Päin hel... on mun veikkaus :D
Printable View
Päin hel... on mun veikkaus :D
Perun kaikki pahat puheeni kyseisestä laitoksesta!
Vaihdoin atopään ja nyt on rokannu jo noin 5 tankillista aivan LOISTAVASTI!!
Eikä ole mitään onglemia, pystyy jopa höyryämään viimoisetkin tipat tankista.
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia vivin kanssa. Toista viikoa käytössä ja yhden uuden setupin tein ihan kokeilu mielessä ja nyt rokkaa paremmin kun valmis setupilla. Niin tykästyn tähän laitokseen että tilasin 2kpl :D Kyllä on koko 13€ arvoinen voipi olla että boget jää nyt kappiin pölyyntymään.
Joo ja miten helppoa on tehdä ato... Esim Rtunkkiin tarvii maailman pienimmät sormet ja ohuen ohuet kynnet... En pidä siitä että tarvii tarkkuus työkaluja aton tekemiseen. No nyt joku varmasti siellä kelaa että et vaan osaa! En osaakkaan ja sen ei pitäisi olla niin vaikeeta. No nyt meni tunkin kiroamiseksi... Jatketaan harjotuksia.
pikkulinnut laulavat että erääseen riihimäkeläiseen kauppaan olisi
tulossa tuota uutta viviä 2ml versiona joko ego tai 510 kierteillä ;)
Päivitystä: tuo 2 x 2,5 mm silica ei loppujen lopuksi wickannutkaan niin hyvin, joten kaksi seuraavaa setuppia tein kolmella, vaikka se ahtamista onkin. Niistä molemmat ovat wickanneet aivan ilmiömäisesti ja ihan viimesetkin pisarat melkein kallistelematta saa tankista vedeltyä :) Jätän hännät yleensä tyyliin millin "ylimittaisiksi", ja tungen niiden päät sinne keskitolpan ja reunan väliin ennen tankkiosan kiertämistä. Sieltä lurppivat täysin kiltisti nuo 3 x 2,5 mm wickkiä nesteet ylös. Periaatteessa jo eka kolmen silican setuppi toimi sen verran mainiosti, että ei olisi ollut tarvetta vielä vaihtaa mutta en kuivapoltolla saanut enää käämiä täysin puhtaaksi, joten päätin sitten huvikseni tehdä uuden setupin.
Ja tosiaan, jos kuminmakua puskee eikä ole nr-lankaa saatavilla, niin kanthal-häntien pyörittely kaksinkerroin pelaa mainiosti.
Juu, kumitutin leikkauksen suoritin jo stockkiatojen kanssa ennen rakentelutarpeiden saapumista. Meisselillä en ole onnistunut niitä metallirakosia juuri avartamaan, mutta yhden metallikupin sain jo hajalle kun voimalla väänsin pihdeillä :D Varmaankin parhaiten toimisi pora/dremel, mutta tosiaan wickkausongelmista ei ole ollut tietoakaan näinkään.
Ostin Arizona:sta tämän vehkeen V8 mallin, elikkäs tuon:
http://suomeksi.arizona.mycashflow.f...avilla-atoilla
Mini Provarikin tipahti postilaatikkoon tänään ja alkuun ei oikein ilma kulkenu, kun Viviä ruuvasin siihen kiinni. Laitoin sitten väliin tuommoisen 510/510 - adapterin, minkä olen aikoinaan tilannu jostain syystä romulootaani:
http://i6.aijaa.com/b/00400/11459895.jpg
Tuo nyt on tuon näköinen, mutta kulkeepahan ilma ja on jämptisti kiinni.
Jouduin itseasiassa käyttämään samaa välipalikkaa minilavankin kanssa, koska jostain syystä tuo Vivi ei ottanut kontaktia, vaikka loppuun asti ruuvaskin?
