Meikäläisellä oli vähän kröhää alkuun, jos ei muisti petä, mutta ei mitään mullistavaa. Kaipa tässäkin on nämä yksilölliset erot. :p
Printable View
Terve,
Vihdoinkin sain rekisteröityä tunnuksen tänne foorumille, juttuja tullu luettua jo pitemmän aikaa. Oma tarinani on seuraavanlainen:
Röökaamisen aloitin noin 13-vuotiaana ja sitä tuli vedeltyä aktiivisesti sellaset 12 vuotta. Viime keväänä tilasin ensimmäisen aloituspakettini ecigwizardilta, kokeilin viikon ja totesin(silloin), että parasta mitä kesällä voi tehdä on istua terassilla ja polttaa marlboroa. Elokuussa kun terassikelit rupes olemaan ohitte kaivoin taas sen alotuspaketin jostain laatikon pohjalta ja vetelin sillä muutaman päivän. Muovitankki niin halkihan se meni, olin tainnut jopa jättää nesteet tankkiin kun sen keväällä laatikkoon tungin. Kävellen Esmokeen tohon nurkan taakse ja sieltä mukaan Kangerin Evod glass ja muistaakseni 1000mah akku. Siitä se sit lähti ja on hyllyyn jo päätynyt Vamo V5 ja pari eri aerotankkia. Tällä hetkellä mennään Istick:n ja Nautilus minin kanssa. Kovin on kyllä drippereihin kiinnostusta, uskallus onkin sitten eri asia :D. Valmiista nesteistä on siirrytty jo itse tiivisteistä ja pohjanesteistä sekoitettuihin versioihin.
Kiitos ja kumarrus.
Jahkapa astun itsekin pois varjoista ja uskaltaudun postaamaan. :hatsoff:
Koska kaikkia kiinnostaa, niin pari kuukautta sitten jäi tupakka pois 15 vuoden sauhuttelun jälkeen ja tilalle tuli Nautilus Mini, alkuun höyryttelin testimielessä desin verran eri makuisia valmisnesteitä, höyryttelyn aloituksen jälkeen olen polttanut yhden tupakan kun akku loppui kesken työpäivän, maistui kyllä niin perseeltä muutaman päivän savuttomuuden jälkeen ettei ollut enää miettimistä tilaanko lisää nesteitä ja jatkan höyryllä. :antismoke:
Kohta varmaan tulee hommattua joku RBA kun Nautilus on niin tylsän helppo ja varmatoiminen, lähtee varmaan lapasesta tämäkin touhu kun tässä sivusta seuranneena on lueskellut millä frekvenssillä porukalla laitteet vaihtuu, vaan mikäpä siinä harrastellessa kun samalla pysyy erossa tupakasta. :thumbup:
joo minäkin kun muutkin :yeah:
tässä on jo melkein 4 vuotta savukkeita tullut poltettua niin ajattelin, että hyvällä aikaa lopettaa röökaamisen. siinä aikansa mietiskelyn jälkeen lähti groove2 ja nautilus tilaukseen ja nyt 2viikkoo tällä höyrytellyt eikä savukkeen savuketta ole poltettu :thumbup: Mutta niinkuin ylempänä turpiini sanoi niin Nautilus on kyllä "liian" helppo ja varmatoiminen niin tässä on mietiskelty jos muutaman kuukauden sisällä vaihtaisi laitteistoa :cheers: ensimmäiseksi mielessä on käynyt nyt 100w tai 50w sigelei ja siihen joko aspire atlantis tankki tai kangertechin turbo tankki :thinking:
Terve vaan mieheen ja naiseen kaikille :) Itsekkin sain aikaseksi oikein rekisteröityä foorumeille ja jos nyt eka viestikin heitetään. Paljon olen kyllä foorumia lukenut jo ennen rekisteröintiä :) Oma vapottelu haki alkujaan jo vissiin pari vuotta sitten, näille foorumeille eksyneinä innostuin täysin ja tilasin Ego-T startterin ittelleni. Sen kanssa tein heti ennätyksen röökaamatta olemisesta, olinkohan vissiin vajaan viikon ilman kessua. Sitten tapahtui, se vain jäi taas syöpäkääryleen varjoon pikku hiljaa, kun tuli retkahdettua kännissä. :blushing: Jatkuva paheneva tupakka yskä ja huonontunut kunto sai sitten pohtimaan vaihtoehtoja 5v tupakan polton lopetukselle. Tässä syksyllä tilasin Kanger Evod startterin, ja ilokseni sain huomata että teknologia ainakin ottanut harppautta eteenpäin tällä alalla :D Pienemmällä rahalla sai parempaa kalustetta. Siitähän se sitten lähti potkimaan! varmaan jollain 70/30 linjalla tässä menty kuukauden verran (digi/ana). Huomannut kyllä että analogista ei tee oikein mielikään vapen jälkeen. Varmaan monella samoja fiiliksiä :) ? Mutta, nyt alkoi meikäläisellä talvilomat, päätin että nyt ei voi minkään vittuuntumiseen perustella tuohon analogiseen retkahtaa selitellen. Nyt se loppuu lopullisesti. Tulikin tossa tilattua eilen satasella uutta kalustetta ja nesteitä. Ainakin nousee köyhällä motivaatio kun sijottaa rahansa.
