joo taisi mennä voltit ja watit sekasin mutta luulen nyt ymmärtäväni että ymmärsin asian oikein. :esmoke:
Printable View
joo taisi mennä voltit ja watit sekasin mutta luulen nyt ymmärtäväni että ymmärsin asian oikein. :esmoke:
Joo, siis 4.6V 3ohmille teköö noin suunnilleen sen 7W. Jos sitten isket 1.5ohmisen kiinni, niin watit pysyy samana, eli jännitettä on sillon noin 3.25V. ;)
Hienoa. Kiitos taas :)
Tuo laskurihan on maailman helpoin käyttää; U=jännite voltteina, I=virta ampeereina, R=vastus ohmeina ja P=teho watteina. Tuohon kun syötät 2 noista arvoista, niin laskee automaattisesti ne toiset 2. ;)
Edut. Jos esim. kerrot tuolle laskurille, että teho on 7W ja vastus on 3ohmia, niin se kertoo sulle, että jännitettä tarvitaan 4.58V ja virtaa 1.53A. ;)
Kaksi kikkiä rikki kahen tunnin sisään :(
Toinen antaa jotain ulos kun akun varaus on alhanen ja 1.3 ohmin pico kiinni. Mut jos laittaa siihen vaikka 3ohmin bogen niin ei sano mitään. Toinen täysin mykkä. Olisko mitään ideoita?
Toinen tilattu 18 syyskuuta Bargain Vapoursilta ja toinen altsmokelt 15 syyskuuta. Mites noi takuut toimii noissa? Tosin en tiedä kumpi kikki tuli mistäkin liikkestä.
Kickeissä on 3 kk takuu, eli yhteyttä vaan myyjäliikkeisiin kuvauksen kera... voivat haluta vanhat takaisin, mutta normi kirjeenä alle 10 € jenkkeihin.
Mites kun en tiedä mistä kummasta liikkestä on minkäkin tilannut, ku noi on kumminkin saman näkösiä.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Jalippo
No molemmat on rikki? ja ei niissä mitään tunnisteita ole. Nyt vaan päätät kumman lähetät toiselle ja kumman toiselle.
Juu kummatkin rikki. Pistin postia ja toisesta tuli ticket toisesta RMA lappu.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Jalippo
Kiitoksia sulle. Eiköhän tää taas tästä.
Kannattaa sitten tosiaan varautua kohtuu pitkään vaihtoaikaan. Oma kikkihiiri seilannu jenkeis nyt 16 päivää.
Mulla jotain samaa luokkaa :(
Nyt sattu hyvä Kick kohdalle. Tulittaa 2 ohmin kuormaan 4,9 volttia :esmoke:
Testasin samalla putkella tuota vanhempaa potkuria ja se tarjosi 4,45 samalle kartolle, joten on noissakin eroja :) Lukemat otettu DIY volttimittarilla ja ohmit Lavatubella, joten heittoakin niissä voi olla, mutta kyllä tuo toinen vaan potkii kovempaa kuin toinen :)
Tuo 4,45 volttia on hyvin lähelle 10 wattia, kun taas 4,9 volttia 2 ohmin kuormaan tekee 12 wattia.
Toisin sanoen toi "parempi" ei toimi oikein, jos antaa noin paljon liikaa?
Se on joko a) "rikki", tai b) kohta se on rikki, tai c) siihen on tullut vahingossa väärät osat/firmis, mikä viittaa siihen että tulevaisuudessa The Kick olisi saatavilla 12W versiona. :) :esmoke: Sinänsä onkin kumma, että miksi tuon rajan pitää olla 10W kohdalla. :P
toinen mun kahdesta kickeistä tais mennä rikki viikko sitten. Vaikka Watit olisi väännetty kympille niin se ei anna kuin joku 3V vaikka ato olis vaikka 2.5ohminen.
Juu hölmöltä tuo 10W raja kuulostaa, jos siihen ei mitään järkevää perustelua ole. Tietty Bogejen kanssa nyt enempää tarvitsekaan, mutta korjattavien kanssa saisi kyllä puhtia olla enemmän kuin tuo 10W...
Toivottavasti tuo nyt kuitenkin jaksaa toimia tuolla 12 watilla. Parempi se on kuin 10 :)
mistä löytää halvimman kikin? altsmokelta ja puffilta loppu. happyvaporia, superT, cloud9, safercigiä, bargainta ei tartte mainita. onko noita muita kikki kauppoja vielä?
Nhalerilta tuli just alekoodi myrskyn kunniaksi, "storm" -10%. Tais vaan olla aika kovat postit muistaakseni.
Moju?
Mojulta lähti kikkeli tilaukseen. Kuuklasin nopeesti "pakkotoisto10" alekoodin ja toimi.
Hävettää Ewolvin puolesta,kickit paukkuu sielsuntääl ja vähänväliä ilmeisesti vielä. Just pamahti.. en ees viitti sanoa :D
Kellään myydä toimivaa kickiä,hätätilanne!
Eräässä tapauksessa hajonneen Kickin saa korjattua. Kirjoitin siitä omaan ketjuuni: The Kick korjausta - Pieniä vuotoja Overflown höyrylaboratoriosta. Ei tuo välttämättä kaikkia auta tai kiinnostakaan, mutta antaapahan kuvan millainen korjaus saattaisi olla. Ja takuutilannehan tietenkin kannattaa selvittää aivan ensimmäiseksi.
Mulla toi vaikein vaihtoehto;mojulla olis mut ei käy electron. MISTÄ?? Auttakaa;jos voitte.
tai toimii välittäjänä, paypal nimittäin
Miksei kickistä tehdä sellaista versioo, että antais enempi tehoo?
Jos ymmärtäisin sähköstä jotakin, niin tekisin sellasen. :D
Natsas Mojulta,yippee. Vanha lähtee takuuseen ja sit on kaksi,eli yksi varalle. Loppu hyvin,kaikki hyvin.
Samat sanat, valitettavasti tässä en pysty rahaa säästämään :D Eli tää siis Dallasiin.
Niinku tossa aiemmin sanoin niin kickin rakenteessa tulee ainaki lämmöt vastaan kun ruvetaan tehoja nostamaan.
Vaikea sitä jäähdytystä on optimoida, ellei tee koko tuubia itse, ja salli piirin käyttö vain tässä tuubissa. Menee idea koko hommasta.
Nostin eilen tehoja muuten ja tänään sit POKS! :(
Hesekiel,kumpi EAMODiin Ody vai Somnium vai kenties Kayfun????