Ei hätää jos tarjoilu pelaa koneessa. Saa rohkaisua. :D
https://media.giphy.com/media/M9tpu3TPG42n6/giphy.gif
Printable View
Ei hätää jos tarjoilu pelaa koneessa. Saa rohkaisua. :D
https://media.giphy.com/media/M9tpu3TPG42n6/giphy.gif
Ihanaa lomaa Twistedille! Tulipa ikävä etelän lämpöön ja letkeään menoon. En ois halunnu palata Kreetalta :laugh: Mut ens vuonna taas :cool: Toi lentojen venyminen on kyllä ärsyttävää, me oltiin takas tullessa joskus tyyliin neljältä aamuyöllä Oulussa kun kone ilmeisesti(?!) hajosi ja Vilnasta piti hakea toinen kone alle. Mut ei haittaa kun yli 1500km matkalla niin monen tunnin myöhästyminen oikeuttaa 400e korvaukseen per nenä :D
Se oli hienoa kun kone oli myöhässä niin neljän tunnin unien sijasta suoraan töihin. Hullua kun oot heränny jossain etelän lämmössä ja samoilla silmillä korjaat asiakkaan autoa loskaisessa pohjolassa.
No on kyllä :o Siks onkin parasta kun noi välillä myöhästelee että paluulento on perjantaina niinku meillä oli. Vaikkei ees myöhästyis lento niin onhan se mukava huilia kotona hetki kun jollain tavalla rentouttavuudestaan huolimatta aina reissussa vähän rähjääntyy ;)
Niin ja kai muistit hakee korvauksen jos se yli 4 tuntia myöhästy? Ne yleensä yrittää änkyttää ja tarjota 250e mut yli 3 (muistin eka että neljä mut se onki vaan kolme tuntia) tuntia ja yli 1500km niin se on 400e, eikä oo väliä vaikka myöhästyminen johtuis koneen teknisestä viasta tms.
Hirvein lento ikinä joskus aikoinaan kun tultiin Italiasta pitkältä viikolopulta, käytiin Sansirolla katsomassa fudista ja neljä päivää meni aika kovaa niin sanotusti. Oli ihan vitunmoinen hedari noiden hippailupäivien jälkeen ja tottakai mä jouduin istumaan kahden ruotsalaisen väliin jotka höpötti ruotsiksi jotain ja mä siinä välissä niin et hiki valu norona yritin epätoivosesti selvitä matkasta. Hirvein lento ikinä, loppumatkan kone oli joku perkeleen ropellikone joka heijas ihan vitusti oli todella hauska lentomatka.
Mä olen yhden ainoan kerran ollut lentokoneessa... Kahvilla :)
Liite 32945
Käytiin likan ja pojan likkojen kans kattomassa lintsillä valokarnevaalia nyt illalla. Oli jumalauta jengiä lintsillä, kunnolla mahtunu edes käveleen ku mentiin. Sit vähän porukka väheni et mahtu käveleen. Oli ihan hienot valot kait, en ymmärrä miksi niitä mainostetaan valokarnevaaleilla kun ei sielä edes vilkkunu juurikaan mitkään valot ja karnevaalitunnelma oli kaukana siinä ryysiksessä :lol:
Voi helvetti minkä näkönen maailmanlopunvehje, ja tollasilla vielä joskus lennetty, en menis kyl kyytiin :lol: Muistan kun 90-luvulla lensin ekaa kertaa, niin Tampere-Pirkkalan lentoasemalle kun saavuttiin niin siellä oli joku venäläinen jättirahtikone moottorit käynnissä ja helvetti kun se ensinnäkin näytti ihan joltain painajaisten masiinalta kun se oli semmonen mattapintainen kulunut ja näytti ite maalatulta, ja sit SE ÄÄNI, se ei ollu tästä maailmasta :lol: Että olis rohkaiseva ensikosketus, iskä sano vaan että ei se oo tommonen millä sä lennät :laugh:
Jotenkin tulee näistä jutuista iltapäivälehtien kommenttiosiot mieleen:laugh:
Sulla on vielä ne parhaat sarjat kertomatta?
