Nyt on maailmankirjat sekaisin, on perjantai ja mä oon vesiselvä? Edellisestä kerrasta varmaan yli 10v aikaa :)
Printable View
Nyt on maailmankirjat sekaisin, on perjantai ja mä oon vesiselvä? Edellisestä kerrasta varmaan yli 10v aikaa :)
Meillä on tällä kulutuksella noin 2kk varastot säilyviin tuotteisiin, esim pk tavarat. Elintarvikeen osalta on menty jo vuosia kysynnän mukaan, toisinsanoen, käytetään tietty määrä henkilötyövuosia vs tavaran liikkuvuus(ennenkuin se tuotetaan jostain)
ja ennenkuin se tuotetaan, lasketaan paljonko hilloa jää, kun pystyy arvioimaan esim vuosineljäkselle tuoton per osake, ei sitä mitä tapahtuu esim 2v päästä.
En tiedä, mutta niin tuossa oli selvinnyt: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2004973
"SARS-CoV-2 remained viable in aerosols throughout the duration of our experiment (3 hours)"
Tuskin se nyt oikeasti jossain ravintolassa leijuu paikallaan kolmea tuntia, koska saattas olla aavistuksen tunkkainen syöttölä.
Miksi? Puuttuuko sulta joku kromosomi?
Suosittelen kyllä tosi lämpimästi Stefansia :love: Aikaisemmin mä en ollut pihvien ystävä ollenkaan kun kaikkialla muualla ne tehdään paskasti, mutta steakhousessa ne on täydellisiä. Veitsi uppoaa kuin voihin ja pihvit sulaa suussa! Nyt saa wagyu pihvin jollain 40 egellä kun kaikki alennuksessa ja suosittelen todellakin maistamaan. Siihen saa itse valita lisukkeet ja kastikkeen ja vaikka maustevoin. Mä tykkään niiden punaviinikastikkeesta eniten. Ne kastikkeet tulee erillisissä pienissä kannuissa, ja tekis mieli juoda sitä punaviinikastiketta suoraan siitä kannusta ja nuolla vielä puhtaaks :lol:
Myös menu 2 on tosi sairaan hyvä, siinä pihvi on black angus tenderloin ja se ei paljon lopulta wagyulle häviä, ja sit siinä alkuruokana on semmoinen jäävuorisalaatti stilton juustolla ja sinihomekastikkeella, se on ihan jumalainen kanssa. Ja sit se jälkiruoka, suklaafondant minttujäätelöllä :drool:
Nyt mulla on yhtäkkiä ihan hirvee nälkä, mistähän johtuu :unsure: :laugh:
Ps. Mikä on karnivore dieetti?
suurin parku tais tulla heppa piireistä ensimmäisten,jos ei ensimmäisenä(keltainen lehdistö). Ja tottahan se on, mutta kuka se on luvannut ja rahottanut toimintaa joka ei ole hmmmmm, hmmmmm ns enemmistötuote?
Henkilökohtaisesti eläisin tämän(kin) ajan hevosen kanssa, mielummin.
Tää oli pakko tutkia https://lchf-suomi.fi/inspiroidu/blo...an-ruokavalio/
Voi tietty olla ihan ok koronadietti, kun ei tule vessapaperille paljon tarvetta. Välillä vaan pikku mutapylly ja housujen vaihdolla jatkuu hommat.
Ruokavalioon kuuluu lihaa ja kalaa pääasiassa. '
Myös munia ja rasvaisia meijeri tuotteita voi syödä, tosin aika vähäsen niitä vetelen.
Saa syödä kuin paljon haluaa eikä tule ähky.
Turvotus lähtenyt kropasta, selkävaivoja ei ole enään, yöunet paremmat ja pirteä koko päivän. Plus paljon muuta positiivista parannusta.
