-
Re: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"
Muistaakseni ei ollu ku kymmeniä asteita. En oo kyllä varma, saatto olla vähemmänkin.
-
Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"
Nonnih! Onnistuhan se vihdoin ja viimein :D Ensimmäinen alusta loppuun asti itse tehty setuppi. Aikasemmin muutaman koilin kääntäny did stylen mukana tulleisiin meshpötkylöihin ja sillon ei oikein vakuuttanu koko meshtouhu. Nyt sitten tein ite rullan #400 ja hapetin sellasella kierukka polttimella, jota oon käyttäny savustus pöntön kanssa.
Ja se kysymys. Suurin osa ajasta meni hotspottien kanssa taisteluun ni rupesin funtsii että onnistukohan se hapetus tolla kierukalla niinkään hyvin. Eli ei kellään oo hajua paljon tollasen lämpötila ois suunnilleen ja riittääkö meshin hapettamiseen? Ja jos ei riitä tuo ni mistä tiedän minkälainen toho on riittävä hapettamiseen?
Kettu kuittaa ja jatkaa höyryttelyä tyytyväisenä :esmoke:
-
Tuon polttimen suhteen en kyllä osaa lähtä edes veikkaamaankaan mutta tohoista aika laajasti tuolla - http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=4317.0
-
Mistäs edullisimmalla AWG30 lankaa?
Tarvisi saada 3.5 silicalle hitusen matalampia kiukaita ja toi 28 alkaa olla turhan tönkköä tavaraa.
-
Valistakaapa, arvon kanssahöyryttelijät. Hakusessa olisi silicavehje, johon mahtuisi helposti tekemään dualcoilin. Omistamaani Penelopeen ei ainakaan mahdu tuplalangat..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
philo
Valistakaapa, arvon kanssahöyryttelijät. Hakusessa olisi silicavehje, johon mahtuisi helposti tekemään dualcoilin. Omistamaani Penelopeen ei ainakaan mahdu tuplalangat..
Tankillinen vai drippaus?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
Mistäs edullisimmalla AWG30 lankaa?
Tarvisi saada 3.5 silicalle hitusen matalampia kiukaita ja toi 28 alkaa olla turhan tönkköä tavaraa.
Ei paljo halvemmasta väliä
http://silicawicks.com/products-page...-kanthal-wire/
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
popilo
Tankillinen vai drippaus?
Mielellään tankki
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
philo
Sinne mitään tuplalankoja tartte, samaan / samoihin lankoihin vaan 2 coilia. Ei niiden fyysisesti tarvitse rinnakkain olla, riittää että sähkö kulkee kahta lankaa pitkin.
Eli
http://i6.aijaa.com/b/00161/11655076.jpg
Tollain ite teen Odyyn (miksei peneenkin siis voisi, vaikka hiukan pienempi onkin) dual coilit. Tuplawick riittää kyllä ruokkiin, kunhan nestesyöttöö vaan availee riittävästi.
Mitään hyvää silica tankkiatoo ei tuu mieleen, mihin sais helposti tehtyä. Mesheihin sitten helppo jo onkin.
-
Kiitos näistä. Katsoinkin jo jonkun (oliko se nyt vapemonkeyn) tai muun Ody-esittelyn, missä joku kaupanpitäjä teki tuollaisen, ja silloin mullakin välähti, kuin energiansäästölamppu loppusuoralla... No, hiljaa hyvää tulee jne.. :)
-
Seuraa hankalasti selitettävä kysymys :D Eli kun olen tehny setupin katsonut ettei hotspotteja ole. Ohmit tässä vaiheessa 1.6. Seuraavaksi nesteet tankkiin. Imuttelua sen verran että tankki huvennu n. 1/4 osan verran. Sitten alkoi tulla pientä dryhittiä. Yläcäppi pois. Pidempää tulittaessa ylinlanka alkaa hehkua mutta ohmit edelleen 1.6.
Eli onko nyt kyseesä wikkaus ongelma? Mistä sen tietää että onko hotspotti vai wikkauksessa vikaa kun nesteet on tankissa?
Sillä tuon tarkistuksen jälkeen kun imiessä pitää kunnolla kallellaan niin ei tule enää paskan makua.
Toivottavasti joku ymmärsi ja osaa jeesaa :D
-
Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"
Sillon kun wickaa kunnolla niin vastus ei hehku punasena eli wickaus ongelma, jos oon väärässä niin joku voi korjata
-
Väittäsin joko wickausongelmaksi, tai sitten ylin kieppi on pikkasen irti meshistä ja kun neste tankissa hupenee ja wickaus hieman heikkenee, niin neste ei enää jaksa kiivetä sen pikku raon yli vastukselle.
-
Nii eli käytännössä kun ohmit ei ole muutunut niin kyseessä ei ole hotspotti? Hitto ku ei viittis lähtee kiristelee sitä ylintä ettei sit tuu niitä pirun spotteja :D Täytyy vaa sit kallistella kunnes tekee kokonaa uuden setupin. Varmaa jossai oli jo juttua mutta oliko meshistä tarkotus tehä tiukka umpitukki vai jättää reikä keskelle että wikkaus on parempaa?
-
Suosittelen että kiristät sen kiepin, se on sen arvosta kun on loistavasti toimiva setuppi :)
-
Joo, jos on hot spotti, niin ohmit laskee kun jännite kulkee suorinta reittiä.
