On se hyvä pitää välillä taukooki ettei itteensä hengiltä pane :thumbup:
Perkele ku piti kehua julkisesti tuota vadelma salmiakki limua ku olisin halunnu lisää, niin oli koko hylly tyhjä :laugh: No onneks on vielä lasillinen jäljellä <3
Printable View
On se hyvä pitää välillä taukooki ettei itteensä hengiltä pane :thumbup:
Perkele ku piti kehua julkisesti tuota vadelma salmiakki limua ku olisin halunnu lisää, niin oli koko hylly tyhjä :laugh: No onneks on vielä lasillinen jäljellä <3
Osta hiilihapollista lähdevettä ja tuuppaat sekaan riittävästi jotain vattulaku tiivaria, eiku vattu salmiakkia (kai sitäkin on) :)
Liite 32983
No joo, kyllähän noita tiivareita omasta takaa löytyy joka lähtöön :laugh: Mutta ei se oo yhtään sama asia! :teaching: Tuo vadelma salmiakki limu maistuu ihan uniikille, siinä on semmoinen mieto yskänlääkemäinen salmiakin maku (tykkäsin jo pienenä yskänlääkkeestä ja oisin halunnu juoda sitä :lol:) ja ihana vaalean lila väri. Kyssin sano että "maistuu oudolta". Ihan paras limu! Pitää ettiä sitä jostain vielä ennenku sen kausi loppuu, harmi vaan että jotkut muutkin on tykästyny siihen ja hamstraa sitä :sneaky:
Mä söin eilen tollasen:
http://lohilo.com/wp-content/uploads...rice-liten.jpg
Kesällä meni päivittäin purkki lohiloa, mutta sain onneksi poikki aina siihen asti kunnes osui tuo uutuusmaku silmään kaupassa.
Mitä ihmettä on lohilo?! :D Oon siis jossain kuullu nimen mutta tulee mieleen joku kalaruoka :lol: Mut nähtävästi siis protskujädee, pitää ehdottomasti testata! :drool: Proteiinijutut on hyviä, niinku esim. nää protskuvanukkaat mitä kaupat on pullollaan nykyään
lo carb, hi protein, lo fat tms?! Siinä on niin vähän sokeria ja miksei kaloreitakin että sopii useamminkin syödä. Hauska vaan kun kolmannes päivän ruokarahoista menee jälkkäriin.
Kuulostaa erittäin hyvältä :cool: Onko se yhtä hyvää kuin tavisjätski? Proteiinivanukkaista oon tehnyt semmoisen hassun havainnon, että vaikka niissä ei ole rasvaa eikä sokeria niin ne itse asiassa on maultaan parempia kuin normaalit suklaavanukkaat :laugh:
Kohta taas kellon viisareita pitäis siirtää, toivottavasti tää on viiminen kerta :)
Eihän mulla edes ole siirrettäviä viisareita kelloissa?? Tai on, mut patterit loppu molemmista... Näyttää nuo kuitenkin oikean ajan 2x/vrk :)
Ens vuonna on vika kerta. Pitää rukoilla että jäädään kesäaikaan :crying:
Ei ole mitään merkitystä onko pysyvä kesä- vai talviaika, kesällä on kumminkin valoisaa koko yön ja vuorokaudessa on vain 24 tuntia. Pimeän ja valoisan välinen aika on kumminkin sama näytti kello mitä hyvänsä. Miten tuon ajan sit hyödyntää on jokaisen oma asia :D
Jos tykkää ulkoilla pimeessä. :rolleyes: Hyvästi 200 tuntia valoa, mutta sopii suomalaiseen ankeaan mielenmaisemaan että ankeutetaan vähän lisää :laugh:
https://yle.fi/uutiset/3-10073055
Eiköhän parempaakin jätskiä toki löydy, jos lähtee kaivelemaan jotain Mövenpick/B&J-osastoa, mutta kyllä mä oon noista tykännyt. Niin paljon vähemmän epäterveellistäkin, että voi vähän antaa anteeksi. Eipä tuota Jackyja tai muita mousseja/puddinkeja tule kaupasta osteltua, mutta mainitsemiasi proteiinijuttuja jonkin verran(joskaan ei pitkään aikaan).
Aikahommaan täytyy kyllä mainita, että mua ei ole ikinä häirinnyt kellojen siirtely millään tavalla. Tunti sinne tänne on ihan yks ja hailee. Kellotkin tainneet tällä vuosituhannella siirtyä pitkälti ittekseen.
Mä oon kans ihmetelly valitusta kellojen siirtelystä. Mutta ihmiset on erilaisia. Ehkä niitä ihmisiä haittaa eniten jotka on sitä tyyppiä että ne on finaalissa jo puolita öin sillonki kun pitäis hauskaa pitää, elämä menee sekasin kun valvoo kaks tuntii pidempään vaikka olis viikonloppu. Tunnen sellasia oikeesti :lol:
.
