Tulipa tästä mieleen, että mitähän tasamaalle kuuluu...
Printable View
No niin, nyt vähän jännittää [emoji51] aloitan päivystyksen helmikuun lopussa ja tänään harjottelen, kun pomo tuo klo. 14 avaimet ym..ainoa oikeastaan mikä kuumottaa on tuo valvominen, että miten jaksaa.Meilläkin 200 kiinteistöä niin saa varmaan juosta yöllä avaamassa ovia ym.kivaa [emoji6]
Eiköhän se hyvin mee ja hyvät rahat tulee jos ei muuta[emoji3]
No siis joo, mutta mehän lähdetään paikan päälle esim jos lämmönjakohuoneessa menee moottoriventtiili rikki tms..siellä voi mennä 3 tuntiakin ja sitten joku soittaa oven avausta, niitä tulee usein lauantaisin pitkin yötä ja just kun pääset kotiin niin taas pitää lähteä[emoji3] että hyvällä tuurilla et saa nukkua ollenkaan.
Hyvin kaikki menee. Mä pelkäsin aikoinaan aika tavalla kun olin Turun skanssin kauppakeskuksessa yksin kiinteistönhoitajana kun kokenut kollega oli lomilla. Mutta hyvin se meni. Mulla ei edes ole kiinteistönhoitajan koulutusta mutta ehdin olla Skanssissa töissä melkein vuoden verran ennenkuin jouduin yksin jäämään kollegan kesäloman ajaksi. Onneksi ei tullut palohälytystä... Huh! :laugh:
Just tulin pyörimästä keikoilta, 3 tuntia meni..oli hauska tapaus.Nainen soitti, että patteri vuotaa olkkarissa, no huomasin veden valuvan patteriputkia pitkin yläkerrasta.Eikun tarkistamaan ja yläk.rouvan koira olikin pissinyt patterin luo.Se siitä vuodosta[emoji23] oli myös ovenavauksia ym keikkaa ja hyvin meni.
.
No joo se on vaan pakko kärsiä.Mulla on nyt kova säästäminen ja pitää muutama tuhat euronen saada tilille, että haaveet toteutuu[emoji3]
Tuohan on hyvin liki normaalia aamuherätystä, aika useasti arkiaamuna herätys 3.15. Ammatinvalintakysymys joku vois sanoa. Mitä siitäkin tulis jos kaikki tekis kahdeksasta neljään [emoji12]
Hieno, että jollain on haaveita/ tavoitteita. Motivoi kivasti ahkeroimaan [emoji1303]
Avaa nyt vähän? Reissua? Autoo? Uutta kämppää?
Noh on muhinut jo pitkään ajatus hämeenlinnaan muutosta, mutta vasta sitten kun nuorimmainen muuttaa pois.Siellä on halpoja mummonmökkejä ja saan kyllä pienen lainan kunhan on vähän säästöjä.
Haaveena on sellainen pintaremonttia kaipaava, ne hommat kun osaan ja vähän pihaa.Aattelin 3-4 vuotta säästää niin sitten on hyvä summa koossa ja poikakin jo omillaan [emoji3]
.
Mä rakastin mun entistä työtä niin paljon, että melkein asuin siellä.Ylitöitä sai tehdä niin paljon kuin halusi ja mähän tein, koska raha.En mä väsynyt siitä tms..olin toki nuorempi.Päivystys kestää viikon kerrallaan ja on 7-8 viikon välein joten ei edes paha.Toki on liputukset mikä on helppo tapa tienata rahaa.Nytkin juoksee vielä varallaolo lumipäivystyksestä koko ajan mikä kestää 5kk plus yölliset hiekotukset ja auraukset päälle.
Joo välillä vähän väsyttää[emoji23]
Oulusa käynnisä uusi vuosi vol 2 kun maanantaina oli niin paska keli, niin tänä iltana saa ampua raketteja kans :laugh: Joillain hyvät jemmat kun kyllä maanantainakin oli hirvee pauke mut niin on nyttenki hirvee sota käynnissä :D Täytyy mennä naatiskeleen ihmisten porusta puskaradioon, voisko paremmin olla että kun nyt ulistu enemmän kun koskaan että ei saa ampua niin sitten pidetään kaks raketti-iltaa :D
Ootsä ihan tosissas[emoji23]
Kun tekee 3-4 työpäivää viikkoon, pysyy tunnit kohdillaan. Eilinen oli kyl melko tappopäivä pitkästä aikaa; 16,5 tuntia ja 650km. Ei tarvinnu kyl montaa olutta kuluttaa illalla, yhden tölkin sain melkein kokonaan juotua ennen kuin sammuin sohvalle [emoji1320][emoji41]
.