No joh. Toista viikkoa on tämä Vivi Nova ollut nyt käytössä 1,8-ohmin atolla ja minilava 2.1-tornadolla voltit oli sopivat 3.v. Tällä Provarilla on mulle sopiva 4.v.
Bogen cartoja olen höyrytelly tankeissa jo yli puolisen vuotta ja olen tyytyväinen tähän Vivi Novaankin. Helpompi tätä on täyttää, kuin cartotankkia ja höyryt on mielestäni ihan yhtä ok. Palaneen makua kyllä tulee, jos liian isoilla volteilla koittaa, mutta höyryt piisaa mulle mainiosti noilla jo mainitsemillani volteilla.
Vaihtoatoja ostin jo läjän, niin normaali, kuin matalaohmistakin, mutta tämä ensimmäinen vehkeessä kiinni ollut ato potkii mainiosti vieläkin, joten koitetaan normaaliohmista sitte ku tämä hyytyy. Näyttäis kumminkin kestävän pidempään, kuin carto, joten taidan ainakin tällä hetkellä jättää cartot pölyttymään ja höyrytellä tällä vehkeellä.
Matti, nosta sitä novan keskitappia pohjasta varovasti ylöspäin joko pienellä ruuvarilla tahi pihdeillä ei tarvi käyttää mitään adaptereita välissä. Ja koitappa vielä tehdä ite atot ni pääsee vivit oikeuksiinsa. Ite huomannu että vähän kökösti itse tehty toimii paremmin ku tehdas atot... True story. Btw, pystytkö mittaa mikä tuon vivin ympärys mitta on?
Näänhän mä sen tosta kuvastakin eli ei mitn :) Nosta sitten varovasti sitä tappia jos meinasit niin tehdä. Yhden novan tuhosin ku pihdeillä otin liian lujasti kiinni.
^ Kiitos vinkeistä. :)
Olen toki kahlannut tätä ketjua ja pitää kyllä johonkin väliin taiteilla omia setuppeja.
Mä en oikein sitä pohjan tapin nykimistä ymmärrä, kun tuntuu olevan joustavaa mallia. Kyllä tuo siis kontaktin ottaa, jos jättää mikrometrin raon ja ruuvaamatta pohjaan tuossa provarissa, mutta sittehän tuo ei ole ruuvattu pohjaan ja pääsee pyörimään koko tankki taskussa ???
Puhuttiinko me siis tuon Vivi Novan akkupäästä? Siellä keskitappi pyörii ja joustaa mulla, vai pitääkö nykiä jotain imupäästä?
Kyllä tämä toisaalta kelpaa mulle tuon välipalikankin kanssa.
Jaha... en siis kyseistä mallia omista eli en tarkaan tiedä minkälainen systeemi noissa on mutta V2.5 ei ole jousitettua napaa. Itsellä jotkut meni niin alas provarissa että ilma kyllä kulki mutta se "maku" mikä sieltä tuli oli kauhea! Kuin joku olisi nuppineiloilla pistänyt kurkkuun. Sitten nostin vähän novan napaa ni avot! johan toimi.
Ja tosiaan tuntuu että joidenkin novien kierteet on vähän liian pienet esim provariin (oma mielipide) 2.1 laamaan ei meinannut istua millään mutta niissä ne kierteet on mitä on.. (siitä jätän oman mielipiteen sanomatta 2.1 fanien takia) :D Ostin Esmokelta STV novan ja se käy loistavasti ainakin provariin ja EA modiin. Eli laatu eroja näissäkin on (ylläri ylläri)
Mutta jos nyt tuntuu että noilla pystyt menemään ni hyvä on :D Miksi korjata ehjää? ;)
Niin ja akun puoleisesta liittimestä puhuttiin juu :)
^ Ok. Juu sen 2.1 - tornadon kierteet ei mitään priimaa ole :)
Ja näitä Vivi Novia tosiaan tuntuu olevan vaikka muille jakaa. Ostin tuon omani päissäni vapefesteiltä ja meni hetki googlatessa, että minkä liikkeen tiskiltä sen ostin ja mikä malli. :D
Noh sain kartotettua kumminkin liikkeen ja mallin. Tässä on tosiaan joustava ja pyörivä se pohjanasta. Pidetään siis tätä mallia tuon välikappaleen kanssa, kun sillä kerran pelaa :)
Tässä ajattelin jurrisettinkiä hommailla. Taas. Tuon VAiMON ajattelin ostaa, niin olisikohan ViVi nova (2.5 versio katsomassani paikassa) sopiva päähän? Kriteerit olisi:
