Hyvää Joulua kaikille.
Printable View
Hyvää Joulua kaikille.
Hyvää joulua täältäkin koko forumin väelle.
Kinkut ja laatikot vedetty napaan, alkoholia ei ole nautittu koska tänään ajellaan vielä 170km kotio emännän sukukierrokselta kotiin. Huomenna vuorossa oma sukukierros.
Jotenkin kaipaan aikaa kun suku kokoontui saman katon alle ja siellä vietettiin aikaa. Nykyään joulurauha tuntuu tuntemattomalta ku pitää ajella pitkin pitäjiä sukulaisten luona. [emoji1749]*[emoji3603]
Sent from my iPhone using Tapatalk
No niin, nyt kotiuduttu joulunvietosta. Pikkasen olen päissäni, mut oli kyl parasta joulunviettoa ikinä :)
Hienoa, et meidän tippimestari Benjikin on herännyt jostain syväunesta :D
No hyvä, että joillain meni aatto hyvin, mulla iski niin paha vatsatauti että sängyn pohjalla eilinen.Päästiin kuitenkin siskolle käymään ja olo koheni iltaa kohden.Vielä vähän vatsaa nipistelee, mutta kyllä tää tästä.Tosin kurkku on nyt kipeä eikä ääntä lähde mutten anna sen pilata vapaita.Illalla mennään siskon kanssa leffaan jossei mun olo pahene tästä[emoji848]
Joulu! :love: Oltiin mun kotopuolessa joulua viettämässä ja oli ihanaa <3
Tänään lähdettiin kotio ajamaan, ja piti kaasuttaa äkkiä pois pihasta kun meille koitettiin vielä tyrkyttää laatikoita ja kinkkua mukaankin otettavaks :lol: "Ottakaa nyt tästä vielä vähän porkkanalaatikkoo (pari kiloo) mukaan, jaa ettekö te ota, no ottakaa nyt", ja tyyliin viis rasiaa suklaata:laugh:
http://www.adoptarabbit.com/wp-conte...bbit-Breed.jpg
Ilpo parka kun meni hermo, jollei olis aurattu, niin olis varmaan mennyt hermo siinäkin :)
Liite 33125
Just kattelin juutuubista Canadan mallia auraukseen :)
https://www.youtube.com/watch?v=lUds1pWKMjs
Aattoilta vietettiin baarissa niin tämäkin
Turkuu vaa viskiin
Joo Perinteet vie herkästi herkkäluontosen mukanaan. Pitäis vaa riuhtastua, ja ulko-oloistua johonki toiseen ulottuvuuteen, missä banaaniasuiset enkelit tanssii Tampa Redin videolla. Tai sitte vaan tanssia ite.
Baarissa ei ole ikinä tullut joulua vietettyä, töissä sitä vastoin useinkin. Muksut kun oli pieniä, niin ei tuntunut kivalta töihin lähteä esim. aattoiltaa viettämään. Nyt sillä ei ole enää niin väliä, ja saahan noista joulun pyhistä reilun korvauksen.
Nyt on tämän vuoden löysit lusittu, jatkuu ensi vuonna. Tsup sille. :cheers:
Mua harmittaa, että sairastuin aattona enkä päässyt eilen hiekottamaan, meni hyvät rahat siinä[emoji848] tuntuu oudolta olla saikulla, kun harvoin on edes kipeä.Leffoja on tullut katottua paljon ja inkivääriteetä juotu[emoji3] Tänään kyllä hommastelen vähän ja käyn pikku lenkillä ihan rauhassa, pakko päästä ulos.
