Anteeks kun pilaan fiilarinne noin vahvasti. :/
Printable View
Anteeks kun pilaan fiilarinne noin vahvasti. :/
Äläs nyt, napakka purkaus pääsi näppäimistöltä siksi kun muutenkin pelottaa höyryttelyn tulevaisuus Suomessa, ja siinä vaiheessa ei enää mikään pidättelisi Päivi Räsäsästä ja muita kukkahattuja ja ituhippejä jos tästä tulisi jostain syystä hitti jonkun tupakoimattoman ryhmän keskuudessa.
En minä itteeni ota. Tuntuu vaan ettei kaikki ymmärrä sitä pointtia miksi koettaisin tälläistä. Mulla on kumminkin jo muutenkin henki riskaapelilla asteella, niin jos tällänen pieni max. 1-3kertaa viikossa parin henkosen veto niihin yber pahoihin ahmimiskohtauksiin ja estää sen etten tunge koko kroppaani taas täyteen jotain jaskaa, niin tää on pitkällä pelillä aivan hemmetin halpa ja helppo ratkaisu. Koska se että "et vaan syö" ei toimi sillon kun iskee se pakkomielteinen syöminen. Sillon syyään vaikka oksettaa ja saatetaan oksentaakkin ja syödään sit lisää.. Sairaus kuin sairaus. Ruoka on tässä tilanteessa tavallaan se mun nikotiini ;D Mutta jatkakaa vain, mää en pahastu. Koska oon niin päässäni tähän kokeiluun asennoitunut. Ja jos ei toimi, niin sitten voin myydä kamat pois ja todeta ettei toimi. :D
No jos meinaa ylipaino uhata henkeä niin miksei sitten kokeilisi tätäkin, ei vaan hirveästi kannata mainostaa sitä... Kyllä mä tavallaan ymmärrän myös sen että joskus henkinen pahoinvointi voi ajaa ahmimaan, mullakin oli hetken sellaista oiretta joskus täysi-ikäisyyden kynnyksellä, sitä saattoi vetää yhdeltä istumalta 6 paahtoleipää kinkulla ja juustolla tai löytää itsensä istumasta karkkipaperivuoren keskeltä. Syyksi paljastui silloinen masennuslääke. Onnistuin kuitenkin katkaisemaan sen ahmimistaipumuksen jo ennen lääkkeen syyllisyyden selviämistä, mutta se kova syömisen mieliteko laantui vasta sen lääkkeen lopettamisen myötä.
Eipä oo tarkoitus tän enempää tätä hehkutella tai mainostella. Ehkä oli virhe ees esittäyttyä tänne :D Voihan sen vielä onneksi pyytää modet modaamaan pois jos pelätään että aiheutta jotain vääränlaista mainontaa.
Eipä ny hoppuilla. Eikös ne tilastotkin kerro ettei höyryttely houkuttele juuri ketään tupakoimatonta. Sinä olet se poikkeus, etkä sinäkään mistään pienemmästä kuin terveyssyistä.
Forkalla on sentään henkilö joka aloittannut tupakoinnin lääketieteellisistä syistä saadakseen nikotiinia sairauden hoitoon, ja vaihtanut myöhemmin höyryttelyyn...
Me olemme erilaisia, omilla puutteillamme, paheillamme, sairauksillamme. Tämä foorumi jos mikä on langenneiden enkelien hoivakoti.
Kyllä mulla on karkin ja muiden herkkujen syönti vähentynyt, höyryttelyn seurauksena. Tosin ei mulla nyt mikään ongelma ole ollutkaan, mutta on vaan tullu huomattua. Silloin kun röökin ekan kerran lopetin, niin tuli mussutettua kaikenlaista ja se jäi jopa vähän päälle vaikka aloitik röökaamisek uudelleen joku kymmenen kiloa tuli lisää lopettamisen jälkeen. Tosin olin kyllä ns. Kuitu-Esko eli sai sitä vähän tullakkin. Nyt höyryyn siirtymisen jälkeen olen vähän solakoitunut.