1. Halpa hinta Yuuup!
2. Kestävyys metallitankilla onnistuup. Myös minkä tähän voi laskea että cartotankilla kun örveltää liian kuivana niin kuinka käykään, sen takia ei vaihtoehto
3. Mahdollisimman pitkälle iltaan yhdellä täytöllä, ettei käy niin että jossain vaiheessa pitää alkaa täyttämään ja on jo siinä kunnossa että ensin päätycappi lentää menemään ja sitten nestepullo tyhjäksi - osin housuille - ja hyvä idea vielä yrittää höyrytellä capittömällä atolla. Kunnes sammuu ja tankki tyhjenee kaverin sohvalle. 1. kriteerin mukaisia halpoja RBA:itahan löytyy, mutta ei oikein kunnon tankilla olevia. Onkohan nyt vielä selvinnyt miten se wickaa parhaiten, mielellään ihan tyhjäksityhjäksi, tai mahd. paljon? Itse olen valmis virittelemään, jos esim lyhyillä langoilla on saatu hyviä tuloksia
On se hyvä näin muutaman päivän dct-boget tähän vaihtaneena.
Metallitankilla tosiaa tulee tuo ihmettely että onko sitä litkua vai ei. Itse ei tule noita muovinsulatusnesteitä imettyä niin riittääpi tuo muovinenkin. Aika pitkään tällä pärjää, kannattaa tutustua siihen omaan viviin miten se toimii ennen "tosi koitosta" :D
Itsellä on tullut nyt aika vakioksi pienilläkin wateilla tuollainen "2 pitkää höyryä ja pieni kallistus", niin toimii ihan jees.
Huomasin tuossa muutaman päivän sisäänajon jälkeen VAiMOn kanssa että tuonne 510-liittimeen vuotaa hieman. Kannattaa tarkkailla ja putsailla ettei jää päiväkausiksi lillumaan akkupää nesteeseen.
Toiset nesteet maistuu myös ihan erille kuin kartojen kanssa, mutta kyllä mä näitä voisin ostaa vielä lisäkokeiluun jokusen. :)
Näinhän se ottaa ilmansa, mutta tuossa Provari minissä se ruuvautuu niin syvälle, että itse tankin helma on kiinni Provarin helmassa ja ilma ei kulje mistään :)
Näin:
http://i7.aijaa.com/b/00663/11463785.jpg
Jostain syystä oma vivi laski alleen tuon keskiputken kautta oikein vaan reilusti päivällä töihin mennessä.
Kädet, tasku ja lavatuuba aivan märkinä nesteestä.
Atossa on 3mm silicaan väännetty 1.9ohmin vastus ja 2.5mm poralla avarretut hahlot, sekä silikonipäätä pikkasen leikelty.
Taitaa vaan imeä liiankin hyvin ja päästää atopään läpi nesteitä pikkuhiljaa ja lämmetessä sitten vielä herkemmin.
Suurinpiirtein siihen asti missä muoviputkella ois 2.5ml raja. Metalliputkella hieman hankala arvioida.
Täytin just ennen lähtöä.
Jos keskiputki näyttää olevan aavistuksenkaan vinossa, se voi vuotaa myös sieltä juuresta. Vivi novat ei ole yhestä palasta sorvattu, vaan keskiputki on prässätty
alacäpissä olevaan kartioon kiinni. DIY-setupeilla yliwickaaminen ja sitäkautta vuotaminen on kyllä mahollista, mutta jos tehdassetupilla vuotaa niin syynä voi olla tuokin.
