Jos se on asunnossa sisällä ? :D
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000480680.html
Printable View
Jos se on asunnossa sisällä ? :D
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000480680.html
Jollakin on marsuja, pupuja tai chinchilloja ja on käynyt hakeen joltain tallilta parilla eurolla pikkupaalin heinää ja pitää sitä eteisessä ja tuoksu tunkeutuu postiluukusta :D Pikkupylleröiden pääravintohan on heinä :love:
.
.
Kaneja meinasin itekin ehdottaa, mutta hevonen oli jotenkin hauskempi selitys;)
.
.
Pakko todeta että kun surin maitokahvin perään niin tämä on varsin pätevä kahvimaito, itse asiassa vaikka maitokielto loppuisi nyt niin varmaan käyttäisin ainakin enimmäkseen tätä :thumbup: Tämä jotenkin korostaa espresson suklaisuutta ja pähkinäisyyttä ja on silti samalla jotenkin raikkaampi kuin maito
https://www.oatly.com/uploads/attach...res.larger.jpg
Yhdyn tähän, olen käyttänyt reilun vuoden ja on hyvää.Tiukin paikka tässä puhdistuskuurissa on ollut olla ilman kauramaitoa kahvissa.Pitää juoda mustana.Yllättävän hyvää nyt, kun vaihdoin vielä tummapaahto luomuun[emoji2]
Kaiken pitäisi olla luomua tällä kuurilla, mutta ei rahat riitä[emoji23]
Osa on luomua ja kotimaista niin paljon kuin saa.
iKaffe on hyvää, mutta olen kallistunut vähän sille kannalle nykyään, että jos kahviin pitää lisätä yhtään mitään niin se on paskaa kahvia. En tosin edes juo kahvia tällä hetkellä, koska kofeiini on aika ikävä aine. Vimmatusti yrittää päästä normaaliin vireystilaan, mutta se vaan ei ikinä tule onnistumaan kuin pieneksi hetkeksi sen kahvikupposen jälkeen.
Kun lopetin höyryttelyn niin kahvikin jäi 1-2 kuppiin päivässä ja tosissani nyt harkitsen mokoman lopettamista, koska ajatuksena olematta mistään riippuvainen kiehtoo.
Toisaalta en usko, että kuppi kahvia päivässä suuntaan tai toiseen muuttaa merkittävästi mitään.
Auton rengaspaineet?? Kumpaan nyt luottais, rengasliikkeen mielestä 2.5 k on sopiva paine kaikkiin pyöriin, ohjekirja sanoo eteen 2.2k ja taakse 2k?? Tuntuvat ajossa vaan niin pirun kovilta nuo 2.5 k gummit :(
Hiton harvassa nykyään paikat, missä vois ite käydä säätämässä paineita :(
Itellä on kiinasta tilattu digitaalinen mittari jolla saa rengaspaineet katottua ja lidlistä ostettu kompura tupakansytyttimeen niin on hyvä katsella paineita :)
.
No onpa kyllä tiukkaa jos ei edes kauramaitoa saa lorauttaa kaffeeseen :o Ja pieni vinkki, turhaan tuhlaat rahaa luomuun, riittää että se on kotimaista koska kotimainen ruoka on hyvää ja puhdasta. Luomu on suurta kusetusta, usko mua kun olen jyväjemmarien ja elukoiden keskellä kasvanut, muistan kyllä kirkkaasti kun pari tilaa vaihtoi luomutiloiksi. Voin kertoo sen verran että muuta syytä ei ole suosia luomua kuin se että itselleen saa hyvän mielen. :laugh: Ainoa mihin kannattaa kiinnittää huomiota on että suosii lattiakanojen munia mutta se ei oo yhtä kuin luomua. No luomumaitoa itsekkin ostan välillä, ihan sen takia että tykkään kun se on homogenoimatonta eli rasva erottuu niinku oikeessa maidossa niin se on niinku wanhoina hywinä aikoina.
