Hyvin puhaltaa täälläkin
Printable View
Hyvin puhaltaa täälläkin
Oulusa tuulee puuskisa 25 kyynärää minnuutisa ja on kylymä ku hauankaivajan perisessä.
Perkule jouduin sitten kuitenkin käydä yhden kerrostalon katolla, kun iv- kone oli rikki.Melkein lähdin tuulen mukana, joutui pitää jostaim kiinni[emoji51]
.
Sen verran kylmä ja kostea tuuli, että ei tuolla pihalla viihdy kauaa, vaikka olisi villahousut jalassa...
Sitä joutuu varmaan kuppia kaataan siihen malliin perjantaina että saa kokovartalopuudutuksen.
Ei muuten mut iskias. :rolleyes:
No ei siihen viina auta, testattu[emoji23]
Testailinpa pitkästä aikaa vanhoja suosikkimakuja; vesimelonia sekä päärynää. Noita tuli aikanaan höyryteltyä urakalla, kunnes tuli totaalinen yöks :antismoke: stoppi.
Ei kyllä pysty vieläkään, joten annetaan suosiolla olla ja höyrytellään muita makuja.
En ole tälläisesta kuullutkaan "globaali massamaahanmuuttosopimus" tai sit en muista??
Sopimusta vastustavaan adressiin voi osallistua tuolla, vaikka tuskin on hyötyä :(
https://www.adressit.com/adressi_glo..._hylkaamiseksi
Tuskin on hyötyä enää tässä vaiheessa, koska kansallinen päätösvalta on jo aikaa sitten, EU:hun liittymisen myötä riistetty ja keskitetty Brysseliin. Kunnioitan suuresti maiden, jotka ovat lähteneet taistoon tuulimyllyjä vastaan, asennetta.
Tulevat varmasti saamaan sanktioita "vihapuheista", sekä "muukalaisvastaisuudesta". EU on YK:n ohella kieltämättä kunnostautunut kansallisten oikeuksien polkemisessa, tuomiten ja rangaisten. Sitä vartenhan ne ovat olemassa.
Ensin luodaan kriisit moniin maihin(ongelman ydin), sitten tulee reaktio, jonka jälkeen tulee "ratkaisu". Pakolaisia on sen varjolla floodattu kaikkiin kohtalaisen elintason omaaviin maihin. Näin on soppa valmis. Kaikenlainen kansallisuus pyritään kitkemään juuri tuolla tavoin.
Aikamoinen matopurkki, mutta itsehän sen avasit:p.
Kerpele..., missäs se pesuaine ohje olikaan ?
Ensipurasu. :cheers:
Liite 32997
Hiljentykäämme hetkeksi lukemaan päivän sana.....
Syö, juo ja nai, nyt on perjantai :cheers:
Ps. Olen syönyt ja juonut, mut toi naiminen jäänee väliin ;)
Ei tartte enää hiljentyä :)
Aina on puhuttu et viikonloppuna "ladataan akkuja", pitää kyl paikkansa ihan sananmukaisesti :D
Liite 32998
Mä oon helvetin väsynyt ja vituttaa muutenkin, taidan nukahtaa sohvalle[emoji42]
Järkyttyny [emoji15]
Molskis ja loiskis
Imekää kebabbia meen baariin törsää mun vaivalla ansaitut rahat tai ainakin osan niistä. Maanantaina taas hitsailee häkkyröitä ;P
Mä en kebabbiin koske, enkä mihinkään vastaavaan. Jos mä haluan eineksiä/pakasteita, ostan ne kaupasta, en lämmitettynä.
Khyyl, joskus 80-luvulla, Ruotsissa. Ja melko varma olen, ettet sinä ole(ainakaan Suomessa) moisessa käynyt koskaan;)
Ja oli muuten helevetin hyvää, kunnon kamaa on tullut syötyä pitkin lähi-itää, jossa teuras vielä roikkuu koukussa takahuoneessa. Ja döner jutut on turkkilaisia, lienee Saksan siirtolaisista levinnyt Eurooppaan? Tuskin näistä kukaan osaa edes tehdä kebab tankoa.