Ihanaa, kun normi arki alkaa ja vuosi 2019 häämöttää tuoden toivon mukaan kaikkea mukavaa.No kuhan nyt hengissä selviää[emoji38]
POKS nyt aukes skumppa..ei tätä muuten jaksa [emoji23]
Mää juon glögiä... Kun oli alkosta Baileys ennen joulua loppu prkl! Jotkut muutkin kattonu sillä silmällä niitä Baileys mainoksia joissa suklaa-aaseihin kaadetaan Baileysia ja kermavaahtoo päälle kun suklaapukit ja eläimet oli loppu kans X-(:lol: No mut jos uudeks vuodeks löytys Baileysia taas! Ens jouluna ostan ajoissa suklaapukkeja ja Baileysia että saan juoda pukista sitten kermavaahto baileysia jouluaattona
https://www.youtube.com/watch?v=m4bOdkrQk8g
Älkää ny toistenne päälle huutako!
Joko on kinkut ja laatikot ja suklaat syöty? Tuleeko skinka jo korvista pihalle? :D
Kinkkua on vielä ja loput suklaat lojuu pojan huoneessa.Ähky tuli vähän [emoji848] kaikki muut sapuskat heittelin menee eilen se mitä vähän jäi..ei vaan pysty enää.
Täälläkin on suklaata sen verran että sitä syödään vielä uudenvuoden aattonakin :laugh: Kinkku ja laatikot on hyviä mutta maksimisssaan tapaniin asti. Siks onkin huippua kun käy viettämässä joulua kotinurkissa niin voi sitten paeta paikalta kun kyllästyy ja jouluruuat jää sinne :D
Uuden vuoden paukuttelu kuuluu jo alkaneen, ei jannut malta odottaa aattoiltaan asti.
Muuten niin väliä, mutta koirat taas stressaa monta päivää. :(
Se on kyl vaikeaa odottaa aattoiltaan asti :(
Täällä ei ole vielä paukkunut tai sit multa on kuulo mennyt....
Enpä kyllä itsekään pentuna odottanut aattoon asti, paukkukassi kourassa kuljettiin kylillä monta päivää. Tosin siihen aikaan ei tainnut mitään aika/päivärajoituksia ollakkaan?
Kiinalaisia, isoja ja pieniä ainakin paukuteltiin pitkin vuotta :)
Ennen wanhaan oli paukutkin aika jytkyjä, tai sitten vaan aika kullittaa muistot... :D
Tämä nyt ei oo varsinaisesti sulle suunnattu, mutta tuli vaan tällainen mun mielestä hyvä kirjoitus mieleen minkä joku oli tehnyt naamakirjaan:
"Mikä sinua ärsytti tänään?
Mikä helvetti ihmisiä vaivaa? Eikö modernilla ihmisellä ole minkäänlaista sietokykyä jollekin, mikä harmittaa vähänkin? Naapuri grillaa, tupakoi, ajaa hienommalla autolla, saa seksiä. Kielletään se, koska se ärsyttää minua.
Nyt ollaan peitset tanassa kieltämässä ilotulitteita kuluttajilta, koska muutama idiootti ei osaa käyttäytyä, koirat pelkää ja yöunet menee. "Kukaan ei tarvitse ilotulitteita, ne ovat terveydelle vaarallisia"
Onko nillittäjillä ikinä juolahtanut mieleen, että se saattaa olla jollekin toiselle vuoden paras päivä? Ihmiset nauttivat ruudinkärystä, ihan aikuisetkin, lapsen riemulla. Kerran vuodessa. Mutta otetaan sekin pois, koska se ärsyttää.
Työkoiria lukuunottamatta kukaan ei tarvitse koiraakaan. Ne kusevat ja paskovat joka paikkaan, suurin osa ei poimi koiran jätöksiä, haukkuvat, pelottavat lapsia ja ovat terveydelle vaarallisia. Jotakuta saattaa ärsyttää se otus vähintään yhtä paljon, vieläpä ympäri vuoden, se pitänee siis kieltää.
Kukaan ei myöskään tarvitse alkoholia, tupakkaa, karamellejä, suklaata, kahvia, moottoripyörää, tai moottorikelkkaa. Nekin saattavat ärsyttää, olla kovaäänisiä ja olla terveydelle vaarallisia, kielletään nekin.