Mulla on nyt 4 eri Vivi novan versioo kierrossa, V1.0 , V1.5 , V8 ja STV. Ja jokasesta vedetty läpi ~50ml nestettä tehdassetupeilla ilman mitään ylipääsemättömiä ongelmia.
Huomenna saattaa olla myös V5 ja V6 arsenaalissa. :esmoke:
Maxi-klearoon saa näemmä tehtyä setupin täysin samoin, kuin ViViin, eli helppoa hommaa, mutta narun olisi hyvä olla 2.5 mm paksuista, 3 mm hitusen turhan paksua, wikkaa tosin töpöhännillä hyvin.
Ilmeisesti lyhyt, ns. töpöhäntä silica toimii paremmin, lopussa joutuu tosin kallistelemaan.
miksihän mulla maistuu vivi nova stv jotenkin jollekkin oudolle joku ihme maku siinä on ei oikeen hyvä maku oo nisteet on nyt ollu joku 15 tuntia tankissa jo.
Sellainen muovinen?
Joko tulee silicasta makua tai sitten se silikoonitulppa käryää.
Ota auki ja tarkista, ei ne vastuslangat irti heti lähde, kunhan et coilia nyi.
joo nyt ei oo enään pahan makuinen kun pesin tankin ja ne langat pesin kans ja kuivasin ja laitoin uudest nesteet niin nyt on normi makunen. ei ollut se silikoni hattu kärtänny tai ainakaan missään ollut mitään jälkeä siittä niin ja kuiva poltin sitä kans.
ennemmin käryää atopään juuresta pikkuinen kumitiiviste jolla vastuslangat laitetaan paikallen. Ainakin omissao n pieniä palojälkiä kun vastuslangat on polttanu.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja [cod
Vivi 2.5 tuli ostettua, heti tein uuden setupin 3mm silicasta ja .20 kanthalista. Ohmeja tuli 1,2 mikä miellyttää itseä. Muuten pelittää mutta enemmän ja täyteläisempää höyryä kaipaisin tästä, voltteja Lambolla antanut 3,3. Pitäiskö tosta porata isommaksi noi sivut mistä silica kulkee läpi?
Laitappa suosiolla enempi kanthalia.
Hyvien höyryjen oleellisin juttu on "isot watit, pieni virta". Kokeile 2 ohmin atoa.
Pitää koittaa, kiitos neuvosta. juuri nyt testailen meshiä tohon phoenix orginaliin. Kartot kerää pölyä kaapissa...
Olet hakoteillä. Virta on amppeeri, jännite on voltti ja ohmi on vastus. Watit on tehoa, mikä tulee kun kertoo virran jännitteellä. Ampeerit kertaa voltit siis.
Troll from behindin piti varmaan sanoa: "Isot voltit, pieni virta." Tällöin watit voivat olla samat, kuin pienillä volteilla ja isolla virralla, mutta itsekin suosin yleensä hieman korkeaohmisempia atoja, joihin törkkään kunnolla voltteja, kuin matalaohmisia atoja, pienillä volteilla.
Watit, eli teho pysyy samana molemmissa esimerkeissä, mutta jotenkin tuntuu höyryävän maistuvammin, kun on ns. normiohminen ato 2-3 ohmia vs. matalaohminen ato 1-1,7 ohmia. En tiedä miksi, mutta näin mun makuun.
Esim. just tällä Vivi Novalla mulla on noita vaihtoatoja normiohmeilla ja matalilla. Mun mielestä maistuvammat höyryt noilla normiohmisilla ja viidellä voltilla, kuin matalaohmisilla ja neljällä voltilla. Omia setuppeja en ole vielä kokeillu.
