Unohdin tuossa kuvien yhteydessä mainita että ilmareikä on 1mm ja wickireikä on eristeen kanssa 3mm, jos ottaa eristeen pois niin koko on 4mm.
Printable View
Unohdin tuossa kuvien yhteydessä mainita että ilmareikä on 1mm ja wickireikä on eristeen kanssa 3mm, jos ottaa eristeen pois niin koko on 4mm.
Miks noin pikkuriikkinen ilmareikä?
Mutta jos se on millinen niin tästä uhkaa tulla samanlainen projektimodi kuin Orion, jossa jokainen käyttäjä on suurentanut reikää. En rehellisesti usko että kukaan nauttii noin tiukasta reiästä (pun intended) ja höyryntuottokin jää paljon pienemmäksi näin. Miksei tehdä modia joka on heti paketista otettaessa toimiva?
Odotellaan odotellaan.
Puhun nyt vaan omasta puolestani enkä halua Gixxxeriä loukata millä tavalla. Päinvastoin, mielestäni tällaisen projektin toteuttaminen on vähintäänkin hatunnoston arvoinen suoritus.
Musta vaan alkaa tuntua siltä, että tämä ei tule olemaan mun tyylinen modi. Tässä on lähiaikoina tulossa ainakin kolme kiinnostavaa hybridiä ulkomailta ja pari uutta ja todella mielenkiintoista atoa, joten voi olla että keskityn niihin. Tuli tänään vielä ostettua zen mini, joten hybriditarvekin on kohta tyydytetty. Katellaan nyt kuitenkin vielä viimeiset kuvat ja videot ennen päätöksiä. Voihan se olla että käy perinteiset ja mielenkiinto voittaa, ja eikös mulle oo tulossa #1 kun listalla ekana oon :D
Totta totaa :) en mä nyt aatellutkaan että oot ketään loukkaamassa ! :D
Kai nyt jos sulle on tulossa tuo Nr 1 nii ostat sen heti pois ja pidät sitä hetken kunnes tuotanto (ehkä joskus) loppuu ja pistät EFC:llä myyntiin huutona :D :D Varmaan hyvät fyrkat irtoaa :esmoke:
ECF:llä raha liikkuu jos on hypeä taustalla, mutta ilman kansainvälistä hypeä on laitteita "vaikeampi" myydä.
Sitäpaitsi ECF:n säännöt kieltää kaikki huutokaupat. :)
Nimimerkillä: GGTS kun metsästin ja laitoin vaihtoon Svoemeston & semovarin niin kiinnostus oli vähäistä kun "ryssämodi", mutta inboxi täytty parissa minuutissa kun laitoin Darwinin vaihtoon.
Ps. Se onkin sitten oma taiteenlajinsa saada menemään Darwinin suomen rajojen ulkopuolella, kun siinä on sisäänrakennettu akku. :o
Pss. Tämä Diablo on kuitenkin tähän asti varmasti suurin pala suomalaista höyryhistoriaa ja kun lista on UKvapers puolellakin, niin varmasti sitä hypeä syntyy, jos tämä erottuu edukseen muista genesis tyylisistä hybrideistä, joita nyt pukkaa markkinoille kohtuullisen kiitettävästi.
Enpäs ole EFC:n sääntöjä lukenut enkä ole vielä ehtinyt rekisteröitymäänkään vaikka siellä tulee vietettyä melkein yhtä paljon aikaa kun täälläkin :D Kunhan heitin hatusta :esmoke: Kyllä varmaan tälläkin foorumilla tuosta #1 irtois ainakin omat takasin jos esim tuotanto lopetettaisiin/ joku nyt tuon ykköspainoksen itselleen välttämättä haluaa :D
Ittelle kelpais semmone special sarjanumero #666 ::) :D :esmoke:
Mun mielestä noi "tilaussarjanumerot" kusee koko sarjanumeroinnin idean.. Onhan se "hauskaa" saada vaikka laite nro. 69 tai 420, mutta jos noita numeroita heitellään miten sattuu, valmistuserästä riippumatta, niin eikös se nyt ole sitten ihan sama vaikka kaivertaa kirkkovene väärinpäin siihen laitteen kylkeen, yhtä paljon merkitystä sillä kuin noilla perseelleen heitetyillä "sarjanumeroilla"?