Onko se todellakin liikaa ihmiselle, että opettelisi sietämään jotain? Antaisi muiden ihmisten nauttia rakkaista vapaa-ajanviettotavoistaan, aivan kuten sinäkin nautit omistasi? Opetella hieman elämään sellaistrn asioiden kanssa, mitkä ovat vähän ärsyttäviä? Tultais niin kuin... sovussa toimeen? Ammutaan raketteja siivosti, pidetään eläimistä huolta. Suomalaistahan tunnetusti eniten vituttaa kaikki, mutta koetettaisko olla aikuiset ihmiset holhoamatta toisiamme?"
Mukulana oli herkemmät korvat :)
Jonkun desibelirajan vois kyl noihin paukkuihin määrätä. Kivan näköisiä on nekin, mitkä vaan hiukan suhisee tai viheltää :)
Hyundaihin sai talvipaketin kaupan päälle. Sisältää talvirenkaat ja tavaratilan kaukalomaton. Mikä ihmeen talvivaruste on tavaratilan kaukalomatto??
Kyllä tuo ainakin itseä laittoi miettimään. Mitä niitä raketteja saa ampua edes vuodessa? 8h? Ei se lopulta oo kovin paljon. Vaikka ei oo tullu raketteja osteltua ihan hetkeen, niin kyllä sen muistaa miten hauskaa niiden ampuminen joskus nuorempana oli. Tullut jo joku vuosi mietittyä että milloin raketeista tuli niin iso ongelma koirille? Itse en ainakaan kymmenen vuotta sitten huomannut että asiasta olisi ollut juttua oikeastaan ollenkaan. Kyllä omakin koira aina pauketta ihmetteli ja huomas että oli välillä pelokkaan oloinen, mutta sellaista se on.
Mulle on lopulta henkilökohtaisesti aika sama saako raketteja vai ei, mutta noin aatteen tasolla on mun mielestä ajatuksena sama vaikka kerran vuodessa yhtenä päivänä ammuttais ohjuksia taivaalle muutaman tunnin ajan jos se jollekkin tuottaa myös iloa. On tässäkin asiassa tieten myös toinen puoli, mutta jotenkin tuntuis että mitään peruttamatonta vahinkoa tuskin kovin monen koiralle tulee kyseisen ongelman takia. Silmävammoja toki tulee, mutta se nyt johtuu suurimmaksi osaksi varmaan typeryydestä enemmän kuin raketeista suoranaisesti. Jos niiden takia pitää raketit kieltää niin sama varmaan kieltää kaikki kipinöitä aiheuttavat työkalut, hitsauskamppeet, hiekka, kemikaalit ja risut jne...
Ihmisiltä on maalaisjärki kadonnut, muuta ei voi todeta kun on muutamina viime vuosina seurannut tätä kitinää raketeista. Ja siis tämäkään ei ole Pottulalle suunnattu, ymmärrän kyllä senkin että on ärsyttävää jos jotkut paukuttelee lähistöllä hirveesti ennen tai jälkeen sallitun ajan. Mutta kun on nykyään nää rakkihullut joiden harrastuksen ehdoilla muunkin maailman sit pitäis elää :lol: Oli meilläkin koira kun olin kersa ja joo se pelkäs raketteja, mut se oli voi voi eikä meillä jätetty raketteja ampumatta, ei varmaan kenenkään luona jätetty. Hevostenkin kanssa diilattiin ulisematta asian kanssa joka tallilla, vaikka ne on 600 kiloisia pakoeläimiä. Ja sit nää kun joku Redin k supermarket yrittää kerätä suosiota jättämällä raketit myymättä koirien takia ja sitä mainostaa facessa, no jos tässä lähellä joku kauppa lähtis tuohon vammasteluun mukaan niin pistäsin sen boikottiin. Vaikken ees ite raketteja ammu :lol: Mulla on vaan nollatoleranssi turhalle lässytykselle ja hippeilylle.
Ei minullakaan mitään paukuttelua vastaan ole, enkä meinannut allekirjoittaa "aloitetta kieltää ilotulitteet". Penskana oli tosiaan kiva "pommeja" räjäytellä, ja suotakoon se jatkossakin niille, ketä kiinnostaa.