En ole kotona käyttänyt vessapaperia, ainakaan 15v(on ollu persepuhelin ja ulkopuolella on sitte pyyhitty, jos ei oo ollu(jos ei ymmärtänyt kirjoitettua)
Joo luin tuon arskan laittaman linkin :o Aivan varmasti tehokas painonpudotuksessa ja ketoosi tekee pirtsakaksi, mutta sitten pidemmän päälle... :thinking: Ja joo mun mielipidettä ei kysytty, mutta tuosta linkistä luin jossa syöpäriski kuitattiin sillä että no luomuliha on eri asia. Ongelmahan ymmärtääkseni kuitenkin se että liha kuin liha, niin meidän suolisto on vähän turhan pitkä pääasialliseen lihansyöntiin, koska ehtii alkaa tavallaan mädäntyä ja ne yhdisteet mitä siitä prosessista tulee provosoi paksusuolen syöpää. Ja myös kuitujen puute, kun ne myös mekaanisesti harjaa suolistoa ja sitoo itseensä sappinesteitä jne. Ja sitten tukkeutuneet verisuonet vielä oma aiheensa :eek: Ja joo se on jokaisen oma asia. Mä vaan oon nähny lähipiirissä kun sellainen hyvässä kunnossa oleva kovasti urheileva oleva ihminen lähtee kertalaakilla liian nuorena kun röörit niin tukossa.
Onhan näillä ääridieeteillä(carnivore, keto, paleo ym.) parannettu noiden lisäksi joo diabetekset, verenpaineet ja syövätkin ja eiköhän sieltä joku puoskari kohta löydä t-bonesta vastauksen koronaankin. Niitä on sitten hurahtaneena kiva hehkutella joka paikassa, kuten kävi itselläkin. Jossain vaiheessa vaan valkenee, että samaan ja paljon parempaankin pääsee ihan vaan syömällä terveellisesti suurinpiirtein suositusten mukaan. Mutta kunhan homma toimii niin mikäs siinä.
Jep. Nämähän on ihan perusjuttuja et syöpä tulee ja sit tukkii verisuonet. :D Höpöjuttuja.
On porukkaa jotka ollu 20v tällä ruokavaliolla ja porskuttaa vielä.
Liha ei mädänny suolistossa vaan kroppa ottaa kaiken energian siitä, siksi syntyy vähemmän jätettä siitä.
38v ainakin olen painanut samanverran,mikäs teillä on vikana painon suhteen?
39v korjaus
Smok rpm80 on erittäin toimiva aio-laite. Yllätti kyllä täysin.
Ei oo vielä nokka valunu tai yskittäny, mutta toisaalta pari viikkoa jo muutenkin ollut kotona "eristyksissä". Duunista tuli lomautus, kun ei ollu asiakkaita (eikä sitämyöten palkkaakaan) ja kerran oli kaupasta leivät loppu. Eipä muuten ole omassa arjessa näkyny. :thinking:
Introverttina vaan on mukavampaa tämmösenä aikana ja muutenkin aattelin ottaa tän ylimääräsen loman kannalta ja nörtteillä himassa. :D
Mulla alkoi talviloma [emoji3] huomenta vaan tänne synkkyyden keskelle [emoji8] vähän vähän harmitti, kun turkuun meno peruuuntui koronan takia, mutta siirsin reissun alkusyksyyn.Scandic joutui joustamaan coronan takia.
En tiedä uskallanko enää salille, mutta keskiviikkona vielä kävin ja siellä oli mun lisäks 2 muijaa [emoji848] aion kuitenkin lomalla kuntoilla paljon paitsi tänään mulla on siivouspvä!
Kuntoportaat on ihan vieressä niin siellä voi käydä maitohapottaa itteensä ja tiistaina mulla on omt-fysioterapia.Ihanaa päästä taas huoltoon [emoji4] tänään piti olla tuparitkin, mutta peruin nekin coronan takia...2 kaveria siis kuumeessa jne.
Kaverilla olis pikkuset bileet, mutta on pitkän matkan takana joten ei jaksa.Otan pari lasia skumppaa kotona ja katon Castlevania [emoji7] Aion nauttia nyt lomasta ja tehdä mukavia juttuja tilanteesta huolimatta.
Minäkin nuorempana pelasin WoWia, mutta silloin se näytti tuolta :)
Liite 33699
Wizard of Wor ;)
Kova juttu, meillä pelattiin =
https://www.youtube.com/watch?v=yfVZ9YtzuiE
Sitten iso broidi hommasi vic 2000 commodore "tehotietsikan" ja homma lähti hanskasta. Me 70-80 luvun kersat oltiin paljon ulkona tekemässä kaikkea terveellistä kuten ammuttiin toisiamme ilmakivääreillä selkään.