Edit. Niin toi meshi.. Se riippuu mm. käytetystä nesteestä ja tehoista, mutta ainakin mun mielestä paremmin umpinaiset pötköt wickaa. :)
-
no kai se on kiristeltävä sitä ylintä :D ton nyt jätin ontoks ni kokeilee seuraavasta sit umpinaista. kiitoksia näistä
-
Kuinka kauan silika setupit yleensä kestää?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
koskt
Kuinka kauan silika setupit yleensä kestää?
Riippuu hyvin pitkälti nesteestä. FSUSA Gummy bears tuhosi setupin 2 viikossa (n. 20ml) ja El Toro Cigarillos Naturales tuhoaa setupin 2 päivässä (n. 5ml)
-
FSUSA:n Cafe Coffee tuhosi oman silicasetupin alle 3ml höyryttelyllä, että eroja on reilusti :D Pääasiallisesti mitä kirkkaampi neste, sen vähemmän karstoittaa (todella rankasti yleistettynä).
-
Omat kahvinestekokeilut on poikkeuksetta päätyneet täystuhoon. Laitteet ei yleensä niitä ole kestäneet. Eikä niistä all day vapeksi muutenkaan ole ollut.
-
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Urdu
http://www.puff.fi/agat-korjattavare...ri-p-1084.html
Mikäs vika tuossa ?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Dolbsii
ei kai mikään, jotenkin näyttää vaan paremmin soveltuvan lankawickille ???
mutta suosituksia vastaanotetaan.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Urdu
AGA-T:llä menisin itse ehdottomasti, siitä on sentäs maailmallakin puhuttu hyvää.
Mun DID-klooni näyttää tuolta Picolta, ja se vaati aika paljon modaamista että sen sai toimimaan edes suht fiksusti. Kokemusta ei noista jälkimmäisistä linkitetyistä (tai AGA-T:stäkään) ole, mutta Nikotiiniton lupaa heidän version olevan terästä.
-
AGA-T:llä minäkin lähtisin liikenteeseen :)
-
AGA-T+ O-renkailla kiinnittyvä yläcap. Helmi peli!
-
Jos AGAa meinaa, niin tosiaan se plussa-versio. Libertyllä näyttäis olevan saldoilla plussaa ja myös pyrex-tankilla:
http://www.liberty-flights.co.uk/product.asp?id=196
Arizonalle vissiin tulossa tässä kuussa lisää:
http://suomeksi.arizona.mycashflow.f...asta-helmi-lop
-
Minä myös olen katsellut tuota AGA-T+:aa lasitankilla.
Tuli tässä mieleen että kun silica setuppeja vielä käytän niin toimiiko kuinka hyvin 3mm kanssa vai pitteekö reikää suurentaa?
-
Itselle saapuu toivottavasti huomenna tuo puffin AGA-T ekaksi mesh vehkeeksi. Katsotaan saanko sitä edes toimimaan ilman tohoa tehdyllä setupilla.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Lagittaja
Minä myös olen katsellut tuota AGA-T+:aa lasitankilla.
Tuli tässä mieleen että kun silica setuppeja vielä käytän niin toimiiko kuinka hyvin 3mm kanssa vai pitteekö reikää suurentaa?
Kannattaa ehkä vaan suosiolla tehä tohon mesh setuppi
-
Olis tarvetta 20-22mm drippailuatolle hintaluokassa edullinen. Suosituksia?
-
DRA XL? Eikös se oo aika levee
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ortep
Kympin postikulut 20€ tuotteesta ei oikein nappais, muuten kyllä näyttää hyvältä!
-
Voisin DRA XL:än ja jos raaskin niin Nautiluksenkin tuolta itelleni ostaa. Vois postikuluja jakaa jos joku haluaa.
Rahnaa tullee itelle perjantaina.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Ortep
DRA on juurikin tuon 22mm. Käytettyäkin kannattaa koettaa metsästellä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja tobv
Kympin postikulut 20€ tuotteesta ei oikein nappais, muuten kyllä näyttää hyvältä!
Ai siinnä on noin kovat postit, onhan ne vähän suolaset :)
-
Bertta https://suomeksi.arizona.mycashflow....uct/277/bertta
On 20mm, cäppi o-renkailla. Mulla on 2 DRA XL mutta kummassakaan ei vakiona osu ilmeikä mihinkään järkevään kohtaan vaan suoraan toiseen tolppaan :D
Tuohon kun ettii pari nippeliä vielä kylkeen että saa 20e niin kirjepostitus on ilmainen.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Timohe
Bertta
https://suomeksi.arizona.mycashflow....uct/277/bertta
On 20mm, cäppi o-renkailla. Mulla on 2 DRA XL mutta kummassakaan ei vakiona osu ilmeikä mihinkään järkevään kohtaan vaan suoraan toiseen tolppaan :D
Tuohon kun ettii pari nippeliä vielä kylkeen että saa 20e niin kirjepostitus on ilmainen.
Joo, tänään tippu postista. :)
-
Huh, tuli laitettua tollane Phoenix Choice tilaukseen. Saas nähä mite äijän käy :D
Koskaa enne nähnykkää tommosia vehkeitä..