Useissa lentoyhtiöissä on idiootteja töissä, tai sitten ne luottavat matkustajan vain hyväksyvän tilanteen sellaisenaan. Ja näin tietenkin onkin, koska ei niitä tunnu kiinnostavan, joten se on kuluttajan vika. Finnair on melko aktiivinen, sen suhteen, että asiakas saadaan alle 3h pääteasemalle(kentälle). Joskin tuntuu olevan tapetilla melkolailla kokoajan korvauksistaan ns "normimatkustajan" suhteen
ja täytyy tietysti huomioida, ettei oikeastaan yksikään lentoyhtiö tarjoa Suomessa jatkolentoja, Finnairin lisäksi
Kyl mä näksin et niitä idiootteja on vähän joka puolella ei pelkästään lentoyhtiöissä :lol: Liekö tämä johtuu kapeakatseisesta elämäntyylistä vai mistä lie :laugh:
Joo, tiiänpä tapauksen ettei Finnair palauttanut mitään vaikka jäi koko lento lähtemättä.
Tuolla lennolla mikä meillä myöhästyi ollut edes mitään tarjottavaa tai edes myytävää kun ne jäi siihen hajonneeseen(??, se on on mielenkiintoista kun ei edes kerrota että mikä meni vikaan :D ) koneeseen. No sen nyt ymmärtää että nopeemmin pääsee kun kaikkee ei siirretä, niin hirveetä kyytiä ne visko laukkuja koneeseen samalla kun juostiin pimeellä kentällä koneeseen jossa moottorit käynnissä valmiiks, että aattelin että mahtaa olla paskana matkatavarat. Ja oli niin hirvee hoppu että kuulutettiin koneessa että "boarding completed" kun kaikki ollu päässy vielä edes rappusista kyytiin, tuli semmonen olo että ei ny mitään olennaista liettuan pojilta unohtus :lol: Ja jo menomatkalla niille oli käyny niin että ateriat mitkä jotkut oli maksaneet etukäteen oli unohtunu Arlandassa lastata koneeseen. Odotin paluumatkalla vaan sitä että ne kuuluttaa kohta että ne unohti tankata tms. ei ois enää yllättäny :lol:
Lentomatkustaminen on pakkopullaa, koska se on ajallisesti useimmiten(matkan pituus), ainoa mahdollisuus. Siinä tarkoitus on päämäärä, ei matka. Ajatelkaa minkälainen elämys olisi käydä esim Kreikassa laivalomalla?
Meillä veti kerran kone liinat kiinni kesken lähtökiihdytyksen. Hydrauliikan sulake oli pamahtanut siinä pikkusta ennen ku renkaaat irtoaa maasta. Olivat soittaneet Suomeen ja sieltä tuli lupa lentää. Myönnettäköön lievä pelko sen lennon aikana.
Katsoin iltapäivälehden uutisointia. Silmään osuin joku plus malli juttu? Kuinka miehet heruttaa sen "muotoja" ja pyytävät kaikenlaista. Ehkä olisi pitänyt lukea eteenpäin, mutta ei kyennyt.
Mun mielestä lentäminen on kivaa jos voi kyylätä ikkunasta maisemia eli on valoisaa ja selkeää. No on pimeelläkin isojen kaupunkien valot hienoja taivaalta katsottuna. Ja sit lentoon lähtökin on aina mukavaa, tykkään lentokoneista ja katon aina silmä kovana kun ne säätelee siipiä sen hetken keliolosuhteisiin sopiviksi :laugh: Oon laippakyylä :D
Ja sit mä haluuUuuuUUuuuUuun tälläseen kyytiin. Mut ei taideta myydä lippuja missään :( Haluisin lemmikkilentokoneen!