Jos jonkun tietyn numeron haluaa, niin sitten yrittää päästä sopivaan kohtaan listalla tai sitten yrittää saada sen käsiinsä käytettynä ostamalla/vaihtamalla. ::)
Vähän ehkä aiheen vierestä, enkä tiedä aikooko Gixxxer sarjanumeropyyntöjä mitenkään noteerata, mutta jonkin verran näkynyt näitä "special"-sarjanumerohommia, enkä vaan ymmärrä miksi myyjä näihin edes lähtee mukaan.. Jos on hyvä tuote, niin se kyllä myy vaikka ei "omalla" sarjanumerolla saiskaan tilattua. ;)
Täytyy kyllä myöntää, että tätä laitetta ootellaan täällä päässä ruutua aika innolla. Viimesimmät kuvat nosti fiilistä entisestään. Kunnon käyttöohjeet sitten mukaan "Setup for Dummies" -tyyliin. Noita kuvia kyllä tullu postailtua lähes joka kaverille.
Kimppaan tässä charunia osittain.. Ainakin Pedro noissa caravela putkissa ottaa toiveita numeroissa vastaan mutta jos esim pyydät numero 987 niin saat sen niin se on prosessissa myös se 987's mutta jos niitä summissa tehdään niin silloin itsekin olen kirkkoveneen kannalla
Sarjanumeroista voin sanoa sen verran että ideana on että 9 ensimmäistä tilaajaa saavat numerot 2-10 ja sen jälkeen menee arpomalla loput. Tämä johtuen siitä että aina tulee näitä pyyntöjä: "minä haluan tuon ja tuon numeron" ja en halua siihen härdelliin lähteä mukaan. Minulle olisi kelvannut hyvin tehdä laite ilman sarjanumeroita mutta koska te tai ainakin osa teistä sitä halusi niin tehdään sitä mitä kansa vaatii :)
Lista löytyy tosiaan myös UKVapersin puolelta joten sitä kautta varmasti tulee myös kansainvälistä näkyvyyttä tälle modille. Tällä hetkellä tilaajia löytyy muunmuassa seuraavista maista:
- Singapore
- UK
- USA
- Belgia
- Malesia
- Japani
- Australia
- Romania
Aion myös jossain välissä lähettää Busardolle ja Scottille laitteet arviointia varten kunhan saan täytettyä nämä ensimmäiset 100 tilausta.
Ja se vielä edittinä että käyn huomenna suurentamassa tuon #000 laitteen ilmareikää 1mm - 1.2mm ja katson minkälainen vaikutus sillä on höyryntuottoon/ilmanvastukseen. UKVapersin puolella suurin osa haluaa tuon ilmareiän 1mm suuruisena koska siitä on sitten helppo sitä suurentaa jos sen katsoo tarpeelliseksi.
Kai tässä jossain kohtaa on vain tyydyttävä jonkunlaiseen kompromissiin koska mitenkään ei voi kaikkia toiveita toteuttaa.
Eikös tuossa hatussa ollut aika vahvat seinämät?
Ylhäältä, tai alhaaltapäin reikä kierteineen ja sinne kierretappi sisään mistä tasapääruuvarilla pystyy säätämään sivussa olevan reiän kokoa?
Lisää työstöä, mutta olis jotain mitä muilla ei ole ja modauksen tarve poistuu?