Sen euforian tunteen muuten saa liikunnastakin, kunhan sen vetää kovalle tasolle. Sen aloittaminen vaan on toinen juttu. Nimimerkillä lenkkikenkiä ja verkkareita kohta kaksi vuotta ostamassa oleva. Sitten vielä jos massaa on kertynyt paljon, niin lenkkeily ei varmaan ole se paras laji polvien kannalta, vaan joku muu juttu pitäisi keksiä.
Ja onneksi röökaaja/juuri lopettanut, pääsee euforia tasolle liikunnassa helposti. Se toimii. Itselle kyllä aina taistelu itsensä kanssa - "mut sit jälkeenpäin tuntuu hyvältä". Lenkillä pää selkiää muutenkin ja tulee laitettua asioita oikeisiin mittasuhteisiin.
Ei muuten päde jokaiseen. Joka tuutista tulee aina jotain siitä, että liikunnan jälkeen pitäisi olla niin helvetin hyvä olo. Itellä vetänyt paino aikamoista jojoa koko elämän. On lenkkeilty ja ravattu jätemäen rappusia ihan henkihieveriin asti. Ikinä ei ole ollut "hyvä olo" kuntoilun jälkeen, mutta big picture mielessä on jaksettu pidempään. Ylipaino on oma valinta harvinaisia sairaustapauksia lukuunottamatta, mutta ei se ihan niinkään ole. Osa ihmisistä vain nauttii liikunnasta eri tavalla ja toisille se on pelkkä suoritus.
No höpön höpön. Alkujärkytys meni jo ja näkyyhän näistä viesteistä ettei tämä kovin eksklusiivinen klubi ole :) Täällä wannabe ituhippi ja kukkahattukin löytyy.
Kiinnostaa kuitenkin, Jande, mistä sait tämän idean?
Tervetuloa toki muillekin rookieille. Mä oon itse niin uusi täällä etten oikein osaa vielä toivotella.
Minähän en mikään kukkahattu tai ituhippi ole. Huolissaan vain kun edelleenkin tälle hommalle todennäköisesti tulossa stoppi tälläisenään vuonna 2017 eikä siihen välttämättä kovin isoa ärsykettä tarvita että tämä pystytään kieltämään vaikka vuoden sisällä jos isot pyörät pistetään pyörimään.
SVK, Idea periaatteessa lähti siitä kun juttelin Saiccun kanssa hänen hankittuaan höyryttimet. Sitten itse tutkiskelin foorumia ja totesin että kertä noilla makunesteillä voisi saada jotain oikeasti porukan mielestä hyvän makuista fiilistä, niin miksei se voisi toimia myös siihen, että estäisi pahimpia ahmimisia.
Tiedän itsestäni, että mulle riittäisi esim. juurikin tuo maku pysäyttämään sen ahmimisen, kun tarvitsen jotain joka kumminkin laukaisee sen ahdistuksesta aiheutuvan ahminnan. Purkkaa on kokeiltu, sitä meni jossain vaiheessa niin paljon että sen sivuvaikutus oli sitten kokoajan turvonneena oleva vatsa ja ilmavaivat. Eli ei toiminut se. Sitten on tullut kokeiltua että söisi niihin ahmimisiin porkkanaa. Ei sekään toiminut. Pari pussia porkkanaa jaksoi viikon-kahen aikana vetää kunnes ne tuli korvista ja pää yhä huusi sitä jotain makeaa ja hyvää.
Tupakointia en kumminkaan koskaan tulisi aloittamaan, vaikka tiedän että nikotiini auttaisi tähän ruokahaluun yms. Omalla tavallaan oon valmis näiden mun pääsairauksien kanssa testaamaan vaikka mitä jos auttaisi.Eli jos jollain olisi tarjota lääke joka maksaa vaikkapa 1000e ja parantaa multa masennuksen, paniikkihäiriöt, syömishäiriöt ja muut niin ostaisin sen lääkkeen ja heti. Idealla siis että se lääke toimisi. Minulla on vahva tahto parantua näistä, koska elämä tälläisten sairauksien kanssa on suhteellisen rankkaa, vaikkei se pakosta ulkopuolisen silmistä siltä näytä, kun kerta sairaslomalla tulee vain kotona oltua ja mietittyä miten sen päivänsä sitten kuluttaisi ns. vapaalla.