https://www.youtube.com/watch?v=vSWFBCuztQ4
https://www.youtube.com/watch?v=1XEsSRqnOwc
https://www.youtube.com/watch?v=1XEsSRqnOwc&t=62s
Syyskuussa käytiin Kreikassa. Onneks ei oo vielä toistaseks ikinä hajonnu mitään, eiku pari vuotta sit Kreikasta tullessa oli Pegasos patsas pudottanu siipensä lentokoneen ruumassa :lol:
Esa, tänä päivänä on muotia olla plus malli ja vähän pulska jos noin voi sanoa. Hyvästi riutuneet vähä perseiset naiset. Muodot on ihan ookoo jos ne on oikeilla kohdilla, perse jos roikkuu nii kyllä siinä menee mielenkiinto samatien
Minulle on ihan sama minkä muotoinen tai kokoinen nainen on, sitä joko tykkää tai ei sitten ei. Useat isommista tytöistä, johon on ollut ilo tutustua, ovat melkolailla onnettomia/surullisia kokonsa vuoksi, tai vaan lähinnä epävarmoja. Mikä on hirmuista, kun turhaan huolehtii hyväksynnästä. Tosin en minä kyllä mitään rekkalesboja mielelläni katsele, mutta ehkä se on enemmänkin muuta kuin naiseus:thinking:
Rekkalesboista tuli mieleen että mikä siinä on kun lesbopariskunnissa toinen on yleensä just se mieslesbo ja toinen on se tyttömäinen naislesbo?
Syysaurinko paistaa Oulussa tosissaan, ihan ku se sanois että ime nyt viimeiset säteet kun vielä voit, kohta mua ei muutamaan kuukauteen näy muutaku harvakseltaan väsyneenä vilauksena :rolleyes:
Komea on keli täällä etelässäkin, harmi kun joutuu lähtemään töihin (=neljän seinän sisälle).
.
Onpas itseään pistäminen hankalaa. Yritys 1: tärinät ja oksennus, yritys 2: tärinät ja oksennus, yritys 3: tärinät ja pahoinvointi, yritys 4: tärinät mutta lipsahti rojut joutokumpuun.
Pakko piikittää kun ei toimi tähän tyyppi 2:seen pillerit.
.
Itse en oo ikinä pelännyt neuloja ja yleensä katson kun otetaan verikokeita tm.ei tee huonoa.Vuosia sitten laitettiin trauman takia vatsan läpi 10-12cm pitkä neula vatsaonteloon eikä se tuntunut miltään vaikka siinä kohtaa vähän jännitti[emoji3]
Enkä edes huomannut, kun napalävistys laitettiin..nyt olis harkinnassa industrial korvaan, oon haaveillut siitä jo pitkään[emoji7]
Mutta joo ihmiset on niin erilaisia näitten kanssa.
Voi olla että ite ehkä mieluummin lähtisin korjaamaan insuliiniaineenvaihduntaa ruokavaliolla sen sijaan, että ampuisin paskaa mahaan. Toisaalta kyllähän jotkut antaa "taudin" edetä siihenkin pisteeseen, että lähtee jalat ja näkö. Vahva huume tuo sokeri ja isot rahat lääkebisneksessäkin.
Oli ajatus pitkästä aikaa kokeilla höyryttelyä ja kävin kuikuilemassa puhvilan sivuja niin vähän huvitti ikkunanpesuaineen ja rättien myynti. Vielä aika tuoreessa muistissa, kun kiipeilin pitkin kattoja rätin kanssa. Oikein eri hieno harrastus.
Tuo kakkostyyppi ei itsellä ilmoitellut mitään, lekuri laittoi varmuuden vuoksi myös verensokerit tutkintaan yksi kerta ja naps. On voinut olla helposti 5+ vuotta meikällä tämä. Geeniperimä kun on mitä on ja siihen kuuluu tämä vaiva.