Tekis mieli mennä salille kun se edelleen on auki, ja siellä ei taida juuri ketään käydä. Mutta toisaalta alkaa vähän skitsottaa jo itseäkin kun lukenut noita kauhuarvioita siitä kuinka monta ihmistä Suomessa saattaa kohta olla tehohoidon tarpeessa ja paljonko paikkoja teholla oikeesti on... Ja jos se tosiaan voi tarttua ilman pisaratartuntaa ihan ilmasta, yök.
Dieeteistä tuli mieleen tää :lol:
https://i.imgur.com/8oeBvPW.jpg
Pitäs kyllä ihan sen takia katkasta salijäsenyys, kun eivät ota yhteiskunnallista vastuuta sulkemalla ovia. Varmaan vaan hyötyvät tilanteesta imuroimalla läheisen sulkeutuneen Elixian asiakkaista ne itsekäimmäit. Tietty joku Easyfit tai vastaava menee nurin samantien, jos joutuu sulkemaan, mutta ei kai yrittäjyyden reilua tai helppoa pitänytkään olla.
Turhaa panikointia koko perkeleen korona. Asteen vittumaisempi ja aktiivisempi flunssa -> koko vitun maapallo sekaisin. Tästä kyllä joku käärii ihan jäätävät rahat ja lampaat määkii vessapaperin sekä jauhelihan perään.
Koska Linkola on oikeassa, on koko vitun korona vain luonnollinen tapa harventaa laumasta se heikompi aines. Ebolakin häviäs maailmasta kunhan lopetettaisiin se vitun avustuhomoilu afrikassa ja annettaisiin tovin luonnon korjata kiertokulkua.
Satumainen tuuri oli tässä. Aikoja sitten tilattu kaukomatka tuli tehdyksi juuri ja juuri eli pääsi pois. Alkoi kohteessa hiljenemään. Sääli paikallisia. Järjettömän kuumaa oli ja uv säteilyä aika lailla. Pärsikiviä tai yskiviä ei juuri näkynyt. Parin viikon karanteenissa,mutta mikäs on ollessa kun 7 viikon lomasta vielä 4 jäljellä.
Paskapaperin hamstraamiseen en ehtinyt,mutta höyrytarpeita ja viinaa on useammaksi vuodeksi. Niillä pärjää pitkälle.
Mää alan kyllä kohta määkiä vessapaperin ja jauhelihan perään jos tää homma ei ala asettua, käyn tuossa lähiäässissä niihin aikoihin kuin normaalistikkin ja siellä on nyt ollut JOKA KERTA paljon enemmän porukkaa kuin normaalisti ja pulaa normaaleista elintarvikkeista. Ei vessapaperia eikä marsuille kurkkua tänäänkään, pastat loppu jne. Vituttaa kyllä, ja samalla naurattaa ja ihmetyttää että eikö ne hamsterit ole jo kotona syömässä kotivarojaan ja pyyhkimässä perseitään, miten kaikki on edelleen loppu X-(Joka kaupassa on käynnissä massatapahtuma :D
En meinaa uskaltaa sen takia mennä jos joku koronapositiivinen on koskenut niihin laitteisiin tai painoihin. Vaikka olisi miten tarkka käsihygieniasta ja kotiin tullessa pudottaisi eteisessä salivaatteet lattialle ja juoksisi suihkuun, niin ihminen on vain ihminen ja on hyvin vaikeeta olla koskematta vahingossa kasvojaan. Nyt oon huomannut sen kun yritän miettiä asiaa, mutta silti vähän väliä huomaan että käsi hakeutuu refleksinomaisesti naaman tienoille, pyyhkäisee hiuksia otsalta tai leukaa tai nenänpäätä jne. Jossain tutkimuksessa oli vakoiltu ihmisiä niin se on uskomaton määrä tunnissa mitä ihminen koskettaa naamaansa tiedostamatta edes sitä. Sen jälkeen kun luin jostain että vaikkei koskisi silmiin, suuhun tai kaivelisi nenää niin monet pöpöt pystyy iholle päästyään liikkumaan jonkin matkaa limakalvolle :eek:
Arvaa ärsyttikö kun tämän meidän easyfitin fb-sivulla oli sellainen itkuvonkupostaus siitä kuinka eivät voi laittaa ovia kiinni ja että älkää kaskaisko jäsenyyksiä. Siis ymmärrän tosi hyvin että monet on ahtaalla ja ahdistaa ja haluan myös tukea ja kannustaa muita tukemaan, mutta tuossa postauksessa yhdistyi uhriutuminen ja säälin kerjääminen ripauksella asiakkaiden syyllistämistä. Tekis mieli ihan sen takia katkaista jäsenyys. :thumbdn:
Onhan tuo tietysti vähän noinkin, mutta itse en jotenkin koe enää olevani yhtä kuolematon neljää kymppiä lähestyessäni, kuin parikymppisenä, eikä toisaalta huvita väkisin riskeerata keuhkojen toimintaa loppuiäksi, vaikka tuohon itse tautiin ei kuolisikaan (olikohan joku yli 60% selvinneistä, kenellä oli keuhkojen toiminta heikentynyt selvästi taudin jälkeen)..
