No koska kyselin, niin vastaus ilmeinen.:D
Printable View
No koska kyselin, niin vastaus ilmeinen.:D
Onkos muut tohotellu käytettyjä meshirullia uudelleen käyttöön?
Laiska kun on, niin tuli kokeiltua. Tohotin huolella huolella käytetyn pötkön ja tökkäsin takas paikoilleen. Langan kyllä vaihdoin. Hyvin wickaa ja pöhisee.
Kyllä. Mulla on ehkä 75% wanhoista wikeistä tallessa ja jos iskee laiskuus niin kokeilen niitä. Monesti pelittää tohottamattakin.. :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja cubido
Tohotushan on tarpeen jotta lanka ei mene oikkariin meshin kansssa.
Voiskos sitä tohotella vaan sen osan, johon vastus tulee? Pitänee kokeilla.
Tohon tyyliin minä olen tohotellu. Se osa mikä menee reiän läpi tankkiin ja siitä ylöspäin. Tankkiin menevää osaa en ole juuri tohotellu.
Seuraavaksi kun palanut rupee maistuun ja höyryn tuotto hiipumaan, vois kokeilla oikoa vielä lisää. Tohottas sen setupin siinä tankin nokasta. Kattoo lähteekö langoista karstat mäkeeen. Ei tarvis vastuslankaakaan vaihtaa.
Periaatteessa ei; tohottaessa kärähtää koko rulla, kun taas vastuksella lämmittäessa periaatteessa hapettuu pelkästään päälimmäinen kerros..
Kukin tietty tekee tyylillään, mutta itse olen todennut tohottamattoman meshin nopeimmaksi tavaksi kääriä setuppi (hieman tietysti laitteesta riippuu) ja makukin on mun mielestä parempi. :)
niin tuohon tohotus vastaan coililla lämmitys. Tällä tavalla olen asian miettinyt: Kun tohotetaan tehdään meshin pintaan ohtu hapettunut kalvo jonka jälkeen siihen kierretään coili ja helposti tuo ohut kerros hajoaa tässä yhteydessä. Kun sitten tuota pötköä lämmitellään akulla jotta päästäisiin eroon hotspoteista tulee se ongelma ettei hapetettu mesh enää lämpene ja hapetu samoin kuin hapettamattomana yleisimmin tämän aiheuttaa se että on jo nestettä mukana pelissä jne jne jne. Kun laitetaan hapettamaton mesh ja siihen coili ympärille jonka jälkeen koko paketti lämpenee akulla sykäytellessä niin tuo hapettunut kerros muodostaa juuri tuon valmiin coilin alle ja ympärille jolloin ei ole tuota ongelmaa että tulisi "aukkoja" eristykseen. Teoria voi olla muutakin mutta käytännössä tämä vaan toimii paremmin kuin se toholla sählääminen ja nestepoltto on myös turhaa.
Samoilla linjoilla LSVapin kanssa. Noissa hapettomissa mesh-pötkylöissä coili pitää vetää kireälle, että ottaa varmasti kiinni meshiin. Jos näyttää irtonaiselta, niin olen vain painanut sormilla/pihdeillä sen kiinni. Hapetukseen menee se pari minuuttia. Lisäksi kannattaa hapetus tehdä vajaalla akulla.
Tohotus on ilmeisesti vielä pakollinen, jos meshreikä on eristämätön?
Ei, ei se ole. :p
Mitenkäs se nyt menikään näiden eristämättömien meshreikien kanssa kun käytetään tohottamatonta meshiä? Pitääkö se mesh saada coilin varaan reikään siten, ettei ota kosketusta meshreiän reunoihin?
Mielellään, mutta enemmän se virrankulku tapahtuu langalta langalle. Harvoissa yksittäistapauksissa on iskeny kipinää mesh-reiässä.
Kyllä mä olen tohottanut ja nestepolttanut edelleen, en viitsi akkujani kiusia tohon hapettamiseen. Plus että vajaita akkuja harvemmin on.
Hyvin pelaa, eikä ole tarvis muuttaa käyttäytymistään.
EDIT: toki tota akulla hapettamista joutuu useimmin tekemään tohottelun LISÄKSI. Siihen on riittänyt ProVarikin, eli pahoja oikareita ei ole ollut, mutta coili silti hehkunut huonoissa paikoissa...