Esim. tuo liikunta euforian saamiseksi ei toimi, juurikin paniikkikohtausten takia. Jos saan itseni liikkumaan ulos, niin se tietää vain sitä, että kaikki aistini ovat kokoajan ylikierroksilla ja kotiin päästyä fiilis ei ole hyvä vaan erittäin väsynyt ja loppuunpalanut, henkisesti. Se ei tuo sellaista hyvää fiilistä mitä joskus ennen sairastumisia esim. uiminen minulle toi.
Oon skidinä tehnyt faijan kanssa sopimuksen siitä, että kun olin 18v saakka polttamatta tupakkaa sain 1000e (eli mun tapauksessa se kääntyi niin et sain autokortin) ja jos taas olisin polttanut (edes maistanut) niin olisin joutunut tuon saman summan maksamaan porukoille. Mulle raha puhuu paljon ja omalla tavallaan oli helppo olla edes maistamatta kun kokonaisuudessaan tupakan haju etoo.
Jos porkkanat toimi jopa pari viikkoa niin sitten on kyllä hyvät mahdollisuudet että makeat e-nesteet ratkaisee tuon ongelman, hyvät nesteet hyvillä laitteilla voi olla erittäin autenttisia maultaan ja jopa tuntua suussa täyteläisiltä ja jättää jälkimaun. Vaikka tulikin nillitettyä niin tsemppiä Jande yritykseen. :)
Thanks Tuittu :)
Nyt tosiaan vaan on harkinnassa että mikä sopuhintainen clearo menee hankintaan. Aspire K1 ainakin suosittelujen perusteella on mietinnässä, mutta tahdon tehdä perusteellista "tutkimusta" ennen kuin tilaan, jotta ei tulisi niitä turhia ostoksia etsiessä sitä "oikeaa" :)
OT: Niin siis kun minä vähän olen, wannabe, kun olen pohjimmiltani mukavuudenhaluinen läski. Ja mulla on yksi kukkahattu. Ja tätikin olen. Mutta kukkahattutäti taitaa olla aika kaukana...
Minua kiinnosti, onko Jande saanut idean näistä "karkkimaut houkuttelee lapsia" -uutisista. Silloin olisi voinut syyttää iltapäivälehtiä markkinoinnista :) Mutta eipä pentele, kun fellow höyryäjähän se on vinkannut. Toivottavasti Saiccu ei ole tässä asiassa trendsetter!
Juuri noin. Tulin modaamaan viestiä, että en siis oikeasti epäile sinun Saiccu "villitsevän" :D ihmisiä.
Onhan sekin mielenkiintoista, mistä kukakin on idean alkujaan poiminut. Minä varmaan aikanaan lehtijuttujen kautta, mutta en oikein tiedä, mistä se viimeinen sysäys tuli. Ehkä siitä, että sähkötupakoijia näkyy jonkun verran katukuvassa.
morjens. aloitteleva höyryttelijä ilmoittautuu Tampereen suunnalta. höyryttelyä on takana rapiat 2kk kangerin evod aloituspakkauksella. nyt vastikään lähti tilaukseen mini pro tank 3 kun halusin jo vähän uutta vehjettä hyppysiin. kovasti tiedonjanoinen oon näiden vehkeitten suhteen vaikken niistä vielä paljoa ymmärräkkään haha. lähitulevaisuudessa voisi myös kokeilla uutta aluevaltausta noiden jännitesäädettävien laitteiden saralla. boxit kiinnostaa. nonni menee taas novelliksi koko homma. kiitti ja kuitti.