Juu, turkkiin ku menee niin ravintolassa kehottavat että elä ota sitä döner kebua, et tykkää kuitenkaan.
Kyllä hyvissä kebuloissa on oikeet kebabvartaat pyörimässä, omin silmin oon nähny oikeen semmoset metrin lihapölkyt. Yks tällänen paikka jota suosittelen lämpimästi jos Oulun suunnilla liikkuu on nimeltään Hadia. Siellä salaatitkin on tosi freesit.
Turkissakin on tullu käytyä ja siellä sitä kebabia oli joka lähtöön, erilaisia ne annokset mitä Suomessa. Molemmat hyviä, turha lähtee vertailemaan kun maassa maan tavalla ja Suomessakin kebukulttuuria ollut sen verran pitkään että tänne on jalostunut kebabit suomalaiseen makuun.
Ihan kuten pizzoissakin, eihän muualla maailmassa ymmärretä että miks meillä laitetaan ananasta pizzaan :laugh: Mun mielestä persikkakuutiot pizzassa on vielä parempia. Ja sitten on vielä alueelliset erot, kuten se että oululaisilla on perversio majoneesiin pizzassa (ja oululaisittain pizza=känkky :D ), pidin sitä vähän sairaana alkuun mutta nykyään määki oon majoneesikänkyn ystävä :D
Joo, no kukin on uskossaan onnellinen:) Ne "lihavartaat" on pakasteita 99%:sti ja kaikkea muuta kuin ladottuja. Se on näköjään kuin huumekauppaa ja tiukkaa semmoista. Onhan se ymmärrettävää, joka kylässä on useampi "myymälä", joihin raaka-aineet myydään. Mun puolesta saa jokainen nauttia elämästään, niinkuin haluaa, kunhan se on asiallista(enkä nyt tarkoita asiallista "viranomaisten" silmiin, se on melko lapsellista, että näitä tunkeilijoita ja rikollisia tuetaan veronmaksajien rahoilla.
Mua kans epäilyttää noi "lihavartaat", mikä on parasta ennen päivämäärä tai viimeinen käyttöpäivä noilla??
No pakasteita ne kauppojen paistopisteiden leivät, munkit ja muut leivonnaiset on, so? :D Varmasti saa fiinimpää kebabiakin joistain välimerellisistä ravintoloista mutta silloin hintakin on eri. Kaikkein paras kebab on mun mielestä ehdottomasti kreikkalaisten kebab eli gyros, mitä harmi kyllä ei saa Suomesta oikein mistään, snif.
Ja se on hauska kun "tunkeilijat" yrittää edes tehdä jotain järkevää, kuten pitää vaikka kebabbilaa eikä parveilla päivät pitkät jossain ostarin kulmilla, niin silti sekään ei kelpaa. Ja joo, se on totta että Oulussa toimi pizzamafia, mutta joka koriin mahtuu aina mätä omena ja tässä keississä se oli tietty porukka jotka pelotteli koko kulmakunnan kebuloita. Onneksi ne on pistetty aisoihin ja kunnolliset kebabin vääntäjät saa tehdä taas työtään rauhassa.
Tukustahan nuo lihat ostetaan ja asiaan voi tutustua vaikka täällä, siellä on valmistusohjekkin.
https://verkkokauppa.emetro.fi/wihur...6416345001482#
Ja päiväys on varmasti pitkä kun kyseessä pakaste, sitten kun se sulaa ja laitetaan vartaaseen niin ei enää niin pitkä, mutta hyvissä paikoissa nuo menee äkkiä. Ja "pilaantuminen" ymmärtääkseni ilmenee kuivahtamisena ja kovettumisena, kuten muillakin hyvin suolatuilla ja e-koodeilla jatketuilla lihoilla, ettei tarvinne ruokamyrkytystä pelätä kun syömiskokemus on varmasti ikävä jo kauan ennen sitä :D
.
.