Joo tottahan se on [emoji848] tein ajoittain paljonkin 60 tuntisia viikkoja.Kaksoset kävivät yksityistunneilla soittamassa ja bänditreeneissä.Voin sanoa, että kannatti ja on kantanut hedelmää.Musiikki on hieno harrastus ja elämä ilman sitä olisi aika tyhjää.Ihanaa kuunnella, kun pojat soittaa ja laulaa[emoji7]
.
No voi hitto[emoji849] joo no tässä työssä saa paskaa niskaansa myöskin aina silloin tällöin, kun asukasta harmittaa joku asia.Tykkäävät saada oksentaa sen sitten meidän päälle, ei niistä pidä välittää.On se kiire meilläkin joskus, sitten on vain priorisoitava hommat tärkeysjärjestykseen.
Sitten tekee minkä ehtii...
Homma, joka tehdään yhdessä paikassa perseellään istumalla, voiko olla helpompaa.. vaikka tekisikin ylitöitä.
Homma, jossa et ikinä tiedä mihin ja minne ja mihin kellonaikaan kutsu käy, on toista luokkaa stressaavuudeltaan.
Tehnyt molempia, hyvät ja huonot puolensa kummassakin.
Joo mä en varmaan saa nukuttua, kun odotan koko ajan milloin puhelin soi, siihen kuulemma tottuu [emoji848] hope so!
Se on kyllä hiton stressaavaa, kun töissäkin on kiire ja puhelin soi koko ajan tyyliin..lattiakaivosta tulvii paskaa, mene avaa ovi sille ja sille, asunnon ovi ei mene lukkoon ja samalla joltain menee sähköt[emoji23] näitä päiviä on välillä tiuhaan, mutta pitää olla rauhallinen vaikka joskus tulee sekoiltua mutten jaksa enää niin ressata kuin alkuaikoina.
Ja kyllähän se niin on, että jokaisessa työssä on hyvät ja huonot puolet..jaaha nyt tuli häly puhelimeen menoveden poikkeama, jaksaisko mennä kuittaa oumannia[emoji848]
Hienoo kun tekee vuoden aikana sattuneista syistä aina sen 3-4 viikkoo ylitöitä niin voi nauttia sitten ylimääräsistä lomista. Ikinä en oo ylitöitä ottanu rahana koska raha ei korvaa vapaata koskaan.
Kohta kotasaunaan ja paljuun[emoji4]
Hyvää loppiaista towerit[emoji4]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...107023778e.jpg
Mä tein aikanaan toiminimellä asennushommia ympäri suomen. Aamukolmelta pitkä ja raskas Hesan asennushomma päätökseen ja aamukymmeNEKSI seuraavaan paikkaan reilun 400km päähän. Sit kun hommaa ei ollut tasaisesti niin sai taloudenkin sekaisin oman pään ohella. Ei ollut mitään älyä noihin aikoihin mut jotain piti keksiä kun ei vaan muka voinut jäädä kotiin makaamaan. Mut kyllä siitä jotain sai, kokemusta ja jotain cv:hen.
No nyt olen tehnyt osittaisella hoitovapaalla hommia jo about kuus vuotta, puolisko saa mahdollisuuden tehdä uraansa ja mä kerkeen myöhemminkin +arkihommien järjestymisen takiahan tää on. Prioriteetit vähän paremmin kunnossa.
Jaksuja.
Viikonloppu meni hyvin, oli hiljaista ja päivystänkin nyt perjantaihin saakka, päivystäjä saa lähteä perjantaina 12.00 himaan [emoji3]
Nuorimmainen lähti tänään inttiin, se on taas torpassa yksi tyhjä huone enemmän... :(
Onneksi on tullut se ilmastonmuutos, niin ei tarvitse enää tehdä Suomessa lumitöitä... :whistle:
Wanhasta muistista kuitenkin kolan kanssa heiluin, ihanaiset 1,5 tuntia hyötyliikuntaa suojalumen kanssa. :)
Kerronko monta tuntia mä tein lumitöitä [emoji23] ei vaan, se on mun työtä.Auraaminen on ihan mahtavaa, mutta käsilumitöistä en tykkää.Mulla on 14 kiinteistöä aurattavana ja rappuset ym.pitää käsin tehdä.. [emoji849] on tosi raskasta.Noh, hetkeksi nukkumaan, 02.00 pitää olla taas töissä.