Tulipas vähän sekava viesti, mutta Keep On Vaping kaverit ;)
-kh
" Ainakin nousee köyhällä motivaatio kun sijottaa rahansa".Toi kyllä pitää niiiin paikkansa:DTervetuloo uusille höyrähtäneille ja täällä asiantuntioita riittää joten rohkeasti vaan kyselee. Niinkuin joku ennen tokaisikin että ei ole tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä vastauksia:thumbsup:
Terppa vaan munkin puolesta, näin 5v kessuttelun jälkeen siirryin myös itse sähkötupakan pariin kaverin kautta ja täytyy sanoa, että elämäni viisain päätös tähän mennessä! muutamaa viikkoa pitempään en ole sähkötupakkaa poltellut mutta hyödyt kyllä olen huomannut, valitettavasti vanha pahe kyllä silloin tällöin esiintyy ja muutama tupakka tulee poltettua mutta hiljaa hyvä tulee. Ensi pakkaukseeni kuuluu Aspire BDC tankki + 2 kpl Ego:n 900mAh akkua. litkuina käyttänyt lähinnä ecigin banana blendiä, parempia vehkeitä tilailen myöhemmin.. :esmoke::cheers:
HC-nikotiiniaddikti ilmoittautuu. Olen vetänyt 21 vuoden ajan askin punaista Norttia päivässä keskimäärin, ja viimeiset kymmenen vuotta piippuja siinä sivussa. Nyt on viikko menty pelkästään höyryjen turvin, eikä ole edes käynyt mielessä polttaa paperosseja. iTaste MVP 2 tuli hankituksi, ja paikallinen höyrytoveri (kiitos vaan Juha91) opasti heti vääntämään rautalangasta. Mukana tulleet iClear 16 -klearot ovat pirun käteviä, mutta parhaat höyryt tuntuu lähtevän tuosta itse väännetystä.
Tässä viikon varrella olen huomannut MrGoodVapesin Moon Sugarin sekä niin ikään Juhalta saadun HOL:n Minotaurin miellyttävimmiksi. Nämä 18 mg nesteet menevät hyvin kotona jatkuvassa käytössä, mutta työpäivän aikana vetelen Finnvapen 36 mg Sun curedia ja Red M/B:tä. Ei muuten tee Norttia mieli. Selviä muutoksia olen jo havainnut aamuyskän laadussa ja haju-/makuaistin tarkkuudessa. Käytännössä tämä tarkoittaa myös verhojen pesemistä, sillä nyt ne haisevat korttelin päähän seittemälle perseelle.
Tältä palstalta olen saanut todella hyvää opastusta myös. Kiitos siitä teille kirjoittajille.
Yli kolkytvuotta sätkiä ja keuhkot pihalle rykimistä varmaa viimeiset kymmenen vuotta.Noin kaheksankuukautta sitten aloittaessani höyryttelyn,ei mennyt pitkään ko loppui yskiminen kokonaan.Oli se ihmeelistä huomata että sai hengitettyä ilman että kokoajan rykisi jotai limapaskaa keuhkoista ulos.:antismoke:TERVETULOO:thumbsup:
Tervetuloa täältäkin. Kunnon myrkyt oot hankkinut.:) 28v. itellä meni puoltoista askia päivässä. Maaliskuussa alottelin ja huhtikuun lopusta nollilla. Kyllä ne tervat lähtee pihalle, kuukausi pari, ja loppuu se pihinä, räkä ja röhä.