Ei riitä seinämävahvuus tuossa hatussa. Vahvuus on 2mm eli siihen periaatteessa saisi porattua 1mm reiän mutta kierteiden kera voi olla aika mahdottomuus. Katsotaan jos tulee jossain välissä kokeiltua :)
Ja lisäyksenä vielä että jos haluaisi suurentaa hatun seinämävahvuutta niin pitäisi pienentää tuon keskiosan kokoa. Tarvittava seinämävahvuus olisi varmaan luokkaa 3mm että saa kunnolla tehtyä kierteet 1mm kierretapille (jos jostain semmosen pystyy löytämään). Tällöin keskiosan halkaisijaksi tulisi 16mm ja se kun jaetaan kahdella niin saadaan 8mm ja siitä joudutaan vähentämään tuo keskiputken osuus joka on 3mm niin työstötilaa wickireiälle jää 5mm ja pitäisi olla 1mm seinämät reiän ympärillä että ne kestää ja tuohon pitää vielä huomioida o-renkaiden vaatima osuus eli aika vaikealta kuulostaa näin nopeasti ajateltuna. Pitää varmaan tehdä joku 26650 modi niin siinä on tilaa rakentaa :)
Vaihda ne 1,5 mm o-renkaat sieltä hatun alta tankin alle ja tankkiputken alta 1 mm o-renkaat hatun alle. Tankkiputken o-rengasuria vähän syvemmäksi vaan ja sitten voit kasvattaa hatun halkaisijaa sen 0,5 mm. Tulee samalla hot swap tankki, eli lasin saa irroitettua turvallisesti ilman kahden ylemmän o-renkaan irroitusta. ;)
Joo en ole suunnittelija, joten noi mitat ei välttämättä toimi ihan noin simppelisti, mutta ideana vaan... Hyvä sorvari vois pystyä ehkä tekemään hatun sisäreunaan vahvikkeenkin sen säätöruuvin kohdalle, ettei tarttis seinämiin koskea? Toinen vaihtoehto on, että kierteet on auki hatun sisäpuolella, eli se pystyreikä olis ns C-kirjaimen mallinen?
Odottelen innolla. Katsoo nyt miten menee kun keskiviikkona menen ulkomailla ja maanantaina tulen takaisin.
Pidetään mielessä ja katsotaan saadaanko joskus tulevaisuudessa toteutettua. Jos sitä joskus innostuu pelkän kiukaan tekemään niin siihen voisi kokeilla. Esim. tuollaisen C-kirjaimen muotoisen systeemin tekeminen ainakin nykyisellä konepajalla olisi täysin mahdotonta.
Muistathan laittaa pusardolle ja skotille sitten vähintään litran lekan Finlandiaa ikäänkuin "voiteluaineeksi"???
Ikinä pikkuinen voitelu ei ole pahitteeksi, sitä suomalaiset maailmalla ei ikinä opi....
Palan suomalaista historiaa :)Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Macce
http://img.tapatalk.com/d/12/10/03/zyhyta8y.jpg
Läppäähän tässä heitin :) Itekkin sitä mieltä että jos valmistetaan käsintehtyjä modeja joita tulee markkinoille se rajoitettu määrä niin pitäähän ne sarjanumerotkin täsmätä. Ei siinä mitään järkeä muuten olisi. Ja varsinkin kun tuotetta viedään ulkomaillekkin.
Kuitenkin oon sitä mieltä että jos sattuu tuotannossa olemaan se sarja johon kuuluu joku henk koht erikoinen sarjanumero niin ainahan voi valmistajalta kysellä että olisiko mahdollista varata ky seinen modi. Valitettavasti tuohon nr 666 kappaleeseen on vielä matkaa :D
Itse en kanssa välitä kovin tiukasta imusta. Joten jos tuota reikää haluaa suurentaa niin mites se sitten onnistuu? Ei ainakaan itse viitti akkuporakoneella ja millin välein olevilla terillä siihen touhuun :)
Jos et ite nii eti joku "ammattilainen" joka tohon ryhtyy :D kyllä joltakin varmasti löytyy sarja poranteriä mistä löytyy se 1,2 esim. Ite vetäny ihan akkuporakoneella. Iskee ruuvipenkkiin kiinni kumien väliin että ei naarmuunnu ja sitte vaan poraamaan!Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Breezer
Dremelin perus setissä tulee mm. nuo 1.2 ja 1.6 terät mukana. Kannattaa käyttää öljyä liukkarina kun porailee.
Totta. Alumiinista menee ilman mutta kun rosteri kyseessä lii liukkaria kehiin nii saa reikää porattua helpommi (pun intended)
Kunnollinen voitelu pitäs aina olla varmistettuna ennenku aletaan reikää poraamaan. Taisin aikoinaan MoonTV:lläkin aiheesta mainita...
Lassi on mun idoli!
nimim. kaikki koulupätkät katsottu :D
Ei hemmetti ! Moon teevee.. oli tuokin episodi ihan unohtunut :D
mähän oon sitten kattellu sua sladdi kädessä 8)
Ei *ttu repesin ääneen ja kovaa :D päivän parasLainaus:
Alkuperäinen postaaja mulqvist
Juu sehän se mun leipälaji on.
Millä pajalla oot? Jos oot sattunu mulle pari reikää lävistää :D