Villi veikkaukseni ylläolevan vivi-esimerkin syyksi on lämmittävä pinta-ala. Esim 1.5ohm vastus ohuella langalla - 3 kieppiä. 3.0ohm vastus samalla langalla -6 kieppiä, eli enemmän lämmittävää pintaa.
Saman 1.5ohm saa paksulla langalla 6-7 kiepillä. Langan paksuus lisää kieppien määrän lisäksi tuota pinta-alaa, josta syystä höyry on lämpimämpää, runsaampaa ja kosteampaa. :esmoke:
joka versiossa/ kopion kopiossa tuntuu olevan erilaiset atot, joko hatut eroaa korkeudeltaan tai runko noin millin parin verran eri pitunen, eli vaihtoatot ei käy ristiin. Just tänään mini nova tankki sano poks alakierteestä tankki poikki ja heitti kaikki nesteet syliin. Oli millin liian pitkä atoversio... Ei kannata sekottaa eri versioiden osia keskenään näemmä- kaikki saa heittää roskiin kiukuspäissään, kun ei tiedä mikä kuului mihin :D töissä noita enää käyttänyt tankin tilavuuden takia, vaan sihenkin tuli nyt parannus onneksi .viva no vivi
Eka oma setuppi tehtynä, vihdoin ja viimein. Tuli ihan kelvollinen, 1.9ohm (0.2 kanthal, 3/4 kierrosta) ja 3mm silica. Pikkasen joutu tehdä dremelillä tilaa, mutta aika kivasti tuokin lanka paikalleen sujahti.
Muutaman minuutin käytön jälkeen alkaa maistua jo ihan kivasti ja höyryä tulee mukavasti. Wickaa sen verran, että tulitus pohjassa, vasta neljäs pitkä imu alkaa maistua kuivahkolta.
Viideskään ei maistu vielä palaneelta. Seuraavaan vois kokeilla lyhentää sitä kumihattua ja laittaa 2x3mm langan, jos sais vieläkin lisättyä vastuksella oleskelevaa nestemäärää,
sehän tarkottaa että vois lisätä tehojakin. Kunhan ei vaan alkais vuotaa :esmoke:
Ja ihan totta jaska69, mulla on 4 eri version vivi novaa käytössä ja jokasessa on omanlaisensa atopäät. Kaikki tullu visionin paketeissa. Toikin mitä nyt modailin,
on versioo 1, tokkopa tohon sopivia päitä löytäis enää mistään :D
kinukit tekee sen tahallaan tuplatakseen varaosien myynnin ...
No nyt tosissaan rupes vähän aukeamaan mulle nämä virta asiat (kiitos myös overflow's powercalc v0.52) . Kunhan töistä kotiin pääsen niin alan tehdä uusia setuppeja Viviin ja varmasti myös DRA XL:ään. Mun taidoilla saan varmaan tuon n. 2 ohmin coilin mahtumaan viviin.
Mistäköhän sais noita silikoonisia ylä cappeja tilattua? Vai olisko parempaa vaihtoehtoa tarjolla :)
Eikös siihen mene 3 x 3mm silikaa nipussa, niin muistaakseni omani tein pbusardon ohjeen mukaan. Välittömästi vikkas, ja riittävästi. Mitään dry hittejä en ole omastani saanut.
Täytyy kyllä myöntää että Vivi on jäänyt kuriositeetiksi tohon Lavatuben päähän, en sen kanssa juurikaan ole sitten höyrytellyt. Ody ja Somnium on vienyt mielenkiinnon.
Hitto kun vasta nyt tajusin katsottuani Niscan videon että novaan voi laittaa tuplana tai triplana nuo 3mm silicat. Olis varmaan wicannu huomattavasti paremmin. Mutta eilen hävis vivi kera vmaxin.. Prkel! Varmaan tippu hankeen koiran kanssa hangessa riehuessa, tais mennä aw akutkin samalla.. Prkle!! :D
Mutta lohtuna on ettei ollu EAmodi + Somnium matkassa.. Enkä taida enää ottaakaan, tohelo kun olen. :-[