Kiitos Masse ja Twisted.
Mainittakoon vielä, että piipunpolttoa en ole suurin surminkaan hylkäämässä, mutta sitä savua ei keuhkoon vedellä muutenkaan. Lauantai-iltaisin kopallinen tai pari hyvän viskin ja kirjan kaverina tulee menemään kunnes kuolen. Petersonin Hyde Park -piipputupakka on jotain sellaista, mitä ei voi höyryksi vangita. Vähän niin kuin yrittäisi korvata hyvän vuosikertaviinin marjamehulla. Päivittäisen nikotiinitarpeen tyydyttämiseen tämä höyryttäminen tuntuu kuitenkin olevan just minun juttuni. Tuosta rahan säästymisestä ei vielä tiedä sanoa, sillä nyt haluaisin kaikki mahdolliset nesteet heti saman tien kokeiltavaksi. Sillä saralla riittänee loppuiäksi tutkimista.
Nyt kyllä heitit pahan:DPiippu itsellänikin joskus paatissa aina merellä.Oli se hienoa putputella ja tuprutella, ja sitä kiltan tuoksua.Sitten möin paatin ko landelle muutin ja merelle ei jäänyt enään aikaa joten piippukin jäi:unsure:Hitto pitäskö tohon piippuun ( viskin vaihtais konjakkiin,paitsi että kyllä tuo viskikin maistunut on)palata.Enpä taida kuitenkaan mutta eihän sitä röökinpolttoon voi ees verrata;)Kyllähän pieniä paheita olla pitää,ainakin omasta mielestäni:thumbsup:
Juurikin näin. Laadukasta piipputupakkaa tai hyvää sikaria en laske savukkeiden kanssa samaan kategoriaan, vaikka tupakkatuotteita kaikki ovatkin. Vertaa vaikka pilluhaaleaa kiljua mehukatista vs. +14-asteista Chablista ohuesta tulppaanilasista. Pääasia on, että enää en vetele tervaa keuhkoihini.
No jos minäkin vähän kertoisin, hui.
Tupakointia on takana, ehkä 6 vuotta yhteensä, päivittäin olen savutellut nelisen vuotta, ½-1 askia päivässä. Olen miettinyt sähkötupakan hankkimista jo varmaan vuoden ja viimein kesällä pääsin testaamaan höyryttelyä, mutta itse hankkiminen vähän jäi...
NYT kuitenkin sain inspiraation kun tupakka on alkanut maistua kurjalta, ulkona on kylmä ja minua vaivannut puolenvuoden nuha ei taidakkaan olla kevät-, kesä- tahi syysflunssaa.
Siispä pistin tilauksen menemään ja toivon sen saapuvan tänään! Odottavan aika on pitkä, kuten sanotaan. Odotusta ei ole helpottanut foorumin päivittäinen lueskelu, varsinkin kaikki herkkunesteet houkuttelisi kamalasti.
Kokoajan sormet syyhyäisi tilata sitä ja tätä, mutta täytynee malttaa odottaa, että pääsee edes testailemaan koko laitosta. :D
Toivon, että poltan viimeisen savukkeeni tänään (tai sinä päivänä kuin paketti nyt saapuu).
Niin ja vielä; olen yleensä huono kirjoittelemaan foorumeille, monesta paikasta on saanut aloittelijana nenilleen ja vastaukset ovat luokkaa "kato googlesta".
Mitä nyt täällä lueskellut niin aina on tullut vastaan vain asiallisia vastauksia ja on oikein aloittelija ystävällinen mesta! :thumbsup:
Moro vaan minunki puolesta. Empä ole ennen millekkään foorumille kirjotellu mutta tämä porukka tuntuu semmoselta mitä mieki jaksan lukea ja vastaukset alottelijoidenkin kysymyksiin ovat jotaki muuta ku pelekkää suunsoittoa. Konkareille Kiitokset siittä!
