua :laugh: Ja jotkuthan väittää että valkosipuli on mieto luonnon antibiootti, ja itse asiassa uskon siihen kun tallilla millä kävin yli kymmenen vuotta hevosille syötettiin valkosipulimurskaa kaurojen kanssa talvisin. Hengitystietulehdusten ehkäisemiseksi, ja itse asiassa sillä tallilla tuntui olevan vähemmän infektioita kuin muilla talleilla. Hevosillakin kiertää talvisin helposti isoilla talleilla "lenssuja" niinkun ihmisilläkin, ja ne kulkeutuu myös tallilta toiselle helposti.
HUAAAAAA :eek: :lol::lol::lol: Epäilemättä olis kyllä :laugh:
Olis kyl aika ikävää kulkea kuivuneet papanat ahterissa kiinni [emoji38]
Hienoa ite koittaa minimoida kaikki sosiaaliset tilanteet ja käydä kerralla hakemassa 100+ € ostokset kaupasta ja sitten samalla kassalla joku kusipäähomo muutaman oluen ja parin jugurtin kanssa. :rtfm:
Tää oli ihan hauska:
Liite 33703
Ruttomaskit takasin muotiin!
http://i.etsystatic.com/5288709/r/il...44177_ms9m.jpg
:D
Piti oikein googlesta katella ruttolääkäri :D
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruttol...C3%A4k%C3%A4ri
Kyynelehdin oikeesti tänään kun luin että Till Lindemann on teholla, mutta kivi nousi sydämeltä kun Bildissä oli että voi jo paremmin eikä ole enää hengenvaarassa. Toivottavasti keuhkot palautuu että voi jatkaa laulamista :crying: Mutta onneksi vaikuttaa selviävän ja eiköhän Lindemannilla jo eläkerahat ole tienattu. Ja onneks ehdin viime kesänä Tampereella nähdä Rammsteinin maailman hienoimman keikan <3<3<3
Joo onneks tilli on kunnossa [emoji173]
Telkkarista tulee yks mun menneiden aikojen suosikeista, Mel Gibson ja tappava ase!! Laatukamaa [emoji106]
Ei haittaa enää että salilla ei uskalla käydä, kun easyfit laittoi linkin virtuaalitunneille ja Les Mills striimauspalveluun. Muuten en olis varmaan ikinä tajunnut ohjatun jumppaamisen ihanuutta. Ajattelin tänään vaan että no kokeillaan nyt treenata näin, kai noi vähän auttaa... Noh, meinasin vaan suunnilleen kuolla. :laugh: Salilla taukojen aikana voi tuijottaa tyhjyyteen mutta noilla tunneilla kun yhtä liikettä on tehty kuolemaan asti vaihdetaan lennosta toiseen ja tehdään sitä kuolemaan asti, ja sitten tehdään taas sitä jo kerran tappanutta liikettä. :lol: Aivan törkeen hyvä olo tuli! Meen ehdottomasti ryhmätunneille sitten kun se taas on mahdollista.
Mä oon käyny joogassa ja pilateksenkin kävin kokeilemassa, mutta noi twerkkaus-jutut ei arvatenkaan kiinnosta. Mielummin hölkkää tai sotkee kuntopyörällä ja kattoo jotain youtuubaa, jos aerobicciä kaipaa.
Jooga on kyllä[emoji173] mä teen kotona paljon hiit treeniä, tykkään nopeatempoisesta menosta! Musat täysille ja tekee mitä haluaa, fiilis helvetin euforinen aina jälkikäteen [emoji106]
Matka paikalliseen xD
Mitä, eikö Naamis aio osallistua ™FarkkuPeppu-tunnille? :eek: Oikeestihan monipuolisuus on se juttu, vaikka käy salilla, kuntopyöräilee ja hölkkää niin noilla tunneilla joutuu uusien haasteiden eteen. Jopa silleen että se saattaa eka vähän järkyttää miten huonosti pärjää :laugh: Siellä Les Mills jutussa on vähän miehekkäämpiä treenejä eikä vaan "twerkkausta".
Ei tarvi kun mun gluteus maximus on jo jumalan lahja naisille ja miksei miehillekin kiitos smithissä tehtyjen hip thrustien.
Eiköhän tässä monipuolisuutta tule kun joutuu varmaan jokusen kuukauden keksimään kaikkea salihommien tilalle. Pitäs vissiin keksiä seuraava 30 day challenge. Kuukauden mittanen stomach vacuum haaste jatkuu kolmatta kuukautta ja Wim Hof metodikin tais jäädä päälle.
Kohta on Alkoissa ruuhkaa...
Liite 33709