Ei aina tarvi ulkoilla valoisassa, mutta kyllä sillä on merkitystä syksyllä ja keväällä sillä tunnillakin. Juuri niistä kriittisistä iltapäivän ulkoilutunneista nuo 200 menetettyä tuntia on laskettu. Mielialalle valolla on tosi suuri merkitys. Oulussa synkimpään aikaan talvella kuu paistaa taivaalla jo ennen kahta iltapäivällä ja se päivän pituus on jotain 3 tuntia ja sekin semmoista sinisävyistä hämärää. Keväällähän täällä sit onneks kuitenkin otetaan etelä kiinni kun päivä alkaa piteneen hurjaa tahtia, mutta rajansa se valollakin kun täällä muutenkin tälläiselle tullista tulleelle keväällä ja kesällä se valon määrä on shokki. Ja se on edelleen friikkiä että aurinko nousee kahdelta yöllä kun se on puolen yön jälkeen laskenu (eikä kyl tuu sitä hämärää mitä etelässä ollenkaan) niin onpa kiva sitten kun se nousis yhdeltä yöllä. Sairasta touhua! :D
Täällä se yhden tunnin siirto kuittautuu kolmessa viikossa eli jos töistä tullessa hämärtää, niin kellon siirron jälkeen kolmen viikon päästä hämärtää taas tai sit päinvastoin, riippuu mihin suuntaan mennään :)
Perkuleen kellonajanvaihtelut... Eipä tullu mieleen perjantaina töistä lähtiessä. Ajastin työauton webaston meneen päälle tuntia ennen lähtöö, paskat, eipä ehdi lähteen päälle. Lähdetään sit kylmällä autolla takki päällä ja kengät jalassa. Voishan sitä huomenna ajella töimaalle muuttaan ajastusta, mut ei taida jaksaa.
Nooh, eiköhän tää oo nyt sit viimeinen siirtely. Otetaas sille
Ei ole viimeinen siirto :D
No onneks keväällä taas alkaa kesäaika, ei tarvii lopullisesti vielä hyvästellä :thumbup:
Mitä helvetin viimeistä, mikä siinä on niin vaikeeta tajuta että ENS VUONNA AIKASINTAAN KELLOJEN SIIRTELY LOPPUU. Ihme ettei uutisia ees jakseta lukee vaikka aihe selvästi kiinnostaa :D
Ens vuonna mahdollisesti loppuu siirtely, jos ne saa päätettyä kumpaan aikaan jäädään. :rolleyes: Kyllä minäkin ootan että loppuis siirtely oli se sit kumpaan aikaan tahansa vaikka kesäajan mieluiten valitsisin, pimeyttä enemmän vituttaa se päiväkausien aikuisten ihmisten ulina yhden tunnin takia. :laugh: Ja onpa kirkasvalolamput keksitty, ja hyvä syy lähteä palmun alle makaan. :cool:
Onhan se mukava ku kellot siirretään seinältä toiselle. Ei ku mukava siitrt taas talviaikaan ni saa tunnin lisää aikaa juoda olutta
Jaaha, nyt ne meinaa lykätä kellojen siirtelyn loppumisen vuoteen 2021 :(
Tuossa se uutinen https://www.iltalehti.fi/kotimaa/ab3...8486b_u0.shtml
Ei vittu sehän olis 3 vuotta kitinää vielä :facepalm: Mieluummin vaikka jäätäis samantien lopullisesti talviaikaan
Mitä vittua!! Minkä helvetin takia aaargghhh!!!!!
Näin vuorotyöläisenä on ihan sama, jäädäänkö kesä- vai talviaikaan, vuorokausirytmit vaihtuu kuitenkin koko ajan.
Pääasia, että typerä kellojen siirtely ja siihen liittyvä kitinä loppuisi.
Nää "optiset illuusiokuvat" on kyllä metkoja. :)
Näyttää, että kuvassa olisi liikettä, vaikkei todellisuudessa olekaan.
Liite 32986
Ps. Kuvaa pitää klikata isommaksi, jotta näkyy mitä tarkoitin...
.
Montakohan kelloa taas veivasin töissä tänään[emoji848]
.
Hitto onko muuallakin yhtä karsee tuuli kuin täällä[emoji852] piti mennä katolle putsaa rännejä, mutta en mee kun on hirvee tuuli, kylmä ja vettäkin alkoi sataa.
Onhan mulla turvavaljaat, mutta niin jyrkät katot ettei pysty[emoji848]
Katotaan huomenna uudestaa.
Kyllä se tuulee täälläkin suunnalla ihan hiton kylmästi.