Riippuu vähän millaisesta kahvijuomasta pitää, minä tykkään nimenomaan maitokahveista mutta oon tarkka kahvin suhteen, sen pitää olla erittäin tummaa paahtoa enkä siitäkään suodatinkahvia tee. Ja ruskeaa sokeria kaveriksi. Itse asiassa löysin kahvin juonnin riemun vasta hiljattain kun tutustuin tummapaahtoisiin kahveihin. Siitä oon samaa mieltä että turhaa juoda sitä kuppitolkulla joka päivä, vaan juo mieluummin hyvän kahvin harvemmin. Ja kofeiini on kiva aine, ja kohtuullisessa käytössä sen ilot myös säilyy kun sille ei ole toleranssia ja se piristää ja kohottaa mielialaa oikeesti. Sitten jos sitä juo monta kuppia päivässä niin eihän se sitten enää tee muuta ku palauttaa normaalin vireystason, kun ilman kofeiinia ei enää edes pääse siihen normaalitason vireyteen :D Ihan hirveetä oikeesti kun monella se kahvipakkomielle niin että ihan sama vaikka myöhästytään jostain kun on vaan pakko poiketa hakeen huoltsikalta sitä ykköspaahdon kissankusta että voi tuntee olevansa ees puoliks elossa :lol::lol::lol:
Kotimainen ruoka on parasta a-luokkaa että oikein oot miettiny :thumbup:
Eiköhän se suurin ongelma luomun kanssa ole eläinten lääkintä, tai siis sen puute. Tässä aika hyvä juttu aiheesta
https://yle.fi/uutiset/3-6536450
Ja sitten se, että kun pelätään torjunta-aineita ja lannotteita, mutta eipä siitäkään sen enempää ole takeita ole että ne homeet ja muut kasvitaudit kauhean terveellistä syötävää on. Muistan aikoinaan kuinka spontaanisti repesin nauramaan kun luomutrendi oli uusi ja näin ekan luomupellon, siellä oli enemmän ohdakkeita ja muita rikkakasveja (epäilemättä osa myrkyllisiä) kuin sitä kitukasvuista kauraa! :lol: :laugh:
Asiasta kolmanteen, tässä parin kuukauden aikana on tullut hauska ilmiö esille, mä olen nimittäin saanut aika monta treffi kutsua[emoji23] en kyllä muista, koska olis ollut vientiä näin paljon.Kaikista olen kyllä kohteliaasti kieltäytynyt vaikka ihan hauskaahan se on.Nyt ei vaan jaksa keskittyä mihinkään ylimääräiseen, oon niin tyytyväineen tasaiseen ja rauhalliseen elämään[emoji2]
.
.
Valittaminen on ihan kivaa välillä[emoji6] entisen työkaverin kanssa pidettiin narina päiviä, sai päästellä kaikki harmitukset pihalle.
Ostettiin myös toisillemme tyynyliinat missä luki eri teksteillä vali vali [emoji16] mulla on se vieläkin.
.
Hitto kai se on kohta mentävä nukkumaan, tää loma on kohta ohi hitsi! Helposti olis voinut olla vielä toisen viikon[emoji848] onneks alepa aukeaa seiskalta, huomasin viherkaalin ja pinaatin loppuneen, saa tehdä mehut aamulla.
.
No juu onhan tässä 3 täyttä päivää vielä[emoji3] Maanantai ja tiistain oli tosi väsynyt eli nukuin paljon ja lepäsin.Tein ison siivouksen, pesin paljon pyykkiä, lakanat vaihtoon, vaihdoin kaikkiin korvausilmaventtiileihin suodattimet ja putsasin ne.Pesin pojan huoneen ikkunat, kun oli jäänyt tekemättä.Oon joogannut ja venytellyt paljon, käynyt lenkillä ja uimassa.On ollut ihana viikko[emoji173]
Onks ketään vielä hoodeilla, mullon tylsää[emoji848]
Vaihda se vihree mönja skumppaan niin ei oo tylsää. :laugh:
Se on sit aika likainen maksa. :thinking:
Mäkin tässä viikolla puhdistin maksan.
Oli pannulla hyvää sipulin kera, hirven vasan maxa. :D
Munuais- ja maksaliiton ohje :)
Näin pidät huolta maksastasi
- Vältä ylipainoa ja liiku säännöllisesti.
- Unohda maksan puhdistus ihmedieeteillä ja ruokavalioilla.
- Vähennä tai lopeta alkoholinkäyttö.
- Noudata lääkkeiden annosteluohjeita.
- Kerro aina lääkärille kaikista käyttämistäsi lääkkeistä ja luontaistuotteista.
- Vältä varsinkin ulkomailta tuotuja luontaistuotteita ilman tuoteselostetta.
No kummityttö osti tänään aspiren pocke x kitin, vähän nestettä sivuun niin pääsee alkuun niillä.
Ai hitto pluidia on ikävä, se oli herkkua[emoji173]
Toivottavasti se nyt onnistuu[emoji848]