En sano juuta enkä jaata itse asiaan, mutta kuten varmasti monesti on sanottu nii pähkinöitä ym. voi opetella syömään siihen himoon! :) ja tämä ei mitenkään pahalla, jokainen tekee omat valinnat!
Printable View
Sanotaanko näin, että mä oon aika kova syömään karkkia. Ja pullaa. Ja sipsejä. Kovasti itsekin ajattelin, että makeilla nesteillä pääsee pahimmasta himosta eroon. Paskan marjat, kun höyryttää jotain oikein makeaa nestettä alkaa tehdä vain enemmän karkkia mieli.
Ainoa mikä itellä autto niin oli kova itsekuri, vielä kovempi kuin tupakoinnin lopettamisessa. Nyt syön herkkuja vain lauantaisin (ja jos niitä jää niin sunnuntaisin :lol:)
Pähkinätkin sisältävät aivan järjettömiä määriä kaloreita. :D Mutta niin. Päätökseni olen tehnyt ja testaan jos tästä on apua. Jos ei ole, niin sitten nuo kamat on vaan ylimääräsenä ja yksi tapa testattuna josko saisi helpotusta siihen pakkomielteeseen. Tiedän riskit ja olen niitä punninnut.
Eihän sitä kellekään voi toivoa fyysistä tai psyykkistä harmia. Tupakoitsijalla on vähän eri lähtötilanne kun ei ehkä häviä kokeilussa mitään.
Syömishäiriö - siitähän tässä on osin kyse - on p-stä. Minulla auttoi lähinnä aika. Nyt vanhempana heittää kyllä monella lailla päästä mutta ei ole enää syömisen kanssa isosti ongelmia. Vaikka olenkin nykyään tuhti emäntä :eek: :D
No hieman OT oli nyt tämä.
moro
oon kolmikymppinen, puolet elämästään polttanu pojankoltiainen. nyt oon aatellu lopettaa, ollu jokusen päivän polttamatta kaverin sähköröökin avulla. tänään sitten tilasin itelle smok xpro m50:sen ja kangerin subtank minin. kellään kokemuksia yhistelmästä?
hyvä homma :) ohan sitä tosiaan tervannu keuhkojaan jo ihan tarpeeks
Terveisiä länsirannikolta! Tupakinpaskaa on tullut polteltua noin 15 vuotta ja tuntuu että alkais riittämään :) Joskus jokunen vuosi sitten kokeilin ensi kerran höyryhommia jollakin paulsaar/greensmoke vehkeellä mutta eihän siitä mitään tullut, niin kuin ei paskoilla vehkeillä yleensäkään :D Nyt kuitenkin asioihin hieman paremmin tutustuneena päätin että kokeillaan kunnon laitteilla uusiks ja nyt tuntuu kyllä homma toimivan. Normi tupakin kulutus on höyryttelyn vuoksi pudonnut askista noin neljään (4) tupakkaan päivässä. Josko joku kaunis ja pilvetön päivä vois tuon tupakin lopettaa kokonaan.
oon jo hetken höyrytelly tän sivun löysin vähän aikaa sit
on origins tikku ja smok ato
Varmaankin turha antaa mielipidettä siitä onko tuo nyt mitenkä hyvä idea, mutta kyllä itsellä ainakin herkuttelu väheni pienistä määristä lähes olemattomiin. En toisaalta tiedä liittyykö niinkään hyvän makuiseen höyryyn vaan ehkä yleiseen elämäntaparemonttiin, joka tuli vähän siinä tupakoinnin lopettamisen kyljessä.
Mielipidettä ei ole kysytty,mutta annan sen silti. Nimittäin tunnen aika määrän tupakanpolton lopettaneita jotka ovat lihoneet porsaan lailla. Tupakkaa paloi nälkään ja toisaalta tupakointi korvaa välipalan. Myöskin reilu ylipaino on vaarallisempaa terveyden kannalta kuin tupakka. Läski tappaa. Jos joku nikotiinittomia nesteitä höyrytellessään pystyy välttämään lihomista,niin hyvä juttu. Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi kansantanssia ja ...
Mulla lähti kanssa herkuttelu käsistä kun tupakointi loppui ja makuaisti palasi. Ei auttanut karkki- tai muutkaan nesteet höyryttimessä. Vähemmän tuli silti lisäkiloja kun aikaisemmilla lopettamisyrityksillä mutta tuli kuitenkin.
Mulla käyny herkuttelun kanssa päin vastoin... Aina ku kävin ärrältä hakemassa savuke askin ni ostin samalla namia.... Nyt ku ärrällä ei oo käyty puoleen vuoteen ni en oo namiakaan syöny juuri ollenkaan.. Itellä toinen kerta kun höryttellee ensimmäinen kerta vuonna 2012 puol vuotta höyryttelin 510T ja uutena vuotena sikari vei voiton. Nyt puoli vuotta menty ilman yhtäkään analogista eikä mielikään tee... On nämä vehkeet kehittynyt nii paljon että tämä höyryttely on jo nautinto... Tosin rouva pakottaa aina pihalle pakkaseen höyryämmään.
[off topic] Jos voisin jo tykätä viesteistä niin tykkäisin tästä niin paljon. Tässä yhdistyy täysin se mitä itse ajattelen. Nikotiiniton neste on tällä hetkellä pienempi paha kuin ylipaino joka johtuu sairaudesta jota ei vain voi vielä täysipäiväisesti hoitaa pois. Koetettu on, ruokavalion muutokset yms, lisää stressiä joka lisää ahdistusta ja joka lisää paniikkikohtauksia ja se tietää hermoromahduksia. Eli tällä hetkellä hoidetaan pään pohjaa kuntoon ja jos siinä sivussa voin "harmittomasti" jättää mässäilyä vähemmälle niin Im all for it. [ /off topic]
Kyllä tässä melkein 5 kuukauden aikana on muutama kilo tullut lisää kun ton normiröökin pisti pois ja tilalle astui vapottelu. Kyllä mielummin muutaman kilon otan lisää kuin enää palaa tupakoimaan :angel:
itse en ole reilussa vuodessa saanut kuin pari kiloa lisää painoa , mutta toisaalta nikotiinit 18mg --> 3mg tai 0mg ja tupakointia oli tosin takana pari kymmentä vuotta
Mua vituttaa ja kauhistuttaa kun tajusin että aika vaarallisilla vesillä liikutaan (höyryttelyn laillinen asema muutenkin kysymysmerkki) jos laihduttajat keksii jonkun villityksen karkinmakuisista e-nesteistä karkinkorvikkeena ilman tupakointitaustaa. Uusi kohu valmis. :facepalm: Ja yleisin lihomista aiheuttava sairaus on kait sellainen joka aiheuttaa hallitsematonta lihasnykinää. Karkkipussin ja suun välillä...