Toisekseen, tää himassa kökötys ei juuri eroa omalla kohdalla vapaapäivien vietosta muutenkaan, lomilla yleensä tulee jossain mökillä tai reissussa käytyä, mutta eipä siihenkään mitään pakottavaa tarvetta ole. :D
Olen tässä mietiskellyt, että kuinkahan vittumaista mahtais olla tää "kotieristys", jos ois 100% extrovertti, joka normaalisti jatkuvasti viipottas pitkin kyliä bilettämässä, tai kavereita tapaamassa. :thinking: No, onneks ei oo sitä ongelmaa. :lol:
Mullekkaan ei tee tiukkaa pysyä himassa. Ennen vähän hävettänyt jos ei tullut poistuttua koko viikonloppuna kämpiltä. Nyt saa olla hyvällä omatunnolla. :laugh:
Ei muuta kun Avaruustelakalta (=Varusteleka) hommaamaan joku nasse. Estää tehokkaasti naaman räpläämisen ja vie kardiotreenitkin uudelle tasolle, kun rajottaa kivasti hengitystä, eikä tarvii sitten niin pitkään siellä salilla notkuakaan. :D
Muistan vieläkin ne nasseravit Santiksessa kesäkuumalla, kun meinas moneen otteeseen taju lähteä, kun nasse ja sieniviitta päällä paineli pitkin Saharaa auringon paahtaessa, eikä meinannu henki kulkea nassen läpi juuri ollenkaan. :eek:
ei ollu vuos sitten koronaa, mut oli jottain muuta...
Liite 33702
Eikö tuo keuhkojen toiminnan heikkeneminen koskenut teholta selvinneitä, eikä onneksi kaikkia sairastuneita :D Ja toisaalta voidaanko niistä keuhkovajaistakaan sanoa vielä että jääkö tilanne pysyväksi kun koko korona on ollut olemassa vasta pari kuukautta...
Se oliskin kyllä näky jos lähtisi treenaamaan kaasunaamarissa :laugh: No mutta toisaalta se suojaisi samalla painonnostajien kaasupäästöiltä... :lol:
Ruispalat on ainoa mikä kaupassa tuntuu olevan jatkuvasti loppu. Kaikkea muuta on ihan hyvin tarjolla. Just joutu ostaa vessapaperia kun alko loppu lähestyä. Vaikka normaalistikkin ostan sen ison säkin, niin nyt kyllä vähän tuli sellanen olo että pidetäänkö mua vähän pimeenä. Menin sitten varmuuden vuoksi tän kärryn omistajan kanssa samaan jonoon.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9733aef39b.jpg
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
TYLSÄÄ [emoji849] mä oon pitänyt tänään löhöpäivän ja tehnyt vaan pakolliset jutut.Tää makoilu ja velttoilu ei sovi mulle yhtään, tarviin tekemistä.Piti tossa avata skumppakin, mutta en jaksa nyt sitäkään [emoji848]