12.9. saapu minun postilaatikkoon finnvapelta ce5 alotuspaketti ja 14.9 poltin viimisen tupakan. En mie tosin polttanu ku 3-4 tupakkaa sen jälkeen ku laite tuli, mutta eihän se ole loppunu vaikka menis vaan yks tupakka päivässä. Tupakalla leikkiminen alko jo hyvissä ajoin ala-asteella 26-27vuotta sitten. Huonoimmillaan tupakkaa meni yli kolme askia päivässä ja pienimmillään iso aski ei ihan riittäny vuorokaudeksi. Tuntuu tosi hullulta ajatella nyt pari kuukautta viimisestä tupakasta että kuinka tyhymä ihminen voi olla että tuommosta tekee ihan omasta vapaasta tahostaan!
Eilen kolahti postilaatikosta puffilta tilatut Aerotank2 ja iStick ja ompahan eroa alotuspakkaukseen!!! Siinä ois säästäny hermoja aika hemmetin paljon ku ois tullu tilattua nuo aivan alkuun. Hyvä se ce5:kin on jos ainoa mittari on se että tupakasta pysyy erossa mutta aivan roskaa kun vertaa tähän nykypakettiin.
Sen mie huomaan ittestäni että kyllä tämä höyryttely vielä lipsahtaa lapasesta näitten laitteiden kans ku vaikka eilen tuli postia niin tännään löysin itteni jo kattelemasta että mitäköhän sitä sitte ostais! :eek:
Jäi sanomatta että nesteinä on innovation flavoursin litkut kun niitä tuossa ruottin puolella myydään ja sinne noin 1km matkaa kotiovelta...
Noniin terveppä terve! 27v pojan kloppi esittäytyy.
Kerrottakoon nyt alkuunsa että röökiä oli tullut kiskottua n. 12 vuotiaasta saakka, aina puolesta askista pariin askiin illassa (humalassa tuo pari askia meni todella helposti). Tosin yhdessä vaiheessa pystyin olemaan 3 vuotta ilman, mutta hitto jotenkin sitä takaisin eksy. Nyt rapia kuukausi höyryillä mennyt tätä foorumia väijymällä, ja ei voi kyllä muuta kun kehua koko hommaa!
Alkuunsa ostin Kanger Emov Mega startterin kun kaverilta testit otin, kyllähän tuolla hyvin pääsi alkuun. Nyt käytössä istick ja tuo kangerin tankki siinä, ensi viikolla sitten tuleekin Nautilus mini istickin kaveriksi.
Nyt höyrytellyt Hangsengin colaa, 18mg vahvuisena, tosin joutunut tuota jo blandaamaan miedommaksi kun tuntuu että keuhkot ei kestä, Mr. Good Vapen litkuja tulossa ensi viikolla. On se muuten jännä kun koko ajan odottaa että mitähän postilaatikkoon mahtaa tänään tulla :D
Ei siinä, hienoja höyryjä porukalle!
jos sitä itsekkin kertos että tupakoinut about 10 vuotta ja nyt ois vapettamisella tarkoitus päästä siitä eroon :D :) heh tällee lyhyesti.
Olen tupakoinut 4-5 vuotta, josta 3-4 vuotta päivittäin. Lopettamisyrityksiä on ollut pari vakavaa ja nyt on ehkä noin vuosi tullut poltettua vain kännissä viikonloppuisin ja arkisin tullut höyryteltyä. Nyt on tarkoitus hommata kunnon pelit ja vehkeet ja lopettaa vknloppusauhuttelukin täysin.
Foorumia olen seurannut jokusen vuoden, lähinnä seurannut mitä e-nesteitä kannattaa ottaa kokeiluun.
Tervetuloa, itsellä meni röökiä 40v :) ja kertalaakista ne jäi kun paketin sain :p
Niin tuosta "Googlauksesta" sen verran että tämä on niin uusi (?) juttu ettei sinne googleen ole ehtinyt muodostua vielä kunnon tietoa, vaikka täälläkin kysytään samoja asioita yhä uudelleen ja uudelleen, sitten joku kyllästyy ja kirjoittaa/kokoaa Höyryttelijän oppaan
tai jotain muuta :)
Tervetuloa kaikille uusille käyttäjille. Rohkeesti vaan kyselemään ja ihmettelemään ääneen. Pelkällä lukemisella voi saada pään kipeäksi melkoisen nopeasti. ;)