Kai koiruudet on noihin reagoinut aikaisemminkin, ei vaan aikanaan ole asiasta liiemmälti kirjoiteltu. Meillä 3 koiraa; yksi ei tunnu olevan moksiskaan paukuista, toinen aina vähän aikaa varpasillaan kunnes normalisoituu, ja kolmas reppana on hermorauniona tuntikausia kun jossain vähänkin pamahtaa.
8h se taitaa olla sallittu aika paukutella, ymmärrettävästi siihen ei päästä. Ei noille koirille siltikään mitään peruuttamatonta tapahdu, nopeasti tapahtuu paluu arkeen, kun paukuttelu sitten aikanaan loppuu. :)
Kyssin kirjoitus on hyvä ja yhdyn siihen, että ihmisiä tuntuu kaikki ärsyttävän ja sitten vaaditaan kieltoa.Tässä lähellä joku ampui raketin toissailtana ja kissat innostui, ne juoksi ikkkunalle ja odotti tuleeko lisää.Olin aika yllättynyt[emoji3] ite oon aina vähän pelännyt raketteja enkä tykkää niistä, mutta ei tulis mieleenkään kieltää niitä, edes koirien takia.
Täällä on nyt keväästä asti ollut ilmiö, että kielletään teinit, etenkin joukoissa kulkevat ja jos mopoilla pörräävät, koska ne on saatanasta! Kaikki teinit on rikollisia!
Tää homma äityi niin pahaksi, että yks kylähullu uhkaili 9mm polveen tai sumutusta, hän jopa unelmoi hakkaavansa nuoria pesismailalla.Toinen uhkaajista oli nainen ja molemmat poistettu fasen ryhmistä, poliisille tehtiin ilmoitukset.
Mikä voi ärsyttää niin paljon, että ollaan valmiita uhkaamaan toisen henkeä?
Kaikissa ryhmissä on pelkkää kitinää ja vinkumista milloin mistäkin, on käyty hurja sota tulppaaneistakin [emoji23] koiran kakat on aina hyvä aihe ja teinit[emoji3516]
Ainoa asia mikä mua yleensä ärsyttää, on muista piittaamattomat autoilijat jotka vaarantavat muiden hengen.
Kyllähän maailmaan ärsyttäviä asioita mahtuu, kuten vaikka ne koiranpaskat ja mopopojat jos ne kaiket yöt huudattaa mutta semmosta se vaan on, paska ei lopu ikinä kadunvarsilta ja portinpielistä eikä mopopojat lakkaa pärisemästä (vois sitä kuitenkin huonompiakin harrastuksia olla kuin mopoilu) ja raketteja ammutaan, toivottavasti jatkossakin koska vaikka itekkin pelkään sillai raketteja että en uskalla niitä ite ampua vaan tähtisadetikut riittää koska oon varma että ampuisin itteeni silmään :lol: Niin niitä on kyllä piristävä katsoa kun joku muu ampuu.
Kyllä on helpompaa pakata kamat ja muuttaa syrjempään, jos ja kun muut ihmiset alkaa vituttamaan, niin minäkin tein.
^ Juuri näin :lol:
En tiiä olisko pitäny itkeä vai nauraa, kun tässä lähellä on talli joka toiminut siinä jostain vuodesta -70. Vuosikymmeniä myöhemmin ympärille on alkanut nousta taloja, ja niiden talojen asukkaat on valittaneet kun haisee pissa ja kakka ja on kärpäsiä!!! :eek::eek::lol::lol::lol: HUAAAAAA
Oikeesti kuka helvetti ostaa talon tallin vierestä jos vihaa hevosia?! :confused::laugh:
Tuli maakuntakierros vedettyä tänään.
Hämeenkoskelt löyty oikein bueno paikka.
Ei niin paha paikka miltä olin ajatellut. :lol:
Liite 33130
Hyvää uuden vuoden odottelua porukalle tasapuolisesti.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e944af2b2a.jpg