Uskon kyllä että ittensä pistäminen voi olla tosi kova paikka. Testasin kaverin diabeettesmittaria ja vaikka se on vaan pikkuinen nippaus sormeen niin sekin oli jotenkin jännittävän ällöttävää. Sillee että "nyt mä pistän, än yy tee... NYT!...... eiku nyt... no NYT... eiku nyt" :lol:
Diabetes on kyllä kavala sairaus, 150000 suomalaista tälläkin hetkellä sairastaa sitä tietämättään :blink:
Onhan niitä juttuja ollu että jotkut parantunu (voiko kakkosdiabeetteksesta muuten oikeesti parantua vai onko se vaan remissio?) aika pahastaki diabeteksesta ruokavaliolla, mutta ei se kaikilla varmaan auta vaikka söisivät enkelipölyä ja yksisarvisen häntiä jos geenirasite tarpeeks kova.
Se puhdistussuihke muuten on tosi hyvä kaikille pinnoille höyrytahmaan :cool: Mutta oikeesti höyryttelyn veemäisin puoli on mun mielestä juuri se sotku minkä se kodin pinnoille tekee kun paljon höyryttelee.
Pitänee terveystalolta kysellä noista sokereista kun vähän epäilyttää. Toki ruokavalio on varmasti aivan kauhea, mutta ihminen kun on mukavuudenhaluinen.
Pari kertaa mennyt (ehkä?) sokerit niin alas ettei ole meinannut autolla kotiin päästä, tai no mistäs minä sen tietäisin kun en ole sokereita ikinä lennosta mitannut enkä aiheesta mitään tiedä.
Molempina kertoina ollut raskaat työpäivät ja kevyt lounas. Tiedä sit, ehkä lääkäri kertoo.
.
Niin kakkostyypin diabeteshan on noin yksinkertaistettuna sellanen tilanne, että vedetään insuliinia nostattavaa "ruokaa"(prosessoitua hiilihydraattia) napaan ketjussa ja kroppa yrittää pysyä perässä tuottamalla sitä insuliinia, jolla hiilarit saataisiin käyttöön energiaksi. Pikkuhiljaa insuliinia kertyy niin paljon kiertoon, ettei kroppa enää jaksa vaan alkaa vastustelemaan eli kehittyy insuliiniresistenssi, jossa insuliini ei enää vaikuta kuten ennen. Tästä seuraa kierre, jossa insuliinia tarvitaan isompia määriä ja mitä enemmän sitä tuotetaan, sitä heikommin se tehoaa. Hoidoksi on näppärästi keksitty tarjota lisää insuliinia ja hypoglykemiaa varten taskussa pitäisi kuljettaa karkkia, joka on se alkuperäinen syyllinen. Fiksua.
Eiköhän aika moni voi tilanteen korjata ruokavaliolla, riippuen taudin tilasta ja riippumatta perimästä. Diabeteskakkonen esim. ketoosi+pätkäpaastokombolla taitaa olla sula mahdottomuus.
Siitä vielä video jos kiinnostaa aihe. Pätkällä mainittu Dr. Jason Fung kannattaa myös katsastaa. Dr. Bergin videoita olen jonkin verran myös utubesta kattellut vaikka onkin vähän sellanen puoskari, mutta kyllä siellä asiaakin on seassa.
https://www.youtube.com/watch?v=hpOP_HKeazU&t=1s
E: Mainittakoon varuiksi, etten tietääkseni ole itse diabetesta harrastanut. Toisaalta painoin joskus ~8 vuotta sitten yli 120 kilogrammaa ruokavalion koostuessa pääasiassa lihapiirakoista ja oluesta. Silloin ei arvatenkaan terveys juurikaan kiinnostanut eli en tiedä missä arvot huiteli. Kaksi kakkostyypin diabeetikkoa tosin tunnen, jotka ovat kumpikin lopettaneet lääkityksen luopumalla prosessoiduista